Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Originally posted by V-Power View Post
    Kyllä noita melko harvassa tuntuis olevan,manuaalina meinaan. Kyllähän tuolla on kiva kesällä "veättää"
    juu ja kasikoneen vääntökäyrä on todella makee, tomaatti alkaa hosumaan helposti siinä missä MTllä voi vedättää nilkka suorassa pieniltäkin rundeilta...
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by BMW View Post
      juu ja kasikoneen vääntökäyrä on todella makee, tomaatti alkaa hosumaan helposti siinä missä MTllä voi vedättää nilkka suorassa pieniltäkin rundeilta...
      Tuolla omalla kun on tottunut köröttelemään niin se tuntuu,ettei se nyt ihmeellisesti mene,mutta kun nyt viikolla tuli ajeltua S80 Volvolla n.150km niin voi helvata miten mopo se oli,kummiski 2,4 tosin ilman ahdinta..

      Tietääkö joku eroja e39 540i 6-v sedanin ja touringin välillä,miten paljon tuo isompi kori vaikuttaa kiihtymiseen 0-100 :think
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • BMW
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 3828
        • California

        Originally posted by V-Power View Post
        Tuolla omalla kun on tottunut köröttelemään niin se tuntuu,ettei se nyt ihmeellisesti mene,mutta kun nyt viikolla tuli ajeltua S80 Volvolla n.150km niin voi helvata miten mopo se oli,kummiski 2,4 tosin ilman ahdinta..

        Tietääkö joku eroja e39 540i 6-v sedanin ja touringin välillä,miten paljon tuo isompi kori vaikuttaa kiihtymiseen 0-100 :think
        aika marginaalinen varmaan tuo ero, varmaan pari kymmenystä, ainakin ilmoitetuissa tiedoissa. Kori on kyllä paljon vääntöjäykempi sedanissa...
        P
        R
        N
        D

        Comment

        • hoikkas
          BTCF Member
          • Oct 2005
          • 1579
          • TURKU

          e39 528i man. -96 oli ennen ja nyt e39 540iA -97 ja ero on minun subjektiivisen näkemyksen mukaan varsin selvä! V8 on aivan verraton ja tuo steppi on niin loistojuttu että...
          Toki pidin kyllä tuon suoran kutosenkin suorituskyvystä käytännössä paljonkin ja kulutuskin on n.4l keskikulutuksessa pienempi. Mutta maksan mieluusti vähän enemmän siitä mahdollisesta vaivattoman vauhdin hurmasta mitä V8:ssa on mahdollista välillä väläyttää
          BMW i4M50

          Comment

          • UGH!
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 237
            • Nokia

            Heti alkuun anteeksi rankka humalatila mutta tästähän saatiin aikaiseksi kunnon kina V8 vs L6
            Tosta Bemu2000:n X5:sta sen verran että eikö toi neliveto hieman anna etua kun multa ainakin loppuu pito tosta takatuupparista huolimattomalla lähdöllä. Sen luulisi kompensoivan tuota painoeroa. Tästä ei ole minkäänlaisia kokemuksia mutta olisi kiva joskus testata!
            Joo-jooooo
            Mutta tosta vielä että jos stripillä haluaa pudottaa sekunnin pois ajasta niin siihen ei riitä mikään 20 hv tai 50 Nm eli mikä kellossa on vain sekunti on tosielämässä paljon enemmän VÄÄNTÖÄ! Tosiasia on että V-moottorista vääntö on paljon helpompi puristaa asfalttiin kuin kutosesta. Ahtimella sitä on suht helppo lisätä mutta sitä ei ole E39:iin tarjolla, paitsi nahkamäntiin. Ja tämähän tekee asian mielenkiintoiseksi koska nekin taitavat tarjota rivakamman kyydin kuin normi bensa kuutoset juurikin tämän isomman väännön takia. Numeerisia tietoja ei ole tarjota mutta 528:lla tuli turpaan kun arvokkaasti harmaantunut herrasmies potkaisi 530:sen nakun laukkaan
            sigpic

            Comment

            • UGH!
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 237
              • Nokia

              ...automaatilla ja "pappavaihteilla" http://www.youtube.com/watch?v=SfjabPY3Dxk&NR=1
              sigpic

              Comment

              • BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3828
                • California

                Originally posted by UGH! View Post
                Heti alkuun anteeksi rankka humalatila mutta tästähän saatiin aikaiseksi kunnon kina V8 vs L6
                Tosta Bemu2000:n X5:sta sen verran että eikö toi neliveto hieman anna etua kun multa ainakin loppuu pito tosta takatuupparista huolimattomalla lähdöllä. Sen luulisi kompensoivan tuota painoeroa. Tästä ei ole minkäänlaisia kokemuksia mutta olisi kiva joskus testata!
                Joo-jooooo
                Mutta tosta vielä että jos stripillä haluaa pudottaa sekunnin pois ajasta niin siihen ei riitä mikään 20 hv tai 50 Nm eli mikä kellossa on vain sekunti on tosielämässä paljon enemmän VÄÄNTÖÄ! Tosiasia on että V-moottorista vääntö on paljon helpompi puristaa asfalttiin kuin kutosesta. Ahtimella sitä on suht helppo lisätä mutta sitä ei ole E39:iin tarjolla, paitsi nahkamäntiin. Ja tämähän tekee asian mielenkiintoiseksi koska nekin taitavat tarjota rivakamman kyydin kuin normi bensa kuutoset juurikin tämän isomman väännön takia. Numeerisia tietoja ei ole tarjota mutta 528:lla tuli turpaan kun arvokkaasti harmaantunut herrasmies potkaisi 530:sen nakun laukkaan
                Jollei hiekasta tms. lumesta puhuta, niin kyllä kitkalukolla hyvin löytyy pitoa. Paino kun siirtyy sinne taka-akselille suurimmaksi osaksi kiihdytettäessä. http://videos.streetfire.net/video/4...270127b998.htm
                Tuossa mennään urku auki kunhan lähdetään hieman varoen ja vettä sataa ku esterin perseestä. Ei juuri sudi.
                P
                R
                N
                D

                Comment

                • Delphin
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 231
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kerrotko hieman tarkemmin?
                  Jos otetaan esim. kaupunkiajo vertailukohteeksi. 325:lla on hyvin vaikea saada alle 13 kulutusta ja alakierroksilla ei ole ole vääntöä ja tehot löytvät 3500 jälkeen, kun 528 et saa 10 l rikki. 528 koneessa vääntö alkaa heti ala kierroksilta ja mitään suurempia tehopiikkejä millään kierrosluvulla ei tule. Mikä saattaa tuntua laiskalta vaikka ei sitä ole.
                  Vanhoja katiskoja.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17797
                    • Jämsä

                    Originally posted by Delphin View Post
                    Jos otetaan esim. kaupunkiajo vertailukohteeksi. 325:lla on hyvin vaikea saada alle 13 kulutusta ja alakierroksilla ei ole ole vääntöä ja tehot löytvät 3500 jälkeen, kun 528 et saa 10 l rikki. 528 koneessa vääntö alkaa heti ala kierroksilta ja mitään suurempia tehopiikkejä millään kierrosluvulla ei tule. Mikä saattaa tuntua laiskalta vaikka ei sitä ole.
                    no nyt et kyllä tainnu enää puhua 2004 mallista, tai autossa on ollu vikaa
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Juhis View Post
                      Minä en omista E39 540 mallia, enkä ole koskaan sellaista omistanutkaan. Silti ei ole mitään hankaluuksia myöntää, että käytännön suorituskyky on aivan eri luokkaa, kuin mopomalleilla! Kyllähän nuo pienemmätkin mallit tarvittaessa kiihtyy pikku nopeuksissa, mutta edellyttää kierroksien käyttöä ja kaasu pohjassa huudattamista!
                      no enhän mä suhun siinä viitannutkaan tuli muuten käytyä vetämässä X5:llä pari tempes gt kellotusta... 6,9s ja 7,5s välillä oli ajat, että kyllähän se malmikasakin liikkuu näköjään
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19178
                        • -

                        Originally posted by BMW View Post
                        Jollei hiekasta tms. lumesta puhuta, niin kyllä kitkalukolla hyvin löytyy pitoa.
                        Harmi vaan, kun E39 mallisarjan mistään mallista ei löydy kitkalukkoa vakiona tai saa edes lisävarusteena BMW:ltä. Poislukien E39 M5, jossa se on vakiona. Vanhemmissa malleissa kuten E34 sen sai lisävarusteena.

                        Originally posted by Delphin View Post
                        Jos otetaan esim. kaupunkiajo vertailukohteeksi. 325:lla on hyvin vaikea saada alle 13 kulutusta ja alakierroksilla ei ole ole vääntöä ja tehot löytvät 3500 jälkeen, kun 528 et saa 10 l rikki.
                        Kaupunkiajon kulutusta en tiedä tarkalleen, mutta minulla on E46 325i Touring -02:lla keskikulutus 9,7 litraa / 100km.

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        tuli muuten käytyä vetämässä X5:llä pari tempes gt kellotusta... 6,9s ja 7,5s välillä oli ajat, että kyllähän se malmikasakin liikkuu näköjään
                        Aika epärealistisia alkaa olla jo nuo 6,9 sekunnin suoritukset. Muistaakseni yleisesti ilmoitettu 0-100km/h aika on 7,5s. Ja kaikissa testeissä ei jostain syystä aikoinaan päästy edes tuohon aikaan. Näin siis noissa 2000-2002 mallisissa autoissa. Uudemmissahan versioissa on jo 6-vaihteista automaattilaatikkoa ja tehokkaampaa moottoria.

                        Kaikinpuolin tuon X5 mallin suorituskyky on kuitenkin heikompi, kuin 540 mallien. Vaikka onkin painavaksi maasturiksi varsin ripeä ja suorituskyky varmasti "täysin riittävä" normaaliin käyttöön.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • BMW
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 3828
                          • California

                          Jaa niinhän se olikin, ei noihin E39 tosiaan saanutkaan kitkalukkoa. Todella omituista mun mielestä

                          Tosiaan omassa E34 540i:ssä sellainen on lisävarusteena.
                          P
                          R
                          N
                          D

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19178
                            • -

                            Originally posted by BMW View Post
                            Jaa niinhän se olikin, ei noihin E39 tosiaan saanutkaan kitkalukkoa. Todella omituista mun mielestä
                            Sama homma on kaikissa muissakin "uusissa" takavetoisissa Bemareissa. Ei niissä yksinkertaisesti ole kitkalukkoa, eikä saa edes lisävarusteena. Sama pätee myös E39 lisäksi esimerkiksi E38, E46, E60, E65 ja niin edelleen. Tietysti esimerkiksi E46 M3, E60 M5 jne Motorsport malleissa on (kehittynyt sähköisesti ohjattu) lukkoperä, mutta vakio malleihin sitä ei saa BMW:n tehdaslisävarusteena edes rahalla. Viimeisiä vakiomalleja, joihin sai lukkoperän lisävarusteena, taisi olla Z3 mallisarjan autot. Ja muita siis esim. E32, E34, E36 jne..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3828
                              • California

                              mikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by BMW View Post
                                mikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.
                                Löytyy, vai myyjä kuvittelee että löytyy?
                                Tuskin on monessakaan sitä jälkiasennettua lukkoa.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎