Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 570
    • Espoo

    Originally posted by Hezman View Post
    Kyllä. Vaihtaa uuden tai voihan sitä vanhaa yrittää voidella. Siittä on aikaa kun itellä oli webasto viimeksi pöydällä, mutta muistelisin että noihin laakereihin ei suoraan pääsis käsiksi.
    Tätä juuri tarkoitin, eli koko hökötys uusiksi pelkän laakerin takia? Äh ja puh, neljä vuotta sitten uusin siihen hehkutulpan ja kiertovesipumpun, ja palopesä putsattiin. Kahdesti laitettu ohjainkortti.

    Alkaa tuntumaan nämä webastot aika turhilta verrattuna sisätilanpuhaltimeenmja kunnolliseen säteilylämmittimeen jonka elementti on kiinni riittävällä massamäärällä öljypohjassa. Eihän tuo weba edes lämmitä konetta tehtaan jäljiltä, vaan pelkkää kabiinia. (Enkä ole saanut aikaiseksi muuttaa letkuja Clavurionin ohjekuvan mukaiseksi.)

    Comment

    • kalis20
      Newbiemmer
      • Dec 2018
      • 23
      • kuopio

      Mitenkä ton eberin saa käyntiin/jtai niksejä mitä kannattaa kokeilla. Mitään kaukkaria/toista kytkintä ei ole. koelaudassa on nappi jota painamalla lähtee valo joko palamaan tai sitten pitkään pohjassa pitämällä se alkaa vilkkumaan. orggis radion tilalle on laitettu kenwoodin 2din soitin. auto man. ilmastoinnilla.

      2x olen saanut kyseisen kapistuksen tulille. Mennyt suurin piirtein näin: Virrat asento 1 ,käynnistysnappi pohjaan, puhallin minimille ja lämmöt täysille virrat asento 2 ja virrat pois. Onko kellään ollut samallaista ratkaisua?

      Comment

      • Biimersson
        Bimmer Rookie
        • Jul 2018
        • 64
        • Lahti

        Kyseessä E38 730D mutta sama webastohan näissä vissiin on.
        Minulla on vesiventtiili jumissa jonka takia ei puhalla kun kuumaa lasille/jalkoihin.
        Aiheuttaako rikkinäinen vesiventtiili Webaston toimimattomuutta? Weba lähtee kyllä navinäytöstä päälle mutta sammuu melkeen heti.
        Kyselen vaan siksi etten vklp rupea turhaan Webaston kanssa turaamaan jos kaikki johtuu rikkinäisestä vesiventtiilistä ja uusi osa on vasta matkalla.

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Biimersson View Post
          Kyseessä E38 730D mutta sama webastohan näissä vissiin on.
          Minulla on vesiventtiili jumissa jonka takia ei puhalla kun kuumaa lasille/jalkoihin.
          Aiheuttaako rikkinäinen vesiventtiili Webaston toimimattomuutta? Weba lähtee kyllä navinäytöstä päälle mutta sammuu melkeen heti.
          Kyselen vaan siksi etten vklp rupea turhaan Webaston kanssa turaamaan jos kaikki johtuu rikkinäisestä vesiventtiilistä ja uusi osa on vasta matkalla.
          Kuulostaa siltä, että vesiventtiilit on juminu lepotilaan, eli auki. Näin ollen ei vaikuta Webaston toimintaan. Todennäköisesti Weban vesipumppu risa, jos käynnistyy normaalisti ja minuutin parin jälkeen sammuu "koristen".
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4180

            Oliko tarvikkeena saatavilla sopivaa kiertovesipumppua?
            Aika suolaisen hintainen on tuo alkuperäinen.
            Tai saako tuota pumppua korjattua, että mikä sieltä menee rikki yleensä?



            Edit. Koodi tulee pumpusta, sen kun nollaa, niin webasto toimii yhden lämmityskerran ja seuraavilla ei lähde päälle (sammuu parin minuutin päästä), mutta koodin poistamalla lähtee taas pelaamaan yhden kerran ajaksi.
            Last edited by bemmeri; 22-09-2019, 19:53.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • Aleeksi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 74
              • Kajaani

              Mitähän ihmettä taas...

              Autossa on aiemmin ollut täydellisesti pelaava lämmitin, nyt aloin ilmojen kylmettyä kattelemaan että jos laittaisi ajastimella aamuksi päälle vaan koko heating osio on kadonnut mid näytöltä tässä kesän aikana??? Kaukosäätimestä kun painaa on nappia niin punainen valo vain palaa ja mitään ei tapahdu. Mistä tämmöinen poistuminen voi johtua?
              Bmw 535D e61 -07
              Tiefseeblau Metallic

              Ex
              Bmw 530D e39 -02 Topasblau
              Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
              Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
              Bmw 525D e39 -02 Titansilber

              Comment

              • Clavurion
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 9159
                • Oulu

                Originally posted by Aleeksi View Post
                Autossa on aiemmin ollut täydellisesti pelaava lämmitin, nyt aloin ilmojen kylmettyä kattelemaan että jos laittaisi ajastimella aamuksi päälle vaan koko heating osio on kadonnut mid näytöltä tässä kesän aikana??? Kaukosäätimestä kun painaa on nappia niin punainen valo vain palaa ja mitään ei tapahdu. Mistä tämmöinen poistuminen voi johtua?
                IHKA:n ja/tai mittariston koodaus jostain syystä pielessä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MOH85
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 241
                  • Rauma

                  Hyppään itsekin mukaan, koska yllätys. 0 kelit ja webasto lopetti toiminnan. Kyselinkin jo muualta apua ja sain hyviä vinkkejä, mutta katotaan josko täältäkin saisi vielä jotain apua/ajatuksia. Eli kesän webasto toimi hyvin, kun sitä välillä käyttelin. Samoin muutama päivä sitten asti webasto on toiminut niin käynnistäeessä ja gsm releellä moitteetta. Nyt lakkas.

                  Webastoon on vaihdetu vuosi sitten hehku. Samoin kortti on vaihdettu ja siihen vaihdoin lämpötila-anturin kun sitä valitteli. Toimi viime talven hyvin. Nyt antaa koodia 4 metering pump. Ja käynnistäessä pumppu ei tosiaan herää. Koodi palaa nollaamisen jälkeen. Kun koodia poistaa monta kertaa jää se jossain vaiheessa palaamatta. Mutta kun käynnistää weban palaa sama koodi. Inpalla kohdassa activate -> metering pump pumppu ei käynnisty, mutta status kohdassa inpa näyttää power 100% ja kohtaan metering pump ilmestyy täppä kun se ajaa sitä testiä. Mietin onko nyt se harvoin hajoava polttoainepumppu tosiaan hajonnut. Olen koputellut ja puhdistanut liittimen mutta ei apua.

                  Mietin sitä, että kun pakkokäynnistän weban inpalla se hetken törisee ja lähtee n. 3-5 sec jälkeen tuulettumaan. Onko niin, että tuo koodi estää webastoa edes hehkuttamasta. Luulin, että ensin hehkutetaan, sitten polttoainetta ja jos ei polttoainetta saada -> tuuletus ja vika. Vai onko niin, että koska koodi aktiivinen ei webasto edes yritä lähteä päälle. Mielestäni kun nollasin tuota koodia pumpun suunnalta kuului joka kerta sellanen outo tuhahdus. Mutta sekin ääni on kadonnut. Korttivikoja tässä on omistuksen aikana ollut ihan älyttömästi, joten pelkään että voiko vika olla myös (taas) kortilla. Sen 6 pinnisen liittimen kattelin ja se on uusittu (liitin+pinnit) vuosi sitten.

                  Pumppu on hiukan vaikeassa paikassa, koska ei ole nosturia. Eli sen roplaaminen tuottaa tuskaa koska siinä on kaikki edessä (siirtopumppu vähän ja se letkuhässäkkä) eikä tilaa ole nimeksikään auton alla. Tosin tätä ei ole madallettu että jotakin pystyy tekemään. Autollahan on ajettu jo 450tkm ja varmasti pumppu alkuperäinen joten. Ja tietenkin autona toimii e39 530da -99. Ajatuksia..
                  e39 530dA 1999.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14526
                    • Oulu

                    No pahasti ehkä korttivialta kuulostaa... Samanmoista oiretta oli e65 webastossa ja kortin vaihdolla alkoi pelaamaan. Toki voihan se annostelupumppukin olla, lienee helpoin se testata ensin.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      Edit. ei mitään.
                      Last edited by bemmeri; 06-10-2019, 06:30.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • TeeKoo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 84
                        • Merikarvia

                        Kesä meni ja olis lämmitykselle tarvetta.
                        Jos joku viitsii ja ehtii tehdä analyysin Inpalla käynnistyksestä. Auto perus laturissa, ilman sitä jännite alle 11 volttia Inpan mukaan. Eikä laturillakaan paljoa sen yli.
                        Ilman latausta vikakoodina under voltage cut off.
                        Laturin kanssa taisi liekki puuttua? Jotain käryä tulee auton alta, mutta ei lähde tulille.
                        Auto vm-00 540i. Onko jotain mistä lähteä liikkeelle.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by TeeKoo View Post
                          Kesä meni ja olis lämmitykselle tarvetta.
                          Jos joku viitsii ja ehtii tehdä analyysin Inpalla käynnistyksestä. Auto perus laturissa, ilman sitä jännite alle 11 volttia Inpan mukaan. Eikä laturillakaan paljoa sen yli.
                          Ilman latausta vikakoodina under voltage cut off.
                          Laturin kanssa taisi liekki puuttua? Jotain käryä tulee auton alta, mutta ei lähde tulille.
                          Auto vm-00 540i. Onko jotain mistä lähteä liikkeelle.

                          https://youtu.be/SP6j69lqNp0
                          Mitä varsinaisesti haet tässä? Tuossa videollahan sammuminen ei johtunut jänniterajoituksesta. Tyypillisesti alijännitetilanne tulee käynnistyksen yhteydessä silloin, kun sisäpuhallin aktivoituu. Puhallin vie kuitenkin huomattavasti enemmän virtaa kuin itse Webasto.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • TeeKoo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 84
                            • Merikarvia

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Mitä varsinaisesti haet tässä? Tuossa videollahan sammuminen ei johtunut jänniterajoituksesta. Tyypillisesti alijännitetilanne tulee käynnistyksen yhteydessä silloin, kun sisäpuhallin aktivoituu. Puhallin vie kuitenkin huomattavasti enemmän virtaa kuin itse Webasto.
                            Heps. Ilmaisin itseni ilmeisen huonosti. Ilman auttavaa laturia vikakoodina on under voltage cut off, eikä muuta koodia tule.
                            Tuossa videolla on 5A laturi akussa, ja vikakoodina flame out?

                            En osaa tulkita tuon toimintaa, joten mistä kannattais lähteä etsimään vikaa.

                            Comment

                            • JaskaH
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2004
                              • 219
                              • Nakkila

                              Alkuperäisen webaston kaukosäädin. Mitkä paristot sinne kuuluisi?

                              Ilmeisesti jotkut AAA-pariston halkaisijalla olevat,mutta lyhemmät?
                              Fyysisesti liki samankokoisia löytyi ainakin 12- ja 1,5volttisia
                              F15 , F10 , E39

                              Comment

                              • MOH85
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2009
                                • 241
                                • Rauma

                                Originally posted by TeeKoo View Post
                                Heps. Ilmaisin itseni ilmeisen huonosti. Ilman auttavaa laturia vikakoodina on under voltage cut off, eikä muuta koodia tule.
                                Tuossa videolla on 5A laturi akussa, ja vikakoodina flame out?

                                En osaa tulkita tuon toimintaa, joten mistä kannattais lähteä etsimään vikaa.
                                Jos auto käynnissä niin toimiiko webasto normaalisti?
                                e39 530dA 1999.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎