Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aslakki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 359
    • Kuusamo

    Originally posted by Xhaust View Post
    Osaako joku sanoa kuinka ilmastoinnin kiilahihna irroitetaan?

    Yritin löystää ruuvia, jonka pitäisi ilmeisesti jotenkin liikuttaa rullaa, jolloin hihna lähtisi helposti pois. Tuolloin ainoastaan rulla olisi lähtenyt irti, mutta hihna tuntui olevan vielä tiukassa.


    Esimerkiksi kiintoavaimella väännät tuosta kiristinrullan pultista sitä rullaa löysemmälle, eli myötäpäiväänkö sitä nyt pitää ton kuvan mukaan vääntää eli aivan kuin kiristäisit pulttia. Tuolla osassa numero kolme on se kiristinjousi joka sitä hihnaa kiristää.
    E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

    Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by Clavurion View Post
      Mahdollisesti soittimelle tuleva puhelimen mykistystoiminto (mute) kaiken aikaa aktiivisena. Tuon näkee kyllä INPA:lla. Tulee ainakin osaan soittimista maadoittamalla yksi pinni. Eli sen pinnin irrottamalla pitäisi jenkkarasian toimia.
      Kiittää ja tutkii pinnejä... taikka sitten täytyy mehtästää inpallinen harrastaja lähimaastosta.

      Midin vaihtelulla ei tuntunut olevan vaikutusta äänen kuulumiseen, taikka kokeilin dsp midiä ilman puhelintoimintoa, eikä soinut silläkään.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by Zoui View Post
        Kiittää ja tutkii pinnejä... taikka sitten täytyy mehtästää inpallinen harrastaja lähimaastosta.
        Kokeile napata tuo TELM piuha irti radiolta. Liitin X18126, Pin 4, valk./rusk.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Uffa
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 126
          • Replot

          Onko joku vaihtanut rekatiotankojen puslia? Kokeilin linkin ohjeella, mutta ulosvetäjä ihan harakiriä, mitä motonetistä löytyi. Onko muita konsteja ilman tangon irroittamista vaihtamiseksi? MElko hyvin istuu tuo pusla kiinni...
          http://www.beisansystems.com/procedures/thrust_arm_bushings_procedure.htm
          Vikakoodinlukua Vaasassa

          Comment

          • Xhaust
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 43
            • Oulu

            Originally posted by Aslakki View Post
            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...te_compressor/

            Esimerkiksi kiintoavaimella väännät tuosta kiristinrullan pultista sitä rullaa löysemmälle, eli myötäpäiväänkö sitä nyt pitää ton kuvan mukaan vääntää eli aivan kuin kiristäisit pulttia. Tuolla osassa numero kolme on se kiristinjousi joka sitä hihnaa kiristää.
            Hihna irroitettu menestyksekkäästi.

            Kiitti avusta.
            Mercedes-Benz S 500L -03

            Comment

            • 205/65-15H
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1424

              Originally posted by Clavurion View Post
              Ei ole DSC:n vaatimia komponentteja ASC:llä varustetussa autossa. Homma vaatisi DSC-purkin lisäksi: hydrauliyksikön, pääsylinterin, painepumpun, ohjauskulma-anturin, kiihtyvyysanturin ja lisäksi hieman jarruputkea ja johtovetoa.
              Kiitokset, tämä olikin riittävä vastaus. Itse jotenkin ajattelin että pelkät kiihtyvyysanturit ja ohjauskulmaanturit olisivat riittäneet ohjelmoidun DSC-yksikön lisäksi.
              e39 M54B22 manual
              Polestar2 LRDM -21
              Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1424

                Voiko M54b30-moottorin laittaa M54b22:n tilalle ongelmitta, kun auton paperit on M54b22-moottorille. Eli onko teknisesti mahdollista, esim. manuaalilaatikon ja kytkimen kestävyys ja mitä ongelmia tulee paperipuolella, katsastus, jarrut jne.

                Tämä olisi hyvä tietää jos joskus joutuu esim. harkitsemaan vaihtomoottoria.
                e39 M54B22 manual
                Polestar2 LRDM -21
                Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kokeile napata tuo TELM piuha irti radiolta. Liitin X18126, Pin 4, valk./rusk.
                  Ei mitään vaikutusta, puhelimen piippaukset kuuluvat joka kaiuttimesta, jos luurin laittaa kiinni. Kokeillut kasetti-RDS ja cd-soittimella olevia business mankkoja, kaikki toiminnot toimii kuten pitääkin, mutta kaiutin lähdöistä ei tule mitään ulos... vittu mikä mysteeri, täytyy kohta nakella kuikkaan bemarin omat vehkeet.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Uskaltaakos 39:iin laittaa "liianpitkät" pyöränpultit? Onko siellä navassa mitään mihin ne voi ottaa? Takana tietysti varmaan käsijarrujen kengät...

                    Mutta onkos kellää tietoo kuin paljon ne saa tulla vanteen kiinnityskohdasta "ulos", eli navan sisään... :think

                    Vai pitääkö alkaa kokeilee?
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • Haukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1366
                      • Valkeala

                      Miten steppilootasta tarkistetaan öljyt?

                      Lootan perässä on sellanen tarkistus/täyttöruuvi, mutta siellä näyttäis olevan joku venttiili vastassa?

                      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                      Comment

                      • sonikk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 1664
                        • Kerava

                        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                        Uskaltaakos 39:iin laittaa "liianpitkät" pyöränpultit? Onko siellä navassa mitään mihin ne voi ottaa? Takana tietysti varmaan käsijarrujen kengät...

                        Mutta onkos kellää tietoo kuin paljon ne saa tulla vanteen kiinnityskohdasta "ulos", eli navan sisään... :think

                        Vai pitääkö alkaa kokeilee?
                        En tiedä millainen rakenne BMW:ssä mutta ainakin Audissa pitkät pultit veti abs-anturit paskaksi. :think

                        Comment

                        • väiski525
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2010
                          • 2572
                          • Vantaa

                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          Uskaltaakos 39:iin laittaa "liianpitkät" pyöränpultit? Onko siellä navassa mitään mihin ne voi ottaa? Takana tietysti varmaan käsijarrujen kengät...

                          Mutta onkos kellää tietoo kuin paljon ne saa tulla vanteen kiinnityskohdasta "ulos", eli navan sisään... :think

                          Vai pitääkö alkaa kokeilee?
                          eteen mahtuu ainakin 10mm pidemmät, (eli 35mm muistaakseni? eikös 25mm ollut vakiokierteen pituus?) eikä ottanut kiinni ajaessa.. (ja tilaa oli vielä reilusti ennen jarrukilpeä ja iskaria)

                          korjaamolla kerran kokeilin kun ilman speicereita pistin vanteet kiinni ja oli pidemmät pultit vain matkassa..

                          takana tosiaan ainakin kässärivehkeet tulee nopeasti vastaan.
                          Last edited by väiski525; 02-08-2011, 20:13.
                          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                          - MB s205 220cdi -15
                          - Volvo s80 2.5t -07
                          - mb s211 280cdi -08
                          - e46 320i -03
                          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                          - e46 320d Individual "m-sport" -04
                          - e39 525i -01

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            mittailin tuossa itekin noita pultteja, niin mulla ainakin pultit oli 30mm, veikkaisin vakioiksi hyvin vahvasti.

                            vanne söi sen 6,5-7,0mm ja jarrurumpu takaanta jotain 7,4mm. 14mm siis pyöreesti ennenkuin kierre ottaa kiinni.

                            26,5mm pysty kiertämään pulttia sisään, kun ei vielä ottanu kiinni jarrukenkiin. Tuosta kun laskeskelee, niin noin 40mm pultit pystyy pistään vakiovanteiden kanssa, eli 10mm oli ihan oikein ainakin takapäästä.

                            Eessä sitä tilaa kait on ainakin samanverran, eli jos tarvii, niin 40mm pultit voi ostaa. (toki näitähän ei tarvi vasta kuin spacereiden kanssa...)

                            Pistin 5mm spacerit vaan väliin kun tuntu jäävän vanteet niin pirun syvälle kaariin.

                            Eli onhan siellä vielä 11mm kierrettä mikä pitää per pultti, vakiona siis 16mm... :think
                            Last edited by Bmw Dreamer; 03-08-2011, 00:15.
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • luikas
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 644
                              • Oulu area

                              Originally posted by Haukkis View Post
                              Miten steppilootasta tarkistetaan öljyt?

                              Lootan perässä on sellanen tarkistus/täyttöruuvi, mutta siellä näyttäis olevan joku venttiili vastassa?
                              Stepistä tarkistetaan siitä sivulla olevasta reiästä, mutta lämpötiloja tulee tarkkailla softalla (liian lämpimät öljyt laajenee enemmän ja tulee ulos). Viisaammat antakoon lisätietoja.
                              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                              Past:
                              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                              F31 318d xdrive -14
                              F07 530d GT-11
                              E90 330xda LCI -09
                              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                              E39 530d M-Sport -03
                              E39 530iA M-Sport -02
                              E39 528i -97
                              E30 320i -88

                              Comment

                              • Xhaust
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 43
                                • Oulu

                                Pystyykö 12/97 valmistettuun -98 523:seen vaihtamaan itse jäähdytinnesteet vai tarviiko jotain erikoistyökaluja ilmeisesti jotain lämpöakkua varten, joka löytyy ainakin joistain malleista? :think
                                Mercedes-Benz S 500L -03

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎