Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teho_
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 122

    kysymys tasosäädön kompurasta.. oma toukka purkaa akkua ja kuskin puolen perä putoaa alas. kysymys on siis yrittääkö kompura tayttää jousta niin kauan kuin akkua riittää?
    BMW 528iA touring e39
    Honda cbr 900 rr fireblade

    EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Originally posted by teho_ View Post
      kysymys tasosäädön kompurasta.. oma toukka purkaa akkua ja kuskin puolen perä putoaa alas. kysymys on siis yrittääkö kompura tayttää jousta niin kauan kuin akkua riittää?
      Mullakin oli loppukesästä samat viat päällä, mutta ei niillä ollut mitään yhteyttä toisiinsa. Tasonsädön ilmasäiliössä oli reikä ja akku oli vaan paskana, purki itteään. Tasonsäädön ollessa kunnossa ja auto pysäköitäessä mulla sattaa surahtaa kompura muutaman sekunnin ja auto tasaa ittensä sammuttamisen jälkeen, jos parkkeeraa epätasaiselle (joka renkaan alla maa eri korkeudella toisiinsa nähden). Mutta eipä se sen enempää sitä kompuraa käyttele. Itsekin epäilin tuota ja seisoskelin auton vieressä vartin testatakseni mainitsemasi skenaarion paikkansapitävyyden.
      E61 525d LCI

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Dumbass-kysymys: Mistä tietää että moniurahihnat ovat vaihtokunnossa? Miten iso operaatio tämä on? Kone M52B28

        Comment

        • Valtsude
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 739
          • Jyväskylä

          Originally posted by rizzo View Post
          Dumbass-kysymys: Mistä tietää että moniurahihnat ovat vaihtokunnossa? Miten iso operaatio tämä on? Kone M52B28
          Siitä että hihna on löysällä ja vinkuu sekä kiristysvara on venymisen seurauksena loppu? En tiedä M52-koneiden hihnojen sijoittelusta, mutta ainakin M20- ja M40-koneissa pystyy vaihtamaan viidessä minuutissa laturin tms. hihnan kun ei tarvi purkaa mitään tieltä.
          E34

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by Valtsude View Post
            Siitä että hihna on löysällä ja vinkuu sekä kiristysvara on venymisen seurauksena loppu? En tiedä M52-koneiden hihnojen sijoittelusta, mutta ainakin M20- ja M40-koneissa pystyy vaihtamaan viidessä minuutissa laturin tms. hihnan kun ei tarvi purkaa mitään tieltä.
            Ousprait! Kiitos infosta. Mietin vain kun mulla se kiristinpaska meinaa vähän vinkua kylmänä startatessa - heti kun lyö vähänkin kaasua niin ääni vaimenee :think Nooh kevään huollossa sitten sama uusia nuokin hilut niin ei tarvitse mietiskellä!

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by rizzo View Post
              Dumbass-kysymys: Mistä tietää että moniurahihnat ovat vaihtokunnossa? Miten iso operaatio tämä on? Kone M52B28
              Näissä on moniurahihna, toisinkuin m20 ja m40, joissa kiilahihna.

              Hihna ei juurikaan veny, eikä useinkaan katkea, mutta halkeamia ja yleistä rispaantumista jne. kulumia tutkimalla näet onko se hyvä vai ei.

              Helppo tapa nähdä kuntoa on kääntää se ylösalaisin jostain kohti, siis urapuoli näkyviin ja ihmetellä siitä. Ei tarvi irroittaa välttämättä.
              Jos paloja puuttuu kulutuspinnasta tai halkeillut => vaihtoon.

              Jos vaihdat hihnat, tutki rullat samalla! Jos rohisee tai kovasti väljiä, uusia tilalle, eivät ole kalliita...

              Comment

              • -santtu-
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 260
                • Uurainen

                Onkos kukaan kokeillut/onnistunut laittaan noihin cd-navoihin poi karttapisteitä?

                Oma mallia mk2 ja voishan sitä kokeilla polttaa karttaan niitä, onhan siinä jotakin valmiina muttei se niitä näytä!

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by Risto113 View Post
                  Näissä on moniurahihna, toisinkuin m20 ja m40, joissa kiilahihna.

                  Hihna ei juurikaan veny, eikä useinkaan katkea, mutta halkeamia ja yleistä rispaantumista jne. kulumia tutkimalla näet onko se hyvä vai ei.

                  Helppo tapa nähdä kuntoa on kääntää se ylösalaisin jostain kohti, siis urapuoli näkyviin ja ihmetellä siitä. Ei tarvi irroittaa välttämättä.
                  Jos paloja puuttuu kulutuspinnasta tai halkeillut => vaihtoon.

                  Jos vaihdat hihnat, tutki rullat samalla! Jos rohisee tai kovasti väljiä, uusia tilalle, eivät ole kalliita...
                  Kiitos Risto kattavasta vastauksesta! Tsekkasin hihnat -> ei rispaantumisia tai halkeiluja. Nuo rullat vaan vähän ääntävät kylmänä... eli kevään rempassa sitten samalla hihnat + rullat vaihtoon, kuten sanoit niin ei ole arvokas sijoitus.

                  Kysympä samaan syssyyn että millainen tuo käsijarrusysteemi on? Täytyy vaihdella takajarrulevyt tässä niin ajattelin että samalla fiksaisi sen kunnolla, jotkut palathan siellä on?

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7439
                    • Oulu

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Kysympä samaan syssyyn että millainen tuo käsijarrusysteemi on? Täytyy vaihdella takajarrulevyt tässä niin ajattelin että samalla fiksaisi sen kunnolla, jotkut palathan siellä on?
                    Tästä näkyy aika hyvin käsijarrusysteemikin: http://www.zeckhausen.com/E39_BMW_Rear_Install.htm
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Kokeillaanpas täällä:

                      Originally posted by kmn View Post
                      Noniin, lainataanpas.. Eli vaimokkeen E39 535i:ssähän on tommonen naksutartti, eli ei tarvitse, kun näpäyttää avaimella ja auto sahaa ittensä käyntiin - varmaan tuttu ominaisuus näitten kanssa pelanneille. Eniveis, nyt on pari kertaa tehnyt siten, että kun kääntää virrat päälle (antaa rattiputken säätyä tallennettuun kohtaan) ja tämän jälkeen näpäyttää auton käyntiin, niin startti vaan naksahtaa kerran ja kaikki virrat katoaa autosta, poislukien takakontin lukko.. :think

                      Ennenkuin joku sanoo, että akku paska, niin ei tosiaan pitäisi olla.. Juuri ajettiin tuolla akulla ilman latausta noin 30km valot päällä laturin vaihtoon (laturikin on siis "uusi" käytetty). Tuosta tilasta autoa ei saa pois muuten, kuin hyppäämällä ulos autosta - ovi kiinni, ovet lukkoon, taas auki ja takas kokeilemaan --> toimii.. Ekalla kerralla teki yllä kuvatulla tavalla noin 20km ajon jälkeen, kun oli seissyt noin 5min ja nyt toisen kerran seisottuaan työpaikan pihalla sen 8 tuntia..

                      Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, virtalukon pohjakos? En nyt jaksa uskoa, etteikö kukaan muu olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan..

                      Kiitti jo etukäteen!
                      Tähän päivityksenä, niin nyt tehnyt kerran silloinkin, kun suoraa ajosta sammuttanut auton ja kokeillut uudestaan käyntiin --> naks ja kaikki virrat katoaa, tällä erää edes sisävalot eivät syty. Uskaltaisin sanoa siis, että ilmenee satunnaisesti.

                      Avasin takakontin avaimella ja löin kiinni --> vilkut räppä (ovet ei kuitenkaan menneet lukkoon) ja kun avaimesta painoin ovet auki (joka käytännössä ei tehnyt mitään) ja istuin autoon --> kaikki toimii taas....

                      Eli mistä aloittaa?

                      EDIT: Onko näissä vehkeissä jotain vastaavaa kohtaa, kuin esim E36 kontin piuhasarja, joka hajoaa ajanmyötä ja aiheuttaa kaikkea hauskaa..?
                      Last edited by kmn; 16-11-2010, 15:55.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Mad_Mike
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 177
                        • Oulun seutu

                        Kallistuksenvakaajan puslat eteen M-Sport alustalle

                        Varaosaliikee tarjoaa 23mm reiällä olevia puslia tuohon ja realoem:n mukaan normialustassa 22,5mm vakaaja ja sportti alustaisessa 24mm vakaaja. Eli käykö nuo 23mm reiällä olevat puslat tuohon M-Sport alustalla olevaan autoon?
                        530XD LCI M-Sport

                        ex E39 530iA M-Sport
                        ex E39 530dAT

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9158
                          • Oulu

                          Originally posted by Mad_Mike View Post
                          Varaosaliikee tarjoaa 23mm reiällä olevia puslia tuohon ja realoem:n mukaan normialustassa 22,5mm vakaaja ja sportti alustaisessa 24mm vakaaja. Eli käykö nuo 23mm reiällä olevat puslat tuohon M-Sport alustalla olevaan autoon?
                          Pahimmoilleen alkaa narista joka joustossa. Eihän nuo nyt mahdottomia maksa marmorillakaan.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • väiski525
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2572
                            • Vantaa

                            tästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
                            onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
                            ja auto on 525i vm.2001

                            vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavarana
                            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                            - MB s205 220cdi -15
                            - Volvo s80 2.5t -07
                            - mb s211 280cdi -08
                            - e46 320i -03
                            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                            - e46 320d Individual "m-sport" -04
                            - e39 525i -01

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by väiski525 View Post
                              tästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
                              onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
                              ja auto on 525i vm.2001

                              vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavarana
                              Ekaan en nuubiona sano mitään mutta toiseen sen verran että schmiedmannilta tulee edullisesti laatukamaa, ainakin mun mielestä Vahvistettu vesipumppukin vain muutaman hassun kympin Samat tuli syksyllä vaihdatettua.

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                Originally posted by väiski525 View Post
                                tästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
                                onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
                                ja auto on 525i vm.2001

                                vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavarana


                                Suosittelen metallista pumppua, taino muut on suositellu niin paljon että puheiden perusteella minäkin
                                Tuo ohje on M52 koneelle, mutta sulla on ilmeisesti M54, eikai eroa niin hirveästi

                                Muistat vaan ilmata jäähnesteet _hyvin_ ennenkuin lähet ajamaan pidemmälle.

                                Omat neuvot:
                                viskon flekti + tuulitunneli veks <-- saat tilaa työskennellä
                                Sen jälkeen itse löysäisin vähäse niitä vesipumpun hihnapyörän ruuveja, ja tän jälkeen hihna veks.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎