Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BreeZi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 2371
    • Jyväskylä

    Originally posted by samuxd View Post
    Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
    Oletkos puristuspaineita mitannut saatika tutkaissut kuidulla sylintereitä läpi?
    Ettei vain olisi männänrenkaat lähteneet reissuun?
    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
    - E- ja F- sarjan avaimet.
    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
    .

    Finmodi oy
    050-3063926
    [email protected]

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      Venttiilikopantiiviste

      Eli venakopantiiviste vaihdettu 10tkm sitten ja huohotinkin uusittu 5tkm sitten.
      Tiiviste piti vaihtaa, kun oli vanhuuttaan rapsakoitunut ja huohotin uusittiin varmuuden vuoksi, vaikka ei ole antanut merkkejä tukkeutumisesta.

      Voiko tuota tiivisteen laittoa ryssiä ja miten, kun minusta tuntuu että tiiviste on falskannut hitusen jo ainakin vuoden ajan oikeasta takareunasta pakosarjansuojapellin päälle. Putsasin syksyllä suojapellin ja nyt näyttää keränneen öljyä, ei kuitenkaan käryä mitenkään.
      Jääkö tuohon venakoppaan mitään jälkikiristysvaraa:think
      Työnhän on tietenkin tehnyt merkkihuoltaja

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        Originally posted by mijuko View Post
        Eli venakopantiiviste vaihdettu 10tkm sitten ja huohotinkin uusittu 5tkm sitten.
        Tiiviste piti vaihtaa, kun oli vanhuuttaan rapsakoitunut ja huohotin uusittiin varmuuden vuoksi, vaikka ei ole antanut merkkejä tukkeutumisesta.

        Voiko tuota tiivisteen laittoa ryssiä ja miten, kun minusta tuntuu että tiiviste on falskannut hitusen jo ainakin vuoden ajan oikeasta takareunasta pakosarjansuojapellin päälle. Putsasin syksyllä suojapellin ja nyt näyttää keränneen öljyä, ei kuitenkaan käryä mitenkään.
        Jääkö tuohon venakoppaan mitään jälkikiristysvaraa:think
        Työnhän on tietenkin tehnyt merkkihuoltaja
        Ei jää...
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          Originally posted by samuxd View Post
          Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
          No onko siihen nyt vaihdettu uudet venttiilikopan tiivisteet+muttereiden aluskumit ja uusi huohotin?

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            Originally posted by mijuko View Post
            Eli venakopantiiviste vaihdettu 10tkm sitten ja huohotinkin uusittu 5tkm sitten.
            Tiiviste piti vaihtaa, kun oli vanhuuttaan rapsakoitunut ja huohotin uusittiin varmuuden vuoksi, vaikka ei ole antanut merkkejä tukkeutumisesta.

            Voiko tuota tiivisteen laittoa ryssiä ja miten, kun minusta tuntuu että tiiviste on falskannut hitusen jo ainakin vuoden ajan oikeasta takareunasta pakosarjansuojapellin päälle. Putsasin syksyllä suojapellin ja nyt näyttää keränneen öljyä, ei kuitenkaan käryä mitenkään.
            Jääkö tuohon venakoppaan mitään jälkikiristysvaraa:think
            Työnhän on tietenkin tehnyt merkkihuoltaja
            Voihan sen periaatteessa ryssiä jos ei ole huolellinen uuden tiivisteen asentamisessa, voi jäädä jostain kohdasta huonosti koppaa paikalleen laittaessa. Tai ei ole kunnolla putsattu vanhan tiivisteen jämiä. Juuri siellä takakulmassa ja myös etupuolella on sellanen puolikuunmuoto jossa saumat, niihin saumakohtiin olisi hyvä laittaa tiivistemassa. Ok, nyt joku sanoo ettei tarvitse mutta tiedän monta tapausta että on vuotanut niistä kohdin ilman massaa. Tulikos uudet kumirinkulat muttereiden alle? Nehän ne sen kopan kiristää kun ne mutterit pohjaa siihen venttiilikanteen.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by Tome View Post
              Ok, nyt joku sanoo ettei tarvitse mutta tiedän monta tapausta että on vuotanut niistä kohdin ilman massaa.
              Ei sano.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Jakuza
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 516
                • Brisbane

                Originally posted by mijuko View Post
                Eli venakopantiiviste vaihdettu 10tkm sitten ja huohotinkin uusittu 5tkm sitten.
                Tiiviste piti vaihtaa, kun oli vanhuuttaan rapsakoitunut ja huohotin uusittiin varmuuden vuoksi, vaikka ei ole antanut merkkejä tukkeutumisesta.

                Voiko tuota tiivisteen laittoa ryssiä ja miten, kun minusta tuntuu että tiiviste on falskannut hitusen jo ainakin vuoden ajan oikeasta takareunasta pakosarjansuojapellin päälle. Putsasin syksyllä suojapellin ja nyt näyttää keränneen öljyä, ei kuitenkaan käryä mitenkään.
                Jääkö tuohon venakoppaan mitään jälkikiristysvaraa:think
                Työnhän on tietenkin tehnyt merkkihuoltaja
                Itellä sama juttu, remppasin vanoksen ja pistin venakopan tiivisteet uusiksi, mutta vuotaa edelleen 5-6 pyttyjen tietämiltä pakosarjalle. Rempattu itse TIS ohjeiden mukaisesti, joten vika ei ole asennuksessa. Epäilen, että muovinen venakoppa on hieman mennyt kieroon eikä tiivisty enää kunnolla, tällästä juttua löysin muistaakseni myös bimmerforumssilta. Pitäisi hommata uusi..

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by Jakuza View Post
                  Itellä sama juttu, remppasin vanoksen ja pistin venakopan tiivisteet uusiksi, mutta vuotaa edelleen 5-6 pyttyjen tietämiltä pakosarjalle. Rempattu itse TIS ohjeiden mukaisesti, joten vika ei ole asennuksessa. Epäilen, että muovinen venakoppa on hieman mennyt kieroon eikä tiivisty enää kunnolla, tällästä juttua löysin muistaakseni myös bimmerforumssilta. Pitäisi hommata uusi..
                  Jos tuo ei nyt tuosta pahene, niin eipä tuossa mitään, vaikka tuo koppa on alle 200€... mut ihme paskaa taas muovia

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Jakuza View Post
                    Epäilen, että muovinen venakoppa on hieman mennyt kieroon eikä tiivisty enää kunnolla, tällästä juttua löysin muistaakseni myös bimmerforumssilta. Pitäisi hommata uusi..
                    Minulla ei vuoda, mutta vanos-remontissa katselin, että taitaa tuo olla hiukan kiero sillä kopan etureunan kulmat ovat koholla. Pitääpäs tutkia tarkemmin...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      On ne nuo uudetkin kopat näköjään vähän kieroja. On muuten erittäin vaikee ruiskupuristaa noin pitkää kappaletta etteikö se väkisin jäis hieman kieroks.

                      Comment

                      • samuxd
                        BTCF Member
                        • Feb 2012
                        • 318
                        • Äänekoski

                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Oletkos puristuspaineita mitannut saatika tutkaissut kuidulla sylintereitä läpi?
                        Ettei vain olisi männänrenkaat lähteneet reissuun?
                        En ole mitannut, seuraavaksi ajattelin puristuspaineet juuri mitatakkin. Kyseessähän on 523 vuosimallia 1996 ja ajettuja kilometrejäkin vasta 465tkm. Ei ole vaihdettu venttiilikopan tiivisteitä. Eipä se kyllä enää sieltä ole vuotanutkaan, ilmeisesti huohotin jäätyi/tukkeutui, nyt olen ajellut ilman huohotusletkua kun ei näytä nyt enää öljyä maahan vuotavan. Putkeen tuntuu menevän suurin osa öljystä, joten ainoat vaihtoehdot taitavat olla männänrenkaat tai venttiilivarren kumit? Mutta hauskintahan tässä on se, että vetoa on taas entiseen malliin, mutta savuttaa niin helvetisti.
                        E39 540iA -00 käyttis
                        E34 525i -91 harraste
                        E36 320i -94 jääratakampe

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Originally posted by samuxd View Post
                          En ole mitannut, seuraavaksi ajattelin puristuspaineet juuri mitatakkin. Kyseessähän on 523 vuosimallia 1996 ja ajettuja kilometrejäkin vasta 465tkm. Ei ole vaihdettu venttiilikopan tiivisteitä. Eipä se kyllä enää sieltä ole vuotanutkaan, ilmeisesti huohotin jäätyi/tukkeutui, nyt olen ajellut ilman huohotusletkua kun ei näytä nyt enää öljyä maahan vuotavan. Putkeen tuntuu menevän suurin osa öljystä, joten ainoat vaihtoehdot taitavat olla männänrenkaat tai venttiilivarren kumit? Mutta hauskintahan tässä on se, että vetoa on taas entiseen malliin, mutta savuttaa niin helvetisti.
                          Onko sulla irti se huohotin putki mikä menee öljytikulle vai siitä venakopanpäästä?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • samuxd
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 318
                            • Äänekoski

                            venakopan päästä.
                            E39 540iA -00 käyttis
                            E34 525i -91 harraste
                            E36 320i -94 jääratakampe

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Huohotinletku tukossa ja imee paluuletkun kautta öljyä imusarjaan jatkuvalla syötöllä...? Jos putsaisit sen ja laittaisit huohotuksen takaisin
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • olvix
                                Newbiemmer
                                • May 2012
                                • 25
                                • Helsinki

                                Jäätyykös muilla sähkölasit tosi herkästi pakkasella? Tuntuu että vaikka ei edes pese autoa usein niin jo pikkupakkasella jokainen lasi jäätyy kiinni. Kokemuksia auttaisko esim suihkuttaa jotain tiivisteisiin ja mihin väliin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎