Eikös tässä ongelman ydin ennenmminkin ole se, että mistä se vesi sinne takakonttiin tulee?
Se unohtukin kertoa että ainakin takavalojen reunasta menee vettä kun esim takaluukun avaa nii sitä reunaa pitkin ne vedet sinne menee en muuta reittiä ole huomannut ja se toinen tulppa oli aika heikossa hapessa mutta tuskin nyt kuitenkaa sitä kautta ne vedet sinne menee tulishan ne sieltä uloskin.
Kyseessä siis sedani.
Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"
Toukan lisäjarruvalo ei toimi, onko vika yleensä itse valossa vaiko johdoissa? Koitin yleismittarilla mittailla liittimestä jarru pohjassa mutta en saanut mitään järkevää, tuleeko siihen 12V vaiko eikö?
Tarkasta takaluukun johtosarjat, eteenkin saranan kohdalta.(eli pura ne kaikki muovit pois saranoista sekä takaluukun "kehyksistä".
moro vain kaikille! tosiaan tuli tuommoinen 530da touring vuodelta 1999 hankittua, ensimmäinen bemarini siis. kilometrejä mittarissa vajaat 280 000.
kysymys kuuluukin siis mitä tuohon öljynvaihdon yhteydessä olisi hyvä vaihtaa, esim ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta yms? kilometrejä tulee viikossa reilu 800, joten autoa aion huoltaa kyllä jämptisti, jotta olisi edes jonkinlaiset edellytykset auton hyvän kunnon säilymiselle
moro vain kaikille! tosiaan tuli tuommoinen 530da touring vuodelta 1999 hankittua, ensimmäinen bemarini siis. kilometrejä mittarissa vajaat 280 000.
kysymys kuuluukin siis mitä tuohon öljynvaihdon yhteydessä olisi hyvä vaihtaa, esim ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta yms? kilometrejä tulee viikossa reilu 800, joten autoa aion huoltaa kyllä jämptisti, jotta olisi edes jonkinlaiset edellytykset auton hyvän kunnon säilymiselle
Itse vaihtaisin ehdottomasti öljynseparaattorin. Tuolla on ohjeet projektiosiossa vaihtoon ja uudemman separaattorin varaosanumero
Lämmöt nousi Kehä 1:stä ajaessa ihan normaalisti 60:iä, ei ruuhkassa seisoessa. Eli tuuletusta moottorilla pitäisi olla. Tosin motarille asti en päässyt, koska lämpöjen noustessa tehot katosivat autosta. Hyvä että pääsi kotiin asti nilkuttamaan.
Kun sammuttaa ja antaa sähköflektin pyöriä, niin lämmöt kyllä laskee. Auto käynnissä paikallaan ei tunnu laskevan. Mutta kun lähtee taas ajamaan, niin vähän ajan päästä lämmöt taas tapissa. Ihan keittämiseen asti ei tainnut päästä, kertaalleen kuitenkin kokeillessa auto vinkaisi "Coolant Temp:stä" ja hetken päästä sammui.
Paisuntasäiliö oli minusta täynnä nestettä joka väriltään näytti ihan ok, mutta en sen tarkemmin tajunnut katsella. Öljy todellakin normaalia dieselmustaa, tarkoitin että ei ole harmaata. Kylläkai dieselissäkin öljy menee harmaaksi vesien sekoittuessa ?
Molemmat flektit tuntuvat toimivan ihan ok auton käydessä, mutta pitää kokeilla vielä tuolla sanomalehdellä. Ja pitää lukea tuo linkittämäsi ketju läpi.
Auto on nyt kunnossa ja viaksi selvisi lopulta juuri tuo viallinen visko. Varmuuden välttämiseksi tuli vielä vaihdatettua viskon lisäksi termostaatti.
Suuret kiitokset kaikille selvitystyöhön osallistuneille.
Mulla on ollut tehot hukassa pitkän aikaa 530da(-99) mallin autossa. Nyt kuitenkin ajattelin alkaa vikaa oikein metsästämään... Vikakoodeja ei ollut jäänyt yhtään talteen moottorilta, kun katottiin toissa päivänä.
Auto ei puske mustaa savua yhtään, tuntuu vaan että vetoja ei oo hirveästi, ylärekisterissä ottaa pienen piikin, mutta lähes huomaamaton sekin. Pitäiskö normaalisti tuo 3.0d pannu lykätä mustaa savua jonkun verran täys kiihdytyksessä?
Moottori kuuluu sisälle aika kovasti, uskoisin tukikumien myös olevan loppu, mutta nehän ny ei tehoihin vaikuta. Moottori siis kuuluu sisälle yllättävän kovaa ja suhina kuuluu myös yllättävän kovana, viittaisiko tämä ahtovuotoon?
80-120 aika menee kickdownilla johonkin 7.5s :( ja 0-100 oli jossain 10.5s korvilla. Näistä luvuista ei nyt hirveesti informaatiota ole, mutta tehoa uupuu...
Moottori kuuluu sisälle aika kovasti, uskoisin tukikumien myös olevan loppu, mutta nehän ny ei tehoihin vaikuta. Moottori siis kuuluu sisälle yllättävän kovaa ja suhina kuuluu myös yllättävän kovana, viittaisiko tämä ahtovuotoon?
80-120 aika menee kickdownilla johonkin 7.5s :(
Paitsi että tukikumit vaikuttaa. Niihin kun menee alipaineletkut ja turbon siivet säätyy alipaineella tai siis nyt ei varmaan säädy. Eli kumit ja letkut vaihtoon
Onkohan mikä 523:ssa vikana, kun valot "tuikuttaa". Ajovalot ja sisävalot molemmat tuikuttaa. Ja esim jarrua painaessa kun jarruvalo syttyy niin näyttäs että kaikki valot toimii ehkä 20sek normaalistin kun taas alkaa "tuikuttaan". Oiskohan joku maavika mahdollinen. :think
Onko kellään mitään veikkauksia? :think Latas ihan normaalisti, kun mittasin, eikä tietokonekkaan näyttäny mitää poikkeavaa, kun auto kävi johon nokassa. Päivällä tuota valojen värinää ei huomaa, mutta pimeällä kylläkin.
Jatkan tuota sivua aiempaa kysymystä: Pitääkö tämän mustapunaisen alipainejohdon mennä kiinni tuohon moottorin tukikumeen vai mihin sen pitäisi mennä? Mulla se nimittäin roikkuu vaan vapaana tuolla konetilassa. Kuva siis imusarjan vierestä, kuljettajan puoli.
Kuva vähän huono, mutta toivottavasti porukka ymmärtää. Auto siis 530da -99
Sain toisenkin puolen narinan vaihdettua. Ekan kanssa meni pari iltaa kun piti värkätä vehkeitä ja toisen kanssa pari tuntia kun oli systeemit millä hoitaa homma.
Aikaahan lähinnä meni putkenpätkien metsästämisessä kun ei ihan kaikkee rautaroinaa löydy tallista
Jatkan tuota sivua aiempaa kysymystä: Pitääkö tämän mustapunaisen alipainejohdon mennä kiinni tuohon moottorin tukikumeen vai mihin sen pitäisi mennä? Mulla se nimittäin roikkuu vaan vapaana tuolla konetilassa.
Letkun pitäisi mennä tukikumille. Alipaineella säädetään kumi löysemmäksi matalilla kierroksilla.
Ja siinä tukikumissa olisi hyvä olla myös mutteri kiinni.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment