Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8974
    • Kellokoski

    Originally posted by jkan View Post
    Nokka-akselin asentotunnistinta herjasi.

    Kun tuli mieleen että edellisessä volvossa antoi vikakoodiksi kanssa nokan tunnistimen ja kun vaihtoi uuden niin vikavalo/koodi poistui
    Vikavalo sammuu kyllä ja kone toimii ok uudella osalla. Mutta itse vikakoodi jää moottorinohjaukseen talteen. Olishan se hyvä nollata niin tietää jos alkaa myöhemmin temppuilla uudestaan :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Originally posted by Mad_Mike View Post
      ^ anyone?
      Osta ebaystä.. Löytyy peililaseja tusinoittain.

      Last edited by BreeZi; 05-02-2012, 18:05. Reason: Linkki unohtui
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11184
        • Oulu

        On jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).

        Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Mites tuo automilmastoinin paneeli lähtee helpoiten irti?
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14513
            • Oulu

            Originally posted by Pazi88 View Post
            On jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).

            Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
            Onko hytässä korkeudensäätö rulla? Sehän jo vähän antaa osviittaa onko autom. säätö vai ei.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              Originally posted by Arnolds View Post
              Mites tuo automilmastoinin paneeli lähtee helpoiten irti?
              Esim. MID lähtee helposti (Navinäyttö 4 ruuvilla), autat IHKA-paneelin takaa niin lähtee.
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Pazi88 View Post
                On jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).

                Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
                Umpioista säätötangot poikki. Tai anturit puuttuu tai ne on rikki tai...

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11184
                  • Oulu

                  Joop selasin tunteroisen realoemia ja löysin lopulta ne anturit, että eiköhän sieltä vika löydy. Säätötangot tuskin on poikki, kun kummatkin on samassa asennossa.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • jeepster
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 127
                    • uusimaa

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    On jääny tämä e39 puoli kokonaan lukematta, mutta nyt tossa pihassa seisoo -99 523 varustettuna xenoneilla ja sitämyötä automaattisella valojen korkeudensäädöllä (vai onko?).

                    Niin ensimmäinen vastaantullu ongelma on, että valot näyttää aivan liian alas. Autosta löytyy joku halpapaska madallussarja, niin onko se nyt sekottanu jotenkin tuon korkeudensäädön? Ja mitenhän sen sais mahdollisesti takas kohdilleen? Meneekö ihan pelkästään koodaamalla vai pitääkö/voiko soveltaa jotain kikka kolmosta.
                    Siitä umpion päältä ruuvaa perussäädön kohdallen, jos onnistuu, pitäis sen jälkeen toimia joko automaattisesti tai rullalla. jos ei onnistu säätö, on säätötangot poikki.

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki



                      Mikä on kuvassa merkattu letku, joka menee haitariputkeen ? Tuli huohotin vaihdettua ja katkes tuosta pieni muovinippa. Ei kyllä vaikuta yhtään mihinkään käyntiin tai mihinkään. :think Pitää huomenissa käydä tilaamassa osa siihen, mutta huvittaisi tietää mikä se on. Eka ajattelin, että jarrutehostimen alipaine, mutta jarruvoimaa ei kyllä tarvii mitenkään enempää nyt, kun letku ei ole kiinni..
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11184
                        • Oulu

                        Originally posted by jeepster View Post
                        Siitä umpion päältä ruuvaa perussäädön kohdallen, jos onnistuu, pitäis sen jälkeen toimia joko automaattisesti tai rullalla. jos ei onnistu säätö, on säätötangot poikki.
                        Perussäätö tuskin on pois kohdiltaan, kun on tuo tommosenaan menny puolvuotta sitten läpi katsastuksesta. Tämmösen löysin netistä ja valot toimii kuten tossa mainitaan. Eli siis päällelaitettaessa käyvät yläasennosta alas ja sit takas ylös, eli moottorit ja muut säädöt lienee kunnossa. Mut sitten lopuksi eivät tasaannukkaan kohdille, vaan tipahtavat alimpaan asentoon. Anturivikaa siis veikkaisin, tai sitten jotain on tyritty alustasarjan asennuksessa, kun tuota ei ole ollut edellisessä katsastuksessa paikallaan (tai sit katsastusmies ei ole ollut tehtäviensä tasalla).

                        EDIT onko näihin e39:hin olemassa sähkökaavioita jossain, että osais niiden perusteella mitata anturien toiminnan.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2070
                          • Pirkanmaa

                          Tässä sähkökaaviot http://wds.spaghetticoder.org/
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Perussäätö tuskin on pois kohdiltaan, kun on tuo tommosenaan menny puolvuotta sitten läpi katsastuksesta. Tämmösen löysin netistä ja valot toimii kuten tossa mainitaan. Eli siis päällelaitettaessa käyvät yläasennosta alas ja sit takas ylös, eli moottorit ja muut säädöt lienee kunnossa. Mut sitten lopuksi eivät tasaannukkaan kohdille, vaan tipahtavat alimpaan asentoon. Anturivikaa siis veikkaisin, tai sitten jotain on tyritty alustasarjan asennuksessa, kun tuota ei ole ollut edellisessä katsastuksessa paikallaan (tai sit katsastusmies ei ole ollut tehtäviensä tasalla).

                            EDIT onko näihin e39:hin olemassa sähkökaavioita jossain, että osais niiden perusteella mitata anturien toiminnan.
                            Niissä antureissa sellainen muovinen varsi, joka katkeaa helposti. Käy vilkaseen auton alle, niin näät suoraan onko se poikki. Yleinen vika, että se anturin varsi on poikki. Mulla oli edellisessä E46:ssa sama vika. Moottorit toimi, säätötapit ehjät, mutta valot näytti 5 m päähän.

                            Tässä KUVA siitä anturista auton alla.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Prison
                              BTCF Member
                              • Feb 2006
                              • 633
                              • Kankaanpää

                              Lueskelin noita lämpötopicceja vesipumpusta, venttiileistä ja termostaateista. Ei kaalii menny ni kysellää tässä.

                              Auto (523i -97) alko nostaa lämpöjä noin 3/4 asti. Ei myöskään puhaltanu sisälle lämmintä ollenkaan, tyhjäkäynnillä tienvarrella odottelin että lämpö tasaantuu. Lämpö pysyi nyt keskellä ja ajelin n. 10km kotiapäi ilosena ku lämmintä tuli taas sisällee. Noh, siinä viiden kilometrin jälkeen ihmettelin ku ei tuu lämmintä enää ku kuskinpuolelle, tyhjäkäynti alko heijaamaan ja lopulta tuli pelkkää kylmää molemmille.
                              Annoin auton olla rauhassa kovimpien pakkasten ohi ja nyt -10 asteessa käynnistelin ja ajoin pienen lenkin. Kylmää puhaltaa vaan sisälle ja lämmöt nous samaan 3/4 noin 4-5km matkan jälkeen. Tutkiskelin hieman niin ylävesiletku tuntu aika lämpösältä ja se alhaalla oleva kylmältä. Onkos tuolla nyt joku tukos/jäätymä, termostaatti, vesiventtiilit/kiertovesipumppu tai jopa kaikki maholliset vialla Pääsis kohtapuolii lämpimää tallii sitä katsomaan niin vois vähä osia haalia melkei ja vaihdella samalla. Jäähdytysneste on jotai korrekin -36 kestävää

                              Pari bemaria

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                Vesipumppu, termari, termarikotelo, nesteet ja tarvittaessa syyläri vaihtoon sekä oikeaoppinen järjestelmän ilmaus ---> Taas mennään muutama vuosi sen osalta
                                Tuli tehtyä viimetalvena kyseinen operaatio...
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎