Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14511
    • Oulu

    Näyttää kyllä olevan noi E39 yleisesti happamia juuri helmoista. Lienee yleistä? Kun tulee nähtyä useasti noita ja aina helmat mytii. Kontin kannet lienee toinen.

    Onko muita yleispaikkoja?

    Tekniikka (m52 hakusessa lähinnä), alusta jne. kyllä aika tiedossa noista. Korin sähköt lienee se kysymysmerkki. IHKA:n ongelmat? Mittaristo? Mitäs noista alkupään autoista kannattaa varmistaa?
    Last edited by zener; 14-08-2011, 21:19.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8269
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by zener View Post
      Näyttää kyllä olevan noi E39 yleisesti happamia juuri helmoista. Lienee yleistä? Kun tulee nähtyä useasti noita ja aina helmat mytii. Kontin kannet lienee toinen.

      Onko muita yleispaikkoja?
      eikai ne helmoista mätäne? en ainakaan oo ikinä nähnyt :think

      luukkujen ja ovien reunat vissiin herkimmät mätäneen.. ei oikeen tiiä kun oma on 100% ruosteeton
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2016
        • Kangasala

        Originally posted by peto2 View Post
        eikai ne helmoista mätäne? en ainakaan oo ikinä nähnyt :think

        luukkujen ja ovien reunat vissiin herkimmät mätäneen.. ei oikeen tiiä kun oma on 100% ruosteeton
        Sama täällä, ei mätäne mistään ei.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14511
          • Oulu

          Originally posted by peto2 View Post
          eikai ne helmoista mätäne? en ainakaan oo ikinä nähnyt :think
          Kyllä aika moni E39, varsinki touring on ollu läpmätiä helmoista. Siis mitä minä olen nähnyt. Osa jopa pahempia ku E34:t. :think
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8269
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by zener View Post
            Kyllä aika moni E39, varsinki touring on ollu läpmätiä helmoista. Siis mitä minä olen nähnyt. Osa jopa pahempia ku E34:t. :think
            nokun mulla ei oo ollu helmoista mätää E34:sta edes.. etulokarit ja tankinluukun ympärys oli edellisessäkin ainoot.. tds:ssä ei nekään :think

            aloin oikeen miettiin niin en oo koskaan nähnyt livenä ruosteista E39:ä.. kuvissa kyllä, erityisesti touringin takaluukku :think
            Last edited by peto2; 14-08-2011, 22:21.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14511
              • Oulu

              Originally posted by peto2 View Post
              nokun mulla ei oo ollu helmoista mätää E34:sta edes..
              Parikin tapausta ollu, että massa on pitäny homman kasassa, mutta alta täysin laho. Yhdestä E34:sta ei tosiaan päällepäin näkyny mitään että ois mätä, ennenku ratkes puoli helmaa tunkatessa. Rostfree...

              Mikä ei sinällään ihme, kun kattoluukun poistovesi menee suoraan helmojen sisälle.

              Mutta niin, E39 ja korin sähköt kiinnostaa, mitä noissa on perus ongelmat?
              Last edited by zener; 14-08-2011, 22:26.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2016
                • Kangasala

                Originally posted by zener View Post
                Mutta niin, E39 ja korin sähköt kiinnostaa, mitä noissa on perus ongelmat?
                No mulla on facelift -01 eikä mitään ongelmia ole ollut tässä 80tkm ajoni aikana, siitä vaan siis jos kilsat on oikeesti tiedossa
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8269
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by zener View Post
                  Mutta niin, E39 ja korin sähköt kiinnostaa, mitä noissa on perus ongelmat?
                  mitä olen kuullut niin abs yksikkö voi hajota ja abs antureita voi paukkua.. omalla kohdalla osunut ilmastoinnin flektin pyörimättömyys :think
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • jumbo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2005
                    • 6603
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by peto2 View Post
                    eikai ne helmoista mätäne? en ainakaan oo ikinä nähnyt :think
                    Originally posted by schwarze View Post
                    Sama täällä, ei mätäne mistään ei.
                    Mätänee ne, helmojen takaosista näin yleisesti mitä oon nähny. Myös omassakin autossa
                    M550d

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2016
                      • Kangasala

                      Originally posted by jumbo View Post
                      Mätänee ne, helmojen takaosista näin yleisesti mitä oon nähny. Myös omassakin autossa
                      Eihän mätäne, edes omassa tai lähipiirissä. Merkillisiä miinoja teillä, ominaisuus tuo ei ole.
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • k0rppi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2008
                        • 784
                        • Varkaus

                        kontin luukkujahan ne on koritakuisiin vaihdelleet kuulemma ja ovissa on kanssa jotain vilppiä.

                        Comment

                        • jumbo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 6603
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by schwarze View Post
                          Eihän mätäne, edes omassa tai lähipiirissä. Merkillisiä miinoja teillä, ominaisuus tuo ei ole.
                          Ominaisuus tai ei niin näin on päässyt käymään, oiskohan e39:ssäkin osuutta noilla kattoluukun poistovesiletkuilla:think
                          M550d

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by zener View Post
                            Parikin tapausta ollu, että massa on pitäny homman kasassa, mutta alta täysin laho. Yhdestä E34:sta ei tosiaan päällepäin näkyny mitään että ois mätä, ennenku ratkes puoli helmaa tunkatessa. Rostfree...

                            Mikä ei sinällään ihme, kun kattoluukun poistovesi menee suoraan helmojen sisälle.

                            Mutta niin, E39 ja korin sähköt kiinnostaa, mitä noissa on perus ongelmat?
                            Mätänee? Olisiko sinulla vaikka yhtä kuvaa näistä "mädäntyneistä" e39 helmoista?
                            Mitä luulet, jos bongataan vaikka tämän hetken autoliikkeiden pihoista 100kpl e39:jä, kuinka monesta helmat ovat "mätiä" tai paikkailtuja?
                            Minä autopeltiseppänä en vieläkään ole törmännyt yhteenkään, mutta ihan mukava tällainen olisi joskus ihan livenä päästä näkemään?
                            Ei siis pelkästään näitä netistä poimittuja "kummituskuvia", vaan ihan livenä.
                            Se kattoluukun poistovesikö saa esim.sinkityn peltikaton tai sinkityn vesiämpärin....tai sinkityn e39:n helman ruostumaan? Onpa rakenteen suunnitellut insinööri ja sen hyväksynyt konserni ollut harvinaisen tyhmä?

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Aina sitä väitetään että ei ruostu, mutta kyllä ainakin e60 oli muutama ovi ihan rehdissä ruosteessa joten en epäile etteikö samaa mätää voisi löytyä e39 helmoista. Niin ja olihan e39 luukut samanlailla ruosteessa. Ei se sinkitys tee autuaaksi tässä asiassa...
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14511
                                • Oulu

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Mätänee? Olisiko sinulla vaikka yhtä kuvaa näistä "mädäntyneistä" e39 helmoista?
                                Mitä luulet, jos bongataan vaikka tämän hetken autoliikkeiden pihoista 100kpl e39:jä, kuinka monesta helmat ovat "mätiä" tai paikkailtuja?
                                Minä autopeltiseppänä en vieläkään ole törmännyt yhteenkään, mutta ihan mukava tällainen olisi joskus ihan livenä päästä näkemään?
                                Ei siis pelkästään näitä netistä poimittuja "kummituskuvia", vaan ihan livenä.
                                Se kattoluukun poistovesikö saa esim.sinkityn peltikaton tai sinkityn vesiämpärin....tai sinkityn e39:n helman ruostumaan? Onpa rakenteen suunnitellut insinööri ja sen hyväksynyt konserni ollut harvinaisen tyhmä?
                                Ruostumisen syytä en varmaksi tietenkään voi sanoa, mutta se on selvä että ne ruostuu. Nähty on. Kuvia ei ole tullut mieleen ottaa, mutta ei ne omat silmät valehtele.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎