Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by _nixu_ View Post
    Valeo/swf tilalle ja toimii..
    Alkuperäiset tilalle ja toimii ja ovat myös oikean pituiset, päinvastoin kuin Motonetistä ostetut Valeot.
    E39 528iA

    Comment

    • Turbo-Extra
      Bimmer Rookie
      • Jun 2012
      • 42
      • Vantaa

      Bmw 525tdi

      Noniin nyt on itselläkin tuollainen saksalainen penispumppu tallissa muutama juttu tuossa heti askarruttaa kun auto on jo parhaat päivänsä nähnyt
      Eli:
      1. puhallin toimii vaan hitaimmalla nopeudella->vastukset rikki? vastuksethan on vissiin siinä hanskalokeron lähettyvillä?
      2. ulkolämpötila näyttää olevan koko ajan -2 ja +1 asteen välissä anturi kai rikki? mistä löytyy?
      3. kattoluukku pitää ihmeellistä rutisevaa ääntä, mikähän siinäkin on
      4. saako näihin netistä suomenkielistä ohjekirjaa vai onko haettava marmorilta? saako navigaattorinkielen vaihdettuu, vähän huonosti taipuu tuo ranska...

      näihin jos joku jaksais vastailla niin sais tuota projektia etenemään

      Comment

      • miccou
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 488
        • Iisalmi

        Originally posted by sonikk View Post
        Onko muilla ollut Boschin sulkien kanssa ongelmia? Kahdet aivan bränikät Boschin #539 sulat ja molemmista alkoi parin päivän sisään repeytyä kumi irti. Kertaakaan en ole pyyhkäissyt edes lasia. Jotain paskaa erää vai tä?
        On tullut testailtua aika monta eri merkkiä noita sulkia ja viimeksi paloi hermo Boschiin sen verran pahasti (olivat kiinni varmaan 1kk ja sen jälkeen alkoi järkyttävä sulan hyppiminen ja korvia raastava ääni), että kävin hakemassa marmorilta alkuperäiset sulat, niistä sai kärsiä jotain 65€, kele. Vaan nyt noihin alkuperäisiin runkoihin pystyy vaihtelemaan pelkästään niitä kumeja, joita saa ainakin KL-varaosalta ja Schmiedmannilta n. 10€/kappale. Marmorilla kumit taisi olla 17€ kappale.

        En kyllä ole miltään merkiltä löytänyt hyviä sulkia, esim. Valeon sulat raapi edellisestä autosta uuden tuulilaasin naarmuille siitä aivan kuskinpuolen reunasta joka hieman kaartuu sisäänpäin, koska se runko ei jotenkin ollut tarpeeksi korkea, hiemanko vitutti siinä vaiheessa.

        Ostakaa vaan suosiolla alkuperäiset sulat ja vaihdelkaa niitä kumeja, suosittelen...
        VW Passat 1.8t -04


        X1 20Da X-Drive -13
        E39 530Da Touring -01
        E39 525iA Touring -01
        E46 325iA Sedan -01
        E46 320D Touring -00
        Audi A3 1.9TDI -01
        VW Multivan 2.5 TDI -05

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          Originally posted by miccou View Post
          Ostakaa vaan suosiolla alkuperäiset sulat ja vaihdelkaa niitä kumeja, suosittelen...
          Tähän minäkin oon päätynyt muutaman kokeilun jälkeen. Kerran vuoteen vaihtaa ne pelkät kumit, niin aina pyyhkii hyvin.
          E61 525d LCI

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            Alkuperäiset tilalle ja toimii ja ovat myös oikean pituiset, päinvastoin kuin Motonetistä ostetut Valeot.
            Itsellä kyllä nuo Motonetin Valeot on rokkailleet moitteetta nyt muutaman kuukauden. Edelliset boschit oli reilun vuoden.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Antsah View Post
              Itsellä kyllä nuo Motonetin Valeot on rokkailleet moitteetta nyt muutaman kuukauden. Edelliset boschit oli reilun vuoden.
              Minulla Valeoissa toisessa oli liian pitkä kumiosa (otti jo kiinni ikkunan reunatiivisteeseen) ja toisessa taas liian lyhyt (kun pyyhintä nosti, meinasi kumiosa irrota kiinnityksistä). Lisäksi pyyhintätulos oli huonompi kuin pari vuotta vanhoilla alkuperäisillä. Joten laitoin vanhat takaisin ja tilasin Saksasta alkuperäiset (32,80€).
              E39 528iA

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8974
                • Kellokoski

                Originally posted by Antsah View Post
                Itsellä kyllä nuo Motonetin Valeot on rokkailleet moitteetta nyt muutaman kuukauden. Edelliset boschit oli reilun vuoden.
                Kyllä noi valeot on itselläkin pelanneet hyvin. Yleensä käyttöautoihin olen nuo valeot hakenut. E30 kanssa voisi tietty hifistellä ja hakea OEM pyyhkijät marmorin sedältä..
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  Dodii, eli mikähän tota vitun miinaa nyt sitten vaivaa. Ajoin tankille, otin virrat pois ja avaimen pois lukosta, ratti nousee normaalisti yläasentoon niinkuin se on ennenkin noussut. Menen takaisin autoon, laitan virrat päälle, ratti ei liiku mihinkään. Painan muistinappia, ei tapahdu mitään, painan kakkospaikkaa muistista, ei tapahdu mitään, ei edes penkki liiku paikan 2 mukaiseen asentoon. Ratin säätö toimii kuitenkin kun sitä nappulasta säätää.

                  Ideoita ?
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1658
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Alkuperäiset tilalle ja toimii ja ovat myös oikean pituiset, päinvastoin kuin Motonetistä ostetut Valeot.
                    Mielestäni olen Motonetistäkin saanut oikean mittaiset :think Oisko sulla ollu vaan huono säkä?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Peltsii View Post
                      Dodii, eli mikähän tota vitun miinaa nyt sitten vaivaa. Ajoin tankille, otin virrat pois ja avaimen pois lukosta, ratti nousee normaalisti yläasentoon niinkuin se on ennenkin noussut. Menen takaisin autoon, laitan virrat päälle, ratti ei liiku mihinkään. Painan muistinappia, ei tapahdu mitään, painan kakkospaikkaa muistista, ei tapahdu mitään, ei edes penkki liiku paikan 2 mukaiseen asentoon. Ratin säätö toimii kuitenkin kun sitä nappulasta säätää.

                      Ideoita ?
                      Hukkasi muistipaikat, tallenna uudelleen ja kokeile löytääkö.

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7060
                        • Turenki

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Hukkasi muistipaikat, tallenna uudelleen ja kokeile löytääkö.

                        Muistipaikat tallentuu, mutta ratin nousu ominaisuus virrat pois kytkettäessä ei toimi
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • buksin-1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 4592
                          • Keski-Pohjanmaa

                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Muistipaikat tallentuu, mutta ratin nousu ominaisuus virrat pois kytkettäessä ei toimi

                          Akku:think
                          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                          SISUSTAT modaukset

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Muistipaikat tallentuu, mutta ratin nousu ominaisuus virrat pois kytkettäessä ei toimi
                            Aja ratin säätö manuaalisesti kaikkiin ääriasentoihin ja pidä säätövipua hetki päällä jokaisessa ääriasennossa. Jos ratti pysähtyy liian aikaisin, paina säätövipua uudestaan. Tuon jälkeen säädä ratti kohdalleen ja tallenna muistiin.

                            Akku tosiaan aiheuttaa noita ratin sekoiluja, mutta voi olla vikaa myös penkin muistiyksikössä tai liitoksissa.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7060
                              • Turenki

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Aja ratin säätö manuaalisesti kaikkiin ääriasentoihin ja pidä säätövipua hetki päällä jokaisessa ääriasennossa. Jos ratti pysähtyy liian aikaisin, paina säätövipua uudestaan. Tuon jälkeen säädä ratti kohdalleen ja tallenna muistiin.

                              Akku tosiaan aiheuttaa noita ratin sekoiluja, mutta voi olla vikaa myös penkin muistiyksikössä tai liitoksissa.
                              Ei auttanut ko. Toimenpide mitään.. Huomasinpa nyt, että myöskään sisävalot ei pala ollenkaan. Vai johtuuko tuo siitä, että toinen takasisävaloista on irti ?
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Korpraali
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 524
                                • Turku

                                Miten pystyy havainnoimaan huonon ilmamäärämittarin? Tuntuu jotenkin tukkoiselta alakierroksilla ja alkaa vasta 3-4 tonnin kohdilla vetämään kunnolla. Vanoksen o-renkaat on vaihdettu jokinaika sitten. Auto 528i manuaali m52b28 koneella. :think. Mittaristotestillä joo, ja antaa lukemia täyskiihdytyksellä kolmosella joku about 60l/h
                                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎