Voi voi voi, kun voi pientä ihmistä ottaa ohimoon. Muistuu ihan mieleen erään nälkämaalaisen metsäkonekuljettajan hajatelmat korven keskeltä:
On tämä s*****a työmaa!
Hain Matkahuollosta asiallisesti korjatun Webaston ohjainkortin, kasailin lämmittimen ja asentelin paikalleen. Otin sitten viimein kaksi johtoa auki pussista, jonka olin yrittänyt sulkea huolellisesti ulkomaailman pahuuksilta. NO, pussihan oli sitten puolillaan vettä. Kyllä, tämähän sähköjohtoliittimien kanssa pelaa hienosti yhteen. Tunsin samantien, miten verenpaineita nostava ketutus taisteli leukaa rintaa vasten painavaa turhautumista vastaan. Toisaalta otti ohimoon niin paljon, että teki mieli vääntää kuorma-auton ohjaamon kippausrauta rusetille. Toisaalta taas oli niin turhautuneen masentunut olo, että teki mieli vain jättää Baijerin ylpeys levälleen sille sijalleen ja lähteä taksilla kotiin. Miksi jatkaa, kun aikaan ei saa kuin pahempaa jälkeä?
Nyt ei Inpalla pääse edes sisälle lisälämmitintä ohjaavaan yksikköön. Herjaa vain jotain Commanding Promptia tms eikä pääse edes vikakoodeja lukemaan, ei merkitystä ovatko johdot edes kiinni webastossa. Aiemmin, kun johdot olivat irtaallaan, pääsi laitteesta edes vikakoodit ja statuksen tarkastamaan. Nyt ei edes sitä. Meikäläisen tuurilla sellainen about 2000€ koriohjausyksikkö on ottanut itseensä. Webato ei puhu yhtään mitään ajotietokoneen Direct Heating-modella. Myöskään BMW Scanner ei edes tunnista lisälämmitintä.
Mutta mitä tästäkin opimme? -Emme yhtään mitään.
On mulla kysyttävääkin; Mikähän ohjausyksikkö käskyttää tuota Webastoa? Liekö jokin koriohjausyksikkö, kerran Inpan kautta mennään "E39/Body/Additional Heater" -valikoiden kautta Webastoon sisälle? (Tai siis tässä tapauksessa mentäisiin, mutta sattuneesta syystä vain teoriassa)
On tämä s*****a työmaa!
Hain Matkahuollosta asiallisesti korjatun Webaston ohjainkortin, kasailin lämmittimen ja asentelin paikalleen. Otin sitten viimein kaksi johtoa auki pussista, jonka olin yrittänyt sulkea huolellisesti ulkomaailman pahuuksilta. NO, pussihan oli sitten puolillaan vettä. Kyllä, tämähän sähköjohtoliittimien kanssa pelaa hienosti yhteen. Tunsin samantien, miten verenpaineita nostava ketutus taisteli leukaa rintaa vasten painavaa turhautumista vastaan. Toisaalta otti ohimoon niin paljon, että teki mieli vääntää kuorma-auton ohjaamon kippausrauta rusetille. Toisaalta taas oli niin turhautuneen masentunut olo, että teki mieli vain jättää Baijerin ylpeys levälleen sille sijalleen ja lähteä taksilla kotiin. Miksi jatkaa, kun aikaan ei saa kuin pahempaa jälkeä?
Nyt ei Inpalla pääse edes sisälle lisälämmitintä ohjaavaan yksikköön. Herjaa vain jotain Commanding Promptia tms eikä pääse edes vikakoodeja lukemaan, ei merkitystä ovatko johdot edes kiinni webastossa. Aiemmin, kun johdot olivat irtaallaan, pääsi laitteesta edes vikakoodit ja statuksen tarkastamaan. Nyt ei edes sitä. Meikäläisen tuurilla sellainen about 2000€ koriohjausyksikkö on ottanut itseensä. Webato ei puhu yhtään mitään ajotietokoneen Direct Heating-modella. Myöskään BMW Scanner ei edes tunnista lisälämmitintä.
Mutta mitä tästäkin opimme? -Emme yhtään mitään.
On mulla kysyttävääkin; Mikähän ohjausyksikkö käskyttää tuota Webastoa? Liekö jokin koriohjausyksikkö, kerran Inpan kautta mennään "E39/Body/Additional Heater" -valikoiden kautta Webastoon sisälle? (Tai siis tässä tapauksessa mentäisiin, mutta sattuneesta syystä vain teoriassa)
Comment