Ihan luotettavia ikäisikseen ovat, mutta jos et itse ole valmis mitään tekemään ja halvalla pitäisi selvitä niin katselisin kyllä toista merkkiä. E39 on hieno auto ja mukava ajaa, mutta kyllä näitä saa aika paljon huoltaa. Osat on melko kalliita Suomessa. Toisaalta jos on valmis itse huoltamaan ja tilailemaan osia ulkomailta niin huoltokulut on ihan siedettävät. Foorumilta löytyy hyvin apua ongelmiin ja ohjeita remppoihin. Kuten edellä mainittiin niin tämän ikäiset ovat yksilöitä, jotan kannattaa etsiä sellainen yksilö jota on kunnolla huollettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Sitten kun vielä niitä osia ei mene heti ostamaan kaikkein kalleimmasta paikasta vaan hetken malttaa ja hakee vaihtoehtoja, niin saa kulut pysymään alempana.
Mielestäni E39:ssä monet kohdat kestää paremmin kuin muissa. Ja toisaalta on myös ns. lyhytikäisempiä kohtia. Mutta tosiaan kunnossa ollessaan mainio matkantekoväline, hiljainen ja hieno ajaa. Ei kaikkein pieniruokaisin kylläkään.
Ja esim samanikäiseen MB W210 väyrysmeseen verrattuna korin korroosion kesto on aivan eri luokkaa"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Ei bmw:n huolto nyt varmaan hirvittävästi vw kalliimpaa ole? Lähinnä haluisin tyylikkään ja hyvän auton. Kilometrejä tulee vuodessa max 10tkm. Ajatellut alle 200tkm ajetun auton ostaa.
E. Niin ja en mä sitä mieti, että kumpi tulee halvemmaksi huoltaa. Rahaa menee joka tapauksessaLähinnä juurikin yleistä mielipidettä, että mitä omistajat on pitänyt ja onko jotain asioita mitä on lähes varmasti edessä? Esim yleisimmät tyyppiviat jne. Onko vuosimallilla väliä? Mitä eroa on koneilla käytännössä? Saanko auton useaksi vuodeksi?
Last edited by Gero; 11-02-2013, 19:27.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIhan luotettavia ikäisikseen ovat, mutta jos et itse ole valmis mitään tekemään ja halvalla pitäisi selvitä niin katselisin kyllä toista merkkiä. E39 on hieno auto ja mukava ajaa, mutta kyllä näitä saa aika paljon huoltaa. Osat on melko kalliita Suomessa. Toisaalta jos on valmis itse huoltamaan ja tilailemaan osia ulkomailta niin huoltokulut on ihan siedettävät. Foorumilta löytyy hyvin apua ongelmiin ja ohjeita remppoihin. Kuten edellä mainittiin niin tämän ikäiset ovat yksilöitä, jotan kannattaa etsiä sellainen yksilö jota on kunnolla huollettu.
Tosin jos kilsoja tulee kymppi vuoteen ei ne remonttikulut nyt varmaan kovin pahat ole ja kuten sanottua niin hyvän kyydin antaa.
Tietysti valintakriteereitä on monia ja jos Volvo on vaihtoehdoissa mukana niin onhan noita sitten muitakin merkkejä,mutta jos haetaan takavetoista autoa niin merkkivalikoima onkin jo paljon pienempi.e70 X5 40d -11
ex e39 530D touring -00
ex e39 TDSa touring -99
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostIte siirryin kans samaisen pasuunan ratista e39 rattiin ja saman ikäseen 200tkm vähämmän ajettuun vaihdoin mutta kyllä se näin 3kk vankalla kokemuksella täytyy sanoa että samaa paskaa ne on kaikki tämän ikäset autot, yhtä paljon oo joutunu ruuvvaamaan bemmiä kun passattiaki.. Eikä vieläkään oo saanut kaikki "ensimmäisen" huollon juttuja valmiiksi..
N. 4kk omistanu ja n. 2kk ollut pajalla.
Comment
-
-
7 vuotta ajeltu E39:llä ja onhan siihen kaikkea pientä huoltoa osunut, mutta en nyt pitäisi mitenkään kohtuuttomana silti. Perustekniikka kuitenkin aika toimivaa huollon tarve riippuu siitä miten hyvässä kunnossa haluaa auton pitää, ei niinkään siitä että sillä ei vois ajaa vähemmälläkin huollolla.
Tyyppivikoja on toisissa topikeissa runsaasti listattu, ei kannattane tähän niitä kopioida.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
[QUOTE=Gero;2947513]Joo eli malli ois 525 ylöspäin aina 535 asti.[QUOTE]
Kun tuo 535 mahtuu "haarukkaasi", niin siihen sopii myös 540i. Tai oikeestaan voit unohtaa tuon pikkukasin...Bensaa vie yhtäpaljon ja ylläpitoku/stannukset oikeestaan ihan samoissa 535/540, etenkin vanhemmat joista vero menee painon mukaan. CO2 päästöissä pieni ero ja sitä kautta myös veroissa kun puhutaan 2001 ja myöhemmin käyttöönotetuissa.
Jos pihistellä haluaa, niin sitten kutoskoneinen. Mutta elä huijaa itteäs, ota se kasi...oma lehmä ojassa kun 540i ajelen
Last edited by bemmeri; 11-02-2013, 21:52.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOstitko nettiauton halvimman vai mikä ihme pitää autoa 2kk huollossa 4kk aikana?
Nytki n. 400€ osa tilaus vetämäs kun jäähdytys järjestelmä vuotaa kun seula n. 1/2 l /päiväs ja ohjaustehostimen öljyt vuotaa jostain reijästä pihalle, alusta on vaihdelaatikkoa myöten pinkki..Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=124048 löytyy paljon valmista juttua.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostEn edes ostanu halvita, 6000€ maksoi.. Ekat pakkaset tuli niin jarrut veti jäähän ja kun uusi auto merkkinä bmw mulle joten ei oikeen sitä tietoakaan ollut niin sitä sitten selvittämään niin jarrutehostaja puolillaan vettä, eipä ollut tuttu autokorjaaja (30+ vuotta alalla) kuullut ikinä että sinne menis vettä, eikä kyllä kukaan muukaan tuttu jolla näitä vehkeitä on ollut.. Siinä meni yksistään 3vko sen vian ettimises/selvittämises ja uuden käytetyn löytymises/hommaamises (käytetty 80€ vs. Uus 560€) yms yms yms..
Nytki n. 400€ osa tilaus vetämäs kun jäähdytys järjestelmä vuotaa kun seula n. 1/2 l /päiväs ja ohjaustehostimen öljyt vuotaa jostain reijästä pihalle, alusta on vaihdelaatikkoa myöten pinkki..
Oletko ehtinyt ajaa jo paljon omistusaikanasi? Onko mittarissa nyt kuinka paljon?
Oliko noita vikoja havaittavissa jo heti oston jälkeen?
Jotenkin tuntuu melko rankalta tuollainen.
Comment
-
-
E39:stä kokemuksia vuosien ajalta ja monesta eri yksilöstä. Toyotan jälkeen ollut luotettavin auto ja vähä vikaisin. Toki huonoja yksilöitä löytyy kaikista merkeistä aina, jos on huonosti pidetty. Bensa vehkeistä ei juurikaan ole kokemusta, mutta dieseleistä senkin edestä. Niveliä mikäli joutuu vaihtamaan, niin kannattaa ostaa se lemförder. Vaikka onkin vähän arvokkaampi, mutta sillä ei pilaa ajettavuutta ja kestokin on ihan eriluokkaa. Volvosta ei ole kyllä yhtään hyvää sanottavaa, ainakaan mk2 v70 mallista. Volkkaristakaan ei ole hirvesti hyvää sanottavaa, mutta penkit niissä on hyviä ja ajoasento. Mielestäni parempi kuin e39:ssä. Mikäli löydät hyvin pidetyn e39:sin niin osta ihmeessä pois, mutta elä anna hienojen varusteiden sumentaa hankinta päätöstä.Last edited by |parsakaali|; 11-02-2013, 22:20.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTuossa on kyllä ollut nyt matkassa enemmän kuin vähän huonoa tuuriakin.
Oletko ehtinyt ajaa jo paljon omistusaikanasi? Onko mittarissa nyt kuinka paljon?
Oliko noita vikoja havaittavissa jo heti oston jälkeen?
Jotenkin tuntuu melko rankalta tuollainen.
Ei ole mittariin tullut kun 1200km vasta. mittarissa nyt 212tkm.
Vikoja ei ollu havaittavissa muutakun ylävesiletkun vuoto ilmausruuvin juuresta..
Ja ohjaustehostajan säiliön juuresta, mutta vesiletku, paisari, ilmausruuvit vaihdettu nyt vuotaa ainakin syylärin yläpäästä ja jostain muualta ja ohjaustehostimen letkuista otettiin reilut palat pois ja uudet klemmarit ja sekin vuotaa nyt jostain muualta..
Auto käytettiin nosturilla ja mitään erikoista ei ollut..
Niin ja auto oli ollut mulla n. 3vko ennenkun tuli ne pakkaset ja jarrut jäätyi. Tehostajassa sylinterin puoleisella puolella n. Litra vettä ja toisella puolella oli vielä enemmän..Last edited by marcus_108; 11-02-2013, 22:26.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by U. Turhapuro View PostE39:t alkaa olla jo aika vanhoja ja paljon ajettuja. Voit saada täydellisen pommin tai hyvän ja huolletun yksilön.
Kannattaa nähdä vähän vaivaa, eikä ostaa ensimmäistä vastaan tulevaa ja sitä kuuluisinta nettiauton halvinta.
Nyt olen 50 tuhatta ajanut itse ja ainoat rempat oli heti auton ostettuani. Ilmeisesti tässäkin tapauksessa auto meni vaihtoon kun edellinen omistaja tajusi että jokin on pielessä. Heti pian Bemuni hankinnan jälkeen huomasin sivuäänen ohjaustehostimen pumpussa ja kuoppaisella tiellä kolinaa alustassa. Meni saman tien pumppu ja reaktiotanko vaihtoon, itse tehtynä kustannukset muutama satanen. Osat ovat kyllä aika kalliita Bemareihin. Sen jälkeen ei ole ollut mitään hajoamiseen liittyvää remppaa. Perinteistä huoltoa ja säätämistä.BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
Comment