Originally posted by jukkae
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by jukkae View PostMikäs anturi tuo on mikä tulee m52 viskon tuulitunnelin kylkeen kiinni? En löytänyt sitä realoemista :think Sellanen koloon lopsautettava tulitikkuaskin kokonen möntti.
Onko kyseessä tämä?
Kyseessä on AUC sensori joka "haistelee" ulkoilmaa ja ohjailee näiden perusteella ilmastoinnin sisäilmankiertoa.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJos teen pelkän öljynvaihdon niin voiko huoltoilmaisinta nollata mitenkään pelkkien öljyjen osalta? Nykyisillä ajettu n. 10000 km ja edelleen palaa neljä vihreää.
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostEi pysty vaihtamaan suoraan sitä naviruutua siihen midin tilalle.
Pikselit on korjattavissa.
Tuo isompi naviruutu tuli vissiin vasta uudempiin -01? ja siitä eteenpäin?
Entäs se vanhempi naviruudullinen järjestelmä, missä ruutu on vain puolet paneelin koosta. Onko sitä mahdollista laittaa autoon jossa on vain professional RDS soitin?
Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=naviruutu
tuolta löytykin jo vastaukset. Aika kallista lystiä alkaa vaihtamaan navilliseen.Last edited by heikoin; 01-02-2011, 23:08.
Comment
-
-
1999 530da touring.
Oikea ulompi parkkivalo ei syty.
Noh koitin uudella polttimolla mitään mittailematta.
Ei pala.
Jonkun viikon kuluttua rupesin mittailemaan, ei jatkuvaa jännitettä, en osannu mitata mahdollista chechki virtaa, kun oletin että valot päällä sinne tulee +12.
Sattumalta taskussa pyörinyt 10w polttimo paikoilleen ja valo syttyy välittömästi.
Kun tilalle vaihtaa 5w polttimon niin ei sitten syty, vaikka käyttää valoja ja/tai virtoja välillä pois päältä.
10w poltin takaisin ja hyvin toimii, tietysti toinen parkki on nyt liian kirkas.
Mikä neuvoksi?Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View Post1999 530da touring.
Oikea ulompi parkkivalo ei syty.
Noh koitin uudella polttimolla mitään mittailematta.
Ei pala.
Jonkun viikon kuluttua rupesin mittailemaan, ei jatkuvaa jännitettä, en osannu mitata mahdollista chechki virtaa, kun oletin että valot päällä sinne tulee +12.
Sattumalta taskussa pyörinyt 10w polttimo paikoilleen ja valo syttyy välittömästi.
Kun tilalle vaihtaa 5w polttimon niin ei sitten syty, vaikka käyttää valoja ja/tai virtoja välillä pois päältä.
10w poltin takaisin ja hyvin toimii, tietysti toinen parkki on nyt liian kirkas.
Mikä neuvoksi?
-Anssi
Comment
-
-
Originally posted by heikoin View PostMitäs täytyy tehdä, että auto tunnistaa naviruudun? Onko kuitenkin ohjelmoitavissa?
Tuo isompi naviruutu tuli vissiin vasta uudempiin -01? ja siitä eteenpäin?
Entäs se vanhempi naviruudullinen järjestelmä, missä ruutu on vain puolet paneelin koosta. Onko sitä mahdollista laittaa autoon jossa on vain professional RDS soitin?
Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=naviruutu
tuolta löytykin jo vastaukset. Aika kallista lystiä alkaa vaihtamaan navilliseen.
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostTerve,
Mitenköhan ton perskeleen takaluukun saisi pysymään auki??? :think Ku ei oo mitään pumppuja mitkä ois väsähtäneet ja kokeilin jo kiristellä niitä "saranoissa" olevia torkseja, mutta eipä auttanu.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMinähän en noista mitään tiedä, mutta kyllähän tuolla ainakin tämän mukaan kaasujousi on:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...draulic_parts/Cheers mate!
"530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostNo tuo venavarren tiiviste/ohjurivika, tai sen olemassaolo ei kovin kummoisia googlettamisia vaadi löytyäkseen. En tietysti varmuudella voi sanoa, että kaikki M54B30, jotka syövät öljyä, omaavat tämän vian. Ohjurit kait on samat jo pitkältä historiasta, mutta tiivisteissä olisi vikaa/laatuvaihteluita? Tämä ei kyllä aukottomasti tue sitä tosiasiaa, että vika tosiaan tuntuu koskevan lähes pääsääntöisesti M54B30 -moottoreita. Sen sijaan moottorityyppikohtainen mäntä/männänrengas/-nopeus tuntuu loogisemmalta selitykseltä.
Nyt olisi mukava tietää, kuinka paljon on liikaa ja mikä on BMW:n virallinen kanta asiaan. Puhuvat eri foorumeissa näiden koneiden kohdalla 1ltr/1000km kulutuksista normaalina, mutta tuo on minusta jo paljon. Mitä seurausta on odotettavissa ja voisiko/kannattaisiko asialle tehdä mitään ilman kiloeurojen investointia?
Entä mikä aiheuttaa sen, että kaikki B30:tkään eivät syö öljyä, vaan riippuu yksilöstä? Osa selittynee ajotavalla, huolloilla jne. mutta ei koko totuus, kun miettii näitä vasta tehtaan linjalta ulos rullanneita öljysyöppöjä ?
Comment
-
-
Öljynkulutus ei missään minun autoissani ole koskaan ollut lineaarista.
Nykyisessä 530:ssä ensimmäiset 8 tkm menee lähes ilman mittatikussa näkyvää kulutusta, sen jälkeen 15 tkm mennessä öljyä on tullut lisätyksi n.7 dl, joten öljynkulutus on tuolla 15 tkm vaihtovälillä 5 dl/10 tkm. Tuo em. on nahkahousun öljynvaihtolipukkeen mukaisella Valvoline 10w40-öljyllä. Talveksi vaihdoin Mobilin 0w40:n, mutta olen viitsinyt saksankitkoilla luistella vain muutaman tuhat km, jona aikana öljynkulutus näyttäisi suuremmalta. En varmaankaan enää laita 0w-:tä, mutta 15w- toisaalta varmaan on ainakin talvikäytössä liian jäykkää.
Öljynvaihtovälillä lisääntyvä öljynkulutus kertoo minun laiselleni romanttiselle ylihuoltajalle, että moottori pyytää uutta öljyä vanhan öljyn ominaisuuksien heikentyessä ja tätä pyyntöä olen aina noudattanut huoltovihoista ja -valoista riippumatta. Eikä ole koskaan tarvinnut viedä autoa autokorjaamoon huoltoon tai korjaukseen.
Comment
-
-
Onko 523ia syylarin vaihdossa mitään erikoisempaa huomiota vaativaa asiaa, eli onko homma muutako vanha vittuun ja uusi paikoilleen. Ja toki pitää huokioida ilmaus, että tulee hartaudella tehtyä. Auto on -96.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
Comment