Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixxis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2009
    • 1877
    • Jyväskylä / Uurainen

    Originally posted by TKGL View Post
    Vika 99% takaluukun johtosarjassa.
    huhuja kuullu myös jumittuneesta akselista, oisko sitten osa siitä lopusta 1% :sta... tosin paljoo vaikuta siihen pesurin toimimattomuuteen :think
    ___________________________________
    __________________________________________________
    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



    [ Focus stw ]
    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

    Comment

    • KuPa
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 282
      • suomi

      Originally posted by TKGL View Post
      Vika 99% takaluukun johtosarjassa.
      Tuo voi kyl pitää paikkaansa, mut toivon että pääsisin helpolla! Ihan varuiksi...Mistäköhän kandeis ekana johdotuksia kurkata, vai puranko samantein koko luukun?

      Originally posted by mixxis View Post
      huhuja kuullu myös jumittuneesta akselista, oisko sitten osa siitä lopusta 1% :sta... tosin paljoo vaikuta siihen pesurin toimimattomuuteen :think
      Akseli tuntu käsipelillä liikkuvan ihan hyvin ja tosiaan tuo pesurin on kuollu.

      Duunin jälkeen motonetistä pusillinen sulakkeita mukaan ja ihmettelemaan asia...
      "530da touring -00"

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Originally posted by KuPa View Post
        Tuo voi kyl pitää paikkaansa, mut toivon että pääsisin helpolla! Ihan varuiksi...Mistäköhän kandeis ekana johdotuksia kurkata, vai puranko samantein koko luukun?
        No siitä kulmasta mistä se johtosarja menee auton rungosta kontin sisää?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • KuPa
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 282
          • suomi

          Originally posted by peltone View Post
          No siitä kulmasta mistä se johtosarja menee auton rungosta kontin sisää?

          No siitä sitten, kiitokset!
          "530da touring -00"

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            Originally posted by Martti View Post
            Mun käsityksen mukaan maailmalla on M54B30 öljynsyönnin syyksi hyvin useassa tapauksessa paljastunut venttiilivarren kumit/ohjurit, eikä niinkään männänrenkaat tai jokin muu. Kumi ilmeisesti jotenkin paskalaatuista (liekö korrelaatiota Vanoksen tiivareihin??) ja ihan "repair-kit" löytyy ETK:sta tähän vaivaan.. Tiedä sitten miksi ongelma pääosin näyttää painottuvan varsinkin alkupään B30:siin..:think
            Siis tyyliin venttiili on liikkunut radiaalisesti = heilunut, joten kaitpa sieltä joku tippa silloin öljyäkin palotilaan menee..
            Siellä on ihan samat ohjurisysteemit kuin jo 9/98 tulleessa m52TU moottoreissa, eikä ne todellakaan syö öljyä.
            Venttiilivarsien ohivuodossa lisäksi oireena on startatessa pölähtävä sininen savupilvi?
            No, ainoa ero M52TU moottorissa ja M54 koneessa on se että M54 koneeseen tuli uudentyyppiset pinnoitetut männät ja hieman eri "tensionin"+materiaalin männänrenkaat, jotka vaativat karheettomamman sylinteriseinämän. Eli karkeasti ottaen "valmiiksi kuluneet" sylinterit.
            Tämä siis yhdistettynä 3.0:sen männännopeuteen. Johtuisiko siis tästä?

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Jos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
              Last edited by sonikk; 01-02-2011, 13:53.

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                Originally posted by Hemi View Post
                Siellä on ihan samat ohjurisysteemit kuin jo 9/98 tulleessa m52TU moottoreissa, eikä ne todellakaan syö öljyä.
                Venttiilivarsien ohivuodossa lisäksi oireena on startatessa pölähtävä sininen savupilvi?
                No, ainoa ero M52TU moottorissa ja M54 koneessa on se että M54 koneeseen tuli uudentyyppiset pinnoitetut männät ja hieman eri "tensionin"+materiaalin männänrenkaat, jotka vaativat karheettomamman sylinteriseinämän. Eli karkeasti ottaen "valmiiksi kuluneet" sylinterit.
                Tämä siis yhdistettynä 3.0:sen männännopeuteen. Johtuisiko siis tästä?
                No tuo venavarren tiiviste/ohjurivika, tai sen olemassaolo ei kovin kummoisia googlettamisia vaadi löytyäkseen. En tietysti varmuudella voi sanoa, että kaikki M54B30, jotka syövät öljyä, omaavat tämän vian. Ohjurit kait on samat jo pitkältä historiasta, mutta tiivisteissä olisi vikaa/laatuvaihteluita? Tämä ei kyllä aukottomasti tue sitä tosiasiaa, että vika tosiaan tuntuu koskevan lähes pääsääntöisesti M54B30 -moottoreita. Sen sijaan moottorityyppikohtainen mäntä/männänrengas/-nopeus tuntuu loogisemmalta selitykseltä.

                Nyt olisi mukava tietää, kuinka paljon on liikaa ja mikä on BMW:n virallinen kanta asiaan. Puhuvat eri foorumeissa näiden koneiden kohdalla 1ltr/1000km kulutuksista normaalina, mutta tuo on minusta jo paljon. Mitä seurausta on odotettavissa ja voisiko/kannattaisiko asialle tehdä mitään ilman kiloeurojen investointia?

                Entä mikä aiheuttaa sen, että kaikki B30:tkään eivät syö öljyä, vaan riippuu yksilöstä? Osa selittynee ajotavalla, huolloilla jne. mutta ei koko totuus, kun miettii näitä vasta tehtaan linjalta ulos rullanneita öljysyöppöjä ?

                Comment

                • OneAndOnly
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2009
                  • 441
                  • Nurmes

                  Originally posted by sonikk View Post
                  Jos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
                  Eikös se noilla ohjeilla pitäs onnistua ilman mitään ohjelmia...

                  näillä mennään:
                  Bmw e46 320d
                  Suzuki Hayabusa 1300R

                  Ex:
                  Volvo XC70 D5 AWD -10
                  Volvo V70 D5 -02
                  Volvo V70 T5 -98
                  VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                  BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                  -----------------------------

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by sonikk View Post
                    Jos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
                    Tuu käymään niin nollataan
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Jees kiitokset, mietin meneekö laskurit sekaisin Inspectionin osalta jos nollaan ennen aikojaan, mutta luonnollisesti löytyy erikseen "oil service"

                      Comment

                      • heikoin
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 29
                        • Suomi

                        Nyt pakkasilla on alkanut radion näytöstä kuolemaan pikseleitä. Syksyllä oli kaikki kunnossa. Nyt on 2 pitkää kuollutta viivaa radion näytön keskellä ja vasen kulma on todella himmeä. Ajattelin tilata ebaysta kunnon ajotietokoneen radion tilalle. Sopiiko esim x5:sissa käytetyt ajotietokoneet heittämällä kiinni e39:ään? Tarkoitan isoa näyttöä, jossa on mm. navi, cd,tv yms...
                        Noita myydään 150€-600€ ja käytettyä olen ostamassa. Uudet on turhan hintavia.

                        Mun auto on -96 mallinen 528i. Tunnistaako auto tommoisen soittimen vai tuleeko ongelmia esimerkiksi ratin nappuloiden kanssa? Tällä hetkellä soittimena on bmw professional RDS soitin ja takakontissa 6cd vaihtaja.

                        Yritin etsiä haulla, mutta jostain syystä haku näytti vaan valkoista.

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by sonikk View Post
                          Jees kiitokset, mietin meneekö laskurit sekaisin Inspectionin osalta jos nollaan ennen aikojaan, mutta luonnollisesti löytyy erikseen "oil service"
                          Niin siis nollataan vain oilservice. Seuraavaksi se sitten tarjoaa jompaa kumpaa inspectionia :think
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            Ei pysty vaihtamaan suoraan sitä naviruutua siihen midin tilalle.
                            Pikselit on korjattavissa.

                            Originally posted by heikoin View Post
                            Nyt pakkasilla on alkanut radion näytöstä kuolemaan pikseleitä. Syksyllä oli kaikki kunnossa. Nyt on 2 pitkää kuollutta viivaa radion näytön keskellä ja vasen kulma on todella himmeä. Ajattelin tilata ebaysta kunnon ajotietokoneen radion tilalle. Sopiiko esim x5:sissa käytetyt ajotietokoneet heittämällä kiinni e39:ään? Tarkoitan isoa näyttöä, jossa on mm. navi, cd,tv yms...
                            Noita myydään 150€-600€ ja käytettyä olen ostamassa. Uudet on turhan hintavia.

                            Mun auto on -96 mallinen 528i. Tunnistaako auto tommoisen soittimen vai tuleeko ongelmia esimerkiksi ratin nappuloiden kanssa? Tällä hetkellä soittimena on bmw professional RDS soitin ja takakontissa 6cd vaihtaja.

                            Yritin etsiä haulla, mutta jostain syystä haku näytti vaan valkoista.

                            Comment

                            • -santtu-
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 260
                              • Uurainen

                              Olis mk1 navin kanssa onkelmia, eli auto ei haista missä ollaan mutta kun laittaa mekaanisesti sijainnin niin pysyy kyllä kärryillä ja siinä maapallon kohdalla ei näy niitä pisteitä kun sillon tällön? Auto sedan ja kaikki boksit kontissa, mutta missä antenni? sulakkeet tsekattu!

                              Searchi ei oikein suostu nyt toimimaan ni kokeillaan täällä

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Mikäs anturi tuo on mikä tulee m52 viskon tuulitunnelin kylkeen kiinni? En löytänyt sitä realoemista :think Sellanen koloon lopsautettava tulitikkuaskin kokonen möntti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎