Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1203
    • GrassLake

    Originally posted by Magirus View Post
    Varmaan löytyis söörtsilläkin tähän vastaus mutta kokeillaan oikotietä onneen:

    Kulkine siis 528i vuosimallia -96. Alkuperäinen pieni OBC med kasetti/iris yhdistelmällä. Viime viikolla tuli uusi soitin joka syrjäytti molemmat paskat. Miettiny tässä jo jonkun aikaa että ostais tuohon käytetyn isolla OBC:llä varustetun mittariston ja kysymys kuulukin että tarvitseeko tuo toimiakseen siis MIDin? Vai riittääkö pelkkä mittaristo. Nykyisen soittimen kanssa ei saa midiä mitenkään sopimaan.. Mitä kaikkea ison OBC:n mittaristosta saa näkymään?
    Mittariston näkymää voi vaihtaa vilkkuviiksestä, mutta nollattua tietoja ei saa kuin MID:stä.

    Hurjemmat laittaa MID:n hanskalokeroon, jos 2-DIN kokoisen soittimen asentaa...

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      taas yrittää myrkkyä lykätä.
      aamulla rautatieasemalle lähtiessä ihmettelin huminaa, subbari humisee mitä ihmettä. samaan tahtiin valot vilkku. ei hyvä ei, nopea tarkistus akussa kengät/navat mitkälie oli ihan napakasti kiinni.
      Noh kiire kun oli niin pakko yrittää ajaa asemalle. puolivälis matkaa mutkassa hiukan enemmän kaasua niin luistonesto nappas itsensä pois päältä. Tämän jälkeen subbarin humina lakkasi sekä vaikutti siltä että ei valotkaan vilkuttanu.

      Mitään vinkkejä näin aamutuimaan, sähköissä jotain häikkää selkeesti.

      Iltapäivästä kotiapäästyä piuha kiinni ja ihmettelemään.

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        Virtalukon pohja kenties.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • Hekler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 69
          • Seinäjoki

          Katsastuksessa pomppasi autona 523iA vm 96. Kilsoja mittarissa noin 160 tuhatta.

          Joutokänti

          CO- pitoisuus 0.34
          HC- Pitoisuus 169
          CO2- pitoisuus 14,70
          O2- pitoisuus 0.61

          Yli 2000 1/min

          CO- pitoisuus 0.53
          HC- Pitoisuus 67
          Lamba-arvo 1,01
          CO2- pitoisuus 14,57
          O2- pitoisuus 0,60

          Ja autoon tosiaan vaihdettu hetki sitten tulpat, katalysaattori, ilmansuodatin, haitarikummi, öljyt. Vanhat tulpat olivat jokainen pikkasen öljyn peitossa, mutta mitään merkittavää öljyn kulutusta ei ole ollut havaittavissa noin 1-2 dl 10 000km. Ja muutenkin tuntuu että paukuttaa/räjähtelee putkessa aina välillä. Ajatuksia vinkkejä ja kiitos jo etukäteen.

          Comment

          • qazzu
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 24
            • lahti

            Kyselläänpä täältä ennenkuin soittelen korjaamolle, eli mikä vaivaa 530:stäni?

            Äskettäin vaihdettiin Vanoksen tiivisteet (ja muut Beisanin ohjeet hilut) sekä samalla cold country -huohotinpaketti (ne tärkeimmät putket) sekä toki öljyt. Nyt auto ei kiihdy juuri mihinkään. Moottorin äänimaailmakin muutti ihan, kuuluu vain semmoinen jurnuttava ääni ja pikkuhiljaa sitten kiihtyy. Toki perusliikenteen vauhdissa pysyy, mutta kyllähän tuolla motilla nyt vähän liukkaammin pitäisi liikkua. Ja ei nyi tai pätki mitenkään. Ja jännää on se, että jossain 3000kierroksen paikkeilla tuntuisi, että vetoja taas löytyy ihan kohtuullisesti.

            Ennen remonttia kiihtyi joka tapauksessa paljon paremmin. Nyt on jo joku 2000km ajettu asennuksen jälkeen ja ihan samanlaiset oireet ovat olleet koko tuon matkan.

            Sähläsikö asentaja vai prakaako nyt joku muu osa?
            F30 320iA //M-Sport
            ex. E39 530i //M-Sport

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by qazzu View Post
              Kyselläänpä täältä ennenkuin soittelen korjaamolle, eli mikä vaivaa 530:stäni?

              Äskettäin vaihdettiin Vanoksen tiivisteet (ja muut Beisanin ohjeet hilut) sekä samalla cold country -huohotinpaketti (ne tärkeimmät putket) sekä toki öljyt. Nyt auto ei kiihdy juuri mihinkään. Moottorin äänimaailmakin muutti ihan, kuuluu vain semmoinen jurnuttava ääni ja pikkuhiljaa sitten kiihtyy. Toki perusliikenteen vauhdissa pysyy, mutta kyllähän tuolla motilla nyt vähän liukkaammin pitäisi liikkua. Ja ei nyi tai pätki mitenkään. Ja jännää on se, että jossain 3000kierroksen paikkeilla tuntuisi, että vetoja taas löytyy ihan kohtuullisesti.

              Ennen remonttia kiihtyi joka tapauksessa paljon paremmin. Nyt on jo joku 2000km ajettu asennuksen jälkeen ja ihan samanlaiset oireet ovat olleet koko tuon matkan.

              Sähläsikö asentaja vai prakaako nyt joku muu osa?
              Olisiko jäänyt joku letku irti huohottimen osia vaihtaessa. Jos ei kaikkia liittimiä paina huolella pohjaan niin saattaa irrota ja aiheuttaa imuvuodon joka vaikuttaa tehoihin.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Korpraali
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 524
                • Turku

                Haudihau! Elikkäs airbag valo sytti ja testerissä on oltu ja inpa kertoi tällaista:

                5 ignition circuit 1 -> driver belt tensioner

                Error frequency : 1

                Remain over limiting value


                Elikkäs mitäs tuo mahtaa meinata . Missä vika?
                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                Comment

                • väiski525
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2010
                  • 2572
                  • Vantaa

                  Originally posted by Korpraali View Post
                  Haudihau! Elikkäs airbag valo sytti ja testerissä on oltu ja inpa kertoi tällaista:

                  5 ignition circuit 1 -> driver belt tensioner

                  Error frequency : 1

                  Remain over limiting value


                  Elikkäs mitäs tuo mahtaa meinata . Missä vika?
                  google translate sanoo että kuskin turvavyön kiristin. piuhat penkin alla, tarkista liitokset / kontakti, nollaa koodi ja lue uudelleen. jos ei lopu niin korjaa / vaihda uusi osa..
                  Last edited by väiski525; 13-12-2011, 19:11.
                  - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                  - MB s205 220cdi -15
                  - Volvo s80 2.5t -07
                  - mb s211 280cdi -08
                  - e46 320i -03
                  - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                  - e46 320d Individual "m-sport" -04
                  - e39 525i -01

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Kuskin vyöpaukussa, tarkemmin todennäköisesti sen liittimessä penkin alla, löytyykö lumiharja/rensi-kaukalomatot?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Korpraali
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 524
                      • Turku

                      Originally posted by Cell View Post
                      Kuskin vyöpaukussa, tarkemmin todennäköisesti sen liittimessä penkin alla, löytyykö lumiharja/rensi-kaukalomatot?
                      Täytyypi tutkia liittimet. Löytyykö liitin helposti? vaikka tuskin montaa liitintä sieltä löytyy. Ja kyllähän tuollaiset matot löytyypi? Ja mitä niille liittimille kannattaa tehdä? Katsoa että ulkoisesti kunnossa, vai mitata?
                      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by Korpraali View Post
                        Täytyypi tutkia liittimet. Löytyykö liitin helposti? vaikka tuskin montaa liitintä siellä on. Ja kyllähän tuollaiset matot löytyypi?
                        eikai siellä mene kuin bägi/vyö johdot ja mahdolliset sähköpenkin piuhat :think
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Korpraali View Post
                          Täytyypi tutkia liittimet. Löytyykö liitin helposti? vaikka tuskin montaa liitintä sieltä löytyy. Ja kyllähän tuollaiset matot löytyypi? Ja mitä niille liittimille kannattaa tehdä? Katsoa että ulkoisesti kunnossa, vai mitata?
                          Katso ulkoisesti että ovat kunnossa, jos ei mitään ihmeellistä niin tuulettele liitintä muutaman kerran ja vähän kontaktisprayta kaveriksi. Ei vastusmittauksia paukuista koskaan!

                          Kaukalomatot ja lumiharjat noita sytyttelee yllättävän usein, rusikoivat kaapeleita penkin alla. Orkkismatot ei varsinkaan käytettynä montaa kymppiä maksa...
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            Noniin. Liittimiä katselin ja tuulettelin ja nollailin, niin valo ei jää enään palamaan Eli ei muutakun katsastamaan

                            Isokiitos kuuluu väiski525:lle ja Cell:ille
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1657
                              • Vähäkyrö

                              Öljynsuodatin kirskuu

                              Mistähän johtuu öljynsuodattimen kirskuminen M52 koneisessa 523i:ssä? Semmonen selvästi kuuluva kumimainenkin ehkä kirskuminen. Melkeen korvaan sattuu, ku lyö korvan suodattimen "korkin" kohdalle. Myös sormiin tuntuu tärähtelyä äänen tahtiin. Suodatin on hiljan vaihdettu motonettimalli. Voiko itse suodatin äännellä vai onko sen alla jotain tai suodattimen jalkaan olla jokin kytköksissä, mikä tekee tuon äänen?

                              Comment

                              • NAL-E
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 249
                                • Kiuruvesi

                                Ostinpa tässä roiskeläpät sigun toukkaan. Mutta, miten nuo oikein asennetaan?? Edessä näyttäisi olevan melko selvää, mutta miten taakse oikein tulee nuo muoviset ja metalliklipsut. Etsin googlella ja TISistä, mutta en löytänyt mitään selkeää ohjetta tai kuvaa. Kai näitä joku on laittanut?
                                E91 325d -07
                                Ex: E39 530daT -00

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎