Originally posted by Nepo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostTuo ääni on aika samanlainen (minulla ääni on hiukan korkeampi), mutta minä olen vaihtanut tuon laakerin eikä se vaikuttanut ääneen. Tänä aamuna tuo ääni taas kuului 200m ajan, toinen kerta tänä talvena. Luultavasti se on oikean puolen pyörän laakeri, mutta äänen epämääräisen suunnan takia en edes ole varma onko se etu- vai takalaakeri. Ääni kuitenkin on ollut voimakkuudeltaan ihan samanlainen jo monta vuotta.
.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikäs tämä ebox fan on, osa #5 kuvassa? En ole tuollaista tuolla laatikossa nähnyt, mutta onko se siellä kuitenkin jossain pohjalla näkymättömissä? Onko joku löytänyt E39:stä tuon? Ettei se mysteerinen vikisijä olekin juuri tuo...?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä se ainakin omassa löytyy laatikon pohjalta. Puhallin on sen putken jatkeena, jonka kautta laatikko tuulettuu vänkärin jalkatilaan. Eikös se puhallin ole toiminnassa vain startissa ja lämpötilan ylittäessä 44C.
Täytyy jossain vaiheessa tutkia tuon puhaltimen laaakerit. Ehkä sen termostaatti sekoilee ja se meneekin päälle pakkasella tai pyörii jatkuvasti. Ainakin se on äänen suunnan suhteen juuri oikeassa kohdassa ja tuo on ainoa osa (mitä en ole tutkinut) mikä pyörii kokoajan samoilla kierroksilla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMikähän idea tuossa startissa pyörimisessä on? Ei kai DME/EGS nyt niin kuumana silloin käy...?
Täytyy jossain vaiheessa tutkia tuon puhaltimen laaakerit. Ehkä sen termostaatti sekoilee ja se meneekin päälle pakkasella tai pyörii jatkuvasti. Ainakin se on äänen suunnan suhteen juuri oikeassa kohdassa ja tuo on ainoa osa (mitä en ole tutkinut) mikä pyörii kokoajan samoilla kierroksilla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKurkkaa itse WDS:stä kaavio. Siitä päättelin tuon toimintatavan. Ei tosin mitään käryä sen logiikasta. Testimielessä varmaan helpompi tilapäisesti sulkea se ilmakanava apukuskin jalkatilasta (hanskalokeron alamuovi pois), kuin kaivaa tuuletinta E-boxin pohjalta.
En hahmota lainkaan missä tuon ilmakanava on, on tuolla hanskalokeron alla tullut vietettyä aikaa, mutta se on jäänyt näkemättä. Mutta vika ilmenee vain kovalla pakkasella (jota toivottavasti ei enää tule) joten taitaa purkaminen olla ainoa vaihtoehto.
Comment
-
-
Jos olet sisähaaran vetänyt tuota kautta, niin pitäisi olla tuttu paikka. Ainakin itse porasin läpi siitä samasta muoviosasta, jonka osa se tuuletuskanavakin on. Saattoi olla, että lattiaverhouksen yläreunaa piti hieman raottaa.Last edited by Clavurion; 02-03-2012, 13:52.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mr.Speed
Pitäiskö tuossa mun farkussa takalasin aueta kun painaa sitä nappia mikä on siellä takalasinpyyhkijän mutikan alla?
Jos pitää niin mulla se ei suostu aukeamaan, ja olen ihmetellyt että mikäs helkkarin ääni aina joskus surisee auton takaosassa ni kerran sattuin varsin kyttään taaksepäin niin näin kun se takalasi liikkui :think Siinä takalasissa on ilmeisesti jonkinlainen moottori joka ei pelaa ihan oikealla lailla?
Comment
-
Originally posted by Bimer View PostOmassa syttyi tuo jarrunesteen tason (muuta merkitystä?) -merkkivalo. Vilkaisin nesteen tason ja anturin pistokkeen jotka olivat kunnossa, oliskohan anturi viallinen vai onko jotain muuta tyyppivikaa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postsama valo ilmottelee myös jarrupalojen kuluneisuuden.
Onko valolla vielä jotain muuta ilmoitettavaa?Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
-
Missä hintaluokassa pyörii e39 tuulilasi asennettuna? Pitäs keväällä vaihella kun on halki vänkärin puolelta ja niin kivenpieksemä ettei läpi näe.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Vesiventtiilikö temppuilee? ajoin aamulla kaupunkiin n.43 km matkan ja lämmintä puhalsi kunnes tulomatkalla sai ajaa kylmässä autossa, ei puhaltanut lämmintä ollenkaan, syyläri ei vuoda / nestepinta ok! kotiin päästyäni katselin vika koodeja, mitään ei löytynyt "auto käynnissä kokoajan" puhalsi operaation ajan lämmintä kunnes rupesi taas puhaltamaan kylmää. pitänee purkaa vesiventtiili varuilta.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
Comment