Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemu__ View PostVoi olla, että auto lähtee huomenna käymään vielä laakkosella ja pitää kysyä, että onko tällainen nyt sitten normaali e39 jarrupoljin, että painuu pohjaan?!
ajelehan varovasti, toivottavasti korjaantuu
Comment
-
-
Siis kotona ilmattu niinkun jarrut käsittääkseni kuuluu ilmata, toinen nipan luokse, toinen polkee vähän aikaa jarrua ja pitää paineen polkemalla, toinen avaa nipan, josta letku purkkiin ja tämä toistettiin aina vähintään muutama kerta per kulma.
En tuosta laakkosen ilmauksesta ole varma, kun faijani sielä kävi, kun en itse kiireiltäni kerennyt, eikä faijakaan ollut tietoinen siitä, oliko niillä jokin täyttölaite käytössä vai ei, pistetään faija taas huomenna asialle ja kysymään asiaa jos se selviäisi.
Comment
-
-
Originally posted by mijuko View PostTuolla samasta aiheesta... http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=3000448
ajelehan varovasti, toivottavasti korjaantuu
Elikkä jarrusatuloiden tiivisteet, taikka pääsylinteri basana?
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostIte en ole ilmaillut, kun jotain vanhaa mersua viimeksi, mutta onko E39:n ilmaus jotenkin oma juttunsa?
Polkimella ilmauksessa on nuo vaaransa (myös muissakin autoissa), mutta kyllähän se pelkkä nesteiden vaihto niinkin onnistuu. Paras kuitenkin olisi systeemi jossa jarrunestesäiliön korkin tilalle tulee joko täyttölaite joka syöttää nestettä tai sitten halvempi ratkaisu korkki jossa on kiinni ilmaletku johon laitetaan max. 1,4bar paine.
Comment
-
-
Sulakekaavio E39:siin
Löytyskö joltain sulakekaavio e39 vm:-00 tourinkiin ja mielellään suomen tahi englannin kielinen kun en netin syöväreistä löötäny nuin äkkiseltään!!!
alkuperäisen kaavion alareunassa numerosarja 8 384 688
e 6433.L
kiitoksia etukäteen!Last edited by Jh5xx; 12-07-2011, 10:44.E70 X5 LCI- P-Sawo Connection -- Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
-vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-
Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta
Ex: E91 318dEx: E61 525d toukka
Ex: E46 330d sedan
Ex: E46 328 Coupe
Ex: E39 530d Sedan
Ex: E39 525i Sedan
Ex: E39 523i Toukka
+ Useita ex kikottimia
Comment
-
-
Originally posted by Jph523 View PostLöytyskö joltain sulakekaavio e39 vm:-00 tourinkiin ja mielellään suomen tahi englannin kielinen kun en netin syöväreistä löötäny nuin äkkiseltään!!!
kiitoksia etukäteen!
Comment
-
-
Onko bensa mallin e39:ssä takakelkan puslat kulutustavaraa niinkuin dieseleissä? Vähän on alkanut epäilyttää olisiko omassa sigun e39:ssä ne loppu. Silmämääräisesti näyttää kuitenkin hyväkuntoisilta, mutta kertokaas miten sen voi todeta olisiko vaihdon aika? Oireina poikittaisurien ylityksissä tuleva epämiellyttävä peräpään jysähdys ja pysähtyessä auto jää heilumaan. Kaikki iskarit on vaihdettu vuoden sisällä kuten myös ylätuet. Edessä Koni Sport:t ja takana alkuperäiset Sachsit. Jysähdykset takapäästä oikeastaan jopa paheni iskareiden vaihdon jälkeen.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostOnko bensa mallin e39:ssä takakelkan puslat kulutustavaraa niinkuin dieseleissä? Vähän on alkanut epäilyttää olisiko omassa sigun e39:ssä ne loppu. Silmämääräisesti näyttää kuitenkin hyväkuntoisilta, mutta kertokaas miten sen voi todeta olisiko vaihdon aika? Oireina poikittaisurien ylityksissä tuleva epämiellyttävä peräpään jysähdys ja pysähtyessä auto jää heilumaan. Kaikki iskarit on vaihdettu vuoden sisällä kuten myös ylätuet. Edessä Koni Sport:t ja takana alkuperäiset Sachsit. Jysähdykset takapäästä oikeastaan jopa paheni iskareiden vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostPääsylinterin tiivistesarja uusittu, jarrut ilmattu kotikonstein, toinen polkee toinen ilmaa jne. Poljin tuntuma ennallaan, poljin painuu hitaasti lähes pohjaan, luistonesto/abs valo alkoi palamaan, josko se ei enää aamulla häiritsisi. Mitäs teen seuraavaksi TJJ?
Tuon pääsylinterin irrotuksen jälkeen DSC pitää ilmata diagnostiikkaohjelmalla sen ohjeiden mukaisesti. Menee jotenkin näin: autoon kytketään paineella jarrunestettä syöttävä laite ja avataan satulan ilmausnippa, päästetään nestettä ulos, suljetaan ilmausnippa (tämä eka ilmaus voi olla turha ja vain seuraavat tarvitaan). Ajetaan diagnostiikasta ilmausohjelma ilmausnippa auki, lopuksi poljetaan 5 kertaa jarru pohjaan ja suljetaan ilmausnippa. Melko monimutkaista ja sitä voi sitten vaan miettiä tekeekö merkkihuolto sen täysin ohjeiden mukaan vai mutu-periaatteella...
Comment
-
-
Tilasin ebaysta "Meyle HD" tukivarret sigun autoon, tällaiset tuli:
Eikös noissa pitäisi olla HD sinetti laatikossa, ja onko nuo ylipäätään e39 540i:hin sopivat? Netistä löytyneissä kuvissa nuo puslien reiät on ainakin täysin erilaiset. Huomenna oli tarkoitus viedä tukivrsien vaihtoonE34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88
Comment
-
-
Originally posted by Hemu__ View PostPääsylinterin tiivistesarja uusittu, jarrut ilmattu kotikonstein, toinen polkee toinen ilmaa jne. Poljin tuntuma ennallaan, poljin painuu hitaasti lähes pohjaan, luistonesto/abs valo alkoi palamaan, josko se ei enää aamulla häiritsisi.
Pelkässä satulanvaihdossakin voi joutua polkemaan nestettä läpi puoli litraa ennenkuin kaikki ilma on poissa, ja se on todella paljon tuolla nippa auki - nippa kiinni tyylillä. Pääsylinteriä jos availee niin homma muuttuu lähes mahdottomaksi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Jucke View PostEikös noissa pitäisi olla HD sinetti laatikossa, ja onko nuo ylipäätään e39 540i:hin sopivat? Netistä löytyneissä kuvissa nuo puslien reiät on ainakin täysin erilaiset. Huomenna oli tarkoitus viedä tukivrsien vaihtoon
Comment
-
Comment