Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Originally posted by TJJ View Post
    Edelleenkin kysyn miten tuo on kotona ilmattu? Avattu vaan nipat ja laskettu nestettä ulos? Vai painoiko joku jarrua jne. samalla kun noita avattiin?



    Väärä tapa, jos tosiaan noin tehtiin. Laittoiko ne jarrunestesäiliön korkkiin täyttölaitteen?



    Jos poljinta painettiin kotona ilmauksen aikana, on sylinterin mäntä mennyt syvemmälle kuin normaalisti ja tiivisteet ovat voineet vaurioitua.
    Ite en ole ilmaillut, kun jotain vanhaa mersua viimeksi, mutta onko E39:n ilmaus jotenkin oma juttunsa?
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Originally posted by Hemu__ View Post
      Voi olla, että auto lähtee huomenna käymään vielä laakkosella ja pitää kysyä, että onko tällainen nyt sitten normaali e39 jarrupoljin, että painuu pohjaan?!
      Tuolla samasta aiheesta... http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=3000448
      ajelehan varovasti, toivottavasti korjaantuu

      Comment

      • Hemu__
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 972
        • Kirkkonummi

        Siis kotona ilmattu niinkun jarrut käsittääkseni kuuluu ilmata, toinen nipan luokse, toinen polkee vähän aikaa jarrua ja pitää paineen polkemalla, toinen avaa nipan, josta letku purkkiin ja tämä toistettiin aina vähintään muutama kerta per kulma.

        En tuosta laakkosen ilmauksesta ole varma, kun faijani sielä kävi, kun en itse kiireiltäni kerennyt, eikä faijakaan ollut tietoinen siitä, oliko niillä jokin täyttölaite käytössä vai ei, pistetään faija taas huomenna asialle ja kysymään asiaa jos se selviäisi.

        Comment

        • Hemu__
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 972
          • Kirkkonummi

          Originally posted by mijuko View Post
          Tuolla samasta aiheesta... http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=3000448
          ajelehan varovasti, toivottavasti korjaantuu

          Elikkä jarrusatuloiden tiivisteet, taikka pääsylinteri basana?

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Hemu__ View Post
            Elikkä jarrusatuloiden tiivisteet, taikka pääsylinteri basana?
            Pääsylinterin.
            E39 528iA

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by mikron View Post
              Ite en ole ilmaillut, kun jotain vanhaa mersua viimeksi, mutta onko E39:n ilmaus jotenkin oma juttunsa?
              Eipä varsinaisesti, toki ABS/DSC voi hankaloittaa hommaa jos tekee muutakin kuin vain vaihtaa nesteet.
              Polkimella ilmauksessa on nuo vaaransa (myös muissakin autoissa), mutta kyllähän se pelkkä nesteiden vaihto niinkin onnistuu. Paras kuitenkin olisi systeemi jossa jarrunestesäiliön korkin tilalle tulee joko täyttölaite joka syöttää nestettä tai sitten halvempi ratkaisu korkki jossa on kiinni ilmaletku johon laitetaan max. 1,4bar paine.
              E39 528iA

              Comment

              • Jh5xx
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 496
                • Kiuruvesi

                Sulakekaavio E39:siin

                Löytyskö joltain sulakekaavio e39 vm:-00 tourinkiin ja mielellään suomen tahi englannin kielinen kun en netin syöväreistä löötäny nuin äkkiseltään!!!
                alkuperäisen kaavion alareunassa numerosarja 8 384 688
                e 6433.L


                kiitoksia etukäteen!
                Last edited by Jh5xx; 12-07-2011, 10:44.
                E70 X5 LCI
                - P-Sawo Connection -
                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                Ex: E91 318d
                Ex: E61 525d toukka
                Ex: E46 330d sedan
                Ex: E46 328 Coupe
                Ex: E39 530d Sedan

                Ex: E39 525i Sedan
                Ex: E39 523i Toukka
                + Useita ex kikottimia

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  Originally posted by Jph523 View Post
                  Löytyskö joltain sulakekaavio e39 vm:-00 tourinkiin ja mielellään suomen tahi englannin kielinen kun en netin syöväreistä löötäny nuin äkkiseltään!!!


                  kiitoksia etukäteen!

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Onko bensa mallin e39:ssä takakelkan puslat kulutustavaraa niinkuin dieseleissä? Vähän on alkanut epäilyttää olisiko omassa sigun e39:ssä ne loppu. Silmämääräisesti näyttää kuitenkin hyväkuntoisilta, mutta kertokaas miten sen voi todeta olisiko vaihdon aika? Oireina poikittaisurien ylityksissä tuleva epämiellyttävä peräpään jysähdys ja pysähtyessä auto jää heilumaan. Kaikki iskarit on vaihdettu vuoden sisällä kuten myös ylätuet. Edessä Koni Sport:t ja takana alkuperäiset Sachsit. Jysähdykset takapäästä oikeastaan jopa paheni iskareiden vaihdon jälkeen.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Originally posted by markok View Post
                      Onko bensa mallin e39:ssä takakelkan puslat kulutustavaraa niinkuin dieseleissä? Vähän on alkanut epäilyttää olisiko omassa sigun e39:ssä ne loppu. Silmämääräisesti näyttää kuitenkin hyväkuntoisilta, mutta kertokaas miten sen voi todeta olisiko vaihdon aika? Oireina poikittaisurien ylityksissä tuleva epämiellyttävä peräpään jysähdys ja pysähtyessä auto jää heilumaan. Kaikki iskarit on vaihdettu vuoden sisällä kuten myös ylätuet. Edessä Koni Sport:t ja takana alkuperäiset Sachsit. Jysähdykset takapäästä oikeastaan jopa paheni iskareiden vaihdon jälkeen.
                      Ite funtsailen kuinka jämptisti noidenki neljän pultin tulis olla momentis. Rannemomentilla tuntu ettei kiristy millään. siis kiristyi kyllä mutta tuntui vielä pyörivän lisääkin :P

                      Comment

                      • Hemu__
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 972
                        • Kirkkonummi

                        Pääsylinterin tiivistesarja uusittu, jarrut ilmattu kotikonstein, toinen polkee toinen ilmaa jne. Poljin tuntuma ennallaan, poljin painuu hitaasti lähes pohjaan, luistonesto/abs valo alkoi palamaan, josko se ei enää aamulla häiritsisi.

                        Mitäs teen seuraavaksi TJJ?

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Hemu__ View Post
                          Pääsylinterin tiivistesarja uusittu, jarrut ilmattu kotikonstein, toinen polkee toinen ilmaa jne. Poljin tuntuma ennallaan, poljin painuu hitaasti lähes pohjaan, luistonesto/abs valo alkoi palamaan, josko se ei enää aamulla häiritsisi. Mitäs teen seuraavaksi TJJ?
                          Mistä sait tuohon tiivistesarjan?

                          Tuon pääsylinterin irrotuksen jälkeen DSC pitää ilmata diagnostiikkaohjelmalla sen ohjeiden mukaisesti. Menee jotenkin näin: autoon kytketään paineella jarrunestettä syöttävä laite ja avataan satulan ilmausnippa, päästetään nestettä ulos, suljetaan ilmausnippa (tämä eka ilmaus voi olla turha ja vain seuraavat tarvitaan). Ajetaan diagnostiikasta ilmausohjelma ilmausnippa auki, lopuksi poljetaan 5 kertaa jarru pohjaan ja suljetaan ilmausnippa. Melko monimutkaista ja sitä voi sitten vaan miettiä tekeekö merkkihuolto sen täysin ohjeiden mukaan vai mutu-periaatteella...
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Jucke
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 518
                            • Keski-suomi

                            Tilasin ebaysta "Meyle HD" tukivarret sigun autoon, tällaiset tuli:



                            Eikös noissa pitäisi olla HD sinetti laatikossa, ja onko nuo ylipäätään e39 540i:hin sopivat? Netistä löytyneissä kuvissa nuo puslien reiät on ainakin täysin erilaiset. Huomenna oli tarkoitus viedä tukivrsien vaihtoon
                            E34 ///M5 3.8 '93,
                            ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by Hemu__ View Post
                              Pääsylinterin tiivistesarja uusittu, jarrut ilmattu kotikonstein, toinen polkee toinen ilmaa jne. Poljin tuntuma ennallaan, poljin painuu hitaasti lähes pohjaan, luistonesto/abs valo alkoi palamaan, josko se ei enää aamulla häiritsisi.
                              Tuolla polkemalla ja nippaa avaamalla on kyllä auto kuin auto todella työlästä saada ilmaantumaan, vaikkei olisi edes abs-palikassa ilmaa. Varsinkin jos on vain muutaman kerran tehty tuota rumbaa, on homma pahasti kesken. Hae vähintään purkki jossa on venttiili sisällä, että pystyt polkemaan nippa auki ja näet koska ilman tuleminen loppuu. Muut vaihtoehdot käy myös, kuten ylipainetta jarrunestesäiliöön tai alipainepumpulla ilmausnipasta imaisu.

                              Pelkässä satulanvaihdossakin voi joutua polkemaan nestettä läpi puoli litraa ennenkuin kaikki ilma on poissa, ja se on todella paljon tuolla nippa auki - nippa kiinni tyylillä. Pääsylinteriä jos availee niin homma muuttuu lähes mahdottomaksi.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • sonikk
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 1664
                                • Kerava

                                Originally posted by Jucke View Post
                                Eikös noissa pitäisi olla HD sinetti laatikossa, ja onko nuo ylipäätään e39 540i:hin sopivat? Netistä löytyneissä kuvissa nuo puslien reiät on ainakin täysin erilaiset. Huomenna oli tarkoitus viedä tukivrsien vaihtoon
                                Paha sanoa, ainakin mulla oli boksissa HD-tarra kun ostin koiranluut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎