Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Originally posted by Nepo View Post
    Lukko on jo näkösällä ovipahvin alta ja keskuslukon mootori irti mutta pitäs saada jotenki se ovi vaan auki
    Pääseekö sinne itse salpaan mitenkään käsiksi, jos sen saisi sieltä vapautettua:think

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by TJJ View Post
      Tuo ääni on aika samanlainen (minulla ääni on hiukan korkeampi), mutta minä olen vaihtanut tuon laakerin eikä se vaikuttanut ääneen. Tänä aamuna tuo ääni taas kuului 200m ajan, toinen kerta tänä talvena. Luultavasti se on oikean puolen pyörän laakeri, mutta äänen epämääräisen suunnan takia en edes ole varma onko se etu- vai takalaakeri. Ääni kuitenkin on ollut voimakkuudeltaan ihan samanlainen jo monta vuotta.
      Mikäs tämä ebox fan on, osa #5 kuvassa? En ole tuollaista tuolla laatikossa nähnyt, mutta onko se siellä kuitenkin jossain pohjalla näkymättömissä? Onko joku löytänyt E39:stä tuon? Ettei se mysteerinen vikisijä olekin juuri tuo...?
      .
      E39 528iA

      Comment

      • Nepo
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 92
        • oulu

        Näkösällä se kohta mihin sisäkahvan vaijeri menee. Kaikkea mikä liikkuu oon koittanu nitkuttaa
        730da, 99
        Ex 530da, 99
        530da, 01

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by TJJ View Post
          Mikäs tämä ebox fan on, osa #5 kuvassa? En ole tuollaista tuolla laatikossa nähnyt, mutta onko se siellä kuitenkin jossain pohjalla näkymättömissä? Onko joku löytänyt E39:stä tuon? Ettei se mysteerinen vikisijä olekin juuri tuo...?
          Kyllä se ainakin omassa löytyy laatikon pohjalta. Puhallin on sen putken jatkeena, jonka kautta laatikko tuulettuu vänkärin jalkatilaan. Eikös se puhallin ole toiminnassa vain startissa ja lämpötilan ylittäessä 44C.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Clavurion View Post
            Kyllä se ainakin omassa löytyy laatikon pohjalta. Puhallin on sen putken jatkeena, jonka kautta laatikko tuulettuu vänkärin jalkatilaan. Eikös se puhallin ole toiminnassa vain startissa ja lämpötilan ylittäessä 44C.
            Mikähän idea tuossa startissa pyörimisessä on? Ei kai DME/EGS nyt niin kuumana silloin käy...?

            Täytyy jossain vaiheessa tutkia tuon puhaltimen laaakerit. Ehkä sen termostaatti sekoilee ja se meneekin päälle pakkasella tai pyörii jatkuvasti. Ainakin se on äänen suunnan suhteen juuri oikeassa kohdassa ja tuo on ainoa osa (mitä en ole tutkinut) mikä pyörii kokoajan samoilla kierroksilla.
            E39 528iA

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by TJJ View Post
              Mikähän idea tuossa startissa pyörimisessä on? Ei kai DME/EGS nyt niin kuumana silloin käy...?

              Täytyy jossain vaiheessa tutkia tuon puhaltimen laaakerit. Ehkä sen termostaatti sekoilee ja se meneekin päälle pakkasella tai pyörii jatkuvasti. Ainakin se on äänen suunnan suhteen juuri oikeassa kohdassa ja tuo on ainoa osa (mitä en ole tutkinut) mikä pyörii kokoajan samoilla kierroksilla.
              Kurkkaa itse WDS:stä kaavio. Siitä päättelin tuon toimintatavan. Ei tosin mitään käryä sen logiikasta. Testimielessä varmaan helpompi tilapäisesti sulkea se ilmakanava apukuskin jalkatilasta (hanskalokeron alamuovi pois), kuin kaivaa tuuletinta E-boxin pohjalta.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Clavurion View Post
                Kurkkaa itse WDS:stä kaavio. Siitä päättelin tuon toimintatavan. Ei tosin mitään käryä sen logiikasta. Testimielessä varmaan helpompi tilapäisesti sulkea se ilmakanava apukuskin jalkatilasta (hanskalokeron alamuovi pois), kuin kaivaa tuuletinta E-boxin pohjalta.
                Netti WDS:ään katselin ja samaan päädyin, mutta en tajua miksi se noin toimisi. Ehkä se starter linja onkin aina päällä ja 44C nostaa vain kierroksia?

                En hahmota lainkaan missä tuon ilmakanava on, on tuolla hanskalokeron alla tullut vietettyä aikaa, mutta se on jäänyt näkemättä. Mutta vika ilmenee vain kovalla pakkasella (jota toivottavasti ei enää tule) joten taitaa purkaminen olla ainoa vaihtoehto.
                E39 528iA

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Jos olet sisähaaran vetänyt tuota kautta, niin pitäisi olla tuttu paikka. Ainakin itse porasin läpi siitä samasta muoviosasta, jonka osa se tuuletuskanavakin on. Saattoi olla, että lattiaverhouksen yläreunaa piti hieman raottaa.
                  Last edited by Clavurion; 02-03-2012, 13:52.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Pitäiskö tuossa mun farkussa takalasin aueta kun painaa sitä nappia mikä on siellä takalasinpyyhkijän mutikan alla?
                    Jos pitää niin mulla se ei suostu aukeamaan, ja olen ihmetellyt että mikäs helkkarin ääni aina joskus surisee auton takaosassa ni kerran sattuin varsin kyttään taaksepäin niin näin kun se takalasi liikkui :think Siinä takalasissa on ilmeisesti jonkinlainen moottori joka ei pelaa ihan oikealla lailla?

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Pitäiskö tuossa mun farkussa takalasin aueta kun painaa sitä nappia mikä on siellä takalasinpyyhkijän mutikan alla?
                      Pitäisi. Jos ei toimi, takaluukun johtosarja tarkistukseen.

                      Comment

                      • Bimer
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 359
                        • Hkää

                        Omassa syttyi tuo jarrunesteen tason (muuta merkitystä?) -merkkivalo. Vilkaisin nesteen tason ja anturin pistokkeen jotka olivat kunnossa, oliskohan anturi viallinen vai onko jotain muuta tyyppivikaa?
                        Talvella: Ford Sierra iS
                        Kesällä: E92 335d

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8270
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Bimer View Post
                          Omassa syttyi tuo jarrunesteen tason (muuta merkitystä?) -merkkivalo. Vilkaisin nesteen tason ja anturin pistokkeen jotka olivat kunnossa, oliskohan anturi viallinen vai onko jotain muuta tyyppivikaa?
                          sama valo ilmottelee myös jarrupalojen kuluneisuuden.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Bimer
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 359
                            • Hkää

                            Originally posted by peto2 View Post
                            sama valo ilmottelee myös jarrupalojen kuluneisuuden.
                            Omassa vehkeessa tehty ilmeisesti jotain patentteja joskus kun etupään piuhat on lyöty poikki eikä ainakaan ennen ole mitään herjaillut, takapäässäkin suht tuoreet palat mutta pitääpä tarkistaa niiden anturin kun ne taisivat olla vielä tallella..

                            Onko valolla vielä jotain muuta ilmoitettavaa?
                            Talvella: Ford Sierra iS
                            Kesällä: E92 335d

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Missä hintaluokassa pyörii e39 tuulilasi asennettuna? Pitäs keväällä vaihella kun on halki vänkärin puolelta ja niin kivenpieksemä ettei läpi näe.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • aripaa
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 520
                                • Kuhmo

                                Vesiventtiilikö temppuilee? ajoin aamulla kaupunkiin n.43 km matkan ja lämmintä puhalsi kunnes tulomatkalla sai ajaa kylmässä autossa, ei puhaltanut lämmintä ollenkaan, syyläri ei vuoda / nestepinta ok! kotiin päästyäni katselin vika koodeja, mitään ei löytynyt "auto käynnissä kokoajan" puhalsi operaation ajan lämmintä kunnes rupesi taas puhaltamaan kylmää. pitänee purkaa vesiventtiili varuilta.
                                Ext. bmw:t
                                e28 518i -87
                                e34 518i -92
                                e39 540ia sedan 7/98
                                e39 540ia sedan 9/98
                                e39 540ia tour. 12/98
                                E34 525i Touring 7/92

                                Vikakoodien lukua/nollausta.

                                e39 540 ia sedan 7/96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎