Originally posted by Juhutti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Eipä minun karva_lakissa oo servotronickia. Harmittaa kun ei tullu etes koeajettua v8 malleja, 535 oli aikoinaan haaveissa, mutta tuo simpukka tunnusti vanhan rattorin ohjaukselta.
Joskus kysyin 540 mieheltä millanen sompa, niin sano kans että keskellä ei kovin tarkka. Pikku-tumuissa ämmä vitosen omistaneelta kysyin, millanen auto on pujotella, niin arveli että ohjaukseltaan vähän lahna. Nämäkin on varmaan pitkälti makuasioita.
Originally posted by wsq´_ View PostMistä lähteä etsimään vikaa kun kontti ei aukea avaimen napista, auton sisältä napista eikä itse kontin kahvaa painamalla? Sigun auto sedanina kyseessä.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Moro,
Valitettavasti juuri viikonlopulle sattui tällainen odottamaton yllätys. Kyselin joskus aiemmin tästä ketjusta vikadiagnoosia (e39 523 -96), kun kytkin ei toimi kunnolla vaihteet eivät tunnut ilman rutinaa menevän päälle.
Kolmisen viikkoa sitten tuli auto korjautettua - työntösylinterin joutui vaihtamaan ja oli kuulemma kytkinpinnat aivan loppuunkuluneet.
Nyt sitten iltasesta tuli samat ongelmat takaisin, eli vaihde rutisee, kytkin on ihan tunnoton (ei anna minkäänlaista vastusta kuin ihan viimeisellä 10cm matkalla). Eikä myöskään suostu laittamaan käynnissä ollessaan muuta vaihdetta kuin 3-5 - 1-2 vaihteille ei edes suostu menemään vaikka voimalla työntää.
Auto sammutettuna pystyy esim. 1 tai 2-vaihteen nakkaamaan päälle, mutta vaihdetta ei voi vaihtaa, joten auto pitää sammuttaa, jos haluaa auton pysähtyvän.
Kenelläkään mitään hajua, miltä vaivalta kuullostaa? Yritin hakusanoilla "kytkin" ja "e39 523" etsiä, muttei samanlaista diagnoosia löytynyt
Comment
-
-
Veikkaan että pääsylinteri on myös vaihtolistalla. Älä sorvaa askia loppuun ennenkuin kytkin irroittaa taas325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Paul 74 View PostOnks toi touringis vakiona et takaluuukku ei avaudu tarpeeks korkeelle :think Aina mä lyön pääni luukun kulmaan tai siihen lukkopesään
Mulla ainakin sitä luukkua saa tosiaan painettua vähän lisää ylemmäs, jonku 5-10cm väliltä kait. Oon kyllä huomannu, mitä itellä on pitkiä kavereita (lähes parimetrisiä), niin ei se elämä nyt niin hienoo/helppoo oo, vaikka ite halunnu aina ollu lähes parimetrinen, mut en ehkä enää.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Yhen vian korjaat niin toinen tulee tilalle..
Eli tuossa reilu kuukausi takaperin reissussa yhtäkkiä heitti kesken ajon vakkarin pois päältä. Vakkari vaan putosi pois ja valo sammui kojetaulusta eikä syttynyt kunnes sammutti ja käynnisti auton uudelleen. Ensin vika oli todella harvassa, mutta nyt jokaisella reissulla vakkaria testattaessa, lähes poikkeuksetta heittää sen pois ja lakkaa toimimasta.
Inpa antaa vikakoodia "Error in monitoring regulator | Error frequency: 4"
Tuttua kellekkään? Onko vaan hiilipinta kulunut vakkarin moottorin sisällä vai mistä lähtis purkamaan tätä vikaa?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Kumpihan on todennäköisempi 530d tyhjäkäynnin heittelyyn ja tärähtelyyn?
Rail paine seilaa tyhjäkäynnillä välillä 255-327mbar
Vai suuttimien korjausarvot:
1:-1,29
2:0,43
3:-2,47
4:-0,31
5:2,85
6:0,40
Rate main injevtion seilaa myös välillä 6,6-11,13kuutiomillimetriä
Rail anturin liitin on uusittu pari kolme vuotta sitten ja sen heiluttelu ei vaikuttanu käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVeikkaan että pääsylinteri on myös vaihtolistalla. Älä sorvaa askia loppuun ennenkuin kytkin irroittaa taas
Mites on, tohtiiko tuolla nyt ajella yhtään vai millä todennäköisyydellä sieltä posahtaa jotain uutta?
Comment
-
-
Itse en ajelisi jos ei ole ihan pakko, ei tee laatikolle hyvää vaihdella pykäliä jos ne ei mee nätisti sisään.
Onko 530D EGR-tulppaukseen samat ohjeet kuin tältä foorumilta löytyvät 525TDS ohjeet, vai riittääkö tuossa kolmilitrasessa kun tukkii vaan sen alipaineletkun?Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostItse en ajelisi jos ei ole ihan pakko, ei tee laatikolle hyvää vaihdella pykäliä jos ne ei mee nätisti sisään.
Onko 530D EGR-tulppaukseen samat ohjeet kuin tältä foorumilta löytyvät 525TDS ohjeet, vai riittääkö tuossa kolmilitrasessa kun tukkii vaan sen alipaineletkun?E30 325 M-tech II DCT
9.97s/238kmh
Comment
-
-
Originally posted by anteroro View Posttuollapa ois kuvalliset ohjeet tulppaukseen http://koti.mbnet.fi/pro-ht/bmw-projects.htmChevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Jonski| View PostOnkos kaikki bemarit näin kömpelöitä kääntymään. Eihän tässä e39 käänny pyörät juuri mitään verrattuna esim. mersuun tai takaveto volvoon, kääntyvyys on yhtä hyvää kun ladassa
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment