Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: etupää kolisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    Mullahan löytyi siis lopulta tuo aiheuttaja, ja se oli reaktiotangon pusla. Oli edellinen omistaja ilmeisesti ajanut johonkin reikään niin meni hieman nopsaan entiseksi.

    Eiköhän sulla kolinat lopu tuon setin vaihdon jälkeen.

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      Originally posted by Antsah View Post
      Vakaajan runkopuslat oli aika nopeat vaihtaa vasemmalle, mutta oikealta joutui vähän purkaan enemmän. Mm. sisälokaria, koiranluuta ja muuta sellaista, että pääsee käsiksi. Vanhoissa puslissa oli kyllä reiät suurentuneet melkoisesti.
      ?? Puhutaanko me samoista vakaajan kumeista? pohjamuovit ainoastaan otin pois. Oli helpoin remontti tämän auton kanssa.

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        Jaa niin tosiaan, tuo oma pitää vaimean "kumahduksen" kun ajaa viistosti hiljaa kanttarin yli ja auto keinahtaa sivusuunnassa. Epäilen ite vakaajan runkopuslia, vai miten ne yleensä oireilee?

        Comment

        • E.K.
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 494
          • Helsinki

          Originally posted by sonikk View Post
          Jaa niin tosiaan, tuo oma pitää vaimean "kumahduksen" kun ajaa viistosti hiljaa kanttarin yli ja auto keinahtaa sivusuunnassa. Epäilen ite vakaajan runkopuslia, vai miten ne yleensä oireilee?
          Katsastusmies kyseli koliseeko?? yritin valehdella ettei kolisis, mut setä pääsi kurkkimaan vaan toista pohjamuovin välistä ja totesi sen selvästi väljäksi. Vaihdoin tietenkin molemmat (oli jtn 2mm väljemmät ku uudet). Ja m-sportissahan on se millin paksumpi vakaaja.(eikä ne kalliit marmorillakaan olleet jotain n.20e/kpl)

          Comment

          • NAL-E
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 249
            • Kiuruvesi

            Etupää ruvennut kolisemaan selvästi parin kuukauden sisällä. Iskarin yläpäät vaihdettu viikko sitten, ei vaikutusta. Kaikki tukivarret vaihdettu viime syksynä. Alla supersportin korkeussäädettävä. Asiantuteva veikkaus oli, notta iskarit kolisee, mitäs tuossa ois muita vaihtoehtoja, kallistuksenvakaajan puslat?

            E: saikos noita powerflexejä tuohon kallistuksenvakaajaan?
            Niin se vielä että iskarit ei vuoda ja tuntuisi olevan vainnuskin ihan kunnossa...
            E91 325d -07
            Ex: E39 530daT -00

            Comment

            • adr-jouni
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 103
              • Near uleåborg

              Originally posted by Antsah View Post
              En itse kyllä tuollaisia ominaisuuksia ole e46 ja e39 huomannut powerflexeillä. Tai e39 powerflexeistä ei vielä kokemusta hiekkatieltä, mutta eihän tuo msport alusta ole muutenkaan mikään kovin mukava.

              Maantiellä menee kyllä nyt tuo oma aivan mahtavasti luotisuoraan, kun tuollaisen 130km pätkän kävin hurauttamassa. Alatukivarsille en tehnyt vielä mitään, ei varmaan niidenkään puslat ihan huippukunnossa ole.

              Testataan nyt kauanko nuo lemförderien pallonivelet kestää, kun vaihdoin vain nuo powerflexit vanhoihin varsiin. Ostin varalta uudetkin, mutta tuntuivat olevan niin hyvässä kunnossa, että jätin vielä vanhat. Kuuluisiko nuo puslat olla öljytäytteiset? Öljyä niissä ei ainakaan ollut yhtään kun porasin irti. Mietin vaan, että oliko jo tulleet kartanolle ratkeamista. Ei kuitenkaan jarruttaessa täristäneet.

              Vakaajan runkopuslat oli aika nopeat vaihtaa vasemmalle, mutta oikealta joutui vähän purkaan enemmän. Mm. sisälokaria, koiranluuta ja muuta sellaista, että pääsee käsiksi. Vanhoissa puslissa oli kyllä reiät suurentuneet melkoisesti.
              Mulla ollut powerflexit (m-sport)jo muutaman vuoden etumaisissa tukivarsissa ja ottaa semmoisen ikävän "jyrinän" semmoisissa terävissä nimismiehen kiharoissa sekä kesällä että talvella. Taidan laittaa seuraavaksi normitangot normipuslilla kun tulee väkiste ajeltua näitä huonomman tason teitä. Kiitos tielaitosten yksityistämisien.... Alkaa olla jo puuhamaassa paremmassa kunnossa tiet..... J a ne e i oo raposet !!!

              Comment

              • ProHerkku
                Newbiemmer
                • Aug 2011
                • 9
                • Helsinki & Tampere, Finland

                Offtopic

                Tosiaan vähän aiheen vierestä, mutta ihmetyttää tuo autoteile:n toiminta. Toissapäivänä tilasin tukun tangonpätkiä ja maksoin heti Paypalin kautta, mutta itse Autoteilestä ei ole tullut minkäänlaista vastausta saati tilausvahvistusta.. :think
                Paypal kyllä lähetti heti kuitit maksusta jne. Piti laittaa oikein kysymys tuolta autoteile55:n sivujen kautta että mikä mättää. Saa nähdä tuleeko vastausta?
                Vai ollaankohan tässä itse liian hätäisiä, jos vaikka saksanmaalla on jotain pyhäpäiviä menossa.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Originally posted by E.K. View Post
                  ?? Puhutaanko me samoista vakaajan kumeista? pohjamuovit ainoastaan otin pois. Oli helpoin remontti tämän auton kanssa.
                  Näissä voi olla eroa eri moottorityypeillä. Omassa ainakaan sinne ei muuten pääse käsiksi oikealla puolella kun se on pakosarjan lämpöpeltien yms runkopalkin välissä hassusti, vasemmalla puolella se pusla on ihan vapaassa tilassa. Pohjamuovia taasen ei tarvinnut irroittaa ollenkaan.

                  Originally posted by E.K. View Post
                  Ja m-sportissahan on se millin paksumpi vakaaja.(eikä ne kalliit marmorillakaan olleet jotain n.20e/kpl)
                  M-sport 1 on 24mm ja M-sport 2 on 25mm
                  Last edited by Antsah; 13-04-2012, 08:45.

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Originally posted by NAL-E View Post
                    E: saikos noita powerflexejä tuohon kallistuksenvakaajaan?
                    Saa eteen sekä taakse.
                    Last edited by Antsah; 13-04-2012, 08:37.

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by adr-jouni View Post
                      Mulla ollut powerflexit (m-sport)jo muutaman vuoden etumaisissa tukivarsissa ja ottaa semmoisen ikävän "jyrinän" semmoisissa terävissä nimismiehen kiharoissa sekä kesällä että talvella. Taidan laittaa seuraavaksi normitangot normipuslilla kun tulee väkiste ajeltua näitä huonomman tason teitä. Kiitos tielaitosten yksityistämisien.... Alkaa olla jo puuhamaassa paremmassa kunnossa tiet..... J a ne e i oo raposet !!!
                      Nyt kun on tullut joku reilu 1000km ajeltua noilla powerflexeillä niin rattiin nuo tuo hieman resonanssia jos tie on oikein karhea. Nyt keväällä on varmaan huonoin tilanne kun asfaltti on karhea ja nastarenkaat on vielä alla. En tiedä kumpi tuon resonanssin tekee reaktiontagon vai vakaajan powerflexit. E46 en moista kyllä huomannut.

                      Kolinasta ei taas osaa sanoa kun kelit lauhtu niin kolinatkin katosi taas. En tiedä tuliko se nyt noilla vakaajan puslilla ja reaktiotangon puslilla korjattua, selvät ratkeamat siellä reaktiotangon puslissa kyllä oli. Näkee varmasti vasta ensi talvena.
                      Last edited by Antsah; 13-04-2012, 08:46.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Nyt kun on tullut joku reilu 1000km ajeltua noilla powerflexeillä niin rattiin nuo tuo hieman resonanssia jos tie on oikein karhea. Nyt keväällä on varmaan huonoin tilanne kun asfaltti on karhea ja nastarenkaat on vielä alla. En tiedä kumpi tuon resonanssin tekee reaktiontagon vai vakaajan powerflexit. E46 en moista kyllä huomannut.
                        Tarvikereaktiotangot ainakin toi tärinää rattiin, siis vaikka niissä oli normaali rakenne, niin eron huomasi oem/Lemförderin osiin. Minusta tuntuu, että tärinät tulee vielä enemmän läpi kesärenkailla, riippuen tietty rengaskoosta.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by NAL-E View Post

                          E: saikos noita powerflexejä tuohon kallistuksenvakaajaan?


                          Tilasin omaani tuolta, oli hiukan halvempaa ja ihan yhtä hyvät ellei paremmat.

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Tarvikereaktiotangot ainakin toi tärinää rattiin, siis vaikka niissä oli normaali rakenne, niin eron huomasi oem/Lemförderin osiin. Minusta tuntuu, että tärinät tulee vielä enemmän läpi kesärenkailla, riippuen tietty rengaskoosta.
                            Joo pitää seurailla miltä tuo nyt sitten vaikuttaa. Tärinäksi sitä ei voi sanoa, se on semmosta varmaan varsia pitkin kantautuvaa resonanssia rattiin, varmaan sellainen joka ei ole ennen ajanut ei edes huomaa mitään. Avovaimo sanoo jo muutenkin vainoharhaiseksi kaikkien kolinoiden ja narinoiden suhteen

                            Helppohan tuo on palata orkkiksiin tarvittaessa. Tykkään kyllä muuten, että tuo keula on nyt tosi tarkan oloinen ajaa.

                            Itsellä on nuo Lemförderin varret, tai ne on ihan BMW-logoilla, mutta samaa tavaraahan ne on.
                            Last edited by Antsah; 13-04-2012, 15:40.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Helppohan tuo on palata orkkiksiin tarvittaessa. Tykkään kyllä muuten, että tuo keula on nyt tosi tarkan oloinen ajaa.
                              Onkohan se tarkka/tarkempi ajaa täysin kunnossaolevaan oem-osaiseen verrattuna vai vertailetko tarkkuutta vain siihen millainen auto oli kuluneilla osilla? Sen tosi tarkan fiiliksen kuluneisiin verrattuna kun saa tavallisillakin kumipuslilla, se sitten vaan laimenee aika äkkiä.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • säkkij
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 299
                                • Rauma

                                Originally posted by ProHerkku View Post
                                Tosiaan vähän aiheen vierestä, mutta ihmetyttää tuo autoteile:n toiminta. Toissapäivänä tilasin tukun tangonpätkiä ja maksoin heti Paypalin kautta, mutta itse Autoteilestä ei ole tullut minkäänlaista vastausta saati tilausvahvistusta.. :think
                                Paypal kyllä lähetti heti kuitit maksusta jne. Piti laittaa oikein kysymys tuolta autoteile55:n sivujen kautta että mikä mättää. Saa nähdä tuleeko vastausta?
                                Vai ollaankohan tässä itse liian hätäisiä, jos vaikka saksanmaalla on jotain pyhäpäiviä menossa.
                                Kuukausi takaperin tilasin myös tuolta kasan alustan osia, eikä tullut myöskään tilausvahvistusta autoteilen puolelta mutta paketti tuli kotiovelle alle viikossa
                                E30 325i Cabrio '87
                                E61 525d M-Sport LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎