Kerran jo täältä taisin kyselläkin, mutta voiko vika tosiaan olla tuossa vesiventtiilissä jos lämmönsäätö ei toimi.
Puhaltaa siis kuumaa jatkuvasti tuulilasille, muille räppänöille lämmönsäätö toimii jotenkuten, mutta sisälle puhaltaa vain hieman viileää tai haalenlämmintä. Ikäänkuin molemmat ääripäät puuttuisivat. Molemmille puolille sama juttu. Eikö vesiventtiiliongelmissa yleensä vänkärin ja kuskin puoli käyttäydy erilailla?
Auto on facelifti toukka ja manuaali-ilmastoinnilla.
edit: nyt kun mietin niin saattaa tuulilasillekin puhaltaa välillä kädenlämpöistä, mutta yleensä rupee puskemaan kuumaa heti perään.
Mitenkäs kun auto herjasi aamulla, että pitää tarkistaa jäähdytinnesteen taso. Tarkistin ja ei siellä säiliössä ollut kuin pienet lirut pohjalla. Täytyy tutkia, että hukkaako tuo sitä johonkin ja kuinka paljon. Nyt mietin lähinnä sitä, että tarvitseeko tuo ilmausta tai jotain muita toimenpiteitä, kun se taso oli niin alhaalla? Täytin sen vähän yli sen kylmätason ja laitoin moottorin käymään. Huvikseen avasin hieman syylärin ilmausruuvia ja sieltä ainakin alkoi valumaan nestettä, jolloin kiristin sen takaisin. Sisälle puhaltaa täysin normaalisti lämmintä ja lämpömittari nousi normaalisti puoliväliin pientä testilenkkiä tehdessäni.
Kerran jo täältä taisin kyselläkin, mutta voiko vika tosiaan olla tuossa vesiventtiilissä jos lämmönsäätö ei toimi.
Puhaltaa siis kuumaa jatkuvasti tuulilasille, muille räppänöille lämmönsäätö toimii jotenkuten, mutta sisälle puhaltaa vain hieman viileää tai haalenlämmintä. Ikäänkuin molemmat ääripäät puuttuisivat. Molemmille puolille sama juttu. Eikö vesiventtiiliongelmissa yleensä vänkärin ja kuskin puoli käyttäydy erilailla?
Auto on facelifti toukka ja manuaali-ilmastoinnilla.
edit: nyt kun mietin niin saattaa tuulilasillekin puhaltaa välillä kädenlämpöistä, mutta yleensä rupee puskemaan kuumaa heti perään.
Olikos sulla siinä sitä kiertovesipumppua? Entä katoaako nesteitä?
Vika voi olla niissä ventiileissä tai ilmaa järjestelmässä!
Mitenkäs kun auto herjasi aamulla, että pitää tarkistaa jäähdytinnesteen taso. Tarkistin ja ei siellä säiliössä ollut kuin pienet lirut pohjalla. Täytyy tutkia, että hukkaako tuo sitä johonkin ja kuinka paljon. Nyt mietin lähinnä sitä, että tarvitseeko tuo ilmausta tai jotain muita toimenpiteitä, kun se taso oli niin alhaalla? Täytin sen vähän yli sen kylmätason ja laitoin moottorin käymään. Huvikseen avasin hieman syylärin ilmausruuvia ja sieltä ainakin alkoi valumaan nestettä, jolloin kiristin sen takaisin. Sisälle puhaltaa täysin normaalisti lämmintä ja lämpömittari nousi normaalisti puoliväliin pientä testilenkkiä tehdessäni.
Olikos sulla siinä sitä kiertovesipumppua? Entä katoaako nesteitä?
Vika voi olla niissä ventiileissä tai ilmaa järjestelmässä!
Onko näissä kiertovesipumppu vaikkei oliskaan webaa? Nesteet kyllä tallella ainakin viime 10tkm matkalta... Huomenna vaihdellaan jäähdytysnesteet kyllä ainakin että saa nähdä löytyneekö mitään ylläreitä.
Btw. Vikana myös sellainen että jarrupoljin "jäätyy" joskus ihan kovaksi pakkasilla, joten varmaankin tehostimessa vikaa. Tuossa jarrutuntuma on muutenkin ihan älyttömän kova joten tilailin tehostimen ja vaihdellaan sekin jossakin vaiheessa. Onko tuossa jotakin alipainetehostinta tms. joka voisi myös hommaan myötävaikuttaa?
Mikä lie yleensä vikana kun kuuntelee cd:tä vaihtajasta ja kappaletta vaihtaessa jumii koko cd:n ja äänen, myöskään radiosta ei kuulu mitään. Jonkin ajan päästä rupeaa taas toimimaan. Soitin on 4:3 navi 6cd:n vaihtajalla, onko se nyt mk1 vai mk2? ja auto -96
Ja toiseksi mikä se CODE siinä menu valikossa on? Saa laitettua 4 numeroisen luvun ja se pitää hyväksyä virta-avaimesta.
Edit: Tuo koodi homma on näköjään ajonesto koodi.
Btw. Vikana myös sellainen että jarrupoljin "jäätyy" joskus ihan kovaksi pakkasilla, joten varmaankin tehostimessa vikaa. Tuossa jarrutuntuma on muutenkin ihan älyttömän kova joten tilailin tehostimen ja vaihdellaan sekin jossakin vaiheessa. Onko tuossa jotakin alipainetehostinta tms. joka voisi myös hommaan myötävaikuttaa?
Tuli mieleen, että voisiko jarrutehostimen takaiskuventtiili vuotaa alipaineen pois järjestelmästä, tai alipaineletkuissa vuotoa. Mikäli jarrunesteitä ei ole vaihdettu 2 vuoden sisään, niin se kannattaisi tehdä / teettää ja ilmata järjestelmä kunnolla.
Mikä lie yleensä vikana kun kuuntelee cd:tä vaihtajasta ja kappaletta vaihtaessa jumii koko cd:n ja äänen, myöskään radiosta ei kuulu mitään. Jonkin ajan päästä rupeaa taas toimimaan. Soitin on 4:3 navi 6cd:n vaihtajalla, onko se nyt mk1 vai mk2? ja auto -96
Veikkaus, cd-vaihtajan kelkka/lukupää jumii. Ajan myötä taitaa olla yleinen ongelma.
Comment