Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Originally posted by Samppae39 View Post
    Onko tätä pakko kysyä joka päivä uuestaan? Täälä on jo miljoona topikkia aiheesta Search ei kyllä toimi parhaalla mahollisella tavalla, mutta kuitenkin...

    Ei siitä mitään ongelmia seuraa. Kiertovesipumppu antaa vikakoodin, mutta ei vaikuta mihinkään. Jos ei sitte laske ongelmaks, että akku saattaa tyhjentyä, jos lämmittää liikaa suhteessa ajomatkaan.
    Tottakai jokapäivä on kysyttävä uudestaan :>.
    Muistelin vain että joku puhui pelkän koodauksen aiheuttavan jotai ongelmia, siis just jotain muutakin.
    Mutta hyvä tietää että ei aiheuta.

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      Mites ku e39:iin pitäis vaihtaa takaovi. Saako sen pikkuikkunan miten helposti vaihdettua ovesta toiseen?:think
      E61 535d -04

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1640
        • Vähäkyrö

        Originally posted by kaikkone View Post
        Tottakai jokapäivä on kysyttävä uudestaan :>.
        Muistelin vain että joku puhui pelkän koodauksen aiheuttavan jotai ongelmia, siis just jotain muutakin.
        Mutta hyvä tietää että ei aiheuta.
        En kyllä muista lukeneeni muista lieveilmiöistä. Kannattaa toki selata muut e39 webasto topikit läpi, jos sieltä selviää. Omassa on mielestäni myös koodattu tuo ajastus, eikä siitä oo tullu herjoja. Omassa oli kaukosäädin jo tehtaalta, muttei ajastusmahdollisuutta.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          (Iso) ajotietokone piipittää että "Remote key battery", eli patteri avaimesta vaihtoon. Onko patterin vaihto ihan plug&gay? Muistelen vaan kun kaveri joutui koodailemaan sitä uusiksi E38:ssa...

          Ja jos joku muistaa hatusta että millanen patteri sinne käy niin kiitän kovasti!

          EDIT: avain on tämmönen

          Comment

          • Juize
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 235
            • Joensuu

            Tuohon käy esim. Duracell DL2016 nappiparisto
            i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
            ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

            ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
            ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
            ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

            Comment

            • rottenb
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 46
              • -

              Originally posted by rizzo View Post
              (Iso) ajotietokone piipittää että "Remote key battery", eli patteri avaimesta vaihtoon. Onko patterin vaihto ihan plug&gay? Muistelen vaan kun kaveri joutui koodailemaan sitä uusiksi E38:ssa...
              CR2016 vaihdoin juuri, ei siihen mitään koodailuja tarvinnut.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by rottenb View Post
                CR2016 vaihdoin juuri, ei siihen mitään koodailuja tarvinnut.
                Suuri kiitos! Ei tarvitse kun kävellä kauppaan ja hakea.

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Eikäpä tuon mallin kauksäätimen "koodaaminen" nyt ole iso homma vaikka joutuisi sen tekemäänkin, ainoat työkalut hommassa ovat olemassa olevat avaimet.

                  Omassa tuli vain 1 avain mukana ja uudessa avaimessa ei luonnollisesti toiminut kaukosäädin ensin, piti opettaa autolle, ohjeet löytyivät tältä foorumilta.

                  Ja kaikki avaimet pitää opettaa kerralla muutoin "poissaolevat" lopettavat toimimasta.

                  Ja tämä koskee vain kauko-ohjausta, käynnistyksenesto toimii siitä erillään.
                  Olli.

                  Comment

                  • saulgoltz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 87
                    • Mäntsälä

                    Originally posted by saulgoltz View Post
                    Ja siili vaihdettu, siltikin puhallusnopeus vaihtelee.... Jarrutuksen jälkeen puhallusnopeus kohoaa hetkellisesti "normaaliin", ja taas hetken ajeltua putoaa puoleen..... Oliskos jonkun haistelijan syytä...vai mistä seuraavaksi kurkkimaan..?
                    Jaahas, ja sitten tänään havainto, puhallukseen säädetty lämmöksi 16 C, kuskinpuolelle puhaltaa lasille kylmää, ja pelkääjän puolelle täyskuumaa, lämpötilan säätö ei vaikuta pelkääjän puolella mitenkään, mutta kuskin puolella skulaa.... Anturi vai ? Ja missäpäin sijaitsee/sijaitsevat...?

                    Kyllä automaatti-ilmastointi on hyvä...

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Noniin, laturiongelmat jatkuu. Juuri vaihdettu uusi (käytetty) laturi noin 1kk sitten, kun edellisestä loppu potku kokonaan. Nyt eilen auto taas jätti vaimokkeen ruhka-aikaan keskelle risteystä ja ongelmat jatkuvat - ei siis lataa tyhjäkäynnillä lainkaan. Kierroksia kun antaa, niin alkaa jännite nousta sinne normaalille tasolle (13,5-13,8), mutta jos kaikki normaalit sähköhärpättimet päällä ja antaa vähän aikaa käydä tyhjää, niin jännite alkaa pikkuhiljaa putoamaan.. Auto saatiin kotiin, kun heitin akun cabrion peräkonttiin, piuhoilla kiinni oman jatkoksi ja vantaan reissun jälkeen heitti akun paikalleen.

                      Eli oiskohan akku vaan päässyt kuolemaan, nyt sitten tyhjäkäynnillä ei lataa tarpeeksi ja pääsee virta täten loppumaan, vai jännitteensäädin, laturi..? Mikä...? Auto on päivittäisessä työmatka ajossa, joten apuja tarvis pikaisesti..
                      Last edited by kmn; 04-12-2010, 08:48.

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        Originally posted by saulgoltz View Post
                        Jaahas, ja sitten tänään havainto, puhallukseen säädetty lämmöksi 16 C, kuskinpuolelle puhaltaa lasille kylmää, ja pelkääjän puolelle täyskuumaa, lämpötilan säätö ei vaikuta pelkääjän puolella mitenkään, mutta kuskin puolella skulaa.... Anturi vai ? Ja missäpäin sijaitsee/sijaitsevat...?

                        Kyllä automaatti-ilmastointi on hyvä...
                        Vesi venttiilii jumittaa Ei sen kummempaa.
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by saulgoltz View Post
                          Jaahas, ja sitten tänään havainto, puhallukseen säädetty lämmöksi 16 C, kuskinpuolelle puhaltaa lasille kylmää, ja pelkääjän puolelle täyskuumaa, lämpötilan säätö ei vaikuta pelkääjän puolella mitenkään, mutta kuskin puolella skulaa.... Anturi vai ? Ja missäpäin sijaitsee/sijaitsevat...?
                          Vesiventtiili taitaa olla jumissa tai muuten rikki. Tarkista ensimmäisenä vesiventtiilin liitin ja kokeile kopauttaa jollain sen venttiilin kylkeen.

                          Originally posted by saulgoltz View Post
                          Kyllä automaatti-ilmastointi on hyvä...
                          Automaatti-ilmastointi on hyvä ja käytetyissä autoissa on vikoja.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by kaol View Post
                            Automaatti-ilmastointi on hyvä ja käytetyissä autoissa on vikoja.
                            Niin ei se manuaali lämmityslaite ole yhtään sen parempi rikkinäisenä
                            Olli.

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Niin ei se manuaali lämmityslaite ole yhtään sen parempi rikkinäisenä
                              Niin ja samalla tavalla se vesiventtiili siinäkin sähköinen on.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • saulgoltz
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 87
                                • Mäntsälä

                                Kiitos vastauksista, automatiikkaan jo aiemmin leipiintyneen entisen Passat-kuskin vaikeeta muuttaa ennakkoluuloja...

                                Vw:ssä vastaava häiriö olisi tuottanut puolen auton purkamisen, sähkösiä läppämoottoreita ilmakanavista vaihtoon ens alkuun 4-5 kpl:tta...

                                Joten pientähän tämä vielä on....


                                Laiskuuden maksimoimiseksi, voisiko joku vielä kertoa mistäpäin tuo venttiili löytyy...?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎