Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Lampunpesureiden sulake F2. Kyllä noi pesurit joskus on tarpeen, vaikka pääsääntöisesti niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

    Minusta taas tuo tehopesu on aivan turha, kun normaalisäiliössä tulee kuitenkin käytettyä varsin jyrkkää nestettä. Ajattelinkin modata lampunpesurit toimimaan tuon tehopesunamiskan kautta.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Korpraali
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 524
      • Turku

      Kertokaas mikä mahtaa olla vikana autossani. Eli kun laittaa käyntiin kylmänä, niin luultavasti on joku(jotkin) sylinterit pudonnut pois pelistä. Tämä on hyvin satunnaista ja vain kylmällä koneella. Joskus hytkyy vähän ja joskus enemmänkin.

      Tulpanhatut/puolat ulkoapäin hyvässä kunnossa ja jousessakin on ponnettakin vielä. Eikä venakopan tiivistekkään vuoda tulppienreikiin.

      Mistä vikaa etsimään? Auto E39 528i -96
      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

      Comment

      • MMF
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 461
        • Sipoo

        Pitäisikö lämpötila-anturin vaihto olla ihan plug&play tyylinen homma? Siis onnistua ilman mitään koodailuja yms. Tossa äsken löin uuden kehiin mutta näytti edelleen -40c kun nopeasti kokeilin.

        Piuhat (2kpl) näytti olevan kunnossa.
        E70 X5 3.0D -07
        W124 200d
        Hiace 4wd

        EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by MMF View Post
          Pitäisikö lämpötila-anturin vaihto olla ihan plug&play tyylinen homma? Siis onnistua ilman mitään koodailuja yms. Tossa äsken löin uuden kehiin mutta näytti edelleen -40c kun nopeasti kokeilin.
          Ihan P&P. Lämpötilan muutos vie hieman aikaa. Se on "vaimennettu".
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • MMF
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 461
            • Sipoo

            Originally posted by Clavurion View Post
            Ihan P&P. Lämpötilan muutos vie hieman aikaa. Se on "vaimennettu".
            Tämä selvä, kiitos! Pitänee testata huomenissa uusiksi.
            E70 X5 3.0D -07
            W124 200d
            Hiace 4wd

            EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              Löytyykö mistään mittoja mihin kohtaan M-sport puskuriin tulee lampunpesureiden reiät?
              E61 535d -04

              Comment

              • deezaye
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 185
                • Turenki Rock City

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ajattelinkin modata lampunpesurit toimimaan tuon tehopesunamiskan kautta.
                Hyvä idea. Kerro sitten ihmeessä miten toteutit, kun saat homman aikaiseksi!
                E53/M54B30 -04
                E39/M57D30 -99
                E34/M30B35 -88
                E28/M10B18 -85

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  Originally posted by MMF View Post
                  Pitäisikö lämpötila-anturin vaihto olla ihan plug&play tyylinen homma? Siis onnistua ilman mitään koodailuja yms. Tossa äsken löin uuden kehiin mutta näytti edelleen -40c kun nopeasti kokeilin.

                  Piuhat (2kpl) näytti olevan kunnossa.
                  Kokeile laittaa piuhat oikoseen,jos ei vaikuta,voi johto olla liittimen juuresta poikki,vaikkei näytäkkään siltä.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Originally posted by exautisti View Post
                    Kokeile laittaa piuhat oikoseen,jos ei vaikuta,voi johto olla liittimen juuresta poikki,vaikkei näytäkkään siltä.
                    Se alkoi toimimaan kun vähän odotteli.
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • garud
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 34
                      • Helsinki

                      -96 523 olis taas kerran kyseessä. Onkos muilla ollu sellast ongelmaa et lämpötila alkaa lähenemään nollaa niin ei meinaa automaattilaatikko aina vaihtaa ~100km/h vauhdin jälkee isommalle vaihteelle? eli painellaa menemää nelosella vaikka kiekkojen puolesta pitäis nostaa vitosta jo silmään...

                      Auttaisko öljyjenvaihto, nimittäin teki samaa spedeilyä viime vuoden loppukeväästä vikoilla pakkasilla?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by garud View Post
                        -96 523 olis taas kerran kyseessä. Onkos muilla ollu sellast ongelmaa et lämpötila alkaa lähenemään nollaa niin ei meinaa automaattilaatikko aina vaihtaa ~100km/h vauhdin jälkee isommalle vaihteelle? eli painellaa menemää nelosella vaikka kiekkojen puolesta pitäis nostaa vitosta jo silmään...

                        Auttaisko öljyjenvaihto, nimittäin teki samaa spedeilyä viime vuoden loppukeväästä vikoilla pakkasilla?
                        Vaihtaako manuaali puolella? Vaihtaako se kun hetken on ajanut? Turbiini ei lukitu ennen kuin on lämmennyt, ottaa useamman kilometrin pakkasella.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5419
                          • Oulu

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Vaihtaako manuaali puolella? Vaihtaako se kun hetken on ajanut? Turbiini ei lukitu ennen kuin on lämmennyt, ottaa useamman kilometrin pakkasella.
                          Nojoo mutta pitäshän sen kyllä vitoselle vaihtaa vaikka ois aivan kylmä kone (tai ainakin mulla vaihtaa 528:ssa), vaikkei turbiini lukittuiskaan :think

                          garud mikä rengastus autossa?

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Nojoo mutta pitäshän sen kyllä vitoselle vaihtaa vaikka ois aivan kylmä kone
                            Kyllä kyllä, mutta mistäs sen tietää mikä vaihde siellä on. Helposti luulee neloseksi kun ei ole turbiini lukossa.

                            Comment

                            • garud
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 34
                              • Helsinki

                              Kyseisessä laatikossa ei ole manuaalipuolta (ellen sitten ole aivan totaalisesti missannut kyseiset asiat) . Joskus vaihtaa isommalle ku käyttää vaihteen sportilla ja takas draivilla, mutta ihme säätämistähän toi on ku kesällä toimii ihan normaalisti.

                              Vaihteen arvioinu olevan yhen-kaks pienemmällä ku kiekat 2.5-3k ku normisti alle 2k kun ajaa ~100km/h.

                              Jos rizzo tarkotat ihan autonrenkaita niin 4x 205/65 15", mutta jos jostain automaatinrengaistuksista niin mitää tietoa

                              Comment

                              • Matula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1706

                                Originally posted by AnttiR View Post
                                Löytyykö mistään mittoja mihin kohtaan M-sport puskuriin tulee lampunpesureiden reiät?
                                Ne tulee niihin kohtiin joissa puskurin palkissakin on reiät.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎