Mistä päättelit, että mun autossa on huono akku?
Omassa E39:ssä on ollut valot päällä muistaakseni 2 kertaa startin aikana, ja kummallakin kerralla xenonit on sammuneet. Ja tämä on tapahtunut siten, että oon ajanut auton talliin, sammuttanut moottorin ja käynnistänyt heti uudelleen.
Btw. Mun autossa xenonit sammu moottoria sammuttaessakin ja syttyy uudelleen, kun avaimen pysäyttää 1. asentoon. Näin on ollut jo 5 vuotta, eikä virtalukonpohja ainakaan oireile mitenkään.
EDIT: Asia ei ole muuttunut miksikään, vaikka autoon vaihdettiin täysin uusi valomoduuli 3/09.
kyllä jossain kohtaa on sitten vikaa, valojen ei pitäisi palaa kuin 2 ja start asennoissa (parkit kaikissa asennoissa) eikä tosiaan pitäisi sammua startatessa muutakuin jos jännite putoaa liian alas :think
Valimistaudu menettämään hermosi ja mahdollinen perhe-elämäsi, jos meinaat tuon DIS:n asentaa toimivaksi Tai ainakin minulle se tuotti uskomattoman paljon harmaata tukan alueelle.
BMW Scanner 1.4.0 toimii kevyessä koodailussa. Sen toimintakuntoon saamisessa ei tule läheskään niin paljon harmaita hiuksia.
Eihän se mikään ammattilais työkalu ole, mutta rastia ruutuun klikkailemalla ainakin helppokäyttöinen.
Itselllä vilkkujen vilautuksen lukitessa käyttöön otossa meni 5min.
IKE:n, LCM:n ja ZKE:n koodailu onnistuu rasti ruutuun menetelmällä. Ja voihan tuolla lukea ja nollailla vikakooditkin jos tarvitsee.
Tuolta hommattu kaapeli ja ohjelma toimii ainakin mulla:http://www.resettools.com/bmw/bmw_scanner_1.4.0
i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport ,Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport ,Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.
Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?
Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?
Minulla taitaa kuulua ihan sama vikinä. Se kuuluu vain kovalla pakkasella eikä sille tosiaan löydy mitään järkevää selitystä. Siis se ääni on aina lähes vakio eikä siihen tosiaan tunnu vaikuttavan mikään muu kuin auton liike. En keksi mitään juttua mikä tuossa pyörisi vakionopeudella. Puhallinkaan se ei ole. Yleensä ääni on kadonnut kun on ajanut muutaman kilometrin. Ääni on kuulunut jo monena talvena ihan samanlaisena, tosin tuntuu kuin tänä talvena se olisi lähes kadonnut. Olen kuullut sen muistaakseni vain kaksi kertaa vaikka nyt on ollut kovia pakkasia jo pitkään.
Siis joo, loppuu aikanaan sitten ajossa (joskus?), mutta nyt kovimmilla pakkasilla ei. Kesällä tosiaan en huomannut tuota. Vikinä on kyllä kovin vaimea, että äkkiä siihen turtuu.. Mm. tänä aamuna en muista kuulleeni ko. ääntä.
Olisi vain hauska tietää mistä tuo tulee ja mahdollisesti tehdä asialle jotain.. :think
Anyone? Ratkaisua tähän? Huomasin, että minulla tuo vikinä alkaa ainakin joskus siinä vaiheessa, kun vauhtia kertyy 35km/h tai yli.. Loppuu sitten jossain vaiheessa.. Älytöntä, mikä se voi olla?! :think
Anyone? Ratkaisua tähän? Huomasin, että minulla tuo vikinä alkaa ainakin joskus siinä vaiheessa, kun vauhtia kertyy 35km/h tai yli.. Loppuu sitten jossain vaiheessa.. Älytöntä, mikä se voi olla?! :think
mikähän on vikana kun koliysi puhaltelee takapenkkiläisille pelkkää kylmää siitä keskeltä?jaloille tulee kyllä lämmintä.
vaikka eteen on säädetty esim.23 astetta ja rullasta punaselle. takana ei kylläkään ole sitä rullaa mistä voi säätää siniselle ja punaselle.
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
mikähän on vikana kun koliysi puhaltelee takapenkkiläisille pelkkää kylmää siitä keskeltä?jaloille tulee kyllä lämmintä.
vaikka eteen on säädetty esim.23 astetta ja rullasta punaselle. takana ei kylläkään ole sitä rullaa mistä voi säätää siniselle ja punaselle.
Siitä ei kuulukaan tulla lämmintä. Raitista ilmaa vain. Eli ei ole vika vaan ominaisuus.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
jos ei ole lämmönsäätörullaa niin ei kuulukkaan olla kuin raitisilmapuhallus
Vaihdoin tuon kardaanin tukilaakerin (ja myös sen kumikiekon ja vakionopeusnivelen) taannoin eikä sillä ollut mitään vaikutusta tuohon minulla kuuluvaan ääneen.
jos ei ole lämmönsäätörullaa niin ei kuulukkaan olla kuin raitisilmapuhallus
Hmm...täällä ainakin tulee lämmintä (tai itseasiassa kuumaa!) taaksekin vaikka ei ole lämmönsäätörullaa (vaikka olisi -34c, kuten eräänä päivänä). Auto ei ole ollut vielä kesäkeleillä itsellä, joten en osaa sanoa minkä lämpöistä/kylmää tulee kesällä. Onko tämä kuinka fakta / onko vuosimallikohtaisia eroja? Hieno "vika" jos se sellainen on
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Hmm...täällä ainakin tulee lämmintä (tai itseasiassa kuumaa!) taaksekin vaikka ei ole lämmönsäätörullaa (vaikka olisi -34c, kuten eräänä päivänä). Auto ei ole ollut vielä kesäkeleillä itsellä, joten en osaa sanoa minkä lämpöistä/kylmää tulee kesällä. Onko tämä kuinka fakta / onko vuosimallikohtaisia eroja? Hieno "vika" jos se sellainen on
Jos takana ei ole lämmönsäätörullaa, niin ei tule lämmintä.
Comment