Mulla on ongelmaa tuossa webastossa, että välillä pöhisee ja välillä ei. Tänään sain koodattua esilämmittimeksi vasta, mutta joskus aamulla kun auton käynnistää niin lähtee hörisemään ja joskus taas ei... Joskus käy sen 2min ja joskus 30min.. Nyt ei oo pariin päivään pöhissyt ollenkaan.
Luettiin vikakoodit tänään:
3 Circulation pump
Error Frequency : 255
Off 0.00 0-n
Cooling temperature 26.00 degrees Celsius
Open circuit
Error present
ja
K-Bus Breakdown
Error frequency: 55
Off 0.00 0-n
Cooling temperature 26.00 degrees celsius
Implausible value, Invalid working area
Error present
Mistähän tuota vikaa siis lähtisi korjailemaan? Kiertovesipumpusta? Ja mikä helv tuo K-bus on ?
No niin, tuossa aikaisemmin kerroin omasta webasto projektistani. Nyt weba pöhisee alla muutaman tunnin hangessa makailun seurauksena. Kortti on vielä sökönä ja on korjauksessa, mut päätin et kylmästarttaukset saa riittää ja niinpä ostin samanlaisen weban ebaystä saksanmaalta (niinku Sulovilen aikanaan "kun halvalla sain")
Laiton siihen vielä releohjauksen joka toimii GSM:llä, kiitos Makeh.
On sit varalaite kun ohjausyksikön saa aikanaan korjauksesta.
Nyt tarvittais hyviä neuvoja. Aikaisemmin pakkasilla -15 ei lähtenyt käyntiin, mut alle sen lähti. Nyt -1 ei lähde vaikka hyvin starttaa. Vaihdoin polttoainepumpun releen ja testasin että polttoainetta syöksee letkusta hyvin mut siltikään ei mitään. Autohan oli 530 -01 da
Vikakoodit otin aikaisemmin ja ne oli
2550 Rail pressure control at start
4693 Pre supply pressure sensor
Onko kellään mitään ehdotuksia.
Eilen oli akku lataukses koko yön ja sit sain sahauksella käyntiin (uusi akku)
No eikös tuo herjaa heti suoraan sitä esipaineen anturia mikä on siinä pa-suodattimen päällä?
Jos sen vaihtamisen jälkeen ei rail-paine nouse startissa, niin sitten suuttimien ohivuodot mittaukseen ja seuraavaks kp-pumppu syyniin, että vuotaako jostakin. Itselläni vuosi akselin päästä, myös toisessa päässä oleva paineanturi voi vuotaa ja onkin kai yleensä todennäköisempi.
Tietenkin kannattaa ensin laittaa auto piuhaan ja katsoa se esipaine kun virrat päällä. Pitäis olla jotain 4 bar. Startatessa voi myös katsoa rail-paineen nousua. Lähtee käyntiin, kun se on jotain 250-300 bar muistaakseni.
Kiitos JML. Tänään sitä anturia katselinkin ja mietin voisiko siinä olla vika, taidan seuraavaksi vaihtaa sen.
Sen jälkeen ei muuta kuin johtoon kiinni ja ihmettelemään.
Uusi täällä ja yrittänyt tavata foorumeita urakalla
Miten voin päätellä onko weban kortti kaput? Epäilen että olisi, koska antaa heti vikakoodin (Circulation pumpusta jotain, en muista nyt) kun yrittää startata Inpalla. Ei siis tapahdu yhtään mitään, tosin polttoaine pumpun saa päälle lutkuttamaan meterin pump napista..
Mulla ei tapahdu muuta kun että weban puhallin lähtee välillä päälle ja välillä ei, käy hetken ja sammuu. Punainen merkkivalo kojetaulussa vilkkuu koko ajan, kun webastossa virrat päällä...
Morjens. Ilmat viilenee ja webakeskustelu viriää taas ylös. Pitäisikö thermotop weban vesipumppu lähteä pyörimään heti, kun syöttää niihin kahteen pumpun johtoon virtaa. Kumpi on + ja kumpi -. Yritin antaa suoraa virtaa mutta ei tunnu pumppu lähtevän pyörimään. Oikeastaan olis kaksi ja molemmat yhtä mykkinä.
Morjens. Ilmat viilenee ja webakeskustelu viriää taas ylös. Pitäisikö thermotop weban vesipumppu lähteä pyörimään heti, kun syöttää niihin kahteen pumpun johtoon virtaa. Kumpi on + ja kumpi -. Yritin antaa suoraa virtaa mutta ei tunnu pumppu lähtevän pyörimään. Oikeastaan olis kaksi ja molemmat yhtä mykkinä.
Pitäs lähtä jos on kunnossa,ja vaikka kortin kautta ei lähde käyntiin,niin voi silti suoralla virralla lähteä.
edit. mätänetistä saa lähes samanlaisen pumpun. Letkulähdötkin passaa orkkisesta ja vähän joutuu modaileen,mutta ei maksa kun n.50€
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
okay, kiitoksia. Taitaapi olla tosiaan molemmat mykkinä. Vois käydä motarilla katsomas minkälainen niiden pumppu olis. Tietysti jos jollakin on ehjä pumppu myytävänä, niin voi tarjota.
okay, kiitoksia. Taitaapi olla tosiaan molemmat mykkinä. Vois käydä motarilla katsomas minkälainen niiden pumppu olis. Tietysti jos jollakin on ehjä pumppu myytävänä, niin voi tarjota.
Älä laita käytettyä! Sen verran työläs homma vaihtaa jos hajoaa taas. Itsellä käytetty kesti pari päivää, kyllä vitutti.
Älä laita käytettyä! Sen verran työläs homma vaihtaa jos hajoaa taas. Itsellä käytetty kesti pari päivää, kyllä vitutti.
Kyllä muakin vitutti sun puolesta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment