Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    Originally posted by heijani View Post
    Mikähän nyt tuli kun luistoneston valo syttyi ajossa ja jäi palamaan. Mikään muu varoitusvalo ei pala. Sutii (hiekalla) eli ei tunnu toimivan. Autossa on DSC. En ainakaan löytänyt vastaavaa kun yleensä palaa ABS-valot kanssa.
    Esim. ohjauskulma-anturin ja painepuolen viat. Turha arvuutella ilman vikakoodeja.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      Kulmien säätö on tiistaina katsotaan jos vaikuttaa. Katotaan koodit samalla. Terveisiä Bullitille. Täältä tullaan taas.
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • Agee-
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 594
        • Jns

        Kellään kokemuksia E39 touringin alla säädettävästä alustasta? Kyseessä FK Silverline alusta, etupää toimii niinkupitääkin mutta takapää häiritsevän löysä, pieneenkään heittoon ei voi ajaa kovasti kun tuntuu että takapää pomppaa ilmaan. Kerran jo vaihdettiin takuuseen takaiskarit mutta ei korjaantunut niillä yhtään.. Onko alusta vaan niin p*ska vai missälie vika..? :think
        VW T5 -08
        XC70 -05
        Superb -11

        Comment

        • rikul
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 76
          • Vaasa

          Originally posted by korhone_ View Post
          Kellään kokemuksia E39 touringin alla säädettävästä alustasta? Kyseessä FK Silverline alusta, etupää toimii niinkupitääkin mutta takapää häiritsevän löysä, pieneenkään heittoon ei voi ajaa kovasti kun tuntuu että takapää pomppaa ilmaan. Kerran jo vaihdettiin takuuseen takaiskarit mutta ei korjaantunut niillä yhtään.. Onko alusta vaan niin p*ska vai missälie vika..? :think
          Alusta on just niin paska kun miksi teet sen
          R 90 S Old boxers never die

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by rikul View Post
            Alusta on just niin paska kun miksi teet sen
            Todella informatiivinen viesti.

            Tuo pomppaushan voi johtua esim väärällä jäkkyydellä olevista jousista.
            Silverlinessä ei oikein vaimennuksen jäykkyyteen vaikuttaa kun ei ole säädettävissä.

            On kenties mahdollista vaihtaa tuon silverlinen sisään esim silverline-x:stä konin vaimentimet. Myös jousia voi vaihdella.

            Comment

            • tecro
              BTCF Member
              • Dec 2009
              • 185
              • Suomi

              Juu elikkä kysytään nyt täältä yleiseltä puolelta kun ei pariin ekaan sivuun ole juttua tuosta ilmastoinnin flektistä..

              Eli ongelma on se, että se on mykkä ja yleisin syy siihen olisi vastusten rikkoutuminen.. etenkin 1-nopeuden.
              Kokeilin tuossa äsken ottaa ilmastoinnin paineanturin irti, jostain luin että kyseinen toimenpide käynnistää flektin täyden nopeuden.. tätä ei kyllä tapahtunut.. luin myös vanhoista topikeista, että myös jäähdytysnesteen anturin suorakytkentä käynnistäisi täyden nopeuden??

              Pitänee vissiin purkaa ja yrittää mitata vastukset
              Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10088
                • KVLA

                Ei kai se "täysi nopeus" mene vastuksen kautta.Olisikohan vikaa itse puhaltimessa.

                Comment

                • tecro
                  BTCF Member
                  • Dec 2009
                  • 185
                  • Suomi

                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ei kai se "täysi nopeus" mene vastuksen kautta.Olisikohan vikaa itse puhaltimessa.
                  Nyt sain pyöriin sen täysillä kun yhdisti lämpötila anturin kautta.. Toinen kuvan tapa ei siipiä liikuta.. eli taitaa olla ainakin 1-nopeuden vastus rikki.. tuota 2-nopeutta testasin irrottamalla kuivaimen paine-anturin liittimen.. pitäisiköhän sekin hyppylangoittaa?

                  kuvat täältä http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=543182
                  Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                  Comment

                  • Rudolf.D
                    BTCF Member
                    • Jul 2012
                    • 24
                    • E-P

                    Mistäs e39 peräkontissa uskaltaa ottaa releelle ohjauksen ilman että puoli autoa sekoaa? Onnistuuko vaikka takavalolta vai miten herkkä tuo on herjaamaan rikkinäistä polttimoa sit?
                    F11 N47

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Rudolf.D View Post
                      Mistäs e39 peräkontissa uskaltaa ottaa releelle ohjauksen ilman että puoli autoa sekoaa? Onnistuuko vaikka takavalolta vai miten herkkä tuo on herjaamaan rikkinäistä polttimoa sit?
                      Missä tilanteessa haluat releen toimivan? Aina, kun istut autossa, vai soittimen ollessa päällä, vai vasemmalle vilkuttaessa?
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Rudolf.D
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 24
                        • E-P

                        Originally posted by kaol View Post
                        Missä tilanteessa haluat releen toimivan? Aina, kun istut autossa, vai soittimen ollessa päällä, vai vasemmalle vilkuttaessa?
                        Optimitilanne olisi jos rele kytkeytyisi moottorin käydessä. Onnistuu myös jos virrat tai valot pitää olla päällä. Vilkun mukaan räpsyvä ei oikein sovellu nyt tähän
                        F11 N47

                        Comment

                        • Ego0s
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2011
                          • 77
                          • Turku

                          Kysytääs nyt täältä puolelta. Eli mistä olette ottaneet herätevirran subbarille tai vahvistemelle? Missä sijaitsee antennivahvistin vm. 2002 sedan 540iA:ssa? Herätevirta pitäis saada aika läheltä takakonttia. Autossa 16:9 navi ja 10 kaiuttimen hifipaketti.
                          e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            Originally posted by Rudolf.D View Post
                            Optimitilanne olisi jos rele kytkeytyisi moottorin käydessä. Onnistuu myös jos virrat tai valot pitää olla päällä. Vilkun mukaan räpsyvä ei oikein sovellu nyt tähän
                            Tuossa alla olisi yks vaihtoehto, mutta kokeilemallahan se selviää... ei sinne tuu ku mittaristoon herja jos ei kärsi ottaa takavalolta (sit ei muutaku rele pois ja ettii uutta paikkaa). Riippuu tietty tilanteesta, mutta suosittelen parkilta ryöstöö. Miksi tarvii saaha rele konttiin ja mitä käyttöö varten tulee ??

                            Originally posted by Ego0s View Post
                            Kysytääs nyt täältä puolelta. Eli mistä olette ottaneet herätevirran subbarille tai vahvistemelle? Missä sijaitsee antennivahvistin vm. 2002 sedan 540iA:ssa? Herätevirta pitäis saada aika läheltä takakonttia. Autossa 16:9 navi ja 10 kaiuttimen hifipaketti.
                            Vasemmalla puolella kontin verhoilun alta pitäis löytyä.
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              Kysäisempä täältäkin, eli inpalla engine roughness 6 ja 5 sylinteri näytti 0 tyhjäkäynnillä, mutta ei mitään vikakoodeja tuohon liittyvää? Olisko tulpista tai suuttimista johtuvaa?:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • turomu
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 310
                                • Kuusamo

                                Originally posted by heijani View Post
                                Mikähän nyt tuli kun luistoneston valo syttyi ajossa ja jäi palamaan. Mikään muu varoitusvalo ei pala. Sutii (hiekalla) eli ei tunnu toimivan. Autossa on DSC. En ainakaan löytänyt vastaavaa kun yleensä palaa ABS-valot kanssa.
                                itellä meni ilmeisesti vaijeri poikki siitä luistonestosta, 523iivarissa
                                X3 30d M-sport
                                exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎