Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oqz
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 139
    • Espoo

    Ostoprojekti pulkassa

    Jeps, kiitoksia vain vielä kerran kaikille vinkkejä antaneille. Tuli maanantaina haettua auto, eikä oo sen jälkeen kerennykään netissä pyörimään.

    Kiitoksia schwarze luukkuswapin ohjeista! Eipä sattunu tota ketjua silmään, ku jokusen aikaa sitten yritin tutkia onko joku vaihtanu luukkua. Tällä hetkellä toi peltinen ei hämää ollenkaan, pitää odotella parisen kuukautta. Kyl sitä lasista alkaa siinä vaiheessa kaipaamaan, ku ei voi enää ajella luukku auki.

    Pitääpä kantaa oma kortensa kekoon ja kuvailla toi swappi, kun sen joskus tekee.

    Marko, ku kyseli, että kumpi korimalli oli hakusessa, niin sillä ei oikeestaan ollu merkitystä. Sedani ois ollu tässä elämäntilanteessa tietyssä mielessä sopivampi, mut onhan tota touringia joskus haukuttu elämäntapafarkuks. Mun silmään touringi näyttää hyvältä, joten korimallilla ei oikeestaan ollu merkitystä.
    BMW 540iA Touring e39 -98

    Comment

    • piritek2
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 87
      • Oulu

      Tuli myytyä pari vuotta ollut E39 523i -97 kuukausi sitten. Sen jälkeen tuli nettiautossa katseltua seuraavaa "uutta" autoa. Pakolliset varusteet ainakin ilmastointi, vakkari, nahkapenkit, aluvanteet, kahdet renkaat ja sähkölasit. Vaihtoehtoina oli mm. Audeja, bemareja ja volkkareita. Ei kuitenkaan nuo VAG konsernin autot sytyttäneet (niitäkin ollut aikoinaan tusinan verran). Sisustaltaan usein halvan oloisia ja itse tykkään että sisusta ois tyylikäs. Tuli sittenkin ostettua samanlainen E39 523i -00. Aito M-Sport. Edellinen oli "puskurikopio" M-Sport.

      E39 omasta mielestä tosi hyvä hintaisekseen ajaa maantiellä ja myös hiljainen. Edellisessä E39:ssä oli jonku edellisen omistajan laittama äänenvaimennin ja tässä nykyisessä alkuperäinen. Aikamoinen ero hiljaisuudessa maantienopeuksissa. Kulutukseltaankin kohtuullisia. Seka-ajossa yleensä 8,5 litraa/100km, kun esim. laiskempi Audin 1.8T ja 2.8 V6 vie sen +10l/100km. Pihistelemällä pääsin 6.9 litraan matka-ajossa vakkari kytkettynä 100km/h

      Yli 300tkm ajettu, joten alusta lienee rempattu kohtuu vasta. Kulkee ainakin tärinättömämmin kuin edellinen 240tkm ajettu.

      Comment

      • Rikardo
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 715
        • Karkkila

        Onkos tuosta mitään pahaa sanottavaa?



        Toiset renkaat nyt ainakin puuttuu eikä lohkolämmittimistä/webastoista mitään mainintaa.
        ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
        ex:TitanSilber E91 330da
        -Karkkila Connection-

        Comment

        • Mad_Mike
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 177
          • Oulun seutu

          Originally posted by Rikardo View Post
          Onkos tuosta mitään pahaa sanottavaa?



          Toiset renkaat nyt ainakin puuttuu eikä lohkolämmittimistä/webastoista mitään mainintaa.
          No ohan tuo nyt ainaki IHAN karvalakki malli!
          530XD LCI M-Sport

          ex E39 530iA M-Sport
          ex E39 530dAT

          Comment

          • jumbo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 6603
            • Lappeenranta

            Originally posted by Mad_Mike View Post
            No ohan tuo nyt ainaki IHAN karvalakki malli!
            Mitä olennaisia varusteita tuosta sitten uupuu, vakkarin ja navinäytön lisäksi?
            M550d

            Comment

            • Mad_Mike
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 177
              • Oulun seutu

              Originally posted by jumbo View Post
              Mitä olennaisia varusteita tuosta sitten uupuu, vakkarin ja navinäytön lisäksi?
              No diesel vaatiii tuon edellä mainitun webaston, sekä penkinlämmittimet suomen talviolosuhteisiin. Nämä siis välttämättömät "perus" varusteet. Kaikki muu tietenki plussaa.
              530XD LCI M-Sport

              ex E39 530iA M-Sport
              ex E39 530dAT

              Comment

              • Rikardo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 715
                • Karkkila

                Originally posted by Mad_Mike View Post
                No diesel vaatiii tuon edellä mainitun webaston, sekä penkinlämmittimet suomen talviolosuhteisiin. Nämä siis välttämättömät "perus" varusteet. Kaikki muu tietenki plussaa.
                Kiitos tästä. Eipä noiden puuttumista tullut huomattua tai edes ajateltua, että moisia ei välttämättä ole. Nuo voikin olla se syy, miksi tuo on ollut pitkään myynnissä ja hintaki tippunut muutamalla tonnilla. Jatketaan etsintää.
                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                ex:TitanSilber E91 330da
                -Karkkila Connection-

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by jumbo View Post
                  Mitä olennaisia varusteita tuosta sitten uupuu, vakkarin ja navinäytön lisäksi?
                  Automaattivaihteet.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Automaattivaihteet.
                    Vakkarin saa laitettua jälkikäteen 530d e39:iin,tuli aikoinaan laitettua vakkari kun oli sellainen mannemersun ratti E39 530da:ssa ja halusin sen m-sportin mf-ratin tilalle.
                    Ja tomaatti on oikea laatikko tuolle koneelle !
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11723
                      • Kouvola

                      Yritin googlella kaivaa tietoja, mutta ei auennut. Mitä M-Sport II alusta pitää sisällään? Miten eroaa perus M-Sport alustasta?

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7456
                        • Oulu

                        Originally posted by Esko View Post
                        Mitä M-Sport II alusta pitää sisällään? Miten eroaa perus M-Sport alustasta?
                        Enpäs muista oliko iskarit erit, mutta ainakin II-versiossa on paksummat kallistuksen vakaajat:

                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • juha1
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 5
                          • Meri-Lappi

                          moikka, eka postaus tällä palstalla..

                          jostain syystä huomannu kattelevani e39:ä netistä aika kiivaaseen tahtiin.. :think

                          tätä foorumia selaillut aikalailla ja hakuakin olen jopa käyttänyt.

                          kuitenkin hieman mietityttää, että onkohan se hyvä ostos, tuntuu että vikaa riittää joka lähtöön kun tätä foorumia lukee, vaikka laatuautohan on kyseessä. no, corolla ei todellakaan kiinnosta, niin edelleen tohdin palstaa ja nettiautoa selailla..

                          sellainen 530d olis kiikarissa, e39 koska e60 on jo aika hintava peli. ja luulis viimeisimmissä malleissa olevan vähiten lastentauteja eli -02 tai -03 olis hakusessa. moottori on hieno, auto kulkeva ja joskus aikanaan olenkin sellaista uutena liikkeessä kokeillutkin.

                          alkaa olla selvää ettei tuo malli ilmeisesti ole persaukisen auto, mutta onko se tosiaan niin kallis ylläpitää kuin miltä kuulostaa..? hieman hirvittää lukea foorumia kun nykyinen auto on w124 ja suht huoleton pikkujutuista.. rautajousilla siis mennään.. jo 650tkm.

                          alustan nivelet, sähköjutut, mitäs muuta..? moottori ilmeisesti kuiten kestää kohtuudella kun muistaa ottaa irti ne imuläpät ja separaattorin vaihtaa vai mikä se olikaan..?

                          ruoste ei kait ole hirveä ongelma? tosin olen ruosteisiakin nähnyt vastaan tulevan.

                          laatikkoon kannattaa vaihtaa öljyt mutta ei kuitenkaan kannata vaihtaa...

                          ja turbo tuntuu kestävän sen 200tkm suunnilleen, foorumin mukaan.

                          miten noissa hinta menee laadun kanssa, halvalla ei hyvää saa, mutta alkaa olla viimeiset mallit siellä 13-15te:n tuntumassa. onko tuo selkeä ylihinta? kyseessä olisi saksan tuonti ilmeisesti, liikkeessä ja ajettu noin 180tkm, kokeilemaan en ole päässyt vielä kumpaakaan ehdokasta. vielä. katsotaan uskallanko.. :think onneksi liikkeeseen on kuiten matkaa reippaasti, niin tulee ensin mietittyä että kannattaako lähteä ajamaan päivän reissua turhan takia..

                          paria ehdokasta netistä olen tutkinut, farkkuja molemmat, toinen olisi 2002 m-sport, musta luonnollisesti, ja toinen "normaali" 2003 530d. m:ssä keppilaatikko ja toinen automaatti. jälkimmäisessä tosin enemmän varusteita, vetokoukku joka suunnilleen pakollinen ja muuta pientä mukavaa, mutta se m-sport jotenki houkuttaa vai pitäisikö sanoa koukuttaa.. eli ehkä voisi sanoa että mukavuus vs. sporttisuus.

                          onko bemarin manuaalilaatikko ja kytkin kestokamaa ja hyvät eli kestävät? voisiko sanoa käytössä "napakat ja toimivat"? automaatti toki olisi mukavin mutta sporttiseen dieseliin toki manuaalikin menisi (kai sen sporttiseksi voi laskea jos moottorista löytyy parisataa kaakkia..) vaikka olen aina sanonut että seuraava auto tulee olemaan automaatti, mutta jotenkin se m-sport.... niin no, no niin..

                          entä kuinkapa bemareihin vihkiytynyt ihminen asiaa näkee, kuinka alan "miehet" ajattelee tuosta m-sportista? turhaa kikkailua vai aiheuttaako enemmänkin sellaisen aaah-ilmion..? lähinnä mietin sitä että kannattaako kuitenkin luopua automaatista ja hankkia jälkeenpäin ylihintaisen vetokoukun jne jos se m-sport kuiten vie voiton.. ainaki se on hienomman näköinen kun on etuhelmat ja ilmeisesti jäykempi alusta ja jotain muutakin lisäksi jne..

                          onko m-sportin ajettavuus millainen verrattuna normaaliin 530d:hen? muut edut tai haitat? vuosimalleissa tuskin eroja juurikaan löytyy koska peräkkäiset vuodet ja loppupäästä, eli se "suurin" vm. 98-muutos on tullut jo ajat sitten..

                          vakuutusmaksuja en ole kysynyt vielä millaiset vrt nykyinen auto, varmasti kohoavat entisestä jonkin verran, siinä se sporttisuus sitten kostautuu..

                          näemmä joku muukin on miettinyt samaa autoa kuin minäkin tuossa ylempänä kun näkyy linkki olevan.. karvalakkimalliksi haukuttu näemmä.

                          tuontivehkeissä tosin puuttuu aina se lohkolämmitin, webasto ja jotain pientä muutakin.. niille äkkiä hintaa toki tulee kun ne laittaa jälkikäteen, edes sen lohkarin ja sisäpistokkeen.. vaan onko noita koskaan missään saksan tuontiautossa vai onko ne vain pohjoiseen maahantuoduissa vehkeissä varusteina?

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Bemari on laadukas, muttei se laatu ilmene äärettömän pienenä hajoamistiheytenä vaan materiaaleina, kattavina lisävarusteina ja hyvänä ajofiiliksenä. Kaikki nuo on jo niin vanhoja, että joskus mahdollisesti vaivanneet lastentaudit on jo korjattu, nyt on enää kulumista ja ehkä tyyppivikoja.

                            Ei ole mitään erikoisia suomivarusteita ja mittareita noista on ruuvattu ihan kotosuomessakin sen verran ettei myyntimaalle kannata antaa mitään arvoa, webasto on 530d vakiovaruste ja siten "suomiautoistakaan" ei välttämättä löydy sisäpistokkeita. Osta reilusti varusteltu ja uskottavilla kilometreillä oleva, m-sport on kalliimpi mutta karvalakkina onneton sekin. Automaatti sopii dieseliin kuin nenä päähän, eikä se niin onneton ole kuin täältä voisi luulla, harvemmin vain kirjoitellaan ehjästä automaatista. Alusta voi olla mikä tahansa riippumatta ulkonäöstä, itselläkin on m-sport I alusta muttei korisarjaa. 13-15te on sopiva hinta JOS auto on oikeasti hyvin varusteltu eikä vain myyjän puheissa, ja se on kunnoltaan priima.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7456
                              • Oulu

                              Originally posted by juha1 View Post
                              ... että kannattaako kuitenkin luopua automaatista ja hankkia jälkeenpäin ylihintaisen vetokoukun jne jos se m-sport kuiten vie voiton.. ainaki se on hienomman näköinen kun on etuhelmat ja ilmeisesti jäykempi alusta ja jotain muutakin lisäksi jne..
                              Eipä ole dieselistä mitään kokemusta, mutta itselle M-Sportin paras juttu on ratti, penkit, alulistat sisällä ja tumma kattoverhoilu. Puskureista ei nyt hirveästi iloa ajaessa ole, ja se alusta taas, no ehkä se on OK olla, mutta monet vaihtaa noita alustoja muutenkin joten siitä saatava etu on ehkä aika pieni. Eli jos ei muutenkaan tartte tyytyä niihin perusjakkaroihin ja perusrattiin niin mieluummin kyllä ottaisin itseäni miellyttävän vaihteiston ja vetokoukun + muut varusteet kuin "karvalakki" M-Sportin (vaikka itsellä tuollainen onkin).
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • juha1
                                Newbiemmer
                                • Aug 2011
                                • 5
                                • Meri-Lappi

                                Originally posted by Cell View Post
                                webasto on 530d vakiovaruste ja siten "suomiautoistakaan" ei välttämättä löydy sisäpistokkeita.
                                siis webasto on jokaisessa 530d:ssä joka lähtenyt tehtaalta, ymmärsinkö oikein..? voiko olla tosi...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎