Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yuuzo
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 20
    • Ulvila

    Mites tuollaisen 525d:een orggis webaston väylä kortin vaihtaminen yleismalliseen onnistuu?
    Itellä ajonaikanen webasto eikä midiä löydy nii kellolla ja gsm ohjauksella tulisi ohjailtua.

    Pa-pumpulta ilmeisesti tarvii vetää piuha korttiin mutta entä vesi venttiilin ohjaus? Puhaltimen ohjauksella ei niin väliä ole, kunhan moottori lämpiää.

    Kortti on sökönä ja mietin tässä vaan että korjautanko nykyisen kortin vai ostanko uuden "tarvike" mallin.
    Ex: -02 E39 525d Stahlblau
    Ex: -97 E39 523i Alpinweiss II

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Korjauta ihmeessä. Jos et puhallin ohjausta laita niin väyläjohto poikki(pinni 2) ja jännite käskyllä(kello,puhelin tms.) pinni 1:stä käyntiin. Muita johto muutoksia jänniteohjatulle kortille et tarvi.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • ratomi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 116
        • kuusamo

        Originally posted by O.K. View Post
        Mulla ihan sama vika (tai itse asiassa savuttaa paljon kun lähtee päälle ja käydessäkin aika lailla) ja sama koodi. Oliko paha homma puhdistaa ja paljonko piti purkaa? Webasto tähän asti on toiminut kunnolla, joten ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tehdä sille mitään. Onko antaa vinkkejä, miten saa parhaiten tehtyä / miten itse putsasit tuon?

        1, kuskin rengas irti

        2, sisälokari irti

        3, pohjamuovia helmasta irti 3-4 nastaa...

        4, webaston johdot+polttoaineletku ja vesiletkut irti

        5, pohjasta webaston pakoputken molemmin puolin on pultit millä se on kiinni autossa,ne irti

        6, työntö reilusti suoraan moottoriin päin ja webasto on irti.

        7, vesipumpun puolelta 5 tai 6 trox pultia irti niin webasto on halki

        8, sit palopesä on kiinni 4 trox pultilla siinä puoliskossa missä vesipumppu on kiinni

        9, sievästi rapsutella tai liotella karstat siitä polttimen pohjasta sivuilta ja ilmareijät puhdistaa ym...HUOM!!! (polttimen pohjassa on sellainen villa jota ei saa mennä kaapimaan millään koska polttoaine tulee sen läpi ja jos se ei ole ehjä niin polttoaine ei sumuunnu ja silloin poltin/höyrystin on entinen)

        10, kasaus päinvastaisessa järjestyksessä

        sit auttaa paljon kun webastoa laittaa takasi autoon paikoilleen niin sipaisee vähän liukastetta niihin rauta tappeihin telineessä,menee huomattavasti paremmin niihin kumirinkuloihin takasi ja tietenkin akkukaapeli irti ennenkuin webaston liittimiä irroittelee

        sitten viimeiseen kohtaan!!!

        kossupullosta tooosi piiitkä huikka ja testamaan lähteekö webasto enää ollenkaan päälle

        ja toimiihan se eikä savuta enää

        Comment

        • topsi
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 225
          • Oulu

          Seuraavanlainen webasto-ongelma vaivaa:

          Kun laittaa webaston päälle keskikonsolista, niin käynnistyy hyvin, alkaa pöhisemään, mutta muutaman minuutin kuluttua sammuu. Sitten taas kohta käynnistyy uudelleen.

          Auton ollessa käynnissä, webasto toimii kokoajan.

          INPA ei anna mitään vikakoodia. Livedatalla katsottuna lämmöt nousee n. 90 asteeseen, kunnes sammuu. Sitten taas kohta syttyy kun on vähän jäähtynyt.

          => onko selvä juttu että vesipumppu rikki? Millainen homma vaihtaa?
          E46 ///M3 -01
          Ex: E39 530d -01 M-sport
          Ex: E39 525tds touring -97

          Comment

          • topsi
            BTCF Member
            • Mar 2009
            • 225
            • Oulu

            Nyt on asiaa sitten tutkailtu hieman lisää, lueskelin myös ketjun läpi joten eipä varmaan kovin paha homma tuo vesipumpun vaihto.

            Kun ihan kylmänä lukee livedataa, niin ensin näyttää lämmöksi jotain !254 (eikö tuo osaa miinuksia näyttää?) tms... Kun webaston lyö tulille, niin lähtee päälle ja lämmöt alkaa kohta 1:stä alkaen nousta nopeahkosti, parissa minuutissa saavuttaen 70+, jonka jälkeen "burn out" ja kohta "cooling" jne.

            Konehuoneen puolella toinen lämppärin letku ihan lämmin, mutta ei lähellekään 70-asteinen. Toinen kylmempi.

            Työmatkan ajan webasto pysyi hyvin päällä ja sammui kun lämmöt oli 75°C. Vikakoodeja ei edelleenkään.

            Diagnoosi: Vesipumppu toimii (sähköisesti), joten kone ei huomaa että se ei pumppaa vettä kunnolla. Koska letkut olivat hitusen lämmenneet, niin voi olla että vesi liikkuu pumpun ansiosta hieman. Laitampa uutta pumppua tilaukseen ja katsotaan että korjautuisiko vika tuolla, ellei täältä tule parempia ideoita.

            Ps. seurasin koneen lämpöjä myös salavalikosta koko matkan ajan, ja koneen lämmöt eivät noussut kuin 82-83 asteeseen. Kuinka korkealle pitäisi nousta? Ulkona oli -16°C
            E46 ///M3 -01
            Ex: E39 530d -01 M-sport
            Ex: E39 525tds touring -97

            Comment

            • Ramzez
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 6104
              • Jyväskylä

              Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14527
                • Oulu

                Originally posted by Ramzez View Post
                Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
                Joutuu sen webaston löysäämään telineestään, että johtoliittimen saa irti.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Ramzez View Post
                  Webaston pumpusta puheen ollen, mikä lienee järkevin tapa vaihtaa vanha rikkinäinen pumppu uuteen? Onko järkevää ottaa koko webasto kouraan, vai saako pumpun jotenkin vaihdettua helpommalla kikalla? Ja kyseessä siis E39.
                  Koko Webasto kouraan. Vesipumpun johto menee Webaston ja kiinnitystelineen välistä. Uudemmassa Webaston vesipumpussa onkin hieman fiksummin liitin myös pumpun päässä, eli sen vaihto onnistuu hieman helpommin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Koko Webasto kouraan. Vesipumpun johto menee Webaston ja kiinnitystelineen välistä. Uudemmassa Webaston vesipumpussa onkin hieman fiksummin liitin myös pumpun päässä, eli sen vaihto onnistuu hieman helpommin.
                    Tänks! En lähde sitten edes arvuuttelemaan sen aparaatin kanssa, vaan puran koko keksinnön irti.

                    Comment

                    • topsi
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 225
                      • Oulu

                      Originally posted by zener View Post
                      Joutuu sen webaston löysäämään telineestään, että johtoliittimen saa irti.
                      Vielä sellainen kyssäri että tuleeko vedet pihalle koko motista samalla? Laitoin webaston pumpun valumaan saksasta jo, toivotaan että ehtisi ennen kuin pakkaset loppuu
                      E46 ///M3 -01
                      Ex: E39 530d -01 M-sport
                      Ex: E39 525tds touring -97

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14527
                        • Oulu

                        Originally posted by topsi View Post
                        Vielä sellainen kyssäri että tuleeko vedet pihalle koko motista samalla? Laitoin webaston pumpun valumaan saksasta jo, toivotaan että ehtisi ennen kuin pakkaset loppuu
                        Ei tuu kaikki ulos, kun pitää paisarin korkin kiinni. 10l sankko tuli vähän yli puolen välin.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • ratomi
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2009
                          • 116
                          • kuusamo

                          n. litra tulee kun kehtaa ottaa kuskin puolelta raitisilmakotelon pois ja sieltä lukkopihdeillä litistää letkut kiinni mitkä menee webastolle....

                          eikä ole kova homma alkaa sit ilmailemaan,kone käyntiin ja webaston letkusta ilmaruuvia auki niin pitkään kun alkaa tulemaan nestettä ja sit tarkistus ja lisäys paisuntasäiliöön oikeaan rajaan asti.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            Originally posted by ratomi View Post
                            n. litra tulee kun kehtaa ottaa kuskin puolelta raitisilmakotelon pois ja sieltä lukkopihdeillä litistää letkut kiinni mitkä menee webastolle....
                            Juuri näin. Muuten nesteitä tulee lappoamalla litratolkulla.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jaakala
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2012
                              • 40
                              • Lahti

                              Kaipailen nyt näkemystä ja varmistusta kortti viasta. Webasto hönkii omiaan kun aukoo ovia välillä ja ei pysy päällä ajossa eikä navilta directillä. Saattaa pössäyttää välillä 1-2min toiminnan jälkee savut ja menee tuuletukselle. Vikakoodeina glow plug flame detector ja flame out. Yleisin toiminta on toi savut-tuuletus, mutta tässä justiinsa kun kirjotan niin autolla ajettu n.45min ja samutuksen jälkee painoin directistä päälle ja pysyy , ja lämmittää eli toimii. Navin näyttö sekoilee samalla vähän. Vilkuttaa sitä bmw tekstiä ja välillä sammuu. Ja ei ole eka kerta kun toimii tälleen heti ajon jälkee mutta ei tee sitäkään aina. Kylmänä ei toimi ikinä directistä.:think
                              e39 530Dat -01

                              Comment

                              • Frodo
                                Newbiemmer
                                • Jan 2014
                                • 1
                                • Pori

                                Morjens.

                                E39 530d a touring 2001 facelift Webaston ongelma: Kävin paikallisella merkkikorjaamolla, Rintajoupilla koodauttamassa ajonaikaisen lämmittimen esilämmittimeksi. Sanoivat ettei onnistu, sillä radion/ajotietokoneen etupaneelissa joku vika ettei vastaanota koodia. Muuten soitin ja webasto toimii moitteetta.

                                Kysymys kuuluukin että voiko pitää paikkansa?

                                Jos ostan käytettynä tilalle ehjät stereot, niin tuleeko sen olla täysin samanlainen? En löytänyt identtistä mistään.

                                Autossani on siis kasettisoitinmalli. Voinko laittaa tilalle löytämäni purkuosan jossa cd-soitin? Muuten sama. Lisäksi sellainen ero, että minun autossani samassa katkaisimessa kellon kuva ja BC, purkuosassa on pelkkä kellon kuva.

                                Purkuosa on saman vuosimallin bensa 520:sta
                                120d -05 520i -04 530d -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎