Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    Originally posted by zener View Post
    Ruostumisen syytä en varmaksi tietenkään voi sanoa, mutta se on selvä että ne ruostuu. Nähty on. Kuvia ei ole tullut mieleen ottaa, mutta ei ne omat silmät valehtele.
    edelleen komppaan zeneriä... kyllä ruostuu!! se sinkki ei ole EDELLEEN mikään ratkaisu ikuiseen ruostumiseen

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8269
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by J-Poika View Post
      edelleen komppaan zeneriä... kyllä ruostuu!! se sinkki ei ole EDELLEEN mikään ratkaisu ikuiseen ruostumiseen
      joo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • J-Poika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 835
        • There's a place in the North, far far away

        Originally posted by peto2 View Post
        joo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :think
        ei tietenkään ongelmasta, MUTTA ostaessa on syytä kuitenkin kurkata auton alle...

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14511
          • Oulu

          Originally posted by peto2 View Post
          joo kyllähän kaikki rauta lopulta ruostuu mutta E39:n kohdalla ei missään nimessä voida puhua mistään ongelmasta ruosteen kanssa :think
          Semmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • J-Poika
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 835
            • There's a place in the North, far far away

            kaikki muut paitti Hemi on nähneet E39:sissä ruostetta... joten kyllä 15w autoissa ja sitäkin nuoremmissa sitä on mutta se on yksilöillistä! elikkä tarkkaavaisuutta autoa ostaessa ettei myöhemmin kaduta

            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8269
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by zener View Post
              Semmosta ei liene ole väitettykkään. Itsellänikin olisi tarkoitus päästä noista mätähommista käyttöautoissa eroon ja E39 ois kiikarissa. Tullut vaan huomattua että näkyy ne noikin ruostuvan ku sille päälle sattuu. Ja nyt on ihan lähiaikoina tullu 4-5 E39 mistä helmat on kyllä ollu aika heikolla hapella.
              kuinka paljon kuusamossa asuu ihmisiä sorateiden varsilla? tuli vaan mieleen että jos on todella paljon ajettu soratietä niin voisi olla aika hiekkapuhalletut helmat ja sitämyöten ilman suojausta :think

              millä lailla ruoste on noissa näkemissäsi tapauksissa ollut näkyvissä? kun alkuperäiset pohjamuovit tulevat ihan parin sentin päähän helmakotelon reunasta.. ei pääse edes näkemään purkamatta muoveja
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14511
                • Oulu

                Ihan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8269
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by zener View Post
                  Ihan ulkopuolella helmassa, ja yleisesti ne on silmämääräisesti lähteneet alkuperäisen tunkin paikasta. Eikös täällä ollut myös vasta yhdellä nimimerkillä hiukan haperot helmat E39 Touringissa, josta oli oikeen kuvia Hemille.
                  noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa

                  eli osa nro. 12
                  Last edited by peto2; 15-08-2011, 17:07.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • J-Poika
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 835
                    • There's a place in the North, far far away

                    Originally posted by peto2 View Post
                    noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa
                    ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14511
                      • Oulu

                      Originally posted by peto2 View Post
                      noniin! se on se muovitalla pudonnut siitä tunkinpaikasta ja sitten nostettu hallitunkilla peltiävasten -> mätänee erinomaista toimintaa
                      No ei oo ollu eroa onko talla ollu paikallaan vai ei. En ala spekuloimaan syytä.

                      Kylläpäs aiheutti keskustelua tälläinen asia. Oma ajatus oli vaan tuoda esiin sen mitä oon hoksannu, ja aion tarkistaa ku autoja tulee lähdettyä katsomaan. Eikä tuo omalle kohdalle ainakaan mikään newsflash ole, että pelti ruostuu.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8269
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by J-Poika View Post
                        ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
                        itte oon aina irrottanu ja putsannu korin ja tuon palikan välin ennen nostoa isommista kivistä yms. tavarasta mikä voisi rikkoa maalipinnan

                        no hyvä tietää joka tapauksessa kun toista 39:ä tekis mieli
                        Last edited by peto2; 15-08-2011, 17:18.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by J-Poika View Post
                          ei vaan se muovipläjäys on siinä ihan ilman mitään suojaa... siis jos se tarpeeksi hankaa niin menee ne ihanat tzinkit ja muut "paksut" aineet ruvelle..
                          Sillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.
                          Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
                          Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
                          Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
                          Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
                          Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
                          Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
                          Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.

                          Comment

                          • mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Sillä ei ole mitään merkitystä puhkeaako sinkkipinta jostain kohdasta jos/kun kuitenkin sen lähiympäristössä on sinkkiä ja/tai myös pellin toisella puolella.
                            Sinkin suojausvaikutus EI perustu sen mekaanisen kerrosvahvuuden antamaan suojaan vaan sähkökemialliseen reaktioon, jolloin riittää että sinkkiä on edes vaurioalueen läheisyydessä.
                            Toki peltiin asti vaurioitunut alue "ruostuu" ruvelle, mutta itse rautaa läpisyövä korroosia pysähtyy.
                            Niin e39:ssä kuin kaikissa nykyautoissa on helmakotelot erittäin voimakkaasti sinkitty ja käsitelty/pinnoitettu erilaisin paksuin kumimaisin polyuretyanipinnoituksin.
                            Tämä pinnoite voi toki juurikin mekaanisen rasituksen/vaurion ansiosta lähteä kuoriutumaan juuri tunkin nostokohtien ympäriltä, jolloin alta paljastuva pelti luonnollisestikkin vetää sinkityksestä huolimatta itseensä ruskean kovan oksidoituneen pinnan....jota nykyään tietenkin pidetään "ruosteena" ja "ruostumisena".
                            Rakenne säilyy kuitenkin tällaisena ilman rakenteen lujuutta muuttavaa korroosiota vuosikausia/jopa vuosikymmeniä, mikäli joku kotinikkari ei hio ko.aluetta peltipuhtaaksi ja yritä suojailla sitä jollain pikimassoilla.
                            Tämän kun sitten auton jokainen uusi omistaja tekee kerran, alkaa pelti olemaan jo niin ohutta että jossai kohtaa voi ihan oikeaa pitsiäkin alkaa näkymään.
                            Netistähän nyt toki löytyy vaikka minkälaisia kuvia esim.e39:n helmoista, mutta se on taivahan tosi että mikään murhe se ei e39:ssä ole, vaan edelleenkin 98%.ssa kaikista tällä hetkellä liikenteessä olevissa e39:ssa helmat vastaa rakenteelliselta lujuudeltaan uutta.
                            Mutta kun helmassa oleva "ruostekupla" on epäesteettinen, niin miten se pitäisi oikeaoppisesti korjata? Vai pitäisikö jättää se ruma kupla korjaamatta?
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              Ei ole täälläkään kummassakaan E39;ssä ollut helmoissa ruostetta, vaikka on ollut 340 000 ajettua "suomiautoakin" Takaluukusta näkyy ainakin nämä alkupään sedanit ruostuvan rekisterikilven syvennyksen yläkulmista. Edellinen oli puhki asti, nykyinenkin näkyy olevan joskus korjattu. En kyllä erityisen helposti ruostuvana E39:iä pitäisi.

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14511
                                • Oulu

                                Hyvä tietää, ettei toi oo kuitenkaan yleistä. Ilmeisesti noi itse näkemäni ovat sitten sikä harvinaisuuksia.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎