memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulgoltz
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 87
    • Mäntsälä

    Puhallinteho vaihtelee...

    Mistähän voisi johtua, kun lämppärin puhallinteho on maksimilla, hetken hönkii kyllä täysiä, mutta sitten putoaa puoleen, ja kohta taas heittää täbölle...

    Häiriöhetkeen vaikuttaa esim. töyssyyn ajaminen tai jarrutus/kiihdytys...

    Lisäksi tuntuu olevan herkillä huurtumiseen, vika vai ominaisuus...:think

    ..ja autona vm.2000 e39 530da touring automaatti-ilmastoinnilla...
    Last edited by saulgoltz; 29-11-2010, 18:56.

    Comment

    • mixxis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2009
      • 1877
      • Jyväskylä / Uurainen

      Originally posted by saulgoltz View Post
      Lisäksi tuntuu olevan herkillä huurtumiseen, vika vai ominaisuus...:think

      niinh, en tiiä huurtumisesta mutta kuskin oven lasi jäätyy ajon aikana? Sama tais olla edellisessä e39 :ssä kovemmilla (15---> ) pakkasilla, tuleeko siihen sitte höngittyä niin ahkeraan että vetää jäähän sen taaemman alanurkan siitä.. ja jos ei lämpöjä ala nostamaan tai puhalluksia täysille niin kohta koko ikkuna jäässä sisäpuolelta...mitahh :think
      ___________________________________
      __________________________________________________
      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



      [ Focus stw ]
      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by saulgoltz View Post
        Mistähän voisi johtua, kun lämppärin puhallinteho on maksimilla, hetken hönkii kyllä täysiä, mutta sitten putoaa puoleen, ja kohta taas heittää täbölle...

        Häiriöhetkeen vaikuttaa esim. töyssyyn ajaminen tai jarrutus/kiihdytys...

        Lisäksi tuntuu olevan herkillä huurtumiseen, vika vai ominaisuus...:think

        ..ja autona vm.2000 e39 530da touring automaatti-ilmastoinnilla...
        Puhallusnopeuden vaihtelun aiheuttaa puhaltimen pääteaste, eli siili. Vaihto-ohjeet löytyy haulla ja hintaa osalla on 50€-70€.

        Huurtumisen aiheuttaa joko tukkeutuneet raitisilmasuodattimet, märkä jalkatila tai vuotava lämmityslaitteen kenno. (todennäköisyys samassa järjestykessä)
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Juize
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 239
          • Joensuu

          Tuli joku aikaa sitten hommattua ensimmäinen BMW (e39 523i vm-99).
          Vilkkuviiksessä on BC-nappi ja mittarin näytössä näkyy ulkolämpötila.
          BC-nappia painettaessa näytössä ei vaihdu hetkellinen kulutus, keskikujutus jne.
          Onko mahdollisesti napissa, johdotuksessa tai liittimissä vikaa, vai onko olemassa versiota jossa on BC-nappi viiksessä, mutta ei pientä ajotietokonetta?
          i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
          ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

          ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
          ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
          ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            Kysytääs nyt täällä, eli nyt pakkasella on ilmennyt sellaista vikaa, että ohjaus on jäykkä ja ei palauta kunnolla. Mutta kun tehostimen korkin avaa ja kääntää rattia ääriasennoissa, niin alkaa toimia. Pitäisikö tehostimen öljyt vaihtaa? Näyttävät aika tummilta ja tiedä koska vaihdettu. Autolla ajettu kummiskin yli 250 tuhatta. :think
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • mekstrm
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 836
              • Vantaa

              Johdot poikki viiksen sisällä. Tyyppivika, helpohko korjata.

              Originally posted by Juize View Post
              Tuli joku aikaa sitten hommattua ensimmäinen BMW (e39 523i vm-99).
              Vilkkuviiksessä on BC-nappi ja mittarin näytössä näkyy ulkolämpötila.
              BC-nappia painettaessa näytössä ei vaihdu hetkellinen kulutus, keskikujutus jne.
              Onko mahdollisesti napissa, johdotuksessa tai liittimissä vikaa, vai onko olemassa versiota jossa on BC-nappi viiksessä, mutta ei pientä ajotietokonetta?
              Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

              Comment

              • saulgoltz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 87
                • Mäntsälä

                Originally posted by kaol View Post
                Puhallusnopeuden vaihtelun aiheuttaa puhaltimen pääteaste, eli siili. Vaihto-ohjeet löytyy haulla ja hintaa osalla on 50€-70€.

                Huurtumisen aiheuttaa joko tukkeutuneet raitisilmasuodattimet, märkä jalkatila tai vuotava lämmityslaitteen kenno. (todennäköisyys samassa järjestykessä)
                Kiitoksia vastauksesta, tuo siilinturjake jo kävikin mielessä , sen verta paljon on tekstiä voorumilla kyseisestä ongelmasta, joten tuopa se todennäköisemmin on... Kosteus lattialla varmaan pitää myös paikkansa, koska kuskinpuoli nimenomaan huurtuu nopeammin, suodattimet vaihdettu melko hiljattain...

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1662
                  • Vähäkyrö

                  Originally posted by Juize View Post
                  Tuli joku aikaa sitten hommattua ensimmäinen BMW (e39 523i vm-99).
                  Vilkkuviiksessä on BC-nappi ja mittarin näytössä näkyy ulkolämpötila.
                  BC-nappia painettaessa näytössä ei vaihdu hetkellinen kulutus, keskikujutus jne.
                  Onko mahdollisesti napissa, johdotuksessa tai liittimissä vikaa, vai onko olemassa versiota jossa on BC-nappi viiksessä, mutta ei pientä ajotietokonetta?
                  Perhana eilen ku sain auton muuten kuntoon, niin sitte tuo samanen nappia ei pelaa enää

                  Olisko tarkempia ohjeita korjaukseen?

                  Comment

                  • Mikakk
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2010
                    • 80
                    • Ylivieska

                    Selailin tos vähä foorumia, eikä pistänyt silmään mistään et onko kukaan vaihtanu hiiliä toho bemarin laturiin. Laturi ei ole purettavaa mallia mut kyllähän sieltä pitäs hiilet löytyä? Autona on 530d -99
                    https://m.facebook.com/KeskiKorpiMot...?locale2=fi_FI

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Terve, Tuo takana oleva parkkitutka (PDC) toimii näköjään aina ku sille päälle sattuu, välillä seinät kolisis jos siihen luottaisi. Eli välillä toimii ja sit välillä pakin laittaessa päälle merkkiääni huutaa aika pitkään ja sit se antais vetästä seinään asti!! Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua? :think
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8094
                        • Willähde

                        Originally posted by KuPa View Post
                        Terve, Tuo takana oleva parkkitutka (PDC) toimii näköjään aina ku sille päälle sattuu, välillä seinät kolisis jos siihen luottaisi. Eli välillä toimii ja sit välillä pakin laittaessa päälle merkkiääni huutaa aika pitkään ja sit se antais vetästä seinään asti!! Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua? :think
                        Tarkasta korvakuulolla ja sormenpäällä siriseekö ne kaikki anturit samanlailla. Joku niistä menossa rikki?
                        Pakki päälle ja kaveri laittamaan kättä sinne antureitten etee yksitellen?
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • mixxis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2009
                          • 1877
                          • Jyväskylä / Uurainen

                          Originally posted by KuPa View Post
                          Terve, Tuo takana oleva parkkitutka (PDC) toimii näköjään aina ku sille päälle sattuu, välillä seinät kolisis jos siihen luottaisi. Eli välillä toimii ja sit välillä pakin laittaessa päälle merkkiääni huutaa aika pitkään ja sit se antais vetästä seinään asti!! Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua? :think
                          ... Kuulema niitten johdoissakin on tavattu katkoksia siellä loppupäässä. Tai liittimessä huono kontakti?

                          Käsijarru ja r-vaihde silmään jos ei ole kavereita :think Toinen yleisesti suosittu tapa selvittää viallinen sensori on lukee vikakoodit

                          itsellä ainakin ulkolämpötila vaikutti tutkan toimintaan kun oli sensori menossa entiseks... pakkasella rokkas paremmin.
                          ___________________________________
                          __________________________________________________
                          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



                          [ Focus stw ]
                          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

                          Comment

                          • HBD
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 269
                            • Hämeenlinna

                            kertokaahan nyt mikä olisi hyvä vikakoodinlukija/diagnostiikkatyökalu E39 ja E60 dieselmoottorilla. Pitäisi joku hankkia ja juurikin dieseliautoja varten. Ei haittaa jos pystyy lukemaan vanhempiakin, mutta ei ole välttämätöntä.

                            Onko INPA vastaus tarpeeseen? Ja jos niin toimiiko se sarjaportti/usb-muuntimen kautta kun näyttää olevan sarjaliittimellä varustettu eikä omissa koneissa enää moista porttia ole.
                            BMW 530 xd
                            Porsche 911
                            MB C123 230ce

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by HBD View Post
                              kertokaahan nyt mikä olisi hyvä vikakoodinlukija/diagnostiikkatyökalu E39 ja E60 dieselmoottorilla. Pitäisi joku hankkia ja juurikin dieseliautoja varten. Ei haittaa jos pystyy lukemaan vanhempiakin, mutta ei ole välttämätöntä.

                              Onko INPA vastaus tarpeeseen? Ja jos niin toimiiko se sarjaportti/usb-muuntimen kautta kun näyttää olevan sarjaliittimellä varustettu eikä omissa koneissa enää moista porttia ole.
                              inpaa suosittelen, ja usb:hen suoraan menevä kaapeli käy

                              Comment

                              • HBD
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 269
                                • Hämeenlinna

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                inpaa suosittelen, ja usb:hen suoraan menevä kaapeli käy
                                Ok, löytyykö näitä mistä usb-liittimillä? Adaptereista on huonoja kokemuksia toisista laitteista.
                                BMW 530 xd
                                Porsche 911
                                MB C123 230ce

                                Comment

                                Working...
                                X