kysymys tasosäädön kompurasta.. oma toukka purkaa akkua ja kuskin puolen perä putoaa alas. kysymys on siis yrittääkö kompura tayttää jousta niin kauan kuin akkua riittää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by teho_ View Postkysymys tasosäädön kompurasta.. oma toukka purkaa akkua ja kuskin puolen perä putoaa alas. kysymys on siis yrittääkö kompura tayttää jousta niin kauan kuin akkua riittää?E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostDumbass-kysymys: Mistä tietää että moniurahihnat ovat vaihtokunnossa? Miten iso operaatio tämä on? Kone M52B28En tiedä M52-koneiden hihnojen sijoittelusta, mutta ainakin M20- ja M40-koneissa pystyy vaihtamaan viidessä minuutissa laturin tms. hihnan kun ei tarvi purkaa mitään tieltä.
Comment
-
-
Originally posted by Valtsude View PostSiitä että hihna on löysällä ja vinkuu sekä kiristysvara on venymisen seurauksena loppu?En tiedä M52-koneiden hihnojen sijoittelusta, mutta ainakin M20- ja M40-koneissa pystyy vaihtamaan viidessä minuutissa laturin tms. hihnan kun ei tarvi purkaa mitään tieltä.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostDumbass-kysymys: Mistä tietää että moniurahihnat ovat vaihtokunnossa? Miten iso operaatio tämä on? Kone M52B28
Hihna ei juurikaan veny, eikä useinkaan katkea, mutta halkeamia ja yleistä rispaantumista jne. kulumia tutkimalla näet onko se hyvä vai ei.
Helppo tapa nähdä kuntoa on kääntää se ylösalaisin jostain kohti, siis urapuoli näkyviin ja ihmetellä siitä. Ei tarvi irroittaa välttämättä.
Jos paloja puuttuu kulutuspinnasta tai halkeillut => vaihtoon.
Jos vaihdat hihnat, tutki rullat samalla! Jos rohisee tai kovasti väljiä, uusia tilalle, eivät ole kalliita...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostNäissä on moniurahihna, toisinkuin m20 ja m40, joissa kiilahihna.
Hihna ei juurikaan veny, eikä useinkaan katkea, mutta halkeamia ja yleistä rispaantumista jne. kulumia tutkimalla näet onko se hyvä vai ei.
Helppo tapa nähdä kuntoa on kääntää se ylösalaisin jostain kohti, siis urapuoli näkyviin ja ihmetellä siitä. Ei tarvi irroittaa välttämättä.
Jos paloja puuttuu kulutuspinnasta tai halkeillut => vaihtoon.
Jos vaihdat hihnat, tutki rullat samalla! Jos rohisee tai kovasti väljiä, uusia tilalle, eivät ole kalliita...
Kysympä samaan syssyyn että millainen tuo käsijarrusysteemi on? Täytyy vaihdella takajarrulevyt tässä niin ajattelin että samalla fiksaisi sen kunnolla, jotkut palathan siellä on?
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostKysympä samaan syssyyn että millainen tuo käsijarrusysteemi on? Täytyy vaihdella takajarrulevyt tässä niin ajattelin että samalla fiksaisi sen kunnolla, jotkut palathan siellä on?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Kokeillaanpas täällä:
Originally posted by kmn View PostNoniin, lainataanpas.. Eli vaimokkeen E39 535i:ssähän on tommonen naksutartti, eli ei tarvitse, kun näpäyttää avaimella ja auto sahaa ittensä käyntiin - varmaan tuttu ominaisuus näitten kanssa pelanneille. Eniveis, nyt on pari kertaa tehnyt siten, että kun kääntää virrat päälle (antaa rattiputken säätyä tallennettuun kohtaan) ja tämän jälkeen näpäyttää auton käyntiin, niin startti vaan naksahtaa kerran ja kaikki virrat katoaa autosta, poislukien takakontin lukko.. :think
Ennenkuin joku sanoo, että akku paska, niin ei tosiaan pitäisi olla.. Juuri ajettiin tuolla akulla ilman latausta noin 30km valot päällä laturin vaihtoon (laturikin on siis "uusi" käytetty). Tuosta tilasta autoa ei saa pois muuten, kuin hyppäämällä ulos autosta - ovi kiinni, ovet lukkoon, taas auki ja takas kokeilemaan --> toimii.. Ekalla kerralla teki yllä kuvatulla tavalla noin 20km ajon jälkeen, kun oli seissyt noin 5min ja nyt toisen kerran seisottuaan työpaikan pihalla sen 8 tuntia..
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, virtalukon pohjakos? En nyt jaksa uskoa, etteikö kukaan muu olisi törmännyt vastaavaan ongelmaan..
Kiitti jo etukäteen!
Avasin takakontin avaimella ja löin kiinni --> vilkut räppä (ovet ei kuitenkaan menneet lukkoon) ja kun avaimesta painoin ovet auki (joka käytännössä ei tehnyt mitään) ja istuin autoon --> kaikki toimii taas....
Eli mistä aloittaa?
EDIT: Onko näissä vehkeissä jotain vastaavaa kohtaa, kuin esim E36 kontin piuhasarja, joka hajoaa ajanmyötä ja aiheuttaa kaikkea hauskaa..?Last edited by kmn; 16-11-2010, 15:55.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Kallistuksenvakaajan puslat eteen M-Sport alustalle
Varaosaliikee tarjoaa 23mm reiällä olevia puslia tuohon ja realoem:n mukaan normialustassa 22,5mm vakaaja ja sportti alustaisessa 24mm vakaaja. Eli käykö nuo 23mm reiällä olevat puslat tuohon M-Sport alustalla olevaan autoon?530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostVaraosaliikee tarjoaa 23mm reiällä olevia puslia tuohon ja realoem:n mukaan normialustassa 22,5mm vakaaja ja sportti alustaisessa 24mm vakaaja. Eli käykö nuo 23mm reiällä olevat puslat tuohon M-Sport alustalla olevaan autoon?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
tästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
ja auto on 525i vm.2001
vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavarana- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posttästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
ja auto on 525i vm.2001
vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavaranaVahvistettu vesipumppukin vain muutaman hassun kympin
Samat tuli syksyllä vaihdatettua.
Comment
-
-
Originally posted by väiski525 View Posttästä varmaan tuhat topiccia mutta kysynpä silti:
onko paha homma ja mitä kaikkea pitää purkaa ja ottaa huomioon kun pitäis termostaatti, sen kotelo ja vesipumppu vaihtaa tässä lähiaikoina :think
ja auto on 525i vm.2001
vinkkejä saa antaa myös jos joku tietää mistä näitä saisi edullisesti ja laatu-tavarana
Suosittelen metallista pumppua, taino muut on suositellu niin paljon että puheiden perusteella minäkin
Tuo ohje on M52 koneelle, mutta sulla on ilmeisesti M54, eikai eroa niin hirveästi
Muistat vaan ilmata jäähnesteet _hyvin_ ennenkuin lähet ajamaan pidemmälle.
Omat neuvot:
viskon flekti + tuulitunneli veks <-- saat tilaa työskennellä
Sen jälkeen itse löysäisin vähäse niitä vesipumpun hihnapyörän ruuveja, ja tän jälkeen hihna veks.
Comment
-
Comment