Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaikkone
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 933
    • Villähde

    Mikähän mahtais aiheuttaa semmosen flaplatus äänen, ääni kuulostaa siltä kuin renkaassa olis jotain mikä flaplattaa, mutta en usko että ääni on renkaista lähtösin, tai jos on niin miten moisen voi tarkemmin paikantaa & päästä eroon.
    pienimuotoinen tärähdys.

    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      kivi urassa tai kulutuspinnassa?

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Originally posted by k0rppi View Post
        kivi urassa tai kulutuspinnassa?
        tais olla renkaista riippumatta

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          Originally posted by kaikkone View Post
          Mikähän mahtais aiheuttaa semmosen flaplatus äänen, ääni kuulostaa siltä kuin renkaassa olis jotain mikä flaplattaa, mutta en usko että ääni on renkaista lähtösin, tai jos on niin miten moisen voi tarkemmin paikantaa & päästä eroon.
          pienimuotoinen tärähdys.
          Mulla flaplatti kerran renkaassa L-mallinen kuusiokolo avain ja flaplatus muuttui sihinäksi kun avaimen typeränä poistin kotipihassa... ei tullut mieleen ajaa rengasliikkeen pihaan

          Comment

          • Pexi_87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2011
            • 86
            • Kangasala

            Paljonko kunnossa olevan E39:n akun jännitteen pitäisi laskea yön aikana (12h)?

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by Pexi_87 View Post
              Paljonko kunnossa olevan E39:n akun jännitteen pitäisi laskea yön aikana (12h)?
              Kunnossa oleva e39... kunnossa olevan akun jännite ei ainakaan putoa yhtään tuossa ajassa ~0,2V vanhempikin akku

              Comment

              • Pexi_87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 86
                • Kangasala

                Originally posted by mijuko View Post
                Kunnossa oleva e39... kunnossa olevan akun jännite ei ainakaan putoa yhtään tuossa ajassa ~0,2V vanhempikin akku
                Sen takia tässä kyselenkin kun menee hermi tohon romuun. Yhden vian korjaat niin toinen tulee. Nyt on se kuuluisa sisätilan puhaltimen vastuksen johtoliitin irti, tutkitaan paljonko vie virtaa. Liitin kiinni jännite laski 16h:ssa 0,4V.

                Comment

                • k0rppi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 784
                  • Varkaus

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  tais olla renkaista riippumatta
                  ei se uskon asia ole

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1839
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by zener View Post
                    Osa 5: http://www.realoem.com/bmw/showparts...29&hg=64&fg=40

                    Eri anturi lämmittimelle on ollu jo E34/E32 ikäsissä.
                    Olet oikeassa ja väärässä;

                    Oikeassa:
                    Myös tuo osa #5 vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan. Sillä katsotaan ollaanko ohjaamossa jo päästy tavoitelämpötilaan.

                    Väärässä:
                    Tuo osa ei ole ulkolämpöanturi, vaan ohjaamon sisälämpötilaa mittaava...
                    Ulkolämpöä mitataan sieltä puskurin ja eturenkaan välissä olevalla anturilla.
                    Last edited by Havis; 19-07-2011, 06:45.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      Originally posted by Havis View Post
                      Olet oikeassa ja väärässä;

                      Oikeassa:
                      Myös tuo osa #5 vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan. Sillä katsotaan ollaanko ohjaamossa jo päästy tavoitelämpötilaan.

                      Väärässä:
                      Tuo osa ei ole ulkolämpöanturi, vaan ohjaamon sisälämpötilaa mittaava...
                      Ulkolämpöä mitataan sieltä puskurin ja eturenkaan välissä olevalla anturilla.
                      No niin ajattelinkin, kompura sammuu varmaan jossain +5 asteen paikkeilla?
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Soppelisti irtosi tuo ulkoanturin johtoliitin anturista tässä lomamatkalla. Ulkolämpötilaksi näyttää -40, ei toimi ilmastointi -01 530dat IHKA:lla. Harmi kun en saanut WDS:ää auki, jossa tuon IHKA:n toiminta olisi kuvattu. Ei kestä könytä laittamaan liitintä kiinni, kun hotlan parkkipaikka on mersumiehiä täynnä
                        Edit: WDS as is
                        Air conditioning

                        The compressor only cuts in if the switch-on conditions are fulfilled. The evaporator then produces cold air which is raised to the required temperature in reheat mode with the aid of the heat exchanger.

                        If a mechanically controlled compressor is installed, the evaporator cut-out temperature will be dependent on the outside temperature . The cut-out temperature drops by 1 degree Celsius if the outside temperature increases above 20 °C.

                        To protect the evaporator from icing up , the outlet temperature is monitored by means of a sensor (evaporator sensor ) and the compressor is controlled by means of an electromagnetic clutch .
                        Last edited by schwarze; 19-07-2011, 14:58.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Sen verran kattelin oston jälkeen, että oli samalta vuodelta reaktiotangot kuin autokin, eli ei varmaan ole aivan vasta vaihdettu, kun eikös nykyään järkeään ihmiset laita koko tangon, eikä puslaa siihen?
                          Juuri noin ei kannata sitä puslaa enää erikseen vaihdella vanhoihin tankoihin.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4988
                            • 013

                            Eilen vaihdoin siskon autoon jarrupalat/anturit.

                            Silti jäi kuluneisuuden ilmaseva valo palamaan..

                            Ymmärsinkö oikein että sitä ei tarvitse kuitata?
                            Onko noissa antureissa ollut vikoja?

                            Auto 520i Touring -01

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by Janza182 View Post
                              Eilen vaihdoin siskon autoon jarrupalat/anturit.

                              Silti jäi kuluneisuuden ilmaseva valo palamaan..

                              Ymmärsinkö oikein että sitä ei tarvitse kuitata?
                              Onko noissa antureissa ollut vikoja?

                              Auto 520i Touring -01
                              1. tarkista että liitin on kunnolla kiinni.
                              2. jos oli niin yleismittarilla vaan kokeilemaan että toimiiko anturi, eli anturihan on vain johdonpätkä jonka tulisi olla yhdistettynä. Kun pala on kulunu liikaa, kuluu johto poikki -> valo syttyy.

                              3. vikakoodit, ja selvittämään tarkemmin missä vika, kuitata ei pitäisi tarvita.

                              Comment

                              • Torsti19
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 52
                                • Tampere

                                Originally posted by kaikkone View Post
                                Mikähän mahtais aiheuttaa semmosen flaplatus äänen, ääni kuulostaa siltä kuin renkaassa olis jotain mikä flaplattaa, mutta en usko että ääni on renkaista lähtösin, tai jos on niin miten moisen voi tarkemmin paikantaa & päästä eroon.
                                pienimuotoinen tärähdys.
                                Voisiko olla pohjan suojalevy osittain irti? Välillä näkee vastaantulevia autoja, joissa puskurin alla lepattaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎