E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    Originally posted by Xhaust View Post
    Pystyykö 12/97 valmistettuun -98 523:seen vaihtamaan itse jäähdytinnesteet vai tarviiko jotain erikoistyökaluja ilmeisesti jotain lämpöakkua varten, joka löytyy ainakin joistain malleista? :think
    Pystyy, mutta jos ei ilmaus ole hallussa, niin ei kannata. Tosin aika moni korjaamokaan ei hallitse kys. moottorin ilmausta.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • Xhaust
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 43
      • Oulu

      No katsotaan miten käy. Ainakin löysin hyvät ohjeet tuohon ilmauskeen.
      Rempatessa tämä topicci on kyllä kullan arvoinen .

      Seuraava kysymys olisikin, että miten viskotuulettimesta saa irti sen 32mm mutterin? Vasaralla naputettaessa hihna luistaa ja mutteri ei oikein irtoa.:think

      Tuo on ilmeisesti vastakierremutteri, ja naputtelin sitä matkustajan puolelle päin.
      Mercedes-Benz S 500L -03

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8279
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Xhaust View Post
        No katsotaan miten käy. Ainakin löysin hyvät ohjeet tuohon ilmauskeen.
        Rempatessa tämä topicci on kyllä kullan arvoinen .

        Seuraava kysymys olisikin, että miten viskotuulettimesta saa irti sen 32mm mutterin? Vasaralla naputettaessa hihna luistaa ja mutteri ei oikein irtoa.:think

        Tuo on ilmeisesti vastakierremutteri, ja naputtelin sitä matkustajan puolelle päin.
        no nyt se on sitten tosi piukassa

        kun avain on mutterissa pystyssä niin myötäpäivään aukeaa eli kuskinpuolelle päin..

        ihan reippaita iskuja saa antaa useamman että lähtee jos lähtee.. siihen on olemassa myös työkalu että saa pidettyä vesipumppua paikallaan.. ja kootessa vähän kuparitahnaa kierteisiin niin saa seuraavallakin kertaa auki
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8974
          • Kellokoski

          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
          mittailin tuossa itekin noita pultteja, niin mulla ainakin pultit oli 30mm, veikkaisin vakioiksi hyvin vahvasti.
          Vakioissa on kierrettä jotain 23-26mm en nyt ulkoa muista tarkkaa mittaa. Bilteman pultit on muutaman mm pidemmät mutta mahtuu hyvin.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Xhaust
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 43
            • Oulu

            Nyt se sitten pärähti auki!!!

            Lähti päivän väsytyksen + kuumailmapuhaltimen ja kylmäsprayn avulla. Ei tällasissa mutterin irrotuksissa välttämättä tuntipalkoille pääse .

            !!!!
            Mercedes-Benz S 500L -03

            Comment

            • Uffa
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 126
              • Replot

              Onkohan nämä mistään kotoisin? Optimal on merkki ja paikallinen Autoasi antaa 2v takuun. http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detai...ontrolArm.html
              Vikakoodinlukua Vaasassa

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Uffa View Post
                Onkohan nämä mistään kotoisin? Optimal on merkki ja paikallinen Autoasi antaa 2v takuun. http://cn.oemol.com/oem/en_oem_detai...ontrolArm.html
                Ovat kotoisin Kiinasta... Takuu ei paljon lämmitä sillä noiden vaihtaminen ja pyöräkulmien säätö (ja huonolla tuurilla uusien renkaiden osto) on kuitenkin aika iso/kallis homma vaikka uudet osat saisikin takuusta. Ennemmin laitan kerralla kunnon osat eli Lemförder. Tietty asia voi olla eri jos auto on menossa myyntiin ja pitää saada halvalla kuntoon.
                E39 528iA

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Jahas, johan taas bemari myrkyn lykkäs!! Elikkä pyörin takakontissa ja laittelin katoverhoitua takas kiinni. Yht' äkkiä alko kuuluu hurinaa kontin alta, joka sit loppu aika nopiasti. löin kamat kasaan ja huomasin et perä oli ihan ylhäällä. Ajoin pihasta ulos ja pakitin takas, sit kuulu pamahdus ja eka tippu apparin puoli ihan tonttiin ja sit toinenkin puoli...se ilmapussi posahti. Soitto pajalle ja huomenna hinaus sinne. Eivät olleet siellä ikinä kuulleet että noin ois käyny. Eli auto oli ilman virtoja, viime ajosta noin 3h -> sit yht' äkkiä perä ylös ja poks!

                  Mistäköhän tollanen mahtaapi johtua?? Ja onko kellään hajua mitä tollanen ilmapussi mahtaa maksaa, saiskohan jostain käytettynä?? :think
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • aripaa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 520
                    • Kuhmo

                    Originally posted by KuPa View Post
                    Jahas, johan taas bemari myrkyn lykkäs!! Elikkä pyörin takakontissa ja laittelin katoverhoitua takas kiinni. Yht' äkkiä alko kuuluu hurinaa kontin alta, joka sit loppu aika nopiasti. löin kamat kasaan ja huomasin et perä oli ihan ylhäällä. Ajoin pihasta ulos ja pakitin takas, sit kuulu pamahdus ja eka tippu apparin puoli ihan tonttiin ja sit toinenkin puoli...se ilmapussi posahti. Soitto pajalle ja huomenna hinaus sinne. Eivät olleet siellä ikinä kuulleet että noin ois käyny. Eli auto oli ilman virtoja, viime ajosta noin 3h -> sit yht' äkkiä perä ylös ja poks!

                    Mistäköhän tollanen mahtaapi johtua?? Ja onko kellään hajua mitä tollanen ilmapussi mahtaa maksaa, saiskohan jostain käytettynä?? :think
                    Eihän letkut lähteneet irti ilmajousen yläpäästä?.

                    Miksi pajalle, ne voi vaihtaa itsekin, noin 10 min/pussi sitten kun kontin verhoilut on purettu ja rengas/renkaat on poistettu.

                    Maksoi schmiedmanilla noin 200 hunttia per pussi ( orggis ( made in mexico ))
                    Ext. bmw:t
                    e28 518i -87
                    e34 518i -92
                    e39 540ia sedan 7/98
                    e39 540ia sedan 9/98
                    e39 540ia tour. 12/98
                    E34 525i Touring 7/92

                    Vikakoodien lukua/nollausta.

                    e39 540 ia sedan 7/96

                    Comment

                    • KuPa
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 282
                      • suomi

                      Originally posted by aripaa View Post
                      Eihän letkut lähteneet irti ilmajousen yläpäästä?.

                      Miksi pajalle, ne voi vaihtaa itsekin, noin 10 min/pussi sitten kun kontin verhoilut on purettu ja rengas/renkaat on poistettu.

                      Maksoi schmiedmanilla noin 200 hunttia per pussi ( orggis ( made in mexico ))
                      Kyllä tuli sellannen paukahdus, että tuskin lähti letku.

                      Ei viitti lähteen ite kikkailleen, ku ei oo hajuakaan mitä tehdään..Siis ammattimiehelle suoraan, niin saa autonkin joskus ajoon.

                      Ahaa, onko siellä siis kummallekkin puolelle omat pussit?? Miksi sitten koko perä nuolee maata, eikä vaan toinen puoli?? :think

                      Ihmetyttää kyl tuo miten se ylipäätänsä tapahtu, ku ei ollu virtoja, ajostakin menny jo aikaa ja sit yht' äkkiä kävi noin!!
                      "530da touring -00"

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Vakioissa on kierrettä jotain 23-26mm en nyt ulkoa muista tarkkaa mittaa. Bilteman pultit on muutaman mm pidemmät mutta mahtuu hyvin.
                        No noissa ainakin tasan 30mm kierre. Ja nuokaan ei tunnu häävin pitkille menevän kierteilleen, niin ei kait nyt vakiot (jos nuo nyt sitten ei olis?) vielä ois lyhyemmät?? :think
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • Tomppa80
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 2088
                          • Raahe

                          Jatke teki TAAS tempun viimeviikolla. Parkkeerasin auton tehtaan parkkiin, olin töissä n.8h. ja lähtiessäni töistä ei auto käynnisty. Täysin toisinto keväältä kun autosta meni kampiakselin tunnistin. Mutta nyt viaksi selviytyi polttoainepumpun sulake, joka oli mennyt halki niin, että sitä ei silmillä nähnyt. Samalla korjaantui auton huono teho, ei ole ollut vääntöä juurikaan ja jne. Sulake vaihtamalla tuli tehotkin takaisin. Ihmeellistä!!!
                          Mercedes Benz E -07
                          BMW 523i -96
                          Volvo v70t5 -99
                          Harley Davidson Electra Glide -00
                          Solifer SM -75

                          Comment

                          • TimE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 174
                            • Espoo

                            Originally posted by Tomppa80 View Post
                            Jatke teki TAAS tempun viimeviikolla. Parkkeerasin auton tehtaan parkkiin, olin töissä n.8h. ja lähtiessäni töistä ei auto käynnisty. Täysin toisinto keväältä kun autosta meni kampiakselin tunnistin. Mutta nyt viaksi selviytyi polttoainepumpun sulake, joka oli mennyt halki niin, että sitä ei silmillä nähnyt. Samalla korjaantui auton huono teho, ei ole ollut vääntöä juurikaan ja jne. Sulake vaihtamalla tuli tehotkin takaisin. Ihmeellistä!!!
                            Itselläni on käyny samalla tavalla tuon sulakkeen kanssa että on hajonnut silleen ettei silmillä huomannut mistäköhän tällainen oikein johtuu? :think

                            Ja sitten yks kysymys että millä kannattais nuo ajovalojen lasit oikein kiillottaa? kun ovat aika pahasti harmaantuneet kun ei viittisi uusia ostaa.
                            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              Originally posted by TimE39 View Post
                              Itselläni on käyny samalla tavalla tuon sulakkeen kanssa että on hajonnut silleen ettei silmillä huomannut mistäköhän tällainen oikein johtuu? :think

                              Ja sitten yks kysymys että millä kannattais nuo ajovalojen lasit oikein kiillottaa? kun ovat aika pahasti harmaantuneet kun ei viittisi uusia ostaa.
                              ajovalot saa "myllyttämällä" hienoon kuntoon. tarkemmat ohjeetkin taitaa löytyä jostain foorumilta, ainakin nimimerkki "sonikk" on sen tehnyt

                              mutta satasella saa uudet..

                              itse hieroin oman entisen e39 linssit mequairssin scratch X aineella, ja pienimmät naarmut ja jäljet lähti, mutta oli siinä vielä parantamisen varaa. aine maksaa esim hong kongista joku 10e muistaakseni
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by väiski525 View Post
                                ajovalot saa "myllyttämällä" hienoon kuntoon. tarkemmat ohjeetkin taitaa löytyä jostain foorumilta, ainakin nimimerkki "sonikk" on sen tehnyt
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X