Oma Exä 528 teki kylmillä keleillä ihan samaa, syytä en koskaan jaksanu sen kummemmin selvittää. Separaattorin ja venttiilikopantiivisteen vaihto ei ainakaan muistaakseni vaikuttanut asiaan.
Ei taida tähän ongelmaan olla minkäänlaista ratkasua, tai jos onkin niin kukaan ei sitä paljasta Tuntuu niin typerältä kaikki väitökset "Nostaa öljynpaineet" yms. Eihän missään "nyky"autossa kylmä kone rääkäse kertalaakista 2000rpm kierroksia jos pakkastakin on mukavat -20c. Särkee kyllä joka kerta sydäntä kuunnella noiden nostimien säksätystä, pitänee hommata tuplalasit ja/tai kääntää vaan voluumia mankasta niin saa rauhan sielulleen
Itse ostin viime talvena fixus kauppiaalta ku pysty hommaamaan lemförderin osat. kalliit kuitenki oli (makso saman puslan kera ku marmorilla ilman puslaa). ja alennuksen määrä on vähän kiinni siitä kuka tiskin takana sattuu olemaan milläkin kertaa...
Jep jep, itellä kun oli vielä tuttu myyjä AD:llä (nyt koko AD lopettu hyvästi halvat varaosat), sai kaikkea merkkikamaakin kohtuu halvalla. Nyt täytyy sitten alkaa ettiä netistä noita kohtuuhintaisia.
Halvemmalla kyllä saksasta tuntuu saavan kun mistää suomesta
Rahtia tietysti tulee vähän...?
Näähän on halvat http://www.car-parts24.com/products/...-Meyle-HD.html
Mutta BMW:n osanumeron perusteella käy vaan 525,528,540i:hin..? Mut osanumero on kyl sittenkin sama, kun kattoo tarkemmin. Näköjää kannattaa ottaa se silmä käteen...
tuleekos tuolta Peto2 paljo postikuluja?
Noi täytyiskin tilata.
(Kiva kun konttorilla huomattiin, että kuskinpuolen etumpi tuo takakelkan pusla on ihan vinossa, joku osunu siihen, mutta en sitte tiiä mikä. Toivottavasti vaan pultti kiero, ettei enempää risaa! Iskarissakin oli joku lommo. Onneks ei siitä laittanu mitään, vaik ois kait voinu? Ainakin tuumaili kovasti...)
edit:
Nii, arvatkaas vaan kuinka "härskiltä" tuntuu pistää tuo Mazda tulille jostain pakkasesta, kierrokset on siellä 2-3krpm kun kaasaripeli huutaa ryyppy päällä
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Eikö kenelläkään mitään tietoa asiasta? Nyt kun on joku viitisen astettakin aamulla lämmintä, niin nostaa käynnistäessä hetkellisesti kierrokset johonkin 1500 kierrokseen. :think
Voiskohan tuo johtua likaisesta ICV:stä:think
Omastani putsailin hieman kaasuläppää ja ICV:tä imuputkien vaihdon yhteydessä (intake cleanerilla)... tosin ICV ei näyttänyt kovin likaiselta, mutta ei ollu samankaltaisia häiriöitäkään vaikka imuputki oli riekaleina juuri tuosta ICV:n kohdalta.
Jep jep, itellä kun oli vielä tuttu myyjä AD:llä (nyt koko AD lopettu hyvästi halvat varaosat), sai kaikkea merkkikamaakin kohtuu halvalla. Nyt täytyy sitten alkaa ettiä netistä noita kohtuuhintaisia.
Halvemmalla kyllä saksasta tuntuu saavan kun mistää suomesta
Rahtia tietysti tulee vähän...?
Näähän on halvat http://www.car-parts24.com/products/...-Meyle-HD.html
Mutta BMW:n osanumeron perusteella käy vaan 525,528,540i:hin..? Mut osanumero on kyl sittenkin sama, kun kattoo tarkemmin. Näköjää kannattaa ottaa se silmä käteen...
tuleekos tuolta Peto2 paljo postikuluja?
Noi täytyiskin tilata.
(Kiva kun konttorilla huomattiin, että kuskinpuolen etumpi tuo takakelkan pusla on ihan vinossa, joku osunu siihen, mutta en sitte tiiä mikä. Toivottavasti vaan pultti kiero, ettei enempää risaa! Iskarissakin oli joku lommo. Onneks ei siitä laittanu mitään, vaik ois kait voinu? Ainakin tuumaili kovasti...)
tuosta setistä puuttuu raidetangot ja niiden sisäpäät.
noit setit on yhteneväisiä 520i-530i/d tai 535i-M5 eli rivikutosella oleviin on omat vartensa ja V8 malleihin omansa..
en ole tuosta puljusta tilannut pitkiin aikoihin mitään mutta yleensä ollut 25€ rahti
Elikkä se oli toi osa, mutta siellä oli hyllyssä samalla nimikkeellä sellasia paketteja (erimerkkiset osat) missä toisessa oli 1 pusla ja toisessa 2. Ja kun "sarja" maksaa ton 35e niin sovittiin myyjän kanssa hinnaksi 17e tolle paketille jossa oli yksi pusla.
Joku pari tuntia yritin painaa ulosvetäjällä, mutta kun otin tukivarren irti ja rässillä painoin niin ei siinä sitten mennyt kun joku tunti niin oli auto kasassa kaikkineen pohjamuovineen ja pyörineen. Ja toiselle puolelle vaan vaihdoin
Laitoin juuri eilen sen Lemförderin sarjan tilaukseen: todella nopeata toimintaa kun tein tilauksen klo 7.30 niin klo 15.50 tilaus oli noudettu DHL:n toimesta ja paketti on jo tulossa kohti Suomea. Postikulut on 19,99 EUR.
HUOM!! Tilauksen hintaan nostaa vielä se, että siihen lisätään paypalin palkkio(Paypal Gebühren (3.4 % + 0,35 EUR) + UST 19%), jos maksaa paypalilla. Laskin, että sama hinta tulee tilaako Ebayn (ei tule sitä paypalin palkkiota mutta Ebayn hinta on senverran sitten korkeampi) kautta vai suoraan tuolta nettisivulta.
Omaan tilaukseeni ko. puljusta laittavat aina ostosumman päälle (3.4% +0.35) + 19% UST (Saksan ALV) jos maksaa PayPal:lla, jonka lisäksi vielä 19.99€ postikulut.
Tavarat yleensä ovat tulleet n. viikossa.
Last edited by merbau; 12-10-2011, 07:29.
Reason: Täähän meni ihan saman asian toistoksi.
540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Omaan tilaukseeni ko. puljusta laittavat aina ostosumman päälle (3.4% +0.35) + 19% UST (Saksan ALV) jos maksaa PayPal:lla, jonka lisäksi vielä 19.99€ postikulut.
Tavarat yleensä ovat tulleet n. viikossa.
mä oon tilannu luotettavista firmoista ihan tilisiirrolla niin säästyy siinäkin vähän.
Nomutta, mitenkäs sen selitätte, kun etupää kolisee. No katsoin missä vika, niin vasemmanpuolen etupyörä klappaa. Ja klappi on raidetangossa, mutta sisäpäässä. Juuri vaihdoin merkki kokonaiset raidetangot ja nyt toisen puolen sisäpää klappaa. Mikä siellä voi olla väljää? Luulin ensin, että hammastanko on väljä, mutta eikö se klappaisi toiseltapuolelta myös sitten? Nyt ei klapannut. :think
Ja toinen kysymys, että uskaltaako tuon M52 koneen MAF:fia puhdistella ihan normaali jarrukliinerillä?
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Nomutta, mitenkäs sen selitätte, kun etupää kolisee. No katsoin missä vika, niin vasemmanpuolen etupyörä klappaa. Ja klappi on raidetangossa, mutta sisäpäässä. Juuri vaihdoin merkki kokonaiset raidetangot ja nyt toisen puolen sisäpää klappaa. Mikä siellä voi olla väljää? Luulin ensin, että hammastanko on väljä, mutta eikö se klappaisi toiseltapuolelta myös sitten? Nyt ei klapannut. :think
Hammastangon välys voi olla muuallakin kuin niissä hampaissa. Tällainen hammasvälys tuntuu todennäköisesti molemmissa päissä (tangon suuntainen pitkittäisvälys). Mutta jos sinun autossa on sama kulumavika kuin minun E39:ssä (kuskin puoleisen hammastangon pään poikittaisvälys), ei se tunnu kuin kuluneella puolella.
Eli liika välys voi olla hammastangon runkokappaleen ja liikkuvan tangon välillä, ja vain toisessa päässä.
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
Comment