Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jiivain
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 14

    Kuskin ovi on kiinni ja pysyy

    Searchilla löysin joitakin aihetta sivuavia postauksia. Kysytään vielä tässä, että tietääkö joku mitä tapahtui kuskin ovelleni eilen, kun nykäsin kahvasta pikku pakkasissa, niin nyt ulkokahva liikkuu ilman vastusta ylös ja alas (ihan kun ovi olis lukossa), ja sisäpuolen kahva tekee samaa. Pieni kolahdus keskivaiheilla tuntuu sisäkahvaa vedettäessä, mutta ovi on kiinni ja pysyy. Lukituksen nuppi on ylhäällä, eli ei ole ovi lukossa.

    Tarvis tietää miten ton oven sais auki jotta pääsen purkamaan ja roplaamaan oven sisälmyksiä. Auto on -97 540i.

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Itelläni teki tänä aamuna, että tunsin kahvasta kun lukitus poksahti auki mut ovi oli jäätynyt niin kiinni ettei kahvasta uskaltanut vetää tarpeeksi. Sain takaoven auki niin etuovenkin sai paremmin karmista nykäistyä auki... ratina oli kova
      Koita saako sitä painettua takaisin kiinni niin, että menee lukkoon...

      Comment

      • Jiivain
        Newbiemmer
        • Jul 2007
        • 14

        Kyllä ovi tuntuu ihan kunnolla kiinni olevan. Ei vaan tapahdu mitään kun kahvoista vääntää, ei ulkoo eikä sisältäpäin. Sisäkahvasta nykäsemällä sen verta saa oveen eloa, että lukituksen nuppi nousee ylös, vielä kun tuo ovikin avautus

        Comment

        • peto2
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 8270
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by Jiivain View Post
          Kyllä ovi tuntuu ihan kunnolla kiinni olevan. Ei vaan tapahdu mitään kun kahvoista vääntää, ei ulkoo eikä sisältäpäin. Sisäkahvasta nykäsemällä sen verta saa oveen eloa, että lukituksen nuppi nousee ylös, vielä kun tuo ovikin avautus
          viime talvena kävi niin että menin pesemään auton ja seuraavana yönä kiristy pakkanen oikeen reilusti eikä mikään ovi auki -> lasin kopistelua ja kaken avausnappia pohjaan niin sain kuskinoven lasin alas -> auto käyntiin ja lämmöt täysille.. tunnin päästä kaikki ovet toimi niinkuin pitää ja sitten laitettiin aseöljyä lukkoihin
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Mitäs 540ia:han kannattaa tehdä jos sellaisen ostaa? Kutoskoneissa vesipumppu+huohotin ekana listalla, onko sama setti v8:ssa? Vesiletkut+hihnat uusiksi sekä perushuolto, sittenkö uskaltaa ajella?

            Comment

            • Uffa
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 126
              • Replot

              Kauankos Rest-toiminnolla pitäisi puhaltaa lämmintä kun kone ajettu normi lämpöiseksi? JA kauanko se yleensäkin pitäisi pysyä päällä kun avaimet poistettu virtalukosta.
              Vikakoodinlukua Vaasassa

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Uffa View Post
                Kauankos Rest-toiminnolla pitäisi puhaltaa lämmintä kun kone ajettu normi lämpöiseksi? JA kauanko se yleensäkin pitäisi pysyä päällä kun avaimet poistettu virtalukosta.
                Rest puhaltaa niin kauan kuin jäähdytysneste on riittävän lämmintä ja akun varaus riittävän suuri. Muutamasta minuutista varttiin yleensä.

                Toista kysymystä en ymmärrä, minkä pysyä päällä?

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8270
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Uffa View Post
                  Kauankos Rest-toiminnolla pitäisi puhaltaa lämmintä kun kone ajettu normi lämpöiseksi? JA kauanko se yleensäkin pitäisi pysyä päällä kun avaimet poistettu virtalukosta.
                  puoli tuntia tai jäähdytinneste viilenee muistaakseni 70 asteeseen tai jännite putoo alle 11V
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Jube View Post
                    Uusi OEM kiristin on itsellänikin hankittuna mutta kysytään nyt Supaltakin että pitääkö tuo kiristin laukaista ja täyttää öljyllä ennen asennusta?

                    Asennus on venähtänyt juuri siksi koska em. kysymykseen en ole oikein saanut varmuutta, pelkään vain että jos kiristin asennetaan sellaisena mitä se Bemarilta tulee niin pääseekö ketju hakkaamaan tarpeettoman kauan laahainta vasten ja voi näinollen hajottaa laahaimen?
                    Saitko kiristimen vaihdettua?

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Eipä tuota tullut tänänkään viikonloppuna vaihdettua
                      Mitä 540:n ostamiseen tulee niin sehän riippuu aivan yksilöstä mitä joutuu laittamaan mutta jos ei ole huoltohistoria tiedossa niin itse laittaisin moottoriin jakoketjun kiristimen, tekisin ison huollon sekä mahdollisesti vesipumpun, letkuja/syyläri tarpeen mukaan jne. Noihin menee jo yli 1000€!
                      Tyyppivikana myös vuotavat venttiilikopan tiivisteet, imusarjan tiivisteet, MAF, sekä huohotin mutta noitahan ei tarvitse varalta uusia.
                      Omaani oli jo ostaessa laitettu syyläri, vesipumppu, ylävesiletku ja tehty laatikkoremppa ym. mutta silti meni ovh hinnoilta 3000€:lla uutta osaa.
                      Keulaan meni kaikki uusiksi sekä sitten iso huolto mukaanlukien molemmat hihnankiristimet täydellisenä (ei muuten ole halvat M62:seen), auto oli kuitenkin ylivoimaisesti Suomen halvin ostaa ja on nyt kunnossa jotta senpuoleen ei omalla kohdalla sattunut vahinkoa mutta meinaan vain sitä että tuollaisen laittamiseen saa todella äkkiä uppoamaan rahaa
                      Pelkkä laatikkoremppa oli omaani maksanut kuitin mukaan yli 3100€ kaikkineen (laatikon irroitus ja asennus Bemu Oy:ssä, remppa Siekkisellä, sekä uudet öljyt ja suodatin)...

                      Jakopääthän noista ruukaa hajoilla 200 ja 300tkm väliin, taitaa olla tuurista silti kiinni koska olen nähnyt yli 400tkm ajetun missä alkuperäinen jakopää kun taas näkyy olevan välillä myynnissä jopa alle 200tkm "ajettuja" mihin kyseinen remppa on jo tehty :think
                      Myös vanokset tapaa kalkattaa melkein kilsoista riippumatta mutta tämäkin tuurissaan koska omalla ajettu 285tkm ja vanokset oikein hiljaiset

                      Yhteenvetona voisi sanoa että jos pitoauton meinaa tehdä niin 1000-3000€ ostohinnan päälle niin saa mieleisen!
                      Last edited by Jube; 07-01-2012, 21:06.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Uffa
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 126
                        • Replot

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Rest puhaltaa niin kauan kuin jäähdytysneste on riittävän lämmintä ja akun varaus riittävän suuri. Muutamasta minuutista varttiin yleensä.

                        Toista kysymystä en ymmärrä, minkä pysyä päällä?
                        Toinen seikka selvisikin jo tuossa Pedon postauksessa.
                        Ilmeisesti on kiertovesipumppu, joka kierrättää lämmintä vettä, epäilen ettei se kierrätä vettä, koska puhallusilma viilenee tosi nopeasti. Sulake? vai joku muu?
                        Vikakoodinlukua Vaasassa

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          Originally posted by Uffa View Post
                          Toinen seikka selvisikin jo tuossa Pedon postauksessa.
                          Ilmeisesti on kiertovesipumppu, joka kierrättää lämmintä vettä, epäilen ettei se kierrätä vettä, koska puhallusilma viilenee tosi nopeasti. Sulake? vai joku muu?
                          Todella yleinen vika e39:ssä että auton oma kiertovesipumppu ei toimi, kokeileppa kopauttaa vesiventtiilien alla tai vieressä (riippuu mallista) olevaa pumppua jollain metallilla kun rest toiminto on päällä :think
                          Myös laittamalla käden pumppua vasten tuntee pyöriikö se vai ei...
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Sekottaja
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 73
                            • kuopio

                            Oiskos minkälainen homma päivittää tuollaiset ajovalot jotka syttyvät valoisuuden mukaan? Siis sellainen valokatkaisija jossa on se Auto asento. Tuskin menee suoraan valokatkaisijan vaihtamalla? Autossa on kyllä sadetunnistin mutta onkos kaikissa sadetunnistimissa sitä valoisuusanturia? Kun tarkoitus olis sumareitten paikalle puskuriin laittaa päiväajovalot niin olis saanu hienosti pelaamaan tuon systeemin tuommoisella katkaisijalla.
                            530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Jube View Post
                              Myös laittamalla käden pumppua vasten tuntee pyöriikö se vai ei...
                              En ole ihan 100% varma, mutta ainakin e34 pumppu on magneetti vetoinen, joten tuolla ei voi tietää toimintaa. Pumpunmoottori voi pyöriä, mutta siipipyörä "ikkunan" toisella puolella ei.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Jube View Post

                                Yhteenvetona voisi sanoa että jos pitoauton meinaa tehdä niin 1000-3000€ ostohinnan päälle niin saa mieleisen!
                                Jahas, katselin vesipumpun ja termostaatin maksavan ~300€. Jotkut väittää ettei kasilla ajaminen ole juurikaan kalliinpaa kuin kutosella, paskat!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎