Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by bimmer528iA View Post
    mistäs rullasta saa järjestelmään löysää? kun ei ole hihnan pyörintäkuvio-tarraa konehuoneessa, niinkuin joissakin menneissä autoissa on ollut.

    ja mites se ilmastointi, täytyyko kompuraa löysätä vai oliko silläkin oma kiristin vai toimiiko ne samalla kiristemellä?

    ei oo hirveesti puuhailtua bemarin huoltojen kans, niin on vähän pihalla tässä hommassa vielä...
    noita hihnojakin näyttää olevan montaa eri mallia ja mittaa, käviskö: 6PK x 1555 tämä ja sitten 5K X 890 ?
    Tuossa on mielestäni hyvä opetus video.


    Ja tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=3jJgZgCJhvQ
    Last edited by janke; 18-02-2013, 20:10.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by marcus_108 View Post
      Mitähän tuolta schmiedmannilta tulee kun sieltä tilasin...? Siis ne rullat..
      Onhan Schm.mannilla toki takuukin, ja voivat olla ihan hyviäkin? Noissa se laakeri ratkaisee, että minkä laatuinen on. Mutta oletko kysynyt kaarelta, että mitä orkkikset maksaa?
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • marcus_108
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 578
        • Hyllykallio

        Originally posted by janke View Post
        Onhan Schm.mannilla toki takuukin, ja voivat olla ihan hyviäkin? Noissa se laakeri ratkaisee, että minkä laatuinen on. Mutta oletko kysynyt kaarelta, että mitä orkkikset maksaa?
        pakko kyllä myöntää että en kysyny, tuli tilattua niin paljo kaikkee että olis melko varmasti tullu kalliimmaksi kaarelta otettuna..

        -Vesipumppu (vahvistettu Schmiedmann metallisella siivellä)
        -Moniurahihna vesipumppu/laturi 6PK X 1538
        -Moniurahihna ilmastoinnin kompressorille 5PK X 863
        -Hihnan kiristin vesipumppu/laturi
        -Ohjainrulla vesipumppu/laturi 80X24,5
        -Hihnan kiristinpyörä vesipumppu/laturi
        -Ohjaustehostimen letku säiliöltä pumpulle
        -Oil pipe from the oil cooler to the oil carrier (return)
        -Ohjaustehostimen öljysäiliö
        -Gasket washer powersteering hose M14X1,5X27,4
        -Cap for cylinderhead/injection cover 4kpl
        -Micro switch for handle for opening of the rear window
        -COVER F REAR WINDOW KEY BUTTON
        -Tiiviste sylinterikannen suojan kiinnitys ruuveille 15kpl
        -Sylinterikannen suojan tiiviste

        Yht: 328.44€ (sis. postit)

        Kukahan vaan noi kaikki vaihtas ku iteltä puuttuu taito/työkalut/paikka...
        Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
        Ford Mondeo 1.8 Stw -01

        Ex:
        E39 523i touring -99
        Opel kadett E 1.6 -89
        Seat Toledo 1.8 -92
        Toyota corolla Lb 1.6 -87
        Vw passat farkku 1.8 -99

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by marcus_108 View Post
          pakko kyllä myöntää että en kysyny, tuli tilattua niin paljo kaikkee että olis melko varmasti tullu kalliimmaksi kaarelta otettuna..

          -Vesipumppu (vahvistettu Schmiedmann metallisella siivellä)
          -Moniurahihna vesipumppu/laturi 6PK X 1538
          -Moniurahihna ilmastoinnin kompressorille 5PK X 863
          -Hihnan kiristin vesipumppu/laturi
          -Ohjainrulla vesipumppu/laturi 80X24,5
          -Hihnan kiristinpyörä vesipumppu/laturi
          -Ohjaustehostimen letku säiliöltä pumpulle
          -Oil pipe from the oil cooler to the oil carrier (return)
          -Ohjaustehostimen öljysäiliö
          -Gasket washer powersteering hose M14X1,5X27,4
          -Cap for cylinderhead/injection cover 4kpl
          -Micro switch for handle for opening of the rear window
          -COVER F REAR WINDOW KEY BUTTON
          -Tiiviste sylinterikannen suojan kiinnitys ruuveille 15kpl
          -Sylinterikannen suojan tiiviste

          Yht: 328.44€ (sis. postit)

          Kukahan vaan noi kaikki vaihtas ku iteltä puuttuu taito/työkalut/paikka...
          Oikein. Turhaan yhtä osaa kerrallaan vaihtaa! Mä tilasin kaarelta ohjaustehostimen öljysäiliön ja sen letkun tehostimelle.. ~80€ muistaakseni.

          Kysyppäs tuosta remontista nim.Kaol
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9999
            • KVLA

            Ei taida noita pelkkiä ohjain/kiristinpyöriä saada merkkiliikkeistä OEM-osana "irtonaisina".Tulee vähän muutakin rautaa mukana ja hinta pumpsahtaa.

            PS. Aikoinaan vaihdettu OEM-vesipumppu kesti ex. 540:ssä vain muutaman "kympin" ajelut.Nyt laakereissa väljää.
            Last edited by Heguli 31; 18-02-2013, 21:35.

            Comment

            • marcus_108
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2012
              • 578
              • Hyllykallio

              Originally posted by janke View Post
              Oikein. Turhaan yhtä osaa kerrallaan vaihtaa! Mä tilasin kaarelta ohjaustehostimen öljysäiliön ja sen letkun tehostimelle.. ~80€ muistaakseni.

              Kysyppäs tuosta remontista nim.Kaol
              Tehostajan säiliö ja kumpikin letku oli yhteensä n. 61€
              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

              Ex:
              E39 523i touring -99
              Opel kadett E 1.6 -89
              Seat Toledo 1.8 -92
              Toyota corolla Lb 1.6 -87
              Vw passat farkku 1.8 -99

              Comment

              • ARDler
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 146
                • Pori

                uskaltaako 35w xenonin tilal lyörä 50w
                E38 730i -95

                Comment

                • marcus_108
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 578
                  • Hyllykallio

                  Originally posted by ARDler View Post
                  uskaltaako 35w xenonin tilal lyörä 50w
                  Olikos se kyt niin että ballastitkin pitäis vaihtaa..? Ettei kävis päinsä.
                  Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                  Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                  Ex:
                  E39 523i touring -99
                  Opel kadett E 1.6 -89
                  Seat Toledo 1.8 -92
                  Toyota corolla Lb 1.6 -87
                  Vw passat farkku 1.8 -99

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    Originally posted by marcus_108 View Post
                    Olikos se kyt niin että ballastitkin pitäis vaihtaa..? Ettei kävis päinsä.
                    Pitääpi

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Will_E39
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 920
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by marcus_108 View Post
                      Olikos se kyt niin että ballastitkin pitäis vaihtaa..? Ettei kävis päinsä.
                      Joo ei käy ilman ballastin vaihtoa
                      e39 520ia-96

                      Comment

                      • ARDler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 146
                        • Pori

                        Originally posted by Will_E39 View Post
                        Joo ei käy ilman ballastin vaihtoa
                        kiitos tierosta
                        E38 730i -95

                        Comment

                        • HerraHuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2012
                          • 355
                          • Keski-Suomi

                          xenon

                          Pelkällä ballastin vaihdollakin pärjää. Polttimo palaa niin kovaa kuin käsketään. Kestävyys sitten eri asia, en tiedä paljonko heikkenee elinkaari.


                          -e30 2d m10b18

                          EX -e53 X5 3.0D
                          EX -e39 523i Sedan
                          EX -e36 325i Coupe
                          EX -e46 323i Sedan
                          EX -e36 320i Touring

                          Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                          Comment

                          • Soiled
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3217
                            • Mystinen Kuopio

                            Originally posted by Soiled View Post
                            Onko kenellekkään tullut vastaan sellaista ilmiötä, että IHKA paneelin sisäilmankierto elää omaa elämäänsä? Laitat virrat päälle autoon niin vaikka sisäilmankierto ei ole päällä (ei automaattikaan) niin ~10s kuluttua sisäilmankierto menee itsekseen päälle. On päällä joitakin kymmeniä sekuntteja ja menee pois päältä, kuitenkin taas ~10s kuluttua menee itsekseen päälle
                            Vaihdoin jo koko IHKA.n mutta ei vaikutusta, kokeilin myös AUC-anturin irroittamista, mutta ei mitään vaikutusta. Itse napin painaminenkaan ei vaikuta ilmiöön vaan vaikka säätö olisi automaatilla/normaalilla valmiiksi menee servot ja napin merkkivalo taas itsekseen normisisäilmankierrolle/pois päältä.
                            Itse itselleni vastaten. Autossa on normaali nelipuolainen ratti ja ratissa on tuo sisäkierron nappi. Ratin nappi oli paskana niin se kytki itsekseen sisäkiertoa päälle. Ei siilin vaihto auttanut tuohon vaivaan, mutta automaattinen puhaltimensäätö kyllä alkoi toimimaan aivan erilailla.
                            Jos jollakin samaa vaivaa niin kannattaa tarkistaa
                            Mystinen.Fi @ FB
                            IG @tarmohanninen
                            http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                            Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                            Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                            Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                            Comment

                            • pexodus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1577
                              • Leppävirta/Oravikoski

                              En tiedä onko jo käsitelty mutta onko faceliftissä kaksi lasinpesurin moottoria kun antaa vaan apukuskin puolelle pissaa lasille eikä missään näy vuotoakaan kuskin puolella? Mistä moottoriin(reihin) parhaiten käsiksi?
                              Autossa on se superpesunappi viiksen päässä jos sillä merkitystä!
                              BMW F11 LCI 530da x-drive
                              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                              Comment

                              • kmn
                                Moderator
                                • May 2009
                                • 6022
                                • Sipoo

                                Originally posted by pexodus View Post
                                En tiedä onko jo käsitelty mutta onko faceliftissä kaksi lasinpesurin moottoria kun antaa vaan apukuskin puolelle pissaa lasille eikä missään näy vuotoakaan kuskin puolella? Mistä moottoriin(reihin) parhaiten käsiksi?
                                Autossa on se superpesunappi viiksen päässä jos sillä merkitystä!
                                Erikseen moottorit tavikselle, sekä tuolle tehopesulle. Todennäköisesti tässä tapauksessa nuo letkut murtuneet ajan saatossa. Pelti auki, takareunasta vaimennusmateriaali irti hieman ja ruuttaus, niin rupeaa selviämään, mistä vuotaa.

                                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                                --
                                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎