Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    Originally posted by Clavurion View Post
    ASC toimii sukkana, jos oma purkki vain käy korjuulla. DSC:ssä rattiakselin asentotunnistin pitää initialisoida (asettaa 0-kohta).
    Mitäs tämä tarkoittaa? BMW scanner 1.4 antoi tällaista dataa:

    LEW: 09 [009] NO CAN message (ASC)
    ABS: 53 [083] Lateral acceleration Sensor, open circuit

    Nopeusmittari ja cruise toimii moitteetta. ABS-boksi kävi vain korjuulla.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Mitäs tämä tarkoittaa? BMW scanner 1.4 antoi tällaista dataa:

      LEW: 09 [009] NO CAN message (ASC)
      ABS: 53 [083] Lateral acceleration Sensor, open circuit

      Nopeusmittari ja cruise toimii moitteetta. ABS-boksi kävi vain korjuulla.
      Jälimmäinen tarkoittaa sitä että korjaajan pitäisi laittaa uusi lanka yhden katkenneen kultalangan tilalle. Jos ei onnistu, minulla onnistuu. (ja jos olet minulla korjauttanut, niin takuuhommia).

      Ensimmäinen koodi on muistissa joko johtuen joko jälkimmäisestä tai siitä että boksi on ollut irti.

      Comment

      • El_Ucca
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 66
        • Tampere

        Originally posted by WSE1 View Post
        On boksissa vika. Nyt on anturilinjojen lankojen viereinen irti ja pumpun moottorin pääteaste palanut. Jos minulla olet korjauttanut tämmöinen menee takuuseen, koska käytännössä ainoa syy mikä johtaa tuon viereisen irtoamiseen on korjauksen aikana tapahtunut työvälineiden osuminen lankaan.
        Boksi korjattu sercap-huoltopalvelussa. Kaveri sieltä lupasi tulla katsastamaan boksin kun tulee käymään Tampereella noin 2 viikon päästä.

        Laitoin sähköteippiä boksin sisällä olevien väkästen ympärille estääkseni virran kulun ABS:lle. Tämä lopetti pumpun pyörimisen ja samalla nopeusmittari ja vakkari lähtivät toimimaan. Myös vaihteiden vaihtaminen on taas sulavaa. Nopeustietojen puutuminen vaikutti myös siihen, jopa manuaalilaatikossa.

        ABS ja luistonesto luonnollisesti vielä pois pelistä.

        Tässä ohjeet tuohon toimenpiteeseen:
        Last edited by El_Ucca; 02-07-2011, 23:53.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          -99 E39 ASC:llä.

          Hitaissa nopeuksissa absit täristää jarruttaessa. Samalla yhteys ohjausyksikköön katkesi ja abs/luistoneston valot syttyivät. Ei kuitenkaan vikakoodeja ja alkoi taas toimia kun auto pysähtyi. Boksin sisäinen maadoitusvika varmaan alkamassa?

          Livedatan mukaan anturit kaikki ok ja oireet alkoi vasta kun jarrutettiin.

          Aikaisemmin oli käytetty bemuosassa nollauksessa mutta eipä ollut otettu printtiä tai vikakoodeja talteen.

          Vaihteistosta löytyi vielä:

          149 CAN Wheel speeds
          Error frequency : 115
          Logistic counter: 0
          Error occured 1. times at:
          Mileage/Km-reading 206840.00 km
          Gear being changed 0.00 0/1
          Putting in gear 0.00 0/1
          Last gear change: Changing down 3->2 19.00 0-n
          Battery Voltage 11.72 Volt
          Output Speed 0.00 rpm
          Error occured 2. times at:
          Mileage/Km-reading 206850.00 km
          Gear being changed 0.00 0/1
          Putting in gear 0.00 0/1
          Last gear change: Changing up 4->5 37.00 0-n
          Battery Voltage 13.74 Volt
          Output Speed 3360.00 rpm
          Error occured 3. times at:
          Mileage/Km-reading 208000.00 km
          Gear being changed 0.00 0/1
          Putting in gear 0.00 0/1
          Last gear change: Changing up 4->5 37.00 0-n
          Battery Voltage 13.74 Volt
          Output Speed 2080.00 rpm
          gen. error
          Sporadic error
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Jumitus
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 6
            • Vantaa

            No mitäs nämä tarkoittaa ??

            E39, 523 iA vm.2000. Ajettu 253000 km.
            ABS, ASC ja Automaattivaihteistovalot palaa(syttyvät kesken ajon). Silloin kun ed. mainitut valot palaa yhtäaikaa, niin nopeus- ja kulutusmittari ei toimi, eikä myöskään kuin 4.vaihde. Välillä satunnaisesti sammuu ABS ja ASC valot, alkaa nopeus- ja kulutusmittari toimimaan, mutta automaattivaihteistonvalo jää palamaan, eikä toimi kuin 4.vaihde.
            Jossain vuosien takaisessa Post:ssa oli rassattu boxi auki ja crc.llä suihkuteltu.
            Kokeilin tuotakin konstia ja toimi n. 7 km. ajon ajan.
            Vikakoodin-lukija antoi seuraavan listan.
            DTC Kuvaus
            7D -Aktivointi, sähkökäyttöinen tuuletin
            82 -CAN: ABS-ohjausyksiköltä ei ole vastaanotettu ASC 1:tä
            D9 -CAN keskeytetty EGS (automaattivaihteiston ohjaus)
            D6 -Ajonopeussignaali

            Jooo-o, mitäköhän kohtaa lähtis rassaamaan seuraavaksi(autossa).
            Tuo boxi vika kuullostaa kallilta, että oisko vinkkejä teillä BMW-taitajilla?

            Kiitos jo etukäteen !!

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Jumitus View Post
              E39, 523 iA vm.2000. Ajettu 253000 km.
              ABS, ASC ja Automaattivaihteistovalot palaa(syttyvät kesken ajon). Silloin kun ed. mainitut valot palaa yhtäaikaa, niin nopeus- ja kulutusmittari ei toimi, eikä myöskään kuin 4.vaihde. Välillä satunnaisesti sammuu ABS ja ASC valot, alkaa nopeus- ja kulutusmittari toimimaan, mutta automaattivaihteistonvalo jää palamaan, eikä toimi kuin 4.vaihde.
              Jossain vuosien takaisessa Post:ssa oli rassattu boxi auki ja crc.llä suihkuteltu.
              Kokeilin tuotakin konstia ja toimi n. 7 km. ajon ajan.
              Vikakoodin-lukija antoi seuraavan listan.
              DTC Kuvaus
              7D -Aktivointi, sähkökäyttöinen tuuletin
              82 -CAN: ABS-ohjausyksiköltä ei ole vastaanotettu ASC 1:tä
              D9 -CAN keskeytetty EGS (automaattivaihteiston ohjaus)
              D6 -Ajonopeussignaali

              Jooo-o, mitäköhän kohtaa lähtis rassaamaan seuraavaksi(autossa).
              Tuo boxi vika kuullostaa kallilta, että oisko vinkkejä teillä BMW-taitajilla?

              Kiitos jo etukäteen !!
              Boksissa sisäinen maadoitusvika joka jumittaa can väylän. Boksi korjaukseen.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Jumitus
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 6
                • Vantaa

                Kiitos Supa !! Oisko vielä tietoa, että minne korjaajalle lähellä Vantaata ja hintaarvio n. €.

                Comment

                • JaakkoK
                  Newbiemmer
                  • Dec 2010
                  • 25
                  • Turku, Finland

                  Elektromeka Lohjalla. Aiemmista viesteistä löytyy tietoja.

                  Comment

                  • Jumitus
                    Newbiemmer
                    • Jul 2011
                    • 6
                    • Vantaa

                    Originally posted by JaakkoK View Post
                    Elektromeka Lohjalla. Aiemmista viesteistä löytyy tietoja.
                    Jep! Sinne siis yhteyttä ottamaan. Kiitos vinkistä!

                    Comment

                    • AnttiHi
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2007
                      • 90

                      Onko mulla taas boksissa vikaa vai abs anturi? Oireena on että valot syttyvät mittaristoon muutaman kilometrin ajon jälkeen ja eivät sammu vaikka auton käynnistää uudelleen. Syttyy myös jos auto käy paikoillaan pidemmän aikaa. Siis tuntuisi että lämpötilasta johtuu, mutta kylmäspraylla en saanut niitä myöskään sammumaan. Kun auto on ollut pidempään parkissa niin taas toimii jonkun aikaa.

                      Boksi on korjautettu Elektromekalla muistaakseni reilu vuosi sitten ja sitä ennen valot sammuivat tuota kylmäsprayta suihkuttamalla. Takuu taisi olla vuosi

                      Vikakoodia näyttää vasemmalle etuanturille ja livedataa katselin niin nopeus oli sillä pyörällä kokoajan ~2km/h, kun muilla pyörillä meni loogisesti nopeuden mukaan.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by AnttiHi View Post
                        Onko mulla taas boksissa vikaa vai abs anturi? Oireena on että valot syttyvät mittaristoon muutaman kilometrin ajon jälkeen ja eivät sammu vaikka auton käynnistää uudelleen. Syttyy myös jos auto käy paikoillaan pidemmän aikaa. Siis tuntuisi että lämpötilasta johtuu, mutta kylmäspraylla en saanut niitä myöskään sammumaan. Kun auto on ollut pidempään parkissa niin taas toimii jonkun aikaa.

                        Boksi on korjautettu Elektromekalla muistaakseni reilu vuosi sitten ja sitä ennen valot sammuivat tuota kylmäsprayta suihkuttamalla. Takuu taisi olla vuosi

                        Vikakoodia näyttää vasemmalle etuanturille ja livedataa katselin niin nopeus oli sillä pyörällä kokoajan ~2km/h, kun muilla pyörillä meni loogisesti nopeuden mukaan.
                        2 km/h jatkuvana viittaisi kiinanmallin anturiin. Jos viitseliäisyyttä riittää niin homman voi varmistaa vaihtamalla etuanturit keskenään, kiinnityspinnan puhtaus (tasaisuus) pyörännavassa kannattaa samalla tarkistaa.

                        Comment

                        • keijon
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 29
                          • mustasaari

                          anturi

                          Moi

                          ootkos kattonu jarrutehostajassa olevan alipaineanturin ?
                          Pojan bemussa oli toi vika ja monessa muussakin kyseisillä oireilla.

                          Comment

                          • MikkoK
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 748
                            • Oulu

                            Originally posted by keijon View Post
                            Moi

                            ootkos kattonu jarrutehostajassa olevan alipaineanturin ?
                            Pojan bemussa oli toi vika ja monessa muussakin kyseisillä oireilla.
                            Osaako joku sanoa minkälaisia arvoja tuon anturin (toimivan) pitäisi näyttää jos mittaa yleismittarilla vastuksen? :think

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Originally posted by keijon View Post
                              Moi

                              ootkos kattonu jarrutehostajassa olevan alipaineanturin ?
                              Pojan bemussa oli toi vika ja monessa muussakin kyseisillä oireilla.
                              Mistähän anturista mahdat puhua? Tai lähinnä mistä autosta?
                              Ainakaan tässä Boschin 5.7 järjestelmässä ei moista ole, ainoastaan jarrupaine-anturi joka on hydrauliblokissa.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • AnttiHi
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 90

                                2 km/h jatkuvana viittaisi kiinanmallin anturiin. Jos viitseliäisyyttä riittää niin homman voi varmistaa vaihtamalla etuanturit keskenään, kiinnityspinnan puhtaus (tasaisuus) pyörännavassa kannattaa samalla tarkistaa.
                                Vaihdoin etupyörien anturit keskenään ja puhdistin kiinnityspinnat. Edelleen on sama vika päällä muutaman kilometrin ajolenkin jälkeen. = Boksivika:think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎