memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    Originally posted by zener View Post
    Eikös tässä ongelman ydin ennenmminkin ole se, että mistä se vesi sinne takakonttiin tulee?
    Se unohtukin kertoa että ainakin takavalojen reunasta menee vettä kun esim takaluukun avaa nii sitä reunaa pitkin ne vedet sinne menee en muuta reittiä ole huomannut ja se toinen tulppa oli aika heikossa hapessa mutta tuskin nyt kuitenkaa sitä kautta ne vedet sinne menee tulishan ne sieltä uloskin.
    Kyseessä siis sedani.
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Originally posted by zener View Post
      Eikös tässä ongelman ydin ennenmminkin ole se, että mistä se vesi sinne takakonttiin tulee?
      Ei, vaan:
      Originally posted by TareJR View Post
      mut tässä se olelinen puutuki se että, miks tosta puutuu toi yks kuva vaikka sen alitoin tonne sivuille jne

      Comment

      • Mad_Mike
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 177
        • Oulun seutu

        Originally posted by sonikk View Post
        Toukan lisäjarruvalo ei toimi, onko vika yleensä itse valossa vaiko johdoissa? Koitin yleismittarilla mittailla liittimestä jarru pohjassa mutta en saanut mitään järkevää, tuleeko siihen 12V vaiko eikö?
        Tarkasta takaluukun johtosarjat, eteenkin saranan kohdalta.(eli pura ne kaikki muovit pois saranoista sekä takaluukun "kehyksistä".
        530XD LCI M-Sport

        ex E39 530iA M-Sport
        ex E39 530dAT

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Missä sijaitsee E39 M5:ssa bensalinjan takaiskuventtiili?Onko se tuossa paineensäätimen yhteydessä,vai...
          Edelleen tietoa vailla.

          Comment

          • aapo609
            Newbiemmer
            • Jul 2011
            • 24
            • porvoo

            moro vain kaikille! tosiaan tuli tuommoinen 530da touring vuodelta 1999 hankittua, ensimmäinen bemarini siis. kilometrejä mittarissa vajaat 280 000.
            kysymys kuuluukin siis mitä tuohon öljynvaihdon yhteydessä olisi hyvä vaihtaa, esim ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta yms? kilometrejä tulee viikossa reilu 800, joten autoa aion huoltaa kyllä jämptisti, jotta olisi edes jonkinlaiset edellytykset auton hyvän kunnon säilymiselle

            Comment

            • Jarzka_
              Newbiemmer
              • Apr 2011
              • 23
              • Helsinki

              Originally posted by aapo609 View Post
              moro vain kaikille! tosiaan tuli tuommoinen 530da touring vuodelta 1999 hankittua, ensimmäinen bemarini siis. kilometrejä mittarissa vajaat 280 000.
              kysymys kuuluukin siis mitä tuohon öljynvaihdon yhteydessä olisi hyvä vaihtaa, esim ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta yms? kilometrejä tulee viikossa reilu 800, joten autoa aion huoltaa kyllä jämptisti, jotta olisi edes jonkinlaiset edellytykset auton hyvän kunnon säilymiselle
              Itse vaihtaisin ehdottomasti öljynseparaattorin. Tuolla on ohjeet projektiosiossa vaihtoon ja uudemman separaattorin varaosanumero



              Edit. Niin ja tosiaan läpät pois ettei tule ikäviä yllätyksiä. En kyllä muista minävuonna ne läpät tuli automaatteihin....
              E39 530d -03 m-sport
              E39 520i -98
              E30 325i -86

              Comment

              • puppetmaster
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 74
                • Tampere

                Originally posted by mikron View Post
                Eteen ja taakse on sitten eri osanumerot. Taakse taitaa olla tuo 9.

                En tiedä mitä eroa niillä oikeasti on, mutta ainakin numero on eri.

                Comment

                • timohe
                  Newbiemmer
                  • Jun 2011
                  • 9
                  • Helsinki

                  Originally posted by timohe View Post
                  Lämmöt nousi Kehä 1:stä ajaessa ihan normaalisti 60:iä, ei ruuhkassa seisoessa. Eli tuuletusta moottorilla pitäisi olla. Tosin motarille asti en päässyt, koska lämpöjen noustessa tehot katosivat autosta. Hyvä että pääsi kotiin asti nilkuttamaan.

                  Kun sammuttaa ja antaa sähköflektin pyöriä, niin lämmöt kyllä laskee. Auto käynnissä paikallaan ei tunnu laskevan. Mutta kun lähtee taas ajamaan, niin vähän ajan päästä lämmöt taas tapissa. Ihan keittämiseen asti ei tainnut päästä, kertaalleen kuitenkin kokeillessa auto vinkaisi "Coolant Temp:stä" ja hetken päästä sammui.

                  Paisuntasäiliö oli minusta täynnä nestettä joka väriltään näytti ihan ok, mutta en sen tarkemmin tajunnut katsella. Öljy todellakin normaalia dieselmustaa, tarkoitin että ei ole harmaata. Kylläkai dieselissäkin öljy menee harmaaksi vesien sekoittuessa ?

                  Molemmat flektit tuntuvat toimivan ihan ok auton käydessä, mutta pitää kokeilla vielä tuolla sanomalehdellä. Ja pitää lukea tuo linkittämäsi ketju läpi.
                  Auto on nyt kunnossa ja viaksi selvisi lopulta juuri tuo viallinen visko. Varmuuden välttämiseksi tuli vielä vaihdatettua viskon lisäksi termostaatti.

                  Suuret kiitokset kaikille selvitystyöhön osallistuneille.
                  --- E39 530dat -99 ---

                  Comment

                  • 4n4c0nd4
                    Newbiemmer
                    • Nov 2007
                    • 12

                    Mulla on ollut tehot hukassa pitkän aikaa 530da(-99) mallin autossa. Nyt kuitenkin ajattelin alkaa vikaa oikein metsästämään... Vikakoodeja ei ollut jäänyt yhtään talteen moottorilta, kun katottiin toissa päivänä.
                    Auto ei puske mustaa savua yhtään, tuntuu vaan että vetoja ei oo hirveästi, ylärekisterissä ottaa pienen piikin, mutta lähes huomaamaton sekin. Pitäiskö normaalisti tuo 3.0d pannu lykätä mustaa savua jonkun verran täys kiihdytyksessä?

                    Moottori kuuluu sisälle aika kovasti, uskoisin tukikumien myös olevan loppu, mutta nehän ny ei tehoihin vaikuta. Moottori siis kuuluu sisälle yllättävän kovaa ja suhina kuuluu myös yllättävän kovana, viittaisiko tämä ahtovuotoon?

                    80-120 aika menee kickdownilla johonkin 7.5s :( ja 0-100 oli jossain 10.5s korvilla. Näistä luvuista ei nyt hirveesti informaatiota ole, mutta tehoa uupuu...
                    Last edited by 4n4c0nd4; 29-07-2011, 23:53.

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8975
                      • Kellokoski

                      Originally posted by 4n4c0nd4 View Post
                      Moottori kuuluu sisälle aika kovasti, uskoisin tukikumien myös olevan loppu, mutta nehän ny ei tehoihin vaikuta. Moottori siis kuuluu sisälle yllättävän kovaa ja suhina kuuluu myös yllättävän kovana, viittaisiko tämä ahtovuotoon?

                      80-120 aika menee kickdownilla johonkin 7.5s :(
                      Paitsi että tukikumit vaikuttaa. Niihin kun menee alipaineletkut ja turbon siivet säätyy alipaineella tai siis nyt ei varmaan säädy. Eli kumit ja letkut vaihtoon
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • +Jompp3-
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2011
                        • 47
                        • Mikkeli

                        Originally posted by +Jompp3- View Post
                        Onkohan mikä 523:ssa vikana, kun valot "tuikuttaa". Ajovalot ja sisävalot molemmat tuikuttaa. Ja esim jarrua painaessa kun jarruvalo syttyy niin näyttäs että kaikki valot toimii ehkä 20sek normaalistin kun taas alkaa "tuikuttaan". Oiskohan joku maavika mahdollinen. :think
                        Onko kellään mitään veikkauksia? :think Latas ihan normaalisti, kun mittasin, eikä tietokonekkaan näyttäny mitää poikkeavaa, kun auto kävi johon nokassa. Päivällä tuota valojen värinää ei huomaa, mutta pimeällä kylläkin.
                        -e39 523i
                        -Yamaha R1

                        Comment

                        • 4n4c0nd4
                          Newbiemmer
                          • Nov 2007
                          • 12

                          Jatkan tuota sivua aiempaa kysymystä: Pitääkö tämän mustapunaisen alipainejohdon mennä kiinni tuohon moottorin tukikumeen vai mihin sen pitäisi mennä? Mulla se nimittäin roikkuu vaan vapaana tuolla konetilassa. Kuva siis imusarjan vierestä, kuljettajan puoli.


                          Kuva vähän huono, mutta toivottavasti porukka ymmärtää. Auto siis 530da -99

                          Comment

                          • Uffa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 126
                            • Replot

                            Sain toisenkin puolen narinan vaihdettua. Ekan kanssa meni pari iltaa kun piti värkätä vehkeitä ja toisen kanssa pari tuntia kun oli systeemit millä hoitaa homma.
                            Aikaahan lähinnä meni putkenpätkien metsästämisessä kun ei ihan kaikkee rautaroinaa löydy tallista

                            Tollasella onnistui ihan hyvin.



                            Vanhat rouskut:
                            Vikakoodinlukua Vaasassa

                            Comment

                            • juki85
                              Bimmer Rookie
                              • May 2009
                              • 156
                              • Oulu

                              Onko kenelläkään e39 sedanissa Kovil-merkkistä irroitettavaa vetokoukkua M-sport puskurin kanssa?
                              BMW G21 320e xDrive

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by 4n4c0nd4 View Post
                                Jatkan tuota sivua aiempaa kysymystä: Pitääkö tämän mustapunaisen alipainejohdon mennä kiinni tuohon moottorin tukikumeen vai mihin sen pitäisi mennä? Mulla se nimittäin roikkuu vaan vapaana tuolla konetilassa.
                                Letkun pitäisi mennä tukikumille. Alipaineella säädetään kumi löysemmäksi matalilla kierroksilla.
                                Ja siinä tukikumissa olisi hyvä olla myös mutteri kiinni.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X