Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripattila
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 389
    • Wonderland

    Ihmettelinkin, ku touringin takaikkunan pumppu lopetti toimintansa kuin seinään. Kaasujousi on irronnut siitä pidikkeestään.

    Oisko jollain kertoa minulle, että millainen mutteri tai vastaava siihen pidikkeen saranapäätyyn tulee, että kaasujousi pysyy paikallaan?

    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/02/56/85 ....... tuo 6 kuva nro 2.

    Mulla tuo kaasujousen kanta pysyy tuossa tapissa noin 10 nostoa, ennenku pomppaa pois paikaltaan.
    Last edited by Ripattila; 29-09-2011, 15:21.
    E39 523iA Touring
    E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by peto2 View Post
      ei kannata kun ei ole noita suuntausvehkeitä ittellä.. se on 50€ kun jokaisen varren jälkeen saa käydä säätämässä uusiksi, samoin +25€ toimituskuluja jokaiseen erilliseen tilaukseen. omien kokemuksien mukaan ne menee kuitenkin kaikki vaihtoon pienellä aikavälillä. eri asia tietysti jos on vain "myyntilaitto".

      sigun 528iA, ei ollu tarvinnu tehdä mitään ennen kuin tuli ~210tkm mittariin. keväällä huomasin että takaa oikealta oli pienemmän ylätukivarren nivel väljä -> nuukana vaihdoin vain sen ja säätö 50€. kesän mittaan alkoi sitten jarrutärinät -> etupäähän koko setti, reaktiotangoissa oli puslat revenny, toisessa poikittaisessa nivel väljä, toisessa koiranluussa nivel väljä ja toisessa raidetangon sisäpäässä nivel väljä. vaihdon jälkeen säätöön 50€ ja havaittiin että toisella puolen takaa alapallonivel (narinahela) väljä ja toisella puolen pyöränlaakerissa klappia.

      ja tosiaan ensimmäisen väljän tukivarren löytymisen ja nykytilanteen välillä ehkä n. 5000km kun tätä ennen ajeltiin 50tkm ilman onglmia :think
      Omassa E39:ssä on kohta täynnä 300tkm, eikä taakse ole vaihdettu jarruosien ja laakerien lisäksi yhtään mitään. Lisäksi väitän, että nuo sinun tapauksessa myöhemmin rikkoutuneet osat olisi (ehkä laakeria lukuunottamatta) kyllä kiinnittänyt huomiota, jos olisit tutkinut alustan kunnolla heti ensimmäisellä kerralla.
      Nivelet ei mene päivässä rikki, eikä puslat repeä kerralla.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • tunika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 808
        • Seinäjoki

        Originally posted by Rios View Post
        Ihmettelinkin, ku touringin takaikkunan pumppu lopetti toimintansa kuin seinään. Kaasujousi on irronnut siitä pidikkeestään.

        Oisko jollain kertoa minulle, että millainen mutteri tai vastaava siihen pidikkeen saranapäätyyn tulee, että kaasujousi pysyy paikallaan?

        http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/02/56/85 ....... tuo 6 kuva nro 2.

        Mulla tuo kaasujousen kanta pysyy tuossa tapissa noin 10 nostoa, ennenku pomppaa pois paikaltaan.
        Eikös sielä sisäpäässä ole pallolinkki? :think

        Edit: Pitäis varmaan taas lukea ennen ku vastaa Siis saranan päässä oli muistaakseni jonkunlainen sokka. Kato siitä toisesta kaasujousesta kuinka se on.
        Last edited by tunika; 29-09-2011, 20:23.
        e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
        e39 530da touring -01
        ------------------------------- Duo Osmo
        Smart fortwo coupe -00 ex
        mb 190 2.5-16 -89 ex
        e36 328I sedan -95 ex
        e36 318Is coupe -93 ex

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by Havis View Post
          Siis ovat laittaneet väärän osan. Saisivat vaihtaa tilalle oikean osan ilman kustannuksia.
          Netistä kun katsoin niin.

          M52:n osanumero on 11 15 1 703 775
          M52TU:n vastaava on 11 61 1 432 559

          Kaavioihin piirretyt letkut on kyllä kovin erikoisen muotoiset oikeisiin verrattuna, mutta jospa se on vaan taiteilijan vapautta.
          Kyllä siellä mielestäni on oikeat osat mutta tuo kyseinen huohotusputki on vaan väärin päin, vaikka korjaaja väitti ettei ole..
          Onkos se eristetty versio vain M54 koneen juttu kun samaltahan nuo osat noissa näyttää (M52TU ja M54)?

          Comment

          • Ripattila
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 389
            • Wonderland

            Pitää yrittää kurkkia sekin toinen sokka sieltä.. Ja mistähän tuollaisen sokan sais? Saiskohan siihen jonku muun sijaisvirityksen
            E39 523iA Touring
            E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

            Comment

            • KuPa
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 282
              • suomi

              Terve! Alkaa pikku hiljaa viduttaa noi hikoilevat/vuotavat etulamput! Ajattelin irrottaa ja alkaa tiivisteleen. Voisiko joku viisaampi kertoa mistä ne yleensä falskaa, siitä muovilinssin tiivisteestä vai...?? Mitä ootte käyttäneet tiivistyksessä, ihan vaan jotain siikkaria?? Ps. kun noita lyhtyjä alkaa irrottaan, niin pitääkö ottaa plussa irti akusta, ku on xenonit?? Kiitoksia jo etukäteen!
              "530da touring -00"

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by mijuko View Post
                Onkos se eristetty versio vain M54 koneen juttu kun samaltahan nuo osat noissa näyttää (M52TU ja M54)?
                Voi sen eristetyn asentaa M52TU-koneeseenkin. Minulla on.
                E39 528iA

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Originally posted by KuPa View Post
                  Terve! Alkaa pikku hiljaa viduttaa noi hikoilevat/vuotavat etulamput! Ajattelin irrottaa ja alkaa tiivisteleen. Voisiko joku viisaampi kertoa mistä ne yleensä falskaa, siitä muovilinssin tiivisteestä vai...?? Mitä ootte käyttäneet tiivistyksessä, ihan vaan jotain siikkaria?? Ps. kun noita lyhtyjä alkaa irrottaan, niin pitääkö ottaa plussa irti akusta, ku on xenonit?? Kiitoksia jo etukäteen!
                  Siitä pleksin liimasaumasta se tod näk vuotaa. Myös se päällä oleva huoltoluukku on yksi mahdollinen. Paras on jos saa kaavittua ne entiset liimat pois ennen uusia. Kannattaa laittaa semmosta minkä saa vielä lämmittämällä auki jos tarvetta. Jotain mustaa sikamassan tapaista laitoin itse.

                  Ei tarvii akun napoja irrotella, virrat ja valot vaan pois päältä.

                  Comment

                  • Lapa735ia
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 303
                    • Martinniemi

                    Katsastussetä löysi väljää takapäästä. Realoem kuvassa osa nro.2 tunnettaneen yleensä nimellä narinahela?
                    Onko tietoa, onko tuo punaisella ympyröity osa motonetin kuvassa sama paska eri nimellä?
                    Attached Files
                    E39 525 TDSA touring
                    Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Voi sen eristetyn asentaa M52TU-koneeseenkin. Minulla on.
                      Näin minäkin ajattelin kun vein auton huoltoon ja pyysin eristettyä mallia, mut ei kuulemma tohon käy...
                      Alkaa muuten jo näillä aamun 7,5C keleillä kertyy sitä mönjää uusiinkin putkiin.. öljytikku oli keltainen
                      Ja auto nykii ja pätkii, tuntuu tukkoiselta, bensaa kuluu, vettä tulee sisään
                      Last edited by mijuko; 30-09-2011, 15:37.

                      Comment

                      • KuPa
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 282
                        • suomi

                        Originally posted by sonikk View Post
                        Siitä pleksin liimasaumasta se tod näk vuotaa. Myös se päällä oleva huoltoluukku on yksi mahdollinen. Paras on jos saa kaavittua ne entiset liimat pois ennen uusia. Kannattaa laittaa semmosta minkä saa vielä lämmittämällä auki jos tarvetta. Jotain mustaa sikamassan tapaista laitoin itse.

                        Ei tarvii akun napoja irrotella, virrat ja valot vaan pois päältä.
                        Asia selvä. Siispä tuo huoltoluukku eka tsekkaukseen (tuskinpa tälläkään kertaa niin helpolla pääsee)...jos ei auta, niin umpiot irti, kuumailmapuhallin hurruttaan ja sit kaapimaan & tiivisteleen! Kiitoksia!
                        "530da touring -00"

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          abs anturin vaihtaminen, ensin meni kiinnitys pultti poikki, sen jälkeen koko anturi katkesi reikäänsä... porasin molemmat pois, mutta menikö siinä nyt sitten sinne hammaskehälle kairauspurua? Pitäiskö napa purkaa pois ja putsata...
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • +Jompp3-
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 47
                            • Mikkeli

                            Onko tietoo paljo on öljytikun merkkiväli litroissa M52B25 koneessa? :think
                            -e39 523i
                            -Yamaha R1

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              Originally posted by +Jompp3- View Post
                              Onko tietoo paljo on öljytikun merkkiväli litroissa M52B25 koneessa? :think
                              n. 1 litra

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              • rizzo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2007
                                • 5419
                                • Oulu

                                Rupesin tuossa käymään E39 M52B28 konehuonetta läpi ja huomasin että se ilmamassamittarin jälkeinen "Rubber boot" / haitariletku näyttää pikkuihljaa antautumisen merkkejä.

                                Kysymys kuuluukin että millä hakusanalla noita voi etsiä Ebaysta?

                                Ei tuo kyllä Schmiedmannillakaan ole kuin 20€, mutta Paypal-tilillä olisi taas sen verran että voisi tilata sieltä =)

                                Kyseessä siis osanumero:
                                13-54-1-703-726

                                Minne tuo alla oleva pikkuinen letku menee siitä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎