Nyt mää taidan nostaa kädet pystyyn ja työntää ton paskan jonkun muun ongelmaksi.
Boksi on uusi, ABS-anturit on KL-varaosilta haettuja Bosch antureita. Ja mitä vittua edelleen ne valot palaa.... Voi vittu, jos nyt ostin turhaan uuden boksinkin.
Tänään vielä käytin anturit irti ja putsailin kehät yms.
Vikakoodin lukuihin menny jo rahaa sen verran että olis tullu halvemmaks ostaa itelle tuo kaapeli.
Ei oikeesti riitä sanat kuvaamaan tuota miinaa.
Huomenna mittailen nuo johdot. Ei vaan oikein usko riitä siihenkään että sieltä kahden anturin johdot katkeaa yhtä aikaa.
Joko anturi on liian kaukana kehästä (varsinkin edessä, anturin ja kiinnityspinnan välissä tiukka ruostekerros), anturit ovat viallisia tai anturin johto on poikki, molemmissahan ei välttämättä ole sama vika (mitkä olivat vikakoodit tarkalleen / anturi?). Nyt sinulla on ilmeisesti kaksi ehjää boksia joista toiselle löytyy ostaja kyllä takuu varmasti (tyyppivika).
Täydellisesti offtopikkina: voisikohan käyttäjää WSE1 pyytää ystävällisesti tyhjentämään viestikansiotaan; asiaa kun olisi, mutta herjaa että viestit eivät kulje, kun on kapasiteetti tapissa
E39 2001 manuaalivaihteilla:
Itselläni myös syttyilee ABS ja luistoneston valo. Varsinkin silloin jos autolla on ajettu lähitunteina. Samalla myös nopeusmittari ja vakkari tippuvat pois pelistä.
Vastaan itselleni. Suihkutin CRC-kylmäsprayta ABS-boksin päälle ja sain valot sammumaan n. 5 sekunniksi. Näin varmistin ongelman olevan lämpötilariippuvainen.
Pienen tappelun jälkeen sain boksin irti (En tajunnut heti sitä vedettävää lukitussysteemiä) ja vuorasin liitinpinnat uunifoliolla. Nätti tuli.
Lähetin boksin Sercap-huoltopalveluun. Hinta 150e ja lupasi ottaa boksin korjaukseen samantien sen saapuessa.
Vastaan itselleni. Suihkutin CRC-kylmäsprayta ABS-boksin päälle ja sain valot sammumaan n. 5 sekunniksi. Näin varmistin ongelman olevan lämpötilariippuvainen.
Pienen tappelun jälkeen sain boksin irti (En tajunnut heti sitä vedettävää lukitussysteemiä) ja vuorasin liitinpinnat uunifoliolla. Nätti tuli.
Lähetin boksin Sercap-huoltopalveluun. Hinta 150e ja lupasi ottaa boksin korjaukseen samantien sen saapuessa.
Ensi viikolla toivottavasti auto kunnossa.
Itellä on kans 2000-vm 525D automaatissa ilmeisesti sama lämpö ongelma, kun aamulla eka käynnistys ja kaikki toimii normaalisti. Marmoritiskillä antoivat vaihtoehdoiksi vasentaka anturi tai boksi. No anturin vaihto ei vaikuttanut mitään. Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen. Pitää vissiin käydä vikakoodin luvussa ja kattoa huomenna aamulla et häviääkö valot niinkun ennen boksin huoltoa teki.
Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen..
Ainakaan hitaudesta ei voi Sercapia syyttää. Lähetin boksin keskiviikkona ja tänään perjantaina klo 10 tuli puhelu, että boksi on korjattu. Huomenna pitäisi olla matkahuollossa.
Ainakaan hitaudesta ei voi Sercapia syyttää. Lähetin boksin keskiviikkona ja tänään perjantaina klo 10 tuli puhelu, että boksi on korjattu. Huomenna pitäisi olla matkahuollossa.
Palvelu on kyllä nopeaa. Itellä lähti tiistaina ja oli matkahuollossa eilen. Viimeisimpään mailiin eivät ole kyl viellä vastanneet.
Itellä on kans 2000-vm 525D automaatissa ilmeisesti sama lämpö ongelma, kun aamulla eka käynnistys ja kaikki toimii normaalisti. Marmoritiskillä antoivat vaihtoehdoiksi vasentaka anturi tai boksi. No anturin vaihto ei vaikuttanut mitään. Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen. Pitää vissiin käydä vikakoodin luvussa ja kattoa huomenna aamulla et häviääkö valot niinkun ennen boksin huoltoa teki.
Jos kyseessä DSC, niin ohjauskulma-anturi pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Nyt on boksi haettu ja asennettu. Ensimmäisellä kerralla vakkari ei menyt päälle, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi normaalisti. Ajelin noin sata kilsaa ilman ongelmia. Ulkolämpötila oli 11-14 °C
Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...
Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?
Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...
Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?
Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...
Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?
En ostanut. Ja auto on siis dieselpannulla. Antoi vikakoodit vain oikean puolen etu- ja takatunnistimelle.
Kerran vaihdoin Motonetistä ostetun anturin eteen. En muista merkkiä, mutta kolme kirjainta. Uusi anturi oli viallinen ja teki ihan samaa, eli normi ajossa sutimisenesto päällä. Hae takuuseen uus anturi, niin vika korjaantuu.
Jos kyseessä DSC, niin ohjauskulma-anturi pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
Eikös tässä tapauksessa pitäs palaa vain luistonesto valo? Sercapin huollon jälkeen mulla palaa nyt abs ja luistonesto jatkuvasti, eli vika muuttunut. Ennen sentään kaikki toimi aamun ekalla käynnistyksellä. Joutookohan tässä nyt sit ostelee kuitenkin uutta boksi. Mistähän sen sais halvimmalla?
Comment