Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thuppu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 3626
    • Seinäjoki

    Originally posted by KuPa View Post
    Okki, ehkäpä sitä vois kokeilla!



    Juu, mielellään ottaisin kuvia operaatiosta [email protected] voi laittaa, kiitos jo etukäteen! Vaikkakin 38:sin umpio on varmaan erilainen, mut eiköhän siitä jotain osviittaa saa. Tuolla MTT-Traidingillä ei näytä rinkuloita tallä hetkellä olevan, mutta eiköhän niitä muualtakin löydy. Osaakohan kukaan sanoa, minkä mittaiset rinkulat pitää 39:siin olla, ku tuolla laittamassani linkissä oli ainakin useampi vaihto ehto?? Niin ja valkoinen taitaa olla ehdottomasti paras vaihtoehto?? Makuasia varmaan, mutta onkohan paremman näkönen neljällä vai kahdella enkelilillä??
    Tollanen stoori tuli joskus rustattua: Klick!
    BMW 740iA "ALPINA"
    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

    Comment

    • Prison
      BTCF Member
      • Feb 2006
      • 633
      • Kankaanpää

      Onkos noilla valomoduleilla hirmusiaki eroja? Vanha on LCM II muistaakseni ja tuli tilattua LCM III tuohon kun halvalla sai

      Pari bemaria

      Comment

      • DriveFast
        BTCF Member
        • Apr 2010
        • 165
        • Turku

        Originally posted by tunika View Post
        iskarin yläpään laakeri?
        On ainakin silmämääräisesti hyvässä rasvassa eikä tunnu jumittavan sieltä..
        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
        Exät:
        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1203
          • GrassLake

          Originally posted by Prison View Post
          Onkos noilla valomoduleilla hirmusiaki eroja? Vanha on LCM II muistaakseni ja tuli tilattua LCM III tuohon kun halvalla sai
          Muistelisin, että III:n saa valomuistin, jne. koodauksia tehtyä mitkä II:n ei pysty.

          Comment

          • KuPa
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 282
            • suomi

            Originally posted by Thuppu View Post
            Tollanen stoori tuli joskus rustattua: Klick!
            Loistavaa, suuret kiitokset! Eiköhän se noilla ohjeilla onnistu (jos uskallan lähtee kokeileen)...toisaalta miksipä ei uskaltaisi, ku ajattelin kumminkin ne tummapohjaset umpiot tilata, ni voi sit rauhassa rustailla noi enkelit paikoilleen, ku ei oo kiire saadaa autoon kiinni.
            "530da touring -00"

            Comment

            • Prison
              BTCF Member
              • Feb 2006
              • 633
              • Kankaanpää

              Originally posted by Risto113 View Post
              Muistelisin, että III:n saa valomuistin, jne. koodauksia tehtyä mitkä II:n ei pysty.
              Tulipa vaihdettua tuo nyt vanhan tilalle. Vanhassa oli vikana että kuskinpuolen pitkä palaa koko ajan ja apukuskin ei ollenkaan. Jälkimmäinen oire tuli kämmättyä ite "korjausyrityksellä"

              Nyt ei tuon LCM III kanssa mene pitkät päälle, ei syty mittaristoon edes sitä valoa että pitkät päällä. Jenkkiparkit tuli (wtf) sekä ajovaloautomatiikka hävis. Mitä meni vikaan?

              Pari bemaria

              Comment

              • mijuko
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 951
                • ۩□□۩

                Originally posted by Prison View Post
                Tulipa vaihdettua tuo nyt vanhan tilalle. Vanhassa oli vikana että kuskinpuolen pitkä palaa koko ajan ja apukuskin ei ollenkaan. Jälkimmäinen oire tuli kämmättyä ite "korjausyrityksellä"

                Nyt ei tuon LCM III kanssa mene pitkät päälle, ei syty mittaristoon edes sitä valoa että pitkät päällä. Jenkkiparkit tuli (wtf) sekä ajovaloautomatiikka hävis. Mitä meni vikaan?
                Sulake:think
                ...koodaamaan?
                Onko muuten xenon ja ei-xenon LCM:t erikseen?
                Last edited by mijuko; 26-10-2011, 17:40. Reason: lisäys

                Comment

                • Prison
                  BTCF Member
                  • Feb 2006
                  • 633
                  • Kankaanpää

                  Originally posted by mijuko View Post
                  Sulake:think
                  ...koodaamaan?
                  Onko muuten xenon ja ei-xenon LCM:t erikseen?
                  Ei ollu sulakkeita palanu, vilkut ei toimi myös viiksestä. Hätävilkut välkkyy kyllä iloisesti. Kaikki muut toimii niinkuin pitää mutta tuosta viiksestä ei tapahdu mitään ja automatiikka ei toimi. Onnistuisko tuo nyt koodaamalla saada kuntoon vai metsästettävä vielä yks moduli

                  Pari bemaria

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by Prison View Post
                    Ei ollu sulakkeita palanu, vilkut ei toimi myös viiksestä. Hätävilkut välkkyy kyllä iloisesti. Kaikki muut toimii niinkuin pitää mutta tuosta viiksestä ei tapahdu mitään ja automatiikka ei toimi. Onnistuisko tuo nyt koodaamalla saada kuntoon vai metsästettävä vielä yks moduli
                    Eiköhän tuo koodaamalla oikene. Siinä pitää sitten ensin BMW scannerilla muuttaa VIN oikeaksi, että NCS:llä saa koodauksen tehtyä. Otitko huomioon purkin hankinnassa valojen korkeussäädön (automaattinen/manuaalinen rullalla)?
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Prison
                      BTCF Member
                      • Feb 2006
                      • 633
                      • Kankaanpää

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Eiköhän tuo koodaamalla oikene. Siinä pitää sitten ensin BMW scannerilla muuttaa VIN oikeaksi, että NCS:llä saa koodauksen tehtyä. Otitko huomioon purkin hankinnassa valojen korkeussäädön (automaattinen/manuaalinen rullalla)?
                      Hyvä tietää et se onnistuu sillai. Eipä tullu kiiruspäissää tuota otettu huomioon eli meni vissii sit ristii Jos nuo vilkut ja pitkät nyt edes sais toimimaa kun vähä kiire olis.

                      Löytyiskö tuosta hommasta jotain ohjetta jostai vai onnistuuko ihan pienellä ihmettelemisellä?

                      Pari bemaria

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by Prison View Post
                        Hyvä tietää et se onnistuu sillai. Eipä tullu kiiruspäissää tuota otettu huomioon eli meni vissii sit ristii Jos nuo vilkut ja pitkät nyt edes sais toimimaa kun vähä kiire olis.

                        Löytyiskö tuosta hommasta jotain ohjetta jostai vai onnistuuko ihan pienellä ihmettelemisellä?
                        Tuo valojen korkeussäätö ei vaikuta noihin mainitsemiisi ongelmiin. Jos sinulla on autossa manuaalinen valojen korkeussäätö rullalla, se ei toimi, jos LCM on tarkoitettu automaattisella varustettuun (ei komponentteja ohjaukseen). Purkin päällä lukee jotain asiaan liittyen (mit./ohne. manuelle LWR).
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Prison
                          BTCF Member
                          • Feb 2006
                          • 633
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tuo valojen korkeussäätö ei vaikuta noihin mainitsemiisi ongelmiin. Jos sinulla on autossa manuaalinen valojen korkeussäätö rullalla, se ei toimi, jos LCM on tarkoitettu automaattisella varustettuun (ei komponentteja ohjaukseen). Purkin päällä lukee jotain asiaan liittyen (mit./ohne. manuelle LWR).
                          Jees, tuo ostamani LCM on siis automaattiselle. Noh, kai sen kanssa vähä aikaa pärjää. Vielä varmistukseks että tuoho uutee modulii kun koodaa oikeat tiedot eli VIN ja kilometrit niin toimii nuo vilkut ja pitkät? Vai oonko nyt iha hakuses

                          Pari bemaria

                          Comment

                          • Juuz0
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 4
                            • Tampere

                            Oliskos kenelläkään FAKTA tietoa m52b28 ja m52tub28 sähköjen eroista ohjausyksiköltä eteenpäin? Entä millainen projekti olisi sovittaa tuo uudempi tuplavanos mylly vanhan sinkkuvanos koneen tilalle? Auto alunperin siis sinkkuvanos koneella.
                            Last edited by Juuz0; 26-10-2011, 20:45.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by Prison View Post
                              Jees, tuo ostamani LCM on siis automaattiselle. Noh, kai sen kanssa vähä aikaa pärjää. Vielä varmistukseks että tuoho uutee modulii kun koodaa oikeat tiedot eli VIN ja kilometrit niin toimii nuo vilkut ja pitkät? Vai oonko nyt iha hakuses
                              Ensin muutetaan VIN (ja kilsat) esim. BMW scannerilla. Sitten scannerilla tai NCS:llä koodataan purkki. Koodaus suoraan NCS:llä ei onnistu, jos VIN ei täsmää.

                              Sun pitää hommata siihen LCM, jossa "mit. man(uelle) LWR".
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Onko muilla E39:ssä sellaista ärsyttävää resonassia kokolailla 2000 kierroksen kohdalla. Se kuulostaa ainakin siltä, että se olisi lähtöisin pakoputkesta. Putki ei kuitenkaan pääse ottamaan mihinkään kiinni eikä vaimentimien tai katalysaattorin sisällä ole mitään irtonaista.

                                Tämä sama ääni on ollut molemmissa omistamissani E39:issä. Molemmat -96 vuotisia 523i.

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎