Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    No vähän näin, kun kerran tuon jo maalautin ja ei se kauaa pysynyt kukkimatta. Ei sitä silloin hiukkapuhallettu, mutta en oikein usko että noita rekisterikilven valojen ympäristöjä voi edes kunnolla puhaltaa kun ainahan sinne pellin sisäpintaan jää jotain kun mistäs sinne pääsis edes puhaltamaan...
    Maalasin omastani takaluukun viimevuonna ja nyt jo alkaa työntää kuprua sieltä rekkarivalojen ja katkaisimen kolosta alkaen. Ajattelin ihan samaa, ettei sinne sisäpinnalle pääse mitenkään hinkkaamaan ruostetta pois, ja sieltähän se alkaa tietenkin taas leviämään.

    Eihän tuo ajoa haittaa, kontti pysyy kiinni eikä vuoda sisälle, mutta ruma se on. Täytyy kevään tullen jotain taas tuolle kokeilla.

    Minähän en tiedä ruosteenpoistosta ja/tai maalaamisesta yhtään mitään, mutta olisiko mitään ideaa sumuttaa sinne peltien väliin näitä ruosteen neutraloijia (vai mikä se tökötti on joka muuttaa ruosteen kemiallista koostumusta) ja sitten maalia ja massaa perään oikein paksusti?

    Mikä olisi hyvä ruosteenestomaali a'la Motonet tai Biltema? Joku sinkkimaali?
    BMW 523i E39 MY1999

    Comment

    • Nicer Back
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 42
      • Helsinki

      Originally posted by öpel View Post
      Maalasin omastani takaluukun viimevuonna ja nyt jo alkaa työntää kuprua sieltä rekkarivalojen ja katkaisimen kolosta alkaen. Ajattelin ihan samaa, ettei sinne sisäpinnalle pääse mitenkään hinkkaamaan ruostetta pois, ja sieltähän se alkaa tietenkin taas leviämään.

      Eihän tuo ajoa haittaa, kontti pysyy kiinni eikä vuoda sisälle, mutta ruma se on. Täytyy kevään tullen jotain taas tuolle kokeilla.

      Minähän en tiedä ruosteenpoistosta ja/tai maalaamisesta yhtään mitään, mutta olisiko mitään ideaa sumuttaa sinne peltien väliin näitä ruosteen neutraloijia (vai mikä se tökötti on joka muuttaa ruosteen kemiallista koostumusta) ja sitten maalia ja massaa perään oikein paksusti?

      Mikä olisi hyvä ruosteenestomaali a'la Motonet tai Biltema? Joku sinkkimaali?
      Joku joskus kehui fosforihappoa ruosteen poistoon.

      Comment

      • 205/65-15H
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1424

        Originally posted by TJJ View Post
        Selectistä voi hakea FM-kanavia ja määrittää haun herkkyyden, vaihtaa Dolby-kohinanvaimennuksen kasetille ja olikohan siellä cd-vaihtajan random-asetus ja 5 sek. näytesoitto. <> vaihtaa kasetin puolta. Infosta valitaan navin äänenvoimakkuus (eri asia kuin asetusvalikon miksaus), RDS, TMC yms.

        Noiden toimintaan vaikuttaa se onko BM54 radio ja 16:9 näyttö. Jos on vain 16:9 näyttö, niin ainakaan info-nappi ei taida toimia. Koodaamalla taisi saada jotain muutosta tuohon. En enää muista vaikuttiko MK4 navikin jotain tuossa.
        Ai näissäkin on kasettisoitin? Ja nähtävästi vielä Dolby C:llä? Nyt rupesi kiinostamaan itseänikin business-hifin cd-vaihtajalla päivitys, auto rullannut tehtaalta 12/2000, eli mikä 16:9 navi tuohon menisi parhaiten liittimien puolesta, olen jostain lukenut että liittimet muuttui vasta 9/2001.

        Onko näissä 16:9 naveissa vahvistimet sisäänrakennettuna ja onko niissä linjalähtöjä?
        e39 M54B22 manual
        Polestar2 LRDM -21
        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Ai näissäkin on kasettisoitin? Ja nähtävästi vielä Dolby C:llä? Nyt rupesi kiinostamaan itseänikin business-hifin cd-vaihtajalla päivitys, auto rullannut tehtaalta 12/2000, eli mikä 16:9 navi tuohon menisi parhaiten liittimien puolesta, olen jostain lukenut että liittimet muuttui vasta 9/2001.

          Onko näissä 16:9 naveissa vahvistimet sisäänrakennettuna ja onko niissä linjalähtöjä?
          On kasettisoitin paneelin takana, paneeli siis aukeaa napista. En muista onko tuossa B- vai C-dolby.

          Jos autossa ei ole jo navia, niin liittimien puolesta siihen ei mene mikään parhaiten. Navihan vaatii takakonttiin navin lukijan ja radiomodulin ja edessä on vain näyttö. Näyttöä ja kontin laitteita varten pitää vetää johtosarja edessä olevasta nykyisen radion liittimestä konttiin. "Vahvistin" on radio-osassa, linjalähtöjä ei ole. Jos autossa on hifi- tai dsp-vahvistin, niin se on erillinen laatikko jolle tulee signaali radiomodulilta.

          Helpompi ratkaisu on asentaa joku tarvikelaite, Dynavin tms. Searchilla löytyy niistä viestiketjuja.
          E39 528iA

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by öpel View Post
            Maalasin omastani takaluukun viimevuonna ja nyt jo alkaa työntää kuprua sieltä rekkarivalojen ja katkaisimen kolosta alkaen. Ajattelin ihan samaa, ettei sinne sisäpinnalle pääse mitenkään hinkkaamaan ruostetta pois, ja sieltähän se alkaa tietenkin taas leviämään.

            Eihän tuo ajoa haittaa, kontti pysyy kiinni eikä vuoda sisälle, mutta ruma se on. Täytyy kevään tullen jotain taas tuolle kokeilla.

            Minähän en tiedä ruosteenpoistosta ja/tai maalaamisesta yhtään mitään, mutta olisiko mitään ideaa sumuttaa sinne peltien väliin näitä ruosteen neutraloijia (vai mikä se tökötti on joka muuttaa ruosteen kemiallista koostumusta) ja sitten maalia ja massaa perään oikein paksusti?

            Mikä olisi hyvä ruosteenestomaali a'la Motonet tai Biltema? Joku sinkkimaali?
            Tekisköhän tällä mitään:

            http://www.crcind.com/csp/web/ProdDi...NGeRonsKY6yA--

            Muuntaa hauraan ruostepinnan lujaksi metallipinnaksi. Pinnoite muodostaa vahvan suojan korroosiota vastaan. Lopullinen musta pintakerros muodostaa luonnollisen suojan arvokkaalle teräsrakenteelle. 1. Helppokäyttöinen, heti valmiina käyttöön. Ei tarvitse maalata pintaa jälkikäteen. 2. Levitettävissä siveltimellä. 3. Ei sisällä happoja aktiivisena ainesosana. 4. Nopea, 5 minuutissa näkyvä tulos(riippuen olosuhteista). 5. Korroosiota estävä. 6. Muodostaa kestävän kalvon. 7. Sisältää sinkki pigmenttiä. 8. Vesipohjainen. 9. Voidaan käyttää sekä pienissä että suurissa kohteissa.

            Comment

            • Sniffi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 40
              • Kiuruvesi

              faceliftin umpiot olis räjäytettynä pöydällä, pitäs nuo säätö tangot saada vaihettua.. keltään apuja miten tuon sisuksen saa ehjänä irti? oli ne kovemmät massat "lasien" välissä ja etenki kuskin puoli tuotti suunnatonta vitutusta, en suosittele kellekkään

              Comment

              • Haukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 1366
                • Valkeala

                Kuinka tarkasti teillä toimii öljyn pinnan merkkivalo? Joskus pinta ollu alle alarajan eikä oo syttynny (M52). Startatessa kyllä palaa että valo itessään toimii. Tossa vanhemmassa (M50) kyllä tulee heti ilmotus jos öljynpinta on tasan alarajalla, tässä on ollu allekkii eikä oo tullu?

                Onkohan anturissa vikaa, vai ei anna hälytystä niin herkästi?

                Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Haukkis View Post
                  Kuinka tarkasti teillä toimii öljyn pinnan merkkivalo? Joskus pinta ollu alle alarajan eikä oo syttynny (M52). Startatessa kyllä palaa että valo itessään toimii. Tossa vanhemmassa (M50) kyllä tulee heti ilmotus jos öljynpinta on tasan alarajalla, tässä on ollu allekkii eikä oo tullu?

                  Onkohan anturissa vikaa, vai ei anna hälytystä niin herkästi?
                  Just tilasin omaani uuden anturin kun tuntui toiminta epäloogiselta. Sen pitäisi hälyttää heti alarajalla.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1424

                    Originally posted by TJJ View Post
                    On kasettisoitin paneelin takana, paneeli siis aukeaa napista. En muista onko tuossa B- vai C-dolby.

                    Jos autossa ei ole jo navia, niin liittimien puolesta siihen ei mene mikään parhaiten. Navihan vaatii takakonttiin navin lukijan ja radiomodulin ja edessä on vain näyttö. Näyttöä ja kontin laitteita varten pitää vetää johtosarja edessä olevasta nykyisen radion liittimestä konttiin. "Vahvistin" on radio-osassa, linjalähtöjä ei ole. Jos autossa on hifi- tai dsp-vahvistin, niin se on erillinen laatikko jolle tulee signaali radiomodulilta.

                    Helpompi ratkaisu on asentaa joku tarvikelaite, Dynavin tms. Searchilla löytyy niistä viestiketjuja.
                    Kiitos tiedosta. Dolby C-kasettisoitin ja orkkis-look on tavoitteena. Se siis täyttyy jo nytkin. Onko Alpine tehnyt myös 16:9 navit?
                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      ilmottaako -97 e39 isolla ajotietokoneella jos vaihteistoöljyt on vähänä:think

                      emäntä kun tuossa soitteli että näytössä lukee gear jotain (pikseleistä osa yllättäen pimeenä nii ei saa selvää kunnolla) niin eipä muuta tuu mieleen ku laatikon öljyt.. ja manuaali askilla on tuo..
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        Kiitos tiedosta. Dolby C-kasettisoitin ja orkkis-look on tavoitteena. Se siis täyttyy jo nytkin. Onko Alpine tehnyt myös 16:9 navit?
                        Näyttö oli Alpinen, en muista muiden osien valmistajia.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • +Jompp3-
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 47
                          • Mikkeli

                          On ruennut oma bemari vinkumaan. Kylmänä vinkuu ajamaan lähtiessä jonkin aikaa. Auton lämmettyä vinkumista esiintyy vaan liikkeelle lähdettäessä ja kun ajaa matalilla kierroksilla ja rauhallisesti painaa kaasua. Myös paikallaa kun polkaisee kaasua niin kuuluu vinahdus. Lämpimänä ääni kuuluu 1krpm +-3oo kierrosta välisellä alueella ja kylmällä kierros alue on laajempi. Onkohan mahdollisesti moniura hihna syyn aiheuttaja kiristimen ollessa ehtoo puolella. :think Auto on 523 -96.
                          -e39 523i
                          -Yamaha R1

                          Comment

                          • tmth
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 2194
                            • Kangasala

                            Originally posted by dumppi View Post
                            ilmottaako -97 e39 isolla ajotietokoneella jos vaihteistoöljyt on vähänä:think

                            emäntä kun tuossa soitteli että näytössä lukee gear jotain (pikseleistä osa yllättäen pimeenä nii ei saa selvää kunnolla) niin eipä muuta tuu mieleen ku laatikon öljyt.. ja manuaali askilla on tuo..
                            Ei ilmoita.

                            F10 & R55
                            ex:
                            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              Originally posted by tmth View Post
                              Ei ilmoita.
                              jaah mitähän se sitte lie herjannu perkule pitäs nuo pikselit saaha kunttoon
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • Uffa
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 126
                                • Replot

                                Sorry jos asiasta on aiemmin ollut puhetta mutta en löytänyt

                                Eli ajeltiin tuossa 200km eilen ja tuntui että ei jaksa vetää kun antaa kaasua, kihtyvyys huono ja ikäänkuin kävisi välillä viidellä kun kuormittaa/ylämäessä tms. TAsaisessa ajossa bensankulutus normaali.

                                Vinkkejä mikä? Tulppa pimeenä vai mikä? Starttaaminenkin vie nykyisin kauemmin.

                                edit: nyt kun löysi asiasta, niin haiskahtaisi pahasti kampparin asentotunnistimelta. Pystyykö ajamaan miten pitkästi ettei jätä tielle? Paljonko maksaa uusi ja millainen homma vaihtaa?
                                Last edited by Uffa; 23-03-2012, 09:17.
                                Vikakoodinlukua Vaasassa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎