Ruostumisen syytä en varmaksi tietenkään voi sanoa, mutta se on selvä että ne ruostuu. Nähty on. Kuvia ei ole tullut mieleen ottaa, mutta ei ne omat silmät valehtele.
edelleen komppaan zeneriä... kyllä ruostuu!! se sinkki ei ole EDELLEEN mikään ratkaisu ikuiseen ruostumiseen
joo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :think
Semmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.
kaikki muut paitti Hemi on nähneet E39:sissä ruostetta... joten kyllä 15w autoissa ja sitäkin nuoremmissa sitä on mutta se on yksilöillistä! elikkä tarkkaavaisuutta autoa ostaessa ettei myöhemmin kaduta
Semmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.
kuinka paljon kuusamossa asuu ihmisiä sorateiden varsilla? tuli vaan mieleen että jos on todella paljon ajettu soratietä niin voisi olla aika hiekkapuhalletut helmat ja sitämyöten ilman suojausta :think
millä lailla ruoste on noissa näkemissäsi tapauksissa ollut näkyvissä? kun alkuperäiset pohjamuovit tulevat ihan parin sentin päähän helmakotelon reunasta.. ei pääse edes näkemään purkamatta muoveja
Ihan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
Ihan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa
noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa
ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa
No ei oo ollu eroa onko talla ollu paikallaan vai ei. En ala spekuloimaan syytä.
Kylläpäs aiheutti keskustelua tälläinen asia. Oma ajatus oli vaan tuoda esiin sen mitä oon hoksannu, ja aion tarkistaa ku autoja tulee lähdettyä katsomaan. Eikä tuo omalle kohdalle ainakaan mikään newsflash ole, että pelti ruostuu.
ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
itte oon aina irrottanu ja putsannu korin ja tuon palikan välin ennen nostoa isommista kivistä yms. tavarasta mikä voisi rikkoa maalipinnan
no hyvä tietää joka tapauksessa kun toista 39:ä tekis mieli
ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
Sillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.
Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.
Sillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.
Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.
Mutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?
Ei ole täälläkään kummassakaan E39;ssä ollut helmoissa ruostetta, vaikka on ollut 340 000 ajettua "suomiautoakin" Takaluukusta näkyy ainakin nämä alkupään sedanit ruostuvan rekisterikilven syvennyksen yläkulmista. Edellinen oli puhki asti, nykyinenkin näkyy olevan joskus korjattu. En kyllä erityisen helposti ruostuvana E39:iä pitäisi.
Comment