memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3733
    • Raisio

    Vanhat 523/528 automaatit eri välityksillä kuin facelift bensakutoset, joten kierrokset satasessa 2000r/min päällä ja kaikki on ok. Lukon voi testata pienellä kaasun painalluksella, jos ei kiekat nouse, sitten kaikki ok. Tai onko enää näissä vanhoissa e39 mikään kunnossa... alustat pompottaa, 47 puslaa/niveltä hajoamassa käsiin, vanokset sekoilee, huohottimet tukossa, korit ruostuu...:think

    Comment

    • Jookuj
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 952
      • Kemi

      Miten tämä rengaskoko menee 19" vanteilla? 235/40? Miten sitte 17" talvirenkailla? Paljonko nuo kierrokset pitäs sitte olla 525ia -01?
      ___________________
      BMW G30 520d -17
      ----------------------------------------------------------------------
      MB c350 -11
      BMW F11 M550D -14
      Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
      MB w211 -07
      BMW e39 525i -01
      BMW e36 325i -93
      BMW e36 320i -92

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Laatikko myös lukittuu portaattomasti 3. vaihteella taajamanopeuksissa. Kannattaa sitäkin tunnustella meneekö oikein.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8975
          • Kellokoski

          Originally posted by Jookuj View Post
          Miten tämä rengaskoko menee 19" vanteilla? 235/40? Miten sitte 17" talvirenkailla? Paljonko nuo kierrokset pitäs sitte olla 525ia -01?
          235/35/19 + 265 tai 275/30/19" taakse jos leveämpää..

          235/45/17"
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 952
            • Kemi

            Mulla on joka nurkassa 235/35/19
            ___________________
            BMW G30 520d -17
            ----------------------------------------------------------------------
            MB c350 -11
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              Originally posted by Jookuj View Post
              Mulla on joka nurkassa 235/35/19
              Se on ihan oikea koko,jos ei halua laittaa takarenkaiksi leveämpiä.

              Comment

              • Ardzi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 57
                • Varkaus

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Mikä auto? Ei kaikissa ole alle 2000 satasen vauhdissa.

                mulla on siis facelifti 520 eli 2,2l 170hp kutonen. voiko olla että tämä pienempi kone tarvitsee enemmän kierroksia siihen satasen vauhtiin kuin joku 540? ainakin järellä ajateltuna kyllä, joten voiko sitten olla että tässä on satasen vauhissa kierrokset enemmän ku se 2000. ainakin mitä ajoin nyt pitempää lenkkiä niin huomasin että 110 ku on mittaris niin kierrokset noin 2200 ja sit kulutusmittari näyttää 6-7. sit kun painaa hieman kaasua niin kiekat ei nouse mutta tuntee pienen vedon..
                BMW e38 740iA Individual -99
                BMW e61 525iA touring -05

                Exät:
                BMW e39 520iA touring -02
                Toyota Corolla 1.3 -99
                BMW e39 525iA sedan -03
                BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                Mercedes Benz w203 C180 -01
                BMW e46 318i sedan -98

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Ardzi View Post
                  mulla on siis facelifti 520 eli 2,2l 170hp kutonen. voiko olla että tämä pienempi kone tarvitsee enemmän kierroksia siihen satasen vauhtiin kuin joku 540? ainakin järellä ajateltuna kyllä, joten voiko sitten olla että tässä on satasen vauhissa kierrokset enemmän ku se 2000. ainakin mitä ajoin nyt pitempää lenkkiä niin huomasin että 110 ku on mittaris niin kierrokset noin 2200 ja sit kulutusmittari näyttää 6-7. sit kun painaa hieman kaasua niin kiekat ei nouse mutta tuntee pienen vedon..
                  N.2000rpm satasen vauhdissa pitäisi olla. Kyllähän sen huomaa koska turbiini lukkiutuu, kun vaikka stepillä laittaa isompaa. Myös taajama vauhdeissa kiihdyttäessä vauhti nousee, mutta kierrokset ei. Lukkiutuu portaattomasti.

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3733
                    • Raisio

                    Originally posted by Ardzi View Post
                    mulla on siis facelifti 520 eli 2,2l 170hp kutonen. voiko olla että tämä pienempi kone tarvitsee enemmän kierroksia siihen satasen vauhtiin kuin joku 540? ainakin järellä ajateltuna kyllä, joten voiko sitten olla että tässä on satasen vauhissa kierrokset enemmän ku se 2000. ainakin mitä ajoin nyt pitempää lenkkiä niin huomasin että 110 ku on mittaris niin kierrokset noin 2200 ja sit kulutusmittari näyttää 6-7. sit kun painaa hieman kaasua niin kiekat ei nouse mutta tuntee pienen vedon..
                    Se on juurikin noin oikein.

                    Comment

                    • Ardzi
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2009
                      • 57
                      • Varkaus

                      niin eli siis käytännössä sama kun ajan noilla 225 renkailla? noh kävin tuossa nyt tilaamassa jo ne 235 varmuudelta joka nurkalle niin tuleepahan oikein ne niin ei tarvii sit harmitella että se laatikko joskus menee rikki. katotaan miten sit noilla 235 renkailla reagoi
                      BMW e38 740iA Individual -99
                      BMW e61 525iA touring -05

                      Exät:
                      BMW e39 520iA touring -02
                      Toyota Corolla 1.3 -99
                      BMW e39 525iA sedan -03
                      BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                      BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                      Mercedes Benz w203 C180 -01
                      BMW e46 318i sedan -98

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Ardzi View Post
                        niin eli siis käytännössä sama kun ajan noilla 225 renkailla? noh kävin tuossa nyt tilaamassa jo ne 235 varmuudelta joka nurkalle niin tuleepahan oikein ne niin ei tarvii sit harmitella että se laatikko joskus menee rikki. katotaan miten sit noilla 235 renkailla reagoi
                        Mittarinäyttämä suhteessa kierrosluvun näyttämään EI MUUTU, laitoit alle minkä kokoiset renkaat tahansa, eli se on aina vakio ja muuttuu vain auton omia välityssuhteita muuttamalla.
                        Eli, siinä 100km:n mittarinäyttämässä kierrosluku on aina sama, riippumatta renkaan korkeudesta(mikäli siis laatikko lukittuu).

                        Comment

                        • tecro
                          BTCF Member
                          • Dec 2009
                          • 185
                          • Suomi

                          Originally posted by Hemi View Post
                          Mittarinäyttämä suhteessa kierrosluvun näyttämään EI MUUTU, laitoit alle minkä kokoiset renkaat tahansa, eli se on aina vakio ja muuttuu vain auton omia välityssuhteita muuttamalla.
                          Eli, siinä 100km:n mittarinäyttämässä kierrosluku on aina sama, riippumatta renkaan korkeudesta(mikäli siis laatikko lukittuu).

                          Miksei se muutu jos kerran nopeusmittarin anturi on takarenkaassa.. kun joissainhan se on laatikossa..:think koska jos se olisi vaihteistossa ei "väärä" rengastus voi aiheuttaa mitään muuta ongelmaa kuin sen, että lukittuu ja ei lukitu momentin tunnosta johtuen.. nyt kun se antura on takasessa ni aiheuttaa päänvaivaa vielä nopeuden ja kierrosten suhde..?

                          anteeksi huono teksti, mutta tällaisesta pitäs keskustella kasvotusten ni tulis paremmin ymmärretyksi.
                          Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                          Comment

                          • Ardzi
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 57
                            • Varkaus

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Mittarinäyttämä suhteessa kierrosluvun näyttämään EI MUUTU, laitoit alle minkä kokoiset renkaat tahansa, eli se on aina vakio ja muuttuu vain auton omia välityssuhteita muuttamalla.
                            Eli, siinä 100km:n mittarinäyttämässä kierrosluku on aina sama, riippumatta renkaan korkeudesta(mikäli siis laatikko lukittuu).
                            niin eli siis nyt ihan turhaan laitatan ne 235 alle kun ei se siitä muutu taas mihinkään, ymmärsinkö nyt oikein? vittu tämä on kyllä taas niin vaikeeta säätämistä jospa raportoin sitten lisää miten toi auto toimii kun on ne "oikeat" renkaat alla
                            BMW e38 740iA Individual -99
                            BMW e61 525iA touring -05

                            Exät:
                            BMW e39 520iA touring -02
                            Toyota Corolla 1.3 -99
                            BMW e39 525iA sedan -03
                            BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                            BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                            Mercedes Benz w203 C180 -01
                            BMW e46 318i sedan -98

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by tecro View Post
                              Miksei se muutu jos kerran nopeusmittarin anturi on takarenkaassa.. kun joissainhan se on laatikossa..:think koska jos se olisi vaihteistossa ei "väärä" rengastus voi aiheuttaa mitään muuta ongelmaa kuin sen, että lukittuu ja ei lukitu momentin tunnosta johtuen.. nyt kun se antura on takasessa ni aiheuttaa päänvaivaa vielä nopeuden ja kierrosten suhde..?

                              anteeksi huono teksti, mutta tällaisesta pitäs keskustella kasvotusten ni tulis paremmin ymmärretyksi.
                              Ei tietenkään muutu, mittarit näyttää aina samat. Todellinen nopeus suhteessa kierroksiin muuttuu.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by tecro View Post
                                Miksei se muutu jos kerran nopeusmittarin anturi on takarenkaassa.. kun joissainhan se on laatikossa..:think koska jos se olisi vaihteistossa ei "väärä" rengastus voi aiheuttaa mitään muuta ongelmaa kuin sen, että lukittuu ja ei lukitu momentin tunnosta johtuen.. nyt kun se antura on takasessa ni aiheuttaa päänvaivaa vielä nopeuden ja kierrosten suhde..?

                                anteeksi huono teksti, mutta tällaisesta pitäs keskustella kasvotusten ni tulis paremmin ymmärretyksi.
                                Palikkatesti, eli mietippä hieman tarkemmin.
                                Auton todellinen nopeus toki muuttuu, mutta mittarin nopeusnäyttämä suhteessa kierroslukuun ei muutu, eli se on AINA vakio, rengaskoosta riippumatta.
                                Eli...moottori ja takarengas pyörähtää suhteessa toisiinsa aina yhtä paljon.

                                Comment

                                Working...
                                X