Originally posted by jkan
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mad_Mike View Post^ anyone?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
On jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).
Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Mites tuo automilmastoinin paneeli lähtee helpoiten irti?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOn jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).
Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View PostMites tuo automilmastoinin paneeli lähtee helpoiten irti?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOn jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).
Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
Comment
-
-
Joop selasin tunteroisen realoemia ja löysin lopulta ne anturit, että eiköhän sieltä vika löydy. Säätötangot tuskin on poikki, kun kummatkin on samassa asennossa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostOn jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).
Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
Comment
-
-
Mikä on kuvassa merkattu letku, joka menee haitariputkeen ? Tuli huohotin vaihdettua ja katkes tuosta pieni muovinippa. Ei kyllä vaikuta yhtään mihinkään käyntiin tai mihinkään. :think Pitää huomenissa käydä tilaamassa osa siihen, mutta huvittaisi tietää mikä se on. Eka ajattelin, että jarrutehostimen alipaine, mutta jarruvoimaa ei kyllä tarvii mitenkään enempää nyt, kun letku ei ole kiinni..DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by jeepster View PostSiitä umpion päältä ruuvaa perussäädön kohdallen, jos onnistuu, pitäis sen jälkeen toimia joko automaattisesti tai rullalla. jos ei onnistu säätö, on säätötangot poikki.
EDIT onko näihin e39:hin olemassa sähkökaavioita jossain, että osais niiden perusteella mitata anturien toiminnan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Tässä sähkökaaviot http://wds.spaghetticoder.org/Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPerussäätö tuskin on pois kohdiltaan, kun on tuo tommosenaan menny puolvuotta sitten läpi katsastuksesta. Tämmösen löysin netistä ja valot toimii kuten tossa mainitaan. Eli siis päällelaitettaessa käyvät yläasennosta alas ja sit takas ylös, eli moottorit ja muut säädöt lienee kunnossa. Mut sitten lopuksi eivät tasaannukkaan kohdille, vaan tipahtavat alimpaan asentoon. Anturivikaa siis veikkaisin, tai sitten jotain on tyritty alustasarjan asennuksessa, kun tuota ei ole ollut edellisessä katsastuksessa paikallaan (tai sit katsastusmies ei ole ollut tehtäviensä tasalla).
EDIT onko näihin e39:hin olemassa sähkökaavioita jossain, että osais niiden perusteella mitata anturien toiminnan.
Tässä KUVA siitä anturista auton alla.E61 525d LCI
Comment
-
-
Lueskelin noita lämpötopicceja vesipumpusta, venttiileistä ja termostaateista. Ei kaalii menny ni kysellää tässä.
Auto (523i -97) alko nostaa lämpöjä noin 3/4 asti. Ei myöskään puhaltanu sisälle lämmintä ollenkaan, tyhjäkäynnillä tienvarrella odottelin että lämpö tasaantuu. Lämpö pysyi nyt keskellä ja ajelin n. 10km kotiapäi ilosena ku lämmintä tuli taas sisällee. Noh, siinä viiden kilometrin jälkeen ihmettelin ku ei tuu lämmintä enää ku kuskinpuolelle, tyhjäkäynti alko heijaamaan ja lopulta tuli pelkkää kylmää molemmille.
Annoin auton olla rauhassa kovimpien pakkasten ohi ja nyt -10 asteessa käynnistelin ja ajoin pienen lenkin. Kylmää puhaltaa vaan sisälle ja lämmöt nous samaan 3/4 noin 4-5km matkan jälkeen. Tutkiskelin hieman niin ylävesiletku tuntu aika lämpösältä ja se alhaalla oleva kylmältä. Onkos tuolla nyt joku tukos/jäätymä, termostaatti, vesiventtiilit/kiertovesipumppu tai jopa kaikki maholliset viallaPääsis kohtapuolii lämpimää tallii sitä katsomaan niin vois vähä osia haalia melkei ja vaihdella samalla. Jäähdytysneste on jotai korrekin -36 kestävää
Pari bemaria
Comment
-
-
Vesipumppu, termari, termarikotelo, nesteet ja tarvittaessa syyläri vaihtoon sekä oikeaoppinen järjestelmän ilmaus ---> Taas mennään muutama vuosi sen osalta
Tuli tehtyä viimetalvena kyseinen operaatio...Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Comment