Originally posted by TKGL
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
-
-
Originally posted by TKGL View PostVika 99% takaluukun johtosarjassa.Ihan varuiksi...Mistäköhän kandeis ekana johdotuksia kurkata, vai puranko samantein koko luukun?
Originally posted by mixxis View Posthuhuja kuullu myös jumittuneesta akselista, oisko sitten osa siitä lopusta 1% :sta... tosin paljoo vaikuta siihen pesurin toimimattomuuteen :think
Duunin jälkeen motonetistä pusillinen sulakkeita mukaan ja ihmettelemaan asia..."530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostTuo voi kyl pitää paikkaansa, mut toivon että pääsisin helpolla!Ihan varuiksi...Mistäköhän kandeis ekana johdotuksia kurkata, vai puranko samantein koko luukun?
E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostMun käsityksen mukaan maailmalla on M54B30 öljynsyönnin syyksi hyvin useassa tapauksessa paljastunut venttiilivarren kumit/ohjurit, eikä niinkään männänrenkaat tai jokin muu. Kumi ilmeisesti jotenkin paskalaatuista (liekö korrelaatiota Vanoksen tiivareihin??) ja ihan "repair-kit" löytyy ETK:sta tähän vaivaan.. Tiedä sitten miksi ongelma pääosin näyttää painottuvan varsinkin alkupään B30:siin..:think
Siis tyyliin venttiili on liikkunut radiaalisesti = heilunut, joten kaitpa sieltä joku tippa silloin öljyäkin palotilaan menee..
Venttiilivarsien ohivuodossa lisäksi oireena on startatessa pölähtävä sininen savupilvi?
No, ainoa ero M52TU moottorissa ja M54 koneessa on se että M54 koneeseen tuli uudentyyppiset pinnoitetut männät ja hieman eri "tensionin"+materiaalin männänrenkaat, jotka vaativat karheettomamman sylinteriseinämän. Eli karkeasti ottaen "valmiiksi kuluneet" sylinterit.
Tämä siis yhdistettynä 3.0:sen männännopeuteen. Johtuisiko siis tästä?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiellä on ihan samat ohjurisysteemit kuin jo 9/98 tulleessa m52TU moottoreissa, eikä ne todellakaan syö öljyä.
Venttiilivarsien ohivuodossa lisäksi oireena on startatessa pölähtävä sininen savupilvi?
No, ainoa ero M52TU moottorissa ja M54 koneessa on se että M54 koneeseen tuli uudentyyppiset pinnoitetut männät ja hieman eri "tensionin"+materiaalin männänrenkaat, jotka vaativat karheettomamman sylinteriseinämän. Eli karkeasti ottaen "valmiiksi kuluneet" sylinterit.
Tämä siis yhdistettynä 3.0:sen männännopeuteen. Johtuisiko siis tästä?
Nyt olisi mukava tietää, kuinka paljon on liikaa ja mikä on BMW:n virallinen kanta asiaan. Puhuvat eri foorumeissa näiden koneiden kohdalla 1ltr/1000km kulutuksista normaalina, mutta tuo on minusta jo paljon. Mitä seurausta on odotettavissa ja voisiko/kannattaisiko asialle tehdä mitään ilman kiloeurojen investointia?
Entä mikä aiheuttaa sen, että kaikki B30:tkään eivät syö öljyä, vaan riippuu yksilöstä? Osa selittynee ajotavalla, huolloilla jne. mutta ei koko totuus, kun miettii näitä vasta tehtaan linjalta ulos rullanneita öljysyöppöjä ?
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
näillä mennään:
Bmw e46 320d
Suzuki Hayabusa 1300R
Ex:
Volvo XC70 D5 AWD -10
Volvo V70 D5 -02
Volvo V70 T5 -98
VW Taro 2.4D -90 about 80hv
BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
-----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Nyt pakkasilla on alkanut radion näytöstä kuolemaan pikseleitä. Syksyllä oli kaikki kunnossa. Nyt on 2 pitkää kuollutta viivaa radion näytön keskellä ja vasen kulma on todella himmeä. Ajattelin tilata ebaysta kunnon ajotietokoneen radion tilalle. Sopiiko esim x5:sissa käytetyt ajotietokoneet heittämällä kiinni e39:ään? Tarkoitan isoa näyttöä, jossa on mm. navi, cd,tv yms...
Noita myydään 150€-600€ ja käytettyä olen ostamassa. Uudet on turhan hintavia.
Mun auto on -96 mallinen 528i. Tunnistaako auto tommoisen soittimen vai tuleeko ongelmia esimerkiksi ratin nappuloiden kanssa? Tällä hetkellä soittimena on bmw professional RDS soitin ja takakontissa 6cd vaihtaja.
Yritin etsiä haulla, mutta jostain syystä haku näytti vaan valkoista.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJees kiitokset, mietin meneekö laskurit sekaisin Inspectionin osalta jos nollaan ennen aikojaan, mutta luonnollisesti löytyy erikseen "oil service"E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Ei pysty vaihtamaan suoraan sitä naviruutua siihen midin tilalle.
Pikselit on korjattavissa.
Originally posted by heikoin View PostNyt pakkasilla on alkanut radion näytöstä kuolemaan pikseleitä. Syksyllä oli kaikki kunnossa. Nyt on 2 pitkää kuollutta viivaa radion näytön keskellä ja vasen kulma on todella himmeä. Ajattelin tilata ebaysta kunnon ajotietokoneen radion tilalle. Sopiiko esim x5:sissa käytetyt ajotietokoneet heittämällä kiinni e39:ään? Tarkoitan isoa näyttöä, jossa on mm. navi, cd,tv yms...
Noita myydään 150€-600€ ja käytettyä olen ostamassa. Uudet on turhan hintavia.
Mun auto on -96 mallinen 528i. Tunnistaako auto tommoisen soittimen vai tuleeko ongelmia esimerkiksi ratin nappuloiden kanssa? Tällä hetkellä soittimena on bmw professional RDS soitin ja takakontissa 6cd vaihtaja.
Yritin etsiä haulla, mutta jostain syystä haku näytti vaan valkoista.
Comment
-
-
Olis mk1 navin kanssa onkelmia, eli auto ei haista missä ollaan mutta kun laittaa mekaanisesti sijainnin niin pysyy kyllä kärryillä ja siinä maapallon kohdalla ei näy niitä pisteitä kun sillon tällön? Auto sedan ja kaikki boksit kontissa, mutta missä antenni? sulakkeet tsekattu!
Searchi ei oikein suostu nyt toimimaan ni kokeillaan täällä
Comment
-
Comment