Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Voi masennuksen paikka.
    Tuossa kahtelin et miten takaata sais vakaajantangon päistä lähtevän koiranluun(?) irti kun oli pallonivel irronnu toisesta ja tuli korjauskehotus otteeseen. Totesin et moro on ikävässä paikassa. Onko joku joutunu vaihtamaan ja miten sait sen auki?

    Toinen oli että huomasin samanpuoleisen iskarin alakiinnityksen olevan halki , ei ilmeisesti läpi asti mutta pinnalta näki että parin millin halkeama

    Comment

    • Puisto
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 84
      • Kouvostoliiton peräkylä

      Kaverilla facelift 530D. Nyt oli palanut molemmat parkit. Oli käynyt kysymässä uusia ja hintaa 40 € / kpl. Onko todellakin noin kalliita?

      Mistä halvemmalla?
      Itse löysin polttimot ihan vaan varaosaliikkeestä. Hintaa taisi olla 5 €/pari.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Puisto View Post
        Itse löysin polttimot ihan vaan varaosaliikkeestä. Hintaa taisi olla 5 €/pari.
        Joo siis merkkiliike myy koko heijastinta polttimona mutta varaosaliikkeestä saanee sopivat halogeenipolttimot tosiaan halvemmalla minkä voi vaihtaa ilman että vaihtaa heijastinta.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          Originally posted by kaikkone View Post
          Voi masennuksen paikka.
          Tuossa kahtelin et miten takaata sais vakaajantangon päistä lähtevän koiranluun(?) irti kun oli pallonivel irronnu toisesta ja tuli korjauskehotus otteeseen. Totesin et moro on ikävässä paikassa. Onko joku joutunu vaihtamaan ja miten sait sen auki?

          Toinen oli että huomasin samanpuoleisen iskarin alakiinnityksen olevan halki , ei ilmeisesti läpi asti mutta pinnalta näki että parin millin halkeama
          Onko halkeama akseliston puolella, jos touring kyseessä niin minulla olisi oikealle puolelle ehjät osat, koko akselisto tukivarsineen, napoineen ja jarruineen, (vetarit ja perä puuttuu, vasen puoli kolhittu) itse kun irrottaa niin saa kaiken vaikkapa 40€ hintaan.


          Siinä irrotellessa samalla näkee kuinka osat kiinni ja kuinka irtoaa...
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • M.Kytölä
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 225
            • Lehtimäki/Seinäjoki

            Originally posted by TKGL View Post
            Sitä lasia ei muuten saa ilman keplottelua auki, jos johdot on poikki. Ja johtoja on vähän vaikea korjata, jos lasia ei saa auki.

            Itse porasin pienen, noin 15mm, reiän takaluukun työkaluluukun alle. Tästä reiästä sain sitten sormella avattua takalasin lukitusmekanismin. Reikä ei haittaa, koska on siellä työkaluluukun alla piilossa.
            Hmm.. Täytyy viikoloppuna tutkia..:think
            e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
            e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
            e21 315i

            ex:
            e36 318is -94
            / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Originally posted by JD View Post
              Onko halkeama akseliston puolella, jos touring kyseessä niin minulla olisi oikealle puolelle ehjät osat, koko akselisto tukivarsineen, napoineen ja jarruineen, (vetarit ja perä puuttuu, vasen puoli kolhittu) itse kun irrottaa niin saa kaiken vaikkapa 40€ hintaan.


              Siinä irrotellessa samalla näkee kuinka osat kiinni ja kuinka irtoaa...
              Takavasen ja sedan.
              Taidan kyllä odotella että ostan uudet, Siitä halki missä iskari on pultilla kiinni alapäästä.

              Comment

              • Risto113
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 1203
                • GrassLake

                Originally posted by kaikkone View Post
                Takavasen ja sedan.
                Taidan kyllä odotella että ostan uudet, Siitä halki missä iskari on pultilla kiinni alapäästä.
                Takaiskarit halkeaa joskus alapallosta, jonkinlainen tyyppivika, alumiinia kun on.
                Olen nähnyt pari tällaista, ei haittaa menoa mutta katsastusmies ei välttämättä tykkää...

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Takaiskarit halkeaa joskus alapallosta, jonkinlainen tyyppivika, alumiinia kun on.
                  Olen nähnyt pari tällaista, ei haittaa menoa mutta katsastusmies ei välttämättä tykkää...
                  onneks mulla just katastusmamma ei viikko sitte huomannu tota

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    Kuinka ripeästi tuon lambdan volttien tulisi pomppia arvosta toiseen?

                    Comment

                    • Sampson
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 19
                      • Siilinjärvi

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Voi masennuksen paikka.
                      Tuossa kahtelin et miten takaata sais vakaajantangon päistä lähtevän koiranluun(?) irti kun oli pallonivel irronnu toisesta ja tuli korjauskehotus otteeseen. Totesin et moro on ikävässä paikassa. Onko joku joutunu vaihtamaan ja miten sait sen auki?
                      Nostaa takakulman aluksi pukin päälle ja sitten nostaa pikkuhiljaa tunkilla pyörän navasta, niin vetoakselin kulma muuttuu ja tulee tilaa aukaista koiranluun mutterit.

                      Comment

                      • Konda112
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 92
                        • Pudasjärvi/Oulu

                        Kyselin tässä joskus muinon peräkontin luukun sähkö avauksesta.. niin tutkin tuossa sitä niin peräkontin kahvasta kun painaa niin sisätilassa apukuskin puolella napsahtaa samanlailla myös napsahtaa jos painaa sisältä avaus nappia. Niin mikäs tässä on nyt ropleema?? mitäs osaa mulla pitäs uusia sinne??

                        Comment

                        • -JMV-
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 840
                          • Etelä-Pirkanmaa

                          Originally posted by -JMV- View Post
                          Auto e39 540 -99 ja aina kun laittaa kylmänä käyntiin, niin alkaa ääntämään tuo kattien esipuhallin vai mikä lie? Saako tuon puhaltimen pois kytkettyä ja onko siitä mitään haittaa?
                          Vinkkejä?
                          F82 harraste

                          Comment

                          • TKGL
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2009
                            • 260
                            • Tampere

                            Originally posted by Konda112 View Post
                            Kyselin tässä joskus muinon peräkontin luukun sähkö avauksesta.. niin tutkin tuossa sitä niin peräkontin kahvasta kun painaa niin sisätilassa apukuskin puolella napsahtaa samanlailla myös napsahtaa jos painaa sisältä avaus nappia. Niin mikäs tässä on nyt ropleema?? mitäs osaa mulla pitäs uusia sinne??
                            Voisin yrittää auttaa, jos ymmärtäisin jotain sun kirjoituksesta.

                            Comment

                            • Korpraali
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 524
                              • Turku

                              Kertokaas, mikä autossani on kun kylmänä käynnistää 0 celsius asteen tietämillä. Eli käyntiin lähtee erinomaisesti, mutta kun kierrokset nousevat alussa ja laskevat tyhjäkäynnille, niin sammuu. Uudestaan kun käynnistää niin pysyy käynnissä juuri ja juuri. Lämpimänä ja lämpimimmillä keleillä ei mitään ongelmaa. Tulpat vaihdan tässä piakkoin, mutta johtuuko siitä? :think Ja juu auto on vuosimallia -96 ja 528i
                              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                              Comment

                              • räpsä
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 62
                                • parkano

                                aikaisemmin kyselin myös tuosta korkeussädettävästä alustasarjasta, nyt haluaisin tietää paljonko auto nousee kun niitä iskareiden muttereita ruuvaa n.1cm ylöspäin. Onko jotain "nyrkkisääntöä" tuohon korkeuden säätöön.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎