Lemföderit kesti melkein vuoden, että se siitä alkuperäis laadusta ))
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39: etupää kolisee
Collapse
X
-
Originally posted by TMW View PostLemföderit kesti melkein vuoden, että se siitä alkuperäis laadusta ))325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos on laitettu jotain Italiaano-laatua nuo raidepäät,niin en ihmettelisi yhtään nopeaakin kulumista.
Comment
-
-
Sen verran saanu asiaa tutkittua että väljä taitaa olla osan 4 puslissa, onko tuo nyt sitten se reaktiotanko nimeltään.
Pidin kädellä vuorotellen tukivarsista kiinni kun kaveri potki rengasta, tuossa tuntui aivan pieni välys. Meneekös tossa pyöränkulmat uusiks kun ton vaihtaa? Sinänsä järkeenkäypää että kolina häviää kun jarrua painaa, tohonhan se pitkittäisvoima vaikuttaa(?).
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostSen verran saanu asiaa tutkittua että väljä taitaa olla osan 4 puslissa, onko tuo nyt sitten se reaktiotanko nimeltään.
Pidin kädellä vuorotellen tukivarsista kiinni kun kaveri potki rengasta, tuossa tuntui aivan pieni välys. Meneekös tossa pyöränkulmat uusiks kun ton vaihtaa? Sinänsä järkeenkäypää että kolina häviää kun jarrua painaa, tohonhan se pitkittäisvoima vaikuttaa(?).BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Niin itsellä tosiaan eteen uudet iskarit sachs,yläpään laakerit. Seuraavat lemförderiä:raidetanko sisempi ja ulompi, reaktiotangon puslat, koiranluut.
Taakse meni kaikki uusiksi paitsi pyörän laakerit. Nyt olleet alla 1.5v ja vasen raidentangonpää kesti sen vajaan vuoden...nyt sitten kolisee taas sekä oikealta että vasemmalta ja pahasti )...ei kestä hidastetöyssyjä laitteet ainakaan vaimon ajolla....
Comment
-
-
Olen kuunnellut nyt semmoista mysteerikolinaa vuodenvaihteesta asti. Kolina alkoi heti kun olin auton katsastanut ja vaihtanut uudet talvikumit.
Eli eli, kolisee suoraa tietä ajettaessa. Ja ei ole mitenkään säännöllinen kolina, joskus kuuluu vähemmän, joskus enemmän. Aamullakaan sitä ei kuulu vaan iltapäivällä töistä ajaessa pois alkaa tuo vittumainen ääni.:think
Monttuihin ajaessa ei mitään ylimääräisiä ääniä. Ja rattiinkaan tuo ei tunnu. Liekkö johtuu tuosta tingeltangel-alustasta? Kk sitten otin asiakseni ja nostin auton ilmaan ja ravistelin renkaita. Ja tulin siihen lopputulokseen että en havainnut mitään epänormaalia. Ainut kolina mikä oli niin auton käydessä, ahtimen jälkeinen katalysaattori kolisi/sirisi. Ääni silloin hävisi kuukaudeksi, kunnes palasi taas eilen.
Ideoita? Itse olen miettinyt että renkaan sisään saattoi jäädä vaikka vähän vettä, joka nyt jäädyttyään liikkuu siellä.
Lisäänkö mankkaan volyymia vai otetaanko vahvempi lääkitys. Auto muuten käyttäytyy hyvin ja on mainio ajaa, eikä etupäässä "tunnu" väljää..F20 118i M-sport
E63 M6
Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.
Comment
-
-
Täällä alkoi etupään kolina kun alkoi olemaan kovempia pakkasia. En tiedä onko sattumaa, mutta kolina alkoi juuri silloin kun ajelin vähän huonompia kuoppaisia teitä.
Mitä hiljempaa ajoi, sitä helpommin kolisi. Ja ihan pienestäkin epätasaisuudesta.
Pakkaseen kolina kuitenkin liittyy, se on varmaa. Painoin kolinan puolelta alaspäin kahdella kädellä voimakkaasti ja kuulosti siltä kuin jousi löisi pohjaan. Samalla auto jäi heilumaan, joka on yleensä merkki paskana olevasta iskarista.
Iskari lähti kuitenkin taas toimimaan ja ainakin lähes kaikki kolinat katosivat kun ajoin auton pesulaan, jossa se pääsi vähän sulamaan.
Saa nähdä palaavatko kolinat taas pakkasten koventuessa.
Comment
-
-
Pitkästä aikaa taas postia (ja ongelmien kera, yllätys...)
Ostin syksyllä 523i Touringin vm. 98, ja tässä talven mittaa olen jaksanut kuunnella kolkotusta muhkuraisella lumella tai tiellä ajeltaessa.
Mitä hiljempaa ajaa, sitä selvemmin kolina erottuu.
Kolina myös häviää jos hieman painaa jarrua tai kääntää johonkin suuntaan ajettaessa. Vaikuttaisi että suoraan ajettaessa jokin on sen verran "löysällä" että kalisee.
Mikähän tuo nyt sitten olisi? Kallistuksenvakaajan "koiranluut", reaktiotangot vai kenties raidetangon pää? Vanhassa E34:ssä oli reaktiotangot kuluneet, mutta se kolahteli aina painaessa jarrua, tässä tapauksessa hiljenee jos hieman jarrua näyttää. Ajellessa n. 100-105 km/h mittarin mukaan tuntuu pientä tärinää, joten ajattelin että olisiko kyseessä pehmoiset reaktiotangon puslat...voihan tietysti olla että sieltä etupäästä on yksi jos toinenkin osa vähän väsähtänyt.
Comment
-
-
Originally posted by Nightgloom View PostPitkästä aikaa taas postia (ja ongelmien kera, yllätys...)
Ostin syksyllä 523i Touringin vm. 98, ja tässä talven mittaa olen jaksanut kuunnella kolkotusta muhkuraisella lumella tai tiellä ajeltaessa.
Mitä hiljempaa ajaa, sitä selvemmin kolina erottuu.
Kolina myös häviää jos hieman painaa jarrua tai kääntää johonkin suuntaan ajettaessa. Vaikuttaisi että suoraan ajettaessa jokin on sen verran "löysällä" että kalisee.
Mikähän tuo nyt sitten olisi? Kallistuksenvakaajan "koiranluut", reaktiotangot vai kenties raidetangon pää? Vanhassa E34:ssä oli reaktiotangot kuluneet, mutta se kolahteli aina painaessa jarrua, tässä tapauksessa hiljenee jos hieman jarrua näyttää. Ajellessa n. 100-105 km/h mittarin mukaan tuntuu pientä tärinää, joten ajattelin että olisiko kyseessä pehmoiset reaktiotangon puslat...voihan tietysti olla että sieltä etupäästä on yksi jos toinenkin osa vähän väsähtänyt.
Originally posted by sonikk View PostNo ainakin mulla oli tasan samat oireet, kolina hiljeni jarrua painaessa ja vauhdissa tutisi. Syynä juurikin reaktiotangon pusla.now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Onkos kellään kokemusta, että missä on silloin todennäköisesti väljää etupäässä kun mitä enemmän on pakkasta niin sitä enemmän kolisee. Ei ole semmosta terävää kolahtelua. Kolisee kun on nimismiehekiharaa tai vastaavaa epätasaisuutta. Kesällä ei kolissut ollenkaan.
Olen tässä kyllä pohtinut jos vaihtaisi suosiolla etupäästä nuo alatukivarsien ja reaktiotankojen puslat powerflexeihin jos pallonivelet on ehjät. Samalla voisi vaihtaa myös kallistuksenvakaajan puslat.Last edited by Antsah; 26-02-2012, 15:28.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOnkos kellään kokemusta, että missä on silloin todennäköisesti väljää etupäässä kun mitä enemmän on pakkasta niin sitä enemmän kolisee. Ei ole semmosta terävää kolahtelua. Kolisee kun on nimismiehekiharaa tai vastaavaa epätasaisuutta. Kesällä ei kolissut ollenkaan.
Olen tässä kyllä pohtinut jos vaihtaisi suosiolla etupäästä nuo alatukivarsien ja reaktiotankojen puslat powerflexeihin jos pallonivelet on ehjät. Samalla voisi vaihtaa myös kallistuksenvakaajan puslat.
Comment
-
Comment