Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    Originally posted by jukkae View Post
    Mikäs anturi tuo on mikä tulee m52 viskon tuulitunnelin kylkeen kiinni? En löytänyt sitä realoemista :think Sellanen koloon lopsautettava tulitikkuaskin kokonen möntti.
    Haiskahtaa AUC:n, eli sisäilmankierron anturilta...
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Originally posted by jukkae View Post
      Mikäs anturi tuo on mikä tulee m52 viskon tuulitunnelin kylkeen kiinni? En löytänyt sitä realoemista :think Sellanen koloon lopsautettava tulitikkuaskin kokonen möntti.


      Onko kyseessä tämä?

      Kyseessä on AUC sensori joka "haistelee" ulkoilmaa ja ohjailee näiden perusteella ilmastoinnin sisäilmankiertoa.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Joo tuohan se, ollut irti tunnelista kesästä asti danke!

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11707
          • Kouvola

          Originally posted by sonikk View Post
          Jos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
          Jos teet tuon ns. ylimääräisenä vaihtona, niin miksi niitä huoltovaloja pitäisi nollata? Toki on ihan hyvä merkata johonkin ylös vaihdetuksi, mutta en menisi tota pääsääntöistä huolto-ohjelmaa sotkemaan valoja nollaamalla.

          Comment

          • heikoin
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 29
            • Suomi

            Originally posted by superb View Post
            Ei pysty vaihtamaan suoraan sitä naviruutua siihen midin tilalle.
            Pikselit on korjattavissa.
            Mitäs täytyy tehdä, että auto tunnistaa naviruudun? Onko kuitenkin ohjelmoitavissa?

            Tuo isompi naviruutu tuli vissiin vasta uudempiin -01? ja siitä eteenpäin?
            Entäs se vanhempi naviruudullinen järjestelmä, missä ruutu on vain puolet paneelin koosta. Onko sitä mahdollista laittaa autoon jossa on vain professional RDS soitin?

            Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=naviruutu

            tuolta löytykin jo vastaukset. Aika kallista lystiä alkaa vaihtamaan navilliseen.
            Last edited by heikoin; 01-02-2011, 23:08.

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              1999 530da touring.

              Oikea ulompi parkkivalo ei syty.

              Noh koitin uudella polttimolla mitään mittailematta.

              Ei pala.

              Jonkun viikon kuluttua rupesin mittailemaan, ei jatkuvaa jännitettä, en osannu mitata mahdollista chechki virtaa, kun oletin että valot päällä sinne tulee +12.

              Sattumalta taskussa pyörinyt 10w polttimo paikoilleen ja valo syttyy välittömästi.

              Kun tilalle vaihtaa 5w polttimon niin ei sitten syty, vaikka käyttää valoja ja/tai virtoja välillä pois päältä.

              10w poltin takaisin ja hyvin toimii, tietysti toinen parkki on nyt liian kirkas.

              Mikä neuvoksi?
              Olli.

              Comment

              • pablo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 732
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Rocla View Post
                1999 530da touring.

                Oikea ulompi parkkivalo ei syty.

                Noh koitin uudella polttimolla mitään mittailematta.

                Ei pala.

                Jonkun viikon kuluttua rupesin mittailemaan, ei jatkuvaa jännitettä, en osannu mitata mahdollista chechki virtaa, kun oletin että valot päällä sinne tulee +12.

                Sattumalta taskussa pyörinyt 10w polttimo paikoilleen ja valo syttyy välittömästi.

                Kun tilalle vaihtaa 5w polttimon niin ei sitten syty, vaikka käyttää valoja ja/tai virtoja välillä pois päältä.

                10w poltin takaisin ja hyvin toimii, tietysti toinen parkki on nyt liian kirkas.

                Mikä neuvoksi?
                Ootko kokeillu useampaa kuin yhtä 5 Wattista? Joskushan voi olla uuskin polttimo rikki.

                -Anssi

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by pablo View Post
                  Ootko kokeillu useampaa kuin yhtä 5 Wattista? Joskushan voi olla uuskin polttimo rikki.

                  -Anssi
                  Olen kahta eri uutta ja yhtä alle 4kk sitten asennettua polttimoa, polttimot ovat olleet silmämääräisesti ehjiä.
                  Olli.

                  Comment

                  • TKGL
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 260
                    • Tampere

                    Originally posted by heikoin View Post
                    Mitäs täytyy tehdä, että auto tunnistaa naviruudun? Onko kuitenkin ohjelmoitavissa?

                    Tuo isompi naviruutu tuli vissiin vasta uudempiin -01? ja siitä eteenpäin?
                    Entäs se vanhempi naviruudullinen järjestelmä, missä ruutu on vain puolet paneelin koosta. Onko sitä mahdollista laittaa autoon jossa on vain professional RDS soitin?

                    Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=naviruutu

                    tuolta löytykin jo vastaukset. Aika kallista lystiä alkaa vaihtamaan navilliseen.
                    Pelkkä ruudun laittaminen ei riitä. Täytyy vaihtaa myös navilaskuri, videomoduli, jne. En muista mitä kaikkea tarkalleen, mutta Google tietää. Ei ole mikään plug and play homma ja rahaakin saat menemään varmasti enemmän mitä olit suunnitellut.

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Terve,

                      Mitenköhan ton perskeleen takaluukun saisi pysymään auki??? :think Ku ei oo mitään pumppuja mitkä ois väsähtäneet ja kokeilin jo kiristellä niitä "saranoissa" olevia torkseja, mutta eipä auttanu.
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7438
                        • Oulu

                        Originally posted by KuPa View Post
                        Terve,

                        Mitenköhan ton perskeleen takaluukun saisi pysymään auki??? :think Ku ei oo mitään pumppuja mitkä ois väsähtäneet ja kokeilin jo kiristellä niitä "saranoissa" olevia torkseja, mutta eipä auttanu.
                        Minähän en noista mitään tiedä, mutta kyllähän tuolla ainakin tämän mukaan kaasujousi on:

                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • KuPa
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 282
                          • suomi

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Minähän en noista mitään tiedä, mutta kyllähän tuolla ainakin tämän mukaan kaasujousi on:

                          http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...draulic_parts/
                          Totta, niinpä näyttää olevan..ihmettelinkin hieman ton toimintaa. Tottunut meinaan entisissä bilikoissa siihen että jouset on siinä sivuilla. Mutta tämä selvittääkin asiaa, pumpun vaihtoon siis! Aina oppii uutta, hukkaan ei menny tääkään päivä! Cheers mate!
                          "530da touring -00"

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Martti View Post
                            No tuo venavarren tiiviste/ohjurivika, tai sen olemassaolo ei kovin kummoisia googlettamisia vaadi löytyäkseen. En tietysti varmuudella voi sanoa, että kaikki M54B30, jotka syövät öljyä, omaavat tämän vian. Ohjurit kait on samat jo pitkältä historiasta, mutta tiivisteissä olisi vikaa/laatuvaihteluita? Tämä ei kyllä aukottomasti tue sitä tosiasiaa, että vika tosiaan tuntuu koskevan lähes pääsääntöisesti M54B30 -moottoreita. Sen sijaan moottorityyppikohtainen mäntä/männänrengas/-nopeus tuntuu loogisemmalta selitykseltä.

                            Nyt olisi mukava tietää, kuinka paljon on liikaa ja mikä on BMW:n virallinen kanta asiaan. Puhuvat eri foorumeissa näiden koneiden kohdalla 1ltr/1000km kulutuksista normaalina, mutta tuo on minusta jo paljon. Mitä seurausta on odotettavissa ja voisiko/kannattaisiko asialle tehdä mitään ilman kiloeurojen investointia?

                            Entä mikä aiheuttaa sen, että kaikki B30:tkään eivät syö öljyä, vaan riippuu yksilöstä? Osa selittynee ajotavalla, huolloilla jne. mutta ei koko totuus, kun miettii näitä vasta tehtaan linjalta ulos rullanneita öljysyöppöjä ?
                            Onko kukaan kokeillut esim. 15w-40 öljyä?

                            Comment

                            • Macinaggio
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2010
                              • 119
                              • Espoo

                              Öljynkulutus ei missään minun autoissani ole koskaan ollut lineaarista.

                              Nykyisessä 530:ssä ensimmäiset 8 tkm menee lähes ilman mittatikussa näkyvää kulutusta, sen jälkeen 15 tkm mennessä öljyä on tullut lisätyksi n.7 dl, joten öljynkulutus on tuolla 15 tkm vaihtovälillä 5 dl/10 tkm. Tuo em. on nahkahousun öljynvaihtolipukkeen mukaisella Valvoline 10w40-öljyllä. Talveksi vaihdoin Mobilin 0w40:n, mutta olen viitsinyt saksankitkoilla luistella vain muutaman tuhat km, jona aikana öljynkulutus näyttäisi suuremmalta. En varmaankaan enää laita 0w-:tä, mutta 15w- toisaalta varmaan on ainakin talvikäytössä liian jäykkää.

                              Öljynvaihtovälillä lisääntyvä öljynkulutus kertoo minun laiselleni romanttiselle ylihuoltajalle, että moottori pyytää uutta öljyä vanhan öljyn ominaisuuksien heikentyessä ja tätä pyyntöä olen aina noudattanut huoltovihoista ja -valoista riippumatta. Eikä ole koskaan tarvinnut viedä autoa autokorjaamoon huoltoon tai korjaukseen.

                              Comment

                              • Tomppa80
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2088
                                • Raahe

                                Onko 523ia syylarin vaihdossa mitään erikoisempaa huomiota vaativaa asiaa, eli onko homma muutako vanha vittuun ja uusi paikoilleen. Ja toki pitää huokioida ilmaus, että tulee hartaudella tehtyä. Auto on -96.
                                Mercedes Benz E -07
                                BMW 523i -96
                                Volvo v70t5 -99
                                Harley Davidson Electra Glide -00
                                Solifer SM -75

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎