Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    E39:n ajovalot ei sammu käynnistyksen aikana
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8264
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by kaol View Post
      Mistä päättelit, että mun autossa on huono akku?
      Omassa E39:ssä on ollut valot päällä muistaakseni 2 kertaa startin aikana, ja kummallakin kerralla xenonit on sammuneet. Ja tämä on tapahtunut siten, että oon ajanut auton talliin, sammuttanut moottorin ja käynnistänyt heti uudelleen.

      Btw. Mun autossa xenonit sammu moottoria sammuttaessakin ja syttyy uudelleen, kun avaimen pysäyttää 1. asentoon. Näin on ollut jo 5 vuotta, eikä virtalukonpohja ainakaan oireile mitenkään.

      EDIT: Asia ei ole muuttunut miksikään, vaikka autoon vaihdettiin täysin uusi valomoduuli 3/09.
      kyllä jossain kohtaa on sitten vikaa, valojen ei pitäisi palaa kuin 2 ja start asennoissa (parkit kaikissa asennoissa) eikä tosiaan pitäisi sammua startatessa muutakuin jos jännite putoaa liian alas :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Juize
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 235
        • Joensuu

        Originally posted by Rocla View Post
        Valimistaudu menettämään hermosi ja mahdollinen perhe-elämäsi, jos meinaat tuon DIS:n asentaa toimivaksi Tai ainakin minulle se tuotti uskomattoman paljon harmaata tukan alueelle.
        BMW Scanner 1.4.0 toimii kevyessä koodailussa. Sen toimintakuntoon saamisessa ei tule läheskään niin paljon harmaita hiuksia.
        Eihän se mikään ammattilais työkalu ole, mutta rastia ruutuun klikkailemalla ainakin helppokäyttöinen.
        Itselllä vilkkujen vilautuksen lukitessa käyttöön otossa meni 5min.
        IKE:n, LCM:n ja ZKE:n koodailu onnistuu rasti ruutuun menetelmällä. Ja voihan tuolla lukea ja nollailla vikakooditkin jos tarvitsee.
        Tuolta hommattu kaapeli ja ohjelma toimii ainakin mulla:http://www.resettools.com/bmw/bmw_scanner_1.4.0
        i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
        ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

        ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
        ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
        ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by peto2 View Post
          kyllä jossain kohtaa on sitten vikaa, valojen ei pitäisi palaa kuin 2 ja start asennoissa (parkit kaikissa asennoissa)
          Nojoo. Komento takaisin tuosta moottorin sammutuksesta. Valot ei todellakaan pala 1. asennossa.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Voikos mulla olla kuskin turvavyön kiristin paskana, vai onko vaan "pistoke" jotenkin löysällä, kun liikkuu joku nelisen senttiä ylös alas? :think

            Ja vittu tos vehkees ei oo mitää jarruja, absit vaa rutisee mut ei ota vissii yhtään kiinni..
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              Originally posted by kmn View Post
              Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.

              Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?

              Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?
              Originally posted by TJJ View Post
              Minulla taitaa kuulua ihan sama vikinä. Se kuuluu vain kovalla pakkasella eikä sille tosiaan löydy mitään järkevää selitystä. Siis se ääni on aina lähes vakio eikä siihen tosiaan tunnu vaikuttavan mikään muu kuin auton liike. En keksi mitään juttua mikä tuossa pyörisi vakionopeudella. Puhallinkaan se ei ole. Yleensä ääni on kadonnut kun on ajanut muutaman kilometrin. Ääni on kuulunut jo monena talvena ihan samanlaisena, tosin tuntuu kuin tänä talvena se olisi lähes kadonnut. Olen kuullut sen muistaakseni vain kaksi kertaa vaikka nyt on ollut kovia pakkasia jo pitkään.
              Originally posted by kmn View Post
              Siis joo, loppuu aikanaan sitten ajossa (joskus?), mutta nyt kovimmilla pakkasilla ei. Kesällä tosiaan en huomannut tuota. Vikinä on kyllä kovin vaimea, että äkkiä siihen turtuu.. Mm. tänä aamuna en muista kuulleeni ko. ääntä.

              Olisi vain hauska tietää mistä tuo tulee ja mahdollisesti tehdä asialle jotain.. :think
              Anyone? Ratkaisua tähän? Huomasin, että minulla tuo vikinä alkaa ainakin joskus siinä vaiheessa, kun vauhtia kertyy 35km/h tai yli.. Loppuu sitten jossain vaiheessa.. Älytöntä, mikä se voi olla?! :think

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                Originally posted by kmn View Post
                Anyone? Ratkaisua tähän? Huomasin, että minulla tuo vikinä alkaa ainakin joskus siinä vaiheessa, kun vauhtia kertyy 35km/h tai yli.. Loppuu sitten jossain vaiheessa.. Älytöntä, mikä se voi olla?! :think
                ?? http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=510675 #2:think

                Comment

                • _Rontti
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 1192
                  • Raahe

                  mikähän on vikana kun koliysi puhaltelee takapenkkiläisille pelkkää kylmää siitä keskeltä?jaloille tulee kyllä lämmintä.
                  vaikka eteen on säädetty esim.23 astetta ja rullasta punaselle. takana ei kylläkään ole sitä rullaa mistä voi säätää siniselle ja punaselle.
                  -Raahe connection-
                  E39 LeMans BlueM5
                  E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                  E39 523i Montrealblau
                  E34 DiamantSchwartz 535i
                  Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16364
                    • Leppävirta

                    Originally posted by _Rontti View Post
                    mikähän on vikana kun koliysi puhaltelee takapenkkiläisille pelkkää kylmää siitä keskeltä?jaloille tulee kyllä lämmintä.
                    vaikka eteen on säädetty esim.23 astetta ja rullasta punaselle. takana ei kylläkään ole sitä rullaa mistä voi säätää siniselle ja punaselle.
                    Siitä ei kuulukaan tulla lämmintä. Raitista ilmaa vain. Eli ei ole vika vaan ominaisuus.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8264
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by _Rontti View Post
                      mikähän on vikana kun koliysi puhaltelee takapenkkiläisille pelkkää kylmää siitä keskeltä?jaloille tulee kyllä lämmintä.
                      vaikka eteen on säädetty esim.23 astetta ja rullasta punaselle. takana ei kylläkään ole sitä rullaa mistä voi säätää siniselle ja punaselle.
                      jos ei ole lämmönsäätörullaa niin ei kuulukkaan olla kuin raitisilmapuhallus
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by mijuko View Post
                        Vaihdoin tuon kardaanin tukilaakerin (ja myös sen kumikiekon ja vakionopeusnivelen) taannoin eikä sillä ollut mitään vaikutusta tuohon minulla kuuluvaan ääneen.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          Originally posted by Haju69 View Post
                          Siitä ei kuulukaan tulla lämmintä. Raitista ilmaa vain. Eli ei ole vika vaan ominaisuus.
                          Originally posted by peto2 View Post
                          jos ei ole lämmönsäätörullaa niin ei kuulukkaan olla kuin raitisilmapuhallus
                          Hmm...täällä ainakin tulee lämmintä (tai itseasiassa kuumaa!) taaksekin vaikka ei ole lämmönsäätörullaa (vaikka olisi -34c, kuten eräänä päivänä). Auto ei ole ollut vielä kesäkeleillä itsellä, joten en osaa sanoa minkä lämpöistä/kylmää tulee kesällä. Onko tämä kuinka fakta / onko vuosimallikohtaisia eroja? Hieno "vika" jos se sellainen on
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Gize View Post
                            Hmm...täällä ainakin tulee lämmintä (tai itseasiassa kuumaa!) taaksekin vaikka ei ole lämmönsäätörullaa (vaikka olisi -34c, kuten eräänä päivänä). Auto ei ole ollut vielä kesäkeleillä itsellä, joten en osaa sanoa minkä lämpöistä/kylmää tulee kesällä. Onko tämä kuinka fakta / onko vuosimallikohtaisia eroja? Hieno "vika" jos se sellainen on
                            Jos takana ei ole lämmönsäätörullaa, niin ei tule lämmintä.

                            Comment

                            • _Rontti
                              BTCF Member
                              • Sep 2008
                              • 1192
                              • Raahe

                              Originally posted by peto2 View Post
                              jos ei ole lämmönsäätörullaa niin ei kuulukkaan olla kuin raitisilmapuhallus
                              millanenhan homma toi ois laitella se säätörulla ja muut heebelit,että sais taaksekki lämmintä tulemaan?
                              -Raahe connection-
                              E39 LeMans BlueM5
                              E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                              E39 523i Montrealblau
                              E34 DiamantSchwartz 535i
                              Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by _Rontti View Post
                                millanenhan homma toi ois laitella se säätörulla ja muut heebelit,että sais taaksekki lämmintä tulemaan?
                                Suuri homma. Pitää vaihtaa kojelaudan sisälle uudempi puhalluskoneisto yms.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎