Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    Originally posted by Juhutti View Post
    Laitetaan nyt tännekin:



    Laatikko nytkäyttää selvästi kun vaihtaa alaspäin ykköselle... Onko suuri ongelma? Öljyjä ei kuulemma ole ikinä vaihdettu, mutta pitäisikö olla? Muuten vaihtaa kyllä oikein nätisti ja auto muutenkin hyvässä kunnossa. Pistää vaan jännittämään tuo laatikko... Olispa manuaalilla!
    Ettei oo perässä väljää???:think:think
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1625
      • Dallas

      Eipä minun karva_lakissa oo servotronickia. Harmittaa kun ei tullu etes koeajettua v8 malleja, 535 oli aikoinaan haaveissa, mutta tuo simpukka tunnusti vanhan rattorin ohjaukselta.

      Joskus kysyin 540 mieheltä millanen sompa, niin sano kans että keskellä ei kovin tarkka. Pikku-tumuissa ämmä vitosen omistaneelta kysyin, millanen auto on pujotella, niin arveli että ohjaukseltaan vähän lahna. Nämäkin on varmaan pitkälti makuasioita.

      Originally posted by wsq´_ View Post
      Mistä lähteä etsimään vikaa kun kontti ei aukea avaimen napista, auton sisältä napista eikä itse kontin kahvaa painamalla? Sigun auto sedanina kyseessä.
      Mulla oli kontin kanteen meneviä johtoja poikki.
      Sotkamo Connection

      Comment

      • manne1001
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 9
        • Keski-Pohjanmaa

        Moro,

        Valitettavasti juuri viikonlopulle sattui tällainen odottamaton yllätys. Kyselin joskus aiemmin tästä ketjusta vikadiagnoosia (e39 523 -96), kun kytkin ei toimi kunnolla vaihteet eivät tunnut ilman rutinaa menevän päälle.

        Kolmisen viikkoa sitten tuli auto korjautettua - työntösylinterin joutui vaihtamaan ja oli kuulemma kytkinpinnat aivan loppuunkuluneet.

        Nyt sitten iltasesta tuli samat ongelmat takaisin, eli vaihde rutisee, kytkin on ihan tunnoton (ei anna minkäänlaista vastusta kuin ihan viimeisellä 10cm matkalla). Eikä myöskään suostu laittamaan käynnissä ollessaan muuta vaihdetta kuin 3-5 - 1-2 vaihteille ei edes suostu menemään vaikka voimalla työntää.

        Auto sammutettuna pystyy esim. 1 tai 2-vaihteen nakkaamaan päälle, mutta vaihdetta ei voi vaihtaa, joten auto pitää sammuttaa, jos haluaa auton pysähtyvän.

        Kenelläkään mitään hajua, miltä vaivalta kuullostaa? Yritin hakusanoilla "kytkin" ja "e39 523" etsiä, muttei samanlaista diagnoosia löytynyt

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Veikkaan että pääsylinteri on myös vaihtolistalla. Älä sorvaa askia loppuun ennenkuin kytkin irroittaa taas
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • [Are]
            BTCF Member
            • May 2012
            • 23
            • Haukipudas

            Originally posted by kaol View Post
            Mitäs ne päästöt oli? Arvoista sen näkee, että mistä vikaa kannattaa etsiä...
            Vika listassa lukee "Lamda 1.01" , "CO2 12.8/14.0" , "CO% 3.2/0.9"
            -97 vuojen 528iA toukka :think

            Comment

            • Paul 74
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1386
              • Ulvila

              Onks toi touringis vakiona et takaluuukku ei avaudu tarpeeks korkeelle :think Aina mä lyön pääni luukun kulmaan tai siihen lukkopesään
              "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
              Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
              Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by Paul 74 View Post
                Onks toi touringis vakiona et takaluuukku ei avaudu tarpeeks korkeelle :think Aina mä lyön pääni luukun kulmaan tai siihen lukkopesään
                Se oot ollu kasvatuslaitoksessa ja tullu liian pitkä?

                Mulla ainakin sitä luukkua saa tosiaan painettua vähän lisää ylemmäs, jonku 5-10cm väliltä kait. Oon kyllä huomannu, mitä itellä on pitkiä kavereita (lähes parimetrisiä), niin ei se elämä nyt niin hienoo/helppoo oo, vaikka ite halunnu aina ollu lähes parimetrinen, mut en ehkä enää.
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 876
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Yhen vian korjaat niin toinen tulee tilalle..

                  Eli tuossa reilu kuukausi takaperin reissussa yhtäkkiä heitti kesken ajon vakkarin pois päältä. Vakkari vaan putosi pois ja valo sammui kojetaulusta eikä syttynyt kunnes sammutti ja käynnisti auton uudelleen. Ensin vika oli todella harvassa, mutta nyt jokaisella reissulla vakkaria testattaessa, lähes poikkeuksetta heittää sen pois ja lakkaa toimimasta.

                  Inpa antaa vikakoodia "Error in monitoring regulator | Error frequency: 4"

                  Tuttua kellekkään? Onko vaan hiilipinta kulunut vakkarin moottorin sisällä vai mistä lähtis purkamaan tätä vikaa?

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1657
                    • Vähäkyrö

                    Kumpihan on todennäköisempi 530d tyhjäkäynnin heittelyyn ja tärähtelyyn?

                    Rail paine seilaa tyhjäkäynnillä välillä 255-327mbar

                    Vai suuttimien korjausarvot:
                    1:-1,29
                    2:0,43
                    3:-2,47
                    4:-0,31
                    5:2,85
                    6:0,40

                    Rate main injevtion seilaa myös välillä 6,6-11,13kuutiomillimetriä

                    Rail anturin liitin on uusittu pari kolme vuotta sitten ja sen heiluttelu ei vaikuttanu käyntiin.

                    Comment

                    • manne1001
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 9
                      • Keski-Pohjanmaa

                      Originally posted by Cell View Post
                      Veikkaan että pääsylinteri on myös vaihtolistalla. Älä sorvaa askia loppuun ennenkuin kytkin irroittaa taas
                      Mitä nyt kävin uudestaan kokeilemassa, niin ykkösen saa vaihdettua vain sillä sammuta/käynnistä-kikalla. Jos vauhtia on niin pystyy esim. 2-5 vaihtamaan jollain tavalla. Mutta muuten auto ei pidä ylimääräisiä ääniä käydessä/ajossa

                      Mites on, tohtiiko tuolla nyt ajella yhtään vai millä todennäköisyydellä sieltä posahtaa jotain uutta?

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        Itse en ajelisi jos ei ole ihan pakko, ei tee laatikolle hyvää vaihdella pykäliä jos ne ei mee nätisti sisään.

                        Onko 530D EGR-tulppaukseen samat ohjeet kuin tältä foorumilta löytyvät 525TDS ohjeet, vai riittääkö tuossa kolmilitrasessa kun tukkii vaan sen alipaineletkun?
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • anteroro
                          BTCF Member
                          • Jan 2009
                          • 434
                          • oulu

                          Originally posted by Fastpiksu View Post
                          Itse en ajelisi jos ei ole ihan pakko, ei tee laatikolle hyvää vaihdella pykäliä jos ne ei mee nätisti sisään.

                          Onko 530D EGR-tulppaukseen samat ohjeet kuin tältä foorumilta löytyvät 525TDS ohjeet, vai riittääkö tuossa kolmilitrasessa kun tukkii vaan sen alipaineletkun?
                          tuollapa ois kuvalliset ohjeet tulppaukseen http://koti.mbnet.fi/pro-ht/bmw-projects.htm
                          E30 325 M-tech II DCT
                          9.97s/238kmh

                          Comment

                          • Jonski|
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2010
                            • 129
                            • Savonlinna

                            Onkos kaikki bemarit näin kömpelöitä kääntymään. Eihän tässä e39 käänny pyörät juuri mitään verrattuna esim. mersuun tai takaveto volvoon, kääntyvyys on yhtä hyvää kun ladassa

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Originally posted by anteroro View Post
                              tuollapa ois kuvalliset ohjeet tulppaukseen http://koti.mbnet.fi/pro-ht/bmw-projects.htm
                              Thänks, pitää viritellä kun joutaa. Siinä imusarjan suulla näky todella rankasti olevan karstaa, uskaltaako nuo ihan imusarjaa irrottamatta kaapia pois vaikkapa imurin kanssa?
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11183
                                • Oulu

                                Originally posted by Jonski| View Post
                                Onkos kaikki bemarit näin kömpelöitä kääntymään. Eihän tässä e39 käänny pyörät juuri mitään verrattuna esim. mersuun tai takaveto volvoon, kääntyvyys on yhtä hyvää kun ladassa
                                Painat kaasua kunnolla niin kääntyy

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎