Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tontsa80
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 271
    • pori

    jep

    Eli itse itselleni vastaten, chassis ja sieltä..
    Vikakoodien lukua porin suunnalla

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by AnttiR View Post
      Nyt mää taidan nostaa kädet pystyyn ja työntää ton paskan jonkun muun ongelmaksi.
      Boksi on uusi, ABS-anturit on KL-varaosilta haettuja Bosch antureita. Ja mitä vittua edelleen ne valot palaa.... Voi vittu, jos nyt ostin turhaan uuden boksinkin.
      Tänään vielä käytin anturit irti ja putsailin kehät yms.
      Vikakoodin lukuihin menny jo rahaa sen verran että olis tullu halvemmaks ostaa itelle tuo kaapeli.
      Ei oikeesti riitä sanat kuvaamaan tuota miinaa.
      Huomenna mittailen nuo johdot. Ei vaan oikein usko riitä siihenkään että sieltä kahden anturin johdot katkeaa yhtä aikaa.
      Joko anturi on liian kaukana kehästä (varsinkin edessä, anturin ja kiinnityspinnan välissä tiukka ruostekerros), anturit ovat viallisia tai anturin johto on poikki, molemmissahan ei välttämättä ole sama vika (mitkä olivat vikakoodit tarkalleen / anturi?). Nyt sinulla on ilmeisesti kaksi ehjää boksia joista toiselle löytyy ostaja kyllä takuu varmasti (tyyppivika).

      Comment

      • Brother Michael
        Newbiemmer
        • Oct 2009
        • 8
        • Helsinki

        Täydellisesti offtopikkina: voisikohan käyttäjää WSE1 pyytää ystävällisesti tyhjentämään viestikansiotaan; asiaa kun olisi, mutta herjaa että viestit eivät kulje, kun on kapasiteetti tapissa

        Comment

        • El_Ucca
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 66
          • Tampere

          Originally posted by El_Ucca View Post
          E39 2001 manuaalivaihteilla:
          Itselläni myös syttyilee ABS ja luistoneston valo. Varsinkin silloin jos autolla on ajettu lähitunteina. Samalla myös nopeusmittari ja vakkari tippuvat pois pelistä.
          Vastaan itselleni. Suihkutin CRC-kylmäsprayta ABS-boksin päälle ja sain valot sammumaan n. 5 sekunniksi. Näin varmistin ongelman olevan lämpötilariippuvainen.

          Pienen tappelun jälkeen sain boksin irti (En tajunnut heti sitä vedettävää lukitussysteemiä) ja vuorasin liitinpinnat uunifoliolla. Nätti tuli.

          Lähetin boksin Sercap-huoltopalveluun. Hinta 150e ja lupasi ottaa boksin korjaukseen samantien sen saapuessa.

          Ensi viikolla toivottavasti auto kunnossa.
          Last edited by El_Ucca; 28-04-2011, 07:07.

          Comment

          • tomppa_045
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 3
            • Lahti

            Originally posted by El_Ucca View Post
            Vastaan itselleni. Suihkutin CRC-kylmäsprayta ABS-boksin päälle ja sain valot sammumaan n. 5 sekunniksi. Näin varmistin ongelman olevan lämpötilariippuvainen.

            Pienen tappelun jälkeen sain boksin irti (En tajunnut heti sitä vedettävää lukitussysteemiä) ja vuorasin liitinpinnat uunifoliolla. Nätti tuli.

            Lähetin boksin Sercap-huoltopalveluun. Hinta 150e ja lupasi ottaa boksin korjaukseen samantien sen saapuessa.

            Ensi viikolla toivottavasti auto kunnossa.
            Itellä on kans 2000-vm 525D automaatissa ilmeisesti sama lämpö ongelma, kun aamulla eka käynnistys ja kaikki toimii normaalisti. Marmoritiskillä antoivat vaihtoehdoiksi vasentaka anturi tai boksi. No anturin vaihto ei vaikuttanut mitään. Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen. Pitää vissiin käydä vikakoodin luvussa ja kattoa huomenna aamulla et häviääkö valot niinkun ennen boksin huoltoa teki.
            ex-E36 316i -93
            ex-E36 325i coupe -93
            ex-E46 316i sport2000 -00
            ex-E39 525D touring -00
            Nykyinen: MB W203 220cdi -06

            Comment

            • El_Ucca
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 66
              • Tampere

              Originally posted by tomppa_045 View Post
              Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen..
              Ainakaan hitaudesta ei voi Sercapia syyttää. Lähetin boksin keskiviikkona ja tänään perjantaina klo 10 tuli puhelu, että boksi on korjattu. Huomenna pitäisi olla matkahuollossa.

              Comment

              • tomppa_045
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 3
                • Lahti

                Originally posted by El_Ucca View Post
                Ainakaan hitaudesta ei voi Sercapia syyttää. Lähetin boksin keskiviikkona ja tänään perjantaina klo 10 tuli puhelu, että boksi on korjattu. Huomenna pitäisi olla matkahuollossa.
                Palvelu on kyllä nopeaa. Itellä lähti tiistaina ja oli matkahuollossa eilen. Viimeisimpään mailiin eivät ole kyl viellä vastanneet.
                ex-E36 316i -93
                ex-E36 325i coupe -93
                ex-E46 316i sport2000 -00
                ex-E39 525D touring -00
                Nykyinen: MB W203 220cdi -06

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9158
                  • Oulu

                  Originally posted by tomppa_045 View Post
                  Itellä on kans 2000-vm 525D automaatissa ilmeisesti sama lämpö ongelma, kun aamulla eka käynnistys ja kaikki toimii normaalisti. Marmoritiskillä antoivat vaihtoehdoiksi vasentaka anturi tai boksi. No anturin vaihto ei vaikuttanut mitään. Boksi kävi Sercapilla huollossa ja tänään ruuvailin sen takas kiinni. Mittarit ja vakkari lähti toimimaan kyllä, mutta valot loistaa edelleen. Pitää vissiin käydä vikakoodin luvussa ja kattoa huomenna aamulla et häviääkö valot niinkun ennen boksin huoltoa teki.
                  Jos kyseessä DSC, niin ohjauskulma-anturi pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • El_Ucca
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 66
                    • Tampere

                    Nyt on boksi haettu ja asennettu. Ensimmäisellä kerralla vakkari ei menyt päälle, mutta uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki toimi normaalisti. Ajelin noin sata kilsaa ilman ongelmia. Ulkolämpötila oli 11-14 °C

                    Comment

                    • Välimalli jätkä
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 9
                      • Oulu

                      Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...

                      Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                        Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...

                        Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?
                        Edelleen anturi vika, tyhjä rengas tai MAF:think http://e39.5post.com/forums/showthread.php?t=492790

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1640
                          • Vähäkyrö

                          Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                          Laitetaan nyt tähän ketjuun, kun uuden ketjun aloitus ei toimi vaikka kahdella eri koneella yritin...

                          Aluksi autossa paloi absin ja luistoneston varoitusvalot ja jarrupoljin nylkytti vastaan polkiessa. Oikean etu- ja takapyörän abs-anturien vaihdon jälkeen ongelma korjaantui, mutta nyt luistonesto rupeaa jarruttamaan ja valo vilkkumaan heti liikkeellelähdön jälkeen eikä auto kulje kolmeakymppiä lujempaa. Jos luistoneston kytkee pois päältä auto toimii täysin normaalisti. Ennen absivikaa luistonesto toimi kuten pitääkin. Mikähän mahtaa olla vikana?
                          Ostitko anturit Motonetistä?

                          Comment

                          • Välimalli jätkä
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 9
                            • Oulu

                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Ostitko anturit Motonetistä?
                            En ostanut. Ja auto on siis dieselpannulla. Antoi vikakoodit vain oikean puolen etu- ja takatunnistimelle.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1640
                              • Vähäkyrö

                              Originally posted by Välimalli jätkä View Post
                              En ostanut. Ja auto on siis dieselpannulla. Antoi vikakoodit vain oikean puolen etu- ja takatunnistimelle.
                              Kerran vaihdoin Motonetistä ostetun anturin eteen. En muista merkkiä, mutta kolme kirjainta. Uusi anturi oli viallinen ja teki ihan samaa, eli normi ajossa sutimisenesto päällä. Hae takuuseen uus anturi, niin vika korjaantuu.

                              Comment

                              • tomppa_045
                                Newbiemmer
                                • Apr 2011
                                • 3
                                • Lahti

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Jos kyseessä DSC, niin ohjauskulma-anturi pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
                                Eikös tässä tapauksessa pitäs palaa vain luistonesto valo? Sercapin huollon jälkeen mulla palaa nyt abs ja luistonesto jatkuvasti, eli vika muuttunut. Ennen sentään kaikki toimi aamun ekalla käynnistyksellä. Joutookohan tässä nyt sit ostelee kuitenkin uutta boksi. Mistähän sen sais halvimmalla?
                                ex-E36 316i -93
                                ex-E36 325i coupe -93
                                ex-E46 316i sport2000 -00
                                ex-E39 525D touring -00
                                Nykyinen: MB W203 220cdi -06

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎