Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by bemmeri View Post
    Kuinka syvällä on käsijarrun, yms. roippeet takarummussa?
    Mallailin noita pitempiä pultteja spacerin kanssa talvivanteisiin ja reilun 4mm pitemmälle tulee kuin orkkispultti paraller-vanteen kanssa. Ei kehtois suotta ruveta katkomaan pultteja noin vähän takia, jos vaan sopii sinne rummun "sisään". :think
    Väittäisin että sopii. Muistaakseni hain biltemasta uudet pultit ja ne olivat jonkin millin vakioita pidemmät. Ja ei aiheutunut mitään ongelmia..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Tuokki2
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 377
      • hamina

      Millissä ja neljässä millissä on aika ero... Mutta kokeilemallahan tuo selviää.
      Skyline R33 GT-R v-spec
      Subaru legacy GT spec B -03
      e39 528ia
      ski-doo x600rs -07

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Hitto, käytin tota viisnelikymppiä pyörän suuntauksessa ja kaikki arvot meni mallikkaasti kohdilleen hemin antamin arvoin, symmetrisyys oli hyvää eikä väljää tuntunut kuin korkeintaan koiranluissa ja hivenen kallistuksenvakaajan runkokumeissa joittenha ei pitäis vaikuttaa kulmiin mitenkään jos vaihtaa nyt jälkikäteen? Ratti on ehkä aivan himpun verran vasemmalle kierossa, siis hyvin vähän. Joku vähemmän tarkempi ei huomaisi edes että on kierossa, eikä sitä itekkään edes huomaa jos ei rupea syynäämään Eikai tuo simpukkaohjaus voi olla niin tarkka tuosta "keskityksestä" että tulee tälläsiä oireita..

        MUTTA, auto puoltaa edelleen vasemmalle, puoltaminen on hyvin vähäistä mutta kuitenkin. Tuntuu että tien kallistuksella ei ole väliä ja välillä tuntuu että auto ei edes puolla mutta sitten taas Oikealle käännettäessä ohjaus on hivenen raskaampi ja palauttaa paljon paremmin kuin vasemmalla kääntyessä. Huomaa ihan hyvin vauhdin ollessa yli 20kmh aina sinne 120kmh asti.

        Missä voi olla vika?

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Jh5xx View Post
          Kokeilemallahan se selviää!
          Laitat yhden renkaan paikalleen ja pyörität käsin rengasta ympäri niin huomaat että ottaako kiinni!
          Juu, kyllä tämän tiesin. Mutta laiskuuttani kysyin tässä, huomattavasti helpompi kirjoittaa muutama lause kuin ruveta tunkkailemaan ja vaihtamaan yksi pyörä alle ihan vaan kokeilun vuoksi. Ois nyt iltavuorossa joutanu lyhentään pultteja, jos tarttee.
          Taidan kokeilla vasta sitten kun on aika vaihtaa talvinakit alle, jos pultti on liian pitkä, niin laittaa ilman spacereita vähäksi aikaa ja lyhentää pultit sopiviksi.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Missä ihmeessä sijaitsee sähköinen kiertovesipumppu e39 530d:ssä? Ei ainakaan vesiventtiilien alla kuten e38:ssa.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Paljonko pitäisi olla 523:sen tyhjäkäynti kierrokset.:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                Originally posted by Ramzez View Post
                Missä ihmeessä sijaitsee sähköinen kiertovesipumppu e39 530d:ssä? Ei ainakaan vesiventtiilien alla kuten e38:ssa.
                Eihän sitä yleensä ole dieseleissä, joissa vakiona Webasto (jossa oma vesipumppunsa), ellei tehdasvarusteena ole otettu myös esilämmitysominaisuutta.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Eihän sitä yleensä ole dieseleissä, joissa vakiona Webasto (jossa oma vesipumppunsa), ellei tehdasvarusteena ole otettu myös esilämmitysominaisuutta.
                  No tuossa kyseisessä vehkeessä on alkuperäinen webasto ja siinä on vissiin myös tuo esilämmitystoiminto, koska webasto lyö tulille auton laittaessa käyntiin kylmänä. Lisäksi inpalla kun etsiskelin vikakoodeja, oli siellä vikakoodi sähköisestä kiertovesipumpusta ja sen perusteella ajattelin siinä olevan hiilet loppu kuten oli sigun seiskassa. En vain sitten löytänyt tätä pumppua vesiventtiilien alta. Sijaitseeko se sitten jossain webaston luona vai kuinka? Webastolla pitäisi kuitenkin olla ihan oma pumppunsa.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1590
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    No tuossa kyseisessä vehkeessä on alkuperäinen webasto ja siinä on vissiin myös tuo esilämmitystoiminto, koska webasto lyö tulille auton laittaessa käyntiin kylmänä. Lisäksi inpalla kun etsiskelin vikakoodeja, oli siellä vikakoodi sähköisestä kiertovesipumpusta ja sen perusteella ajattelin siinä olevan hiilet loppu kuten oli sigun seiskassa. En vain sitten löytänyt tätä pumppua vesiventtiilien alta. Sijaitseeko se sitten jossain webaston luona vai kuinka? Webastolla pitäisi kuitenkin olla ihan oma pumppunsa.
                    Esilämmitys on se, että Webasto on tulilla ennen moottorin käynnistystä, lisälämmitys on sitä että Webasto käynnistyy moottorin käynnistyessä.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9142
                      • Oulu

                      Originally posted by Ramzez View Post
                      No tuossa kyseisessä vehkeessä on alkuperäinen webasto ja siinä on vissiin myös tuo esilämmitystoiminto, koska webasto lyö tulille auton laittaessa käyntiin kylmänä. Lisäksi inpalla kun etsiskelin vikakoodeja, oli siellä vikakoodi sähköisestä kiertovesipumpusta ja sen perusteella ajattelin siinä olevan hiilet loppu kuten oli sigun seiskassa. En vain sitten löytänyt tätä pumppua vesiventtiilien alta. Sijaitseeko se sitten jossain webaston luona vai kuinka? Webastolla pitäisi kuitenkin olla ihan oma pumppunsa.
                      Autoon on todennäköisesti jälkeen päin ohjelmoitu esilämmitysominaisuus. Tämän jälkeen tulee aina tuo vikakoodi kiertovesipumpusta, koska orkkiksena siinä olisi kyseinen pumppu. Tuosta koodista ei tarvi välittää, koska sille pumpulle ei ole mitään pakottavaa tarvetta.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Esilämmitys on se, että Webasto on tulilla ennen moottorin käynnistystä, lisälämmitys on sitä että Webasto käynnistyy moottorin käynnistyessä.
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Autoon on todennäköisesti jälkeen päin ohjelmoitu esilämmitysominaisuus. Tämän jälkeen tulee aina tuo vikakoodi kiertovesipumpusta, koska orkkiksena siinä olisi kyseinen pumppu. Tuosta koodista ei tarvi välittää, koska sille pumpulle ei ole mitään pakottavaa tarvetta.
                        Hyvä tietää. Luulin alunperin että näissä olisi aina sähköinen kiertovesipumppu ja tuo vikakoodi vielä vahvisti sitä oletusta kun kuvittelin ettei sellaisesta voi vikakoodia tulla mitä ei ole olemassa.

                        Comment

                        • jumppakuutio
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 131
                          • Ylöjärvi

                          Uudestaan.

                          Eli olisko veikkauksia. Akun merkkivalo palaa kirkkaana. Vaihdettu uusi laturi, toista akkua kokeiltu, toista mittaristoa kokeiltu, virta ja maajohdot puhdistettu. Mites on valomoduulin laita? Ohjaako myös noita mittariston valoja? Jostain sähkökaaviosta kattelin joskus että laturilta lähtee ABS-boksille johto joka haaroittuu tuolle varoitusvalolle, voiko herjata tätä kautta jotain?

                          Vikakoodeja ei anna.

                          Mitattu on että lataa ja ajanutkin jo parituhatta kilometriä ilman ongelmia.

                          E: Ja nyt ei näköjään toimi enään vilkkujenkaan merkkivalot.. nice. Vilkut toimii kyllä muuten.
                          Last edited by jumppakuutio; 19-11-2012, 18:13.

                          Comment

                          • nidec
                            Newbiemmer
                            • Mar 2012
                            • 8
                            • Tre

                            Morjensta pöytään! Tuli vähän aikaa sitten ostettua eka bemari ja nyt Steptronic alkoi tekemään seuraavaa D- ja Sport-puolilla: eli motarille lähdettäessä päälle jää 2. tai 3. vaihde, riippuu vaihtaako loota pienemmälle vai ei.
                            Mittaristoon ei syty mitään varotusvaloja, taajamanopeuksissa loota toimii kuten pitääkin ja taisi jopa vaihtaa 4. vaihteen n. 60km/h:n vauhdissa, mitään ylimääräsiä ääniä ei kuulu.
                            Käsivalintapuolella kaikki vaihteet toimivat kuten pitääkin.
                            Vaihteiston öljymäärää ei ole tarkistettu.
                            Koneenpäässä käytettiin ja muistaakseni vikakoodeina oli antanut huonon yhteyden vaihteistoon ja ilmamäärämittarista jonkun?
                            Kyseessä 528iA vm.96, ajomäärä n.300tkm.

                            Kiitoksia jo etukäteen kaikista mahdollisista neuvoista ja vinkeistä!

                            Comment

                            • Bomb5
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2011
                              • 726
                              • Kivijärvi

                              Mikähän olis hyvä tökötti tommosen Defan miniplugi-liittimen suojaamiseen kosteudelta ja lialta? Tuli nyt ainakin puhdistettua prf:n sinisellä spraylla tuo liitin auton puskurissa ja kaapelin kontaktit, mutta onko tuohon joku hyväksi havaittu suojaspray tms?
                              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                              Comment

                              • xpro
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2012
                                • 252
                                • varkaus

                                mistähän etsiä seuraavaksi vikaa kun airbagin merkkivalo palaa ja vikakoodin luvussa ilmoitti apukuskin puolen sivu turvatyynyä.. valoa ei saanut kuitattua pois. nyt olen käynyt kaikki liittimet läpi (mitä vain löytänyt) ja nykyään se merkkivalo sillon tällöin sammuu vähäksi aikaa ja syttyy uudelleen... :think yleensä valo välkähtelee välillä pois auton ollessa kylmä..:think niin ja rupesi jo välillä tuo valo sammuilemaan ennen liittimien putsaustakin.. mistähän vikaa osaisi etsiä.. kuvitella voisi häikän olevan jossain liittimessä kun varsinkin monttuisella tiellä saattaa hetkeksi valo aina sammua..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎