Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juze`
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 128
    • Ankkalampi DGP

    Originally posted by -JMV- View Post
    Onko akku missä kunnossa?


    Riittääkös tuo jännitemäärä 11.2-11.4 webastolle? Kahtelin salavalikosta samalla ku koitin käynnistellä. puhalsi putkenpäästä vaan kylmää ja eihän tuolta letkun päästä ainettakaan tullut

    ps. näyttää olevan kontissa itsellä vielä alkuperäinen akku
    Ex: e39 530d facelift -01
    Ex: E34 m60b40
    Nyk. E61 3.0d -04

    Comment

    • silbersix
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 770

      Originally posted by Juze` View Post
      Pitääpä käyttää piuhan nokas jossain. Mites nuo letkulämmittimet pelailee, et lämpeekös auto ihan kohtuudella moottorista? Calixin lämmitintä katellu, kun hirvittää tässä pikkuhiljaa käynnistellä aamuisin töihin mennessä autoa
      E39 -02 530D:hen pitäisi saada asennettua Calixin säteilijälämmitin, Löytyy ihan tarviketorin hyllystä. Defalta ei löytynyt edes maahantuojalta kyseistä laitetta.

      Originally posted by Juze` View Post
      ps. näyttää olevan kontissa itsellä vielä alkuperäinen akku
      Kannataa vaihtaa se akku. Minkäs merkkinen alkuperäinen muuten oli, ja minkä ampeerinen?
      Last edited by silbersix; 23-11-2010, 21:48.
      E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
      E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

      Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

      Comment

      • -JMV-
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 840
        • Etelä-Pirkanmaa

        Originally posted by Juze` View Post
        Riittääkös tuo jännitemäärä 11.2-11.4 webastolle? Kahtelin salavalikosta samalla ku koitin käynnistellä. puhalsi putkenpäästä vaan kylmää ja eihän tuolta letkun päästä ainettakaan tullut

        ps. näyttää olevan kontissa itsellä vielä alkuperäinen akku
        Ei varmasti riitä, ihme jos lähtee edes auto käyntiin.
        F82 harraste

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by -JMV- View Post
          Ei varmasti riitä, ihme jos lähtee edes auto käyntiin.
          Riittää ihan hyvin. 10v on jännitekatkaisu weballa.
          Mutta kun ei edes yritä polttaa niin hehkun ohjauksessa/mittauksessa tai polttoainepumpun ohjauksessa vikaa.
          Edelleen, koodien luentaan!
          Last edited by Supa; 23-11-2010, 21:56.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Juze` View Post
            Pitääpä käyttää piuhan nokas jossain. Mites nuo letkulämmittimet pelailee, et lämpeekös auto ihan kohtuudella moottorista? Calixin lämmitintä katellu, kun hirvittää tässä pikkuhiljaa käynnistellä aamuisin töihin mennessä autoa

            Comment

            • kiesimies
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 21
              • Iisalmi/Kempele, Kenian Esso

              Originally posted by -JMV- View Post
              Onko akku missä kunnossa?
              Akku on 2kk vanha bossilainen 90ampeerin akku. Pitäs olla kunnossa.
              528iA e39 -96

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                Originally posted by Juze` View Post
                Riittääkös tuo jännitemäärä 11.2-11.4 webastolle? Kahtelin salavalikosta samalla ku koitin käynnistellä. puhalsi putkenpäästä vaan kylmää ja eihän tuolta letkun päästä ainettakaan tullut

                ps. näyttää olevan kontissa itsellä vielä alkuperäinen akku
                Tämä jännite ei sitten pidä paikkaansa e39:ssä. Tai siis ei vastaa ainakaan akun jännitettä. Itsekkin hieman ihmettelin kun uudelle akulle näytti vastaavia lukemia (kuin yllä). Akun navoista sitten yleismittari näytti jotakuinkin 12,8V. Eli ei välttämättä akku vielä finaalissa ole.

                Comment

                • kaikkone
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2010
                  • 933
                  • Villähde

                  Originally posted by Cell View Post
                  Laitoit 88-asteisen termarin? Suomen oloissa aika vaisu, 92-asteista suositaan.

                  Motonetistä saa muuten välillä termareita jotka on liian paksuja ja halkaisee termarikotelon, kannattaa verrata entiseen jos sieltä intoutuu hakemaan.
                  Mega-autosta hain ja kurkkasin et 92 asteinen on, jaja kyllä se 92:ssa aika hyvin pysyy.

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Oisko sulla se lisäpumppu sökö, mikä on siinä vesiventtiilien alapuolella?
                  tuleeko siitä vikakoodia?
                  Antaa vikakoodin mutta se on ilmeisesti webaston takia. Tuossa alkusyksystä purin sen ja kokeilin kotona että kyllä pumppu pelitti ja samoin venttiilin.


                  Autosta kyllä saa lämpimän mutta mielestäni kohtuuttoman ajon jälkeen.
                  Tai siis sisälle hönkivän lämmön kanssa on noin.

                  Comment

                  • pere
                    Bimmer Rookie
                    • May 2009
                    • 172
                    • Berlin

                    Itse itselleni vastaten ja ennen kuin kysynkään: näemmä e39 540i -99:n steptronicin steppipuolelta tulevat piuhat voivat olla eri väriset, kuin noissa löytämissäni vaihtamissuunnan kääntöohjeissa: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/DZ/StepTronic.htm ja http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1006498 .

                    Noissa siis molemmissa näyttäisi steppipuolelta tulevan sininen ja violetti johto. Minulla johdot olivat liittimessä järjestyksessä sininen, musta, vihreä ja harmaa. Näistä vihreä, musta ja sininen tulivat steppipuolelta ja harmaa ja sininen kytkimeltä, jota vaihdevalitsin ilmeisesti painaa D-asennolla. Piuhojen väristä huolimatta vaihdoin nuo keskimmäiset (mustan ja vihreän) päittäin ja hyvin tuntuu toimivan vaihteiden vaihto steppipuolella nyt vihdoinkin oikeaan suuntaan.
                    Last edited by pere; 24-11-2010, 10:36. Reason: tarkennusta
                    e61 535dAT -08

                    ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by kaikkone View Post
                      Antaa vikakoodin mutta se on ilmeisesti webaston takia. Tuossa alkusyksystä purin sen ja kokeilin kotona että kyllä pumppu pelitti ja samoin venttiilin.
                      Miksi se webaston takia vesipumpusta koodia antaisi? Dieselit ja jälkeenpäin koodatut esilämmitykset erikseen, ihka alkaa niissä antaa sitä koodia koska pumppua ei ole.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Originally posted by Cell View Post
                        Miksi se webaston takia vesipumpusta koodia antaisi? Dieselit ja jälkeenpäin koodatut esilämmitykset erikseen, ihka alkaa niissä antaa sitä koodia koska pumppua ei ole.
                        Okei. no sit en tiedä miks mulla lykkii tuota koodia vaikka pumppu kyllä hyrrää. pitänee kaiketi tarkastaa uusiks tuo ja tuon piuhat.

                        Comment

                        • J-M
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2010
                          • 36
                          • Oulu

                          Originally posted by Juze` View Post
                          Pitääpä käyttää piuhan nokas jossain. Mites nuo letkulämmittimet pelailee, et lämpeekös auto ihan kohtuudella moottorista? Calixin lämmitintä katellu, kun hirvittää tässä pikkuhiljaa käynnistellä aamuisin töihin mennessä autoa
                          Elä pelkää. Jos käyntiin lähtee niin kaikki ok. Säteilylämmitinkin antaa vain mielenrauhaa (ja sulan parkkipaikan):P
                          E91 LCI 320D M-Sport
                          /irc - Sulx

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            Mistä löytää tourinkiin tavaratilan kumikaukalon? Laakkoselta ja Schmiedmann:ilta kysytty, mutta tuloksetta ei kuulemma valmisteta enään

                            Jos jollain myynnissä, niin tarjotkaa!
                            F82 harraste

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by -JMV- View Post
                              Mistä löytää tourinkiin tavaratilan kumikaukalon? Laakkoselta ja Schmiedmann:ilta kysytty, mutta tuloksetta ei kuulemma valmisteta enään

                              Jos jollain myynnissä, niin tarjotkaa!



                              Tuolla ois hyviä mattoja

                              Comment

                              • Bimmero
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 343
                                • Harjavalta

                                Noniin, piti tuo vanha huohotin letku putsata mutta tuli samantien ostettua uusi ja cold country versio.
                                Aluksi pelotti että oli kansi mennyt mutta täältä saatujen tietojen perusteella (kiitos nixu ja mijuko) vika ilmeisesti joku muu, toisaalta onneksi.
                                Mutta siis oire on että ei puhalla sisälle lämmintä, lämmöt nousee nätisti siihen puoleen väliin ja pysyy siinä.
                                Kun antaa kierroksia niin saattaa jossain vaiheessa alkaa puhaltaa sitä lämmintä. Kiertovesipumppu kyllä surisee mutta alavesiletkukaan ei lämpene.
                                Auto m54b25 koneella ja automaagi ilmastoinnillla.
                                "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                                e90 335i

                                Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎