Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puisto
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 84
    • Kouvostoliiton peräkylä

    Jos ja kun puhutaan kaasuiskareista, niin eikö iskarin kuulukin palautua? Siinähän öljy on kaasunpaineen alaisena ja painaa varren ulos.
    Ellei nouse niin olisivatko kaasut karanneet?

    En ole iskariekspertti, mutta itselleni näin asian järkeillyt.

    Itsellä m-sporttien osto edessä, ilmeisesti sachs ok?

    Comment

    • MGUarto
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 192
      • Vantaa-Nissas

      Onkohan noi motonetin puolat millaista tavaraa? Laadultaan siis. Vai onko ylipäätänsä väliä mistä puolan ostaa? Tuossa tulppia vaihdettaessa tuli vaan huomattua, että yksi puola vähän ottanu damagee

      Sytytyspuola BMW 6syl 95- 10-1154 520/523/528/535 ->9.02 "tulpanhattupuola"

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Äh, taas kolisee etupää. kuskinnurkka. Eikä tuntunu palleissa väljää. Pitänee kokeilla vissii laakeri sitte. Vaikkakin kun nainen käänteli rattia, vemputti siis edestakas, tuntu että joku tolpan tuennassa antaa periksi, ei niinkään laakeri. Mut laakerihan on helppo kattoa kun tunkkaa ylös. Ku toisen puolen laakeri hajos totaalisesti just ennen 400tkm, niin kait se vois tuossaki jo klappia olla.

        Mietin kans iskarin yläpäätä, ei nyt ehkä niin helppo todeta maasta, mutta myös tuli mieleen hammastangon ne holkit... No ehkä se tästä selviää..
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • Antsah
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2009
          • 1776
          • Oulu

          Originally posted by Puisto View Post
          Jos ja kun puhutaan kaasuiskareista, niin eikö iskarin kuulukin palautua? Siinähän öljy on kaasunpaineen alaisena ja painaa varren ulos.
          Ellei nouse niin olisivatko kaasut karanneet?

          En ole iskariekspertti, mutta itselleni näin asian järkeillyt.

          Itsellä m-sporttien osto edessä, ilmeisesti sachs ok?
          Ihan oikein olet ymmärtänyt. Itse pohdinkin sitä, että onko teho alentunut kun nousevat hitaasti ylös.

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            Mista halvalla ja nopeasti faceliftiin xenon umpiot. Depo ei käy, kun angel eyes rinkula on niin helvetin ruma....

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • MikkoV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 631
              • Sastamala

              E39 M5 kytkin, onko tuo kuinka kestävä?

              Mulla jäi taannoin joutilaaksi M5 vaihdelaatikko ja ajattelin sovittaa sen 6.1SRT Chryslerin hemikoneen perään.

              Samaisesta autosta mistä tuo laatikko jäi on myös uudenkarhea kytkinpaketti. Olisiko moista mitään järkeä laittaa 425hp/570nm koneen perään, hieman kevyempään autoon kuin E39 M5 on. Vauhtipyörä luonnollisesti tarvii teettää mut...

              Ja jos tuo alkaa lipsumaan, oliko noihin vakiovauhtipyörällä järkeviä upgradauksia saatavissa? Toi olisi vaan faktatietona mukava emännänkin käyttää. Mikään aftermarket kykä ei bolt-on luonnollisesti tuohon setuppiin mene ja käyttömukavuudet on hieman arvailua.
              E70 3.0SD -08
              .................................................. ................................
              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

              Comment

              • icecold
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 2341
                • 🌍

                Originally posted by duuk View Post
                Mista halvalla ja nopeasti faceliftiin xenon umpiot. Depo ei käy, kun angel eyes rinkula on niin helvetin ruma....

                Voisin kysyä samaa, tosin ei tarvitse olla xenon.

                Alvadi.ee 180€ puoli DJAUTOt. :think

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Kävinpä kyselemässä tarvikeliikkeessä noista iskareista ja myyjät meinasivat, että ehjät olisi nuo vanhatkin iskarit vielä. Jos iskarin mäntä nousee tasaisesti ylös niin kunnossa olisi kuulemma. Alaspäin painaminen kuulemma vaihtelee hirveästi iskarityypistä riippuen. Osassa kuulemma on todella kevyt painaa alas, mutta varsinaisella toiminta-alueella liike on jäykkä yms..

                  Comment

                  • Puisto
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 84
                    • Kouvostoliiton peräkylä

                    Luin Sachsin katalogia ja sieltä pisti silmään että jos iskarissa on "buffer rebound spring", niin käsin ei pysty vartta vetämään ulos.

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      Originally posted by Puisto View Post
                      Luin Sachsin katalogia ja sieltä pisti silmään että jos iskarissa on "buffer rebound spring", niin käsin ei pysty vartta vetämään ulos.
                      http://webcat.zf.com/se230_image/0032001_MH11787.pdf
                      Oli muuten kiva tapella noita iskareita paikalleen, pikkusen sai puristaa jousta kasaan!
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Kävinpä kyselemässä tarvikeliikkeessä noista iskareista ja myyjät meinasivat, että ehjät olisi nuo vanhatkin iskarit vielä. Jos iskarin mäntä nousee tasaisesti ylös niin kunnossa olisi kuulemma. Alaspäin painaminen kuulemma vaihtelee hirveästi iskarityypistä riippuen. Osassa kuulemma on todella kevyt painaa alas, mutta varsinaisella toiminta-alueella liike on jäykkä yms..
                        Kävin testaamassa autoni edellisiä takaiskareita joiden tilalle vaihdoin uudet monta vuotta sitten. Vaikka nekin olivat uusiin verrattuna kuluneet, ei niitä peukalolla pohjaan pysty painamaan ja iskari palautuu n. 10 sekunnissa. Etuiskarit ovat olleet vielä jäykempiä/nopeammin palautuvia. Edelleen olen sitä mieltä, että sinulla on nuo iskarit lopussa.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • MGUarto
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 192
                          • Vantaa-Nissas

                          Tuli vaihdettua tulpat NKG:stä, Boschiin, en tiennyt mitä siellä oli joten ostin sitä kalliimpaa. Puola myös tuli vaihdettua sekä "tiivisteet jokaiselle puolalle". Silti käynti on tulppien vaihdon jälkeen ollut vähän epätasaisempaa, voiko tosiaan tulppien vaihto vaikuttaa käyntiin, jos kerran ostin "oikeaa Boschia" F7LDCR

                          Alkaa vitutus nousemaan pikkuhiljaa.

                          Lisäys. Vanhat tulpa olivat aika mustia, vissiin vaihdettu vuonna yks ja kaks, tosin veikkaan että sytytysennakko pielessä
                          Last edited by MGUarto; 01-03-2013, 16:39.

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by MGUarto View Post
                            Tuli vaihdettua tulpat NKG:stä, Boschiin, en tiennyt mitä siellä oli joten ostin sitä kalliimpaa. Puola myös tuli vaihdettua sekä "tiivisteet jokaiselle puolalle". Silti käynti on tulppien vaihdon jälkeen ollut vähän epätasaisempaa, voiko tosiaan tulppien vaihto vaikuttaa käyntiin, jos kerran ostin "oikeaa Boschia" F7LDCR

                            Alkaa vitutus nousemaan pikkuhiljaa.

                            Lisäys. Vanhat tulpa olivat aika mustia, vissiin vaihdettu vuonna yks ja kaks, tosin veikkaan että sytytysennakko pielessä
                            Alkaa olla aika vakavaa jos E39 on sytytys pielessä.
                            Sen kun asettaa ecu.

                            Mustat tulpat johtuvat esim. liian rikkaasta seoksesta.
                            Last edited by Muurahainen; 01-03-2013, 17:09.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Kävin testaamassa autoni edellisiä takaiskareita joiden tilalle vaihdoin uudet monta vuotta sitten. Vaikka nekin olivat uusiin verrattuna kuluneet, ei niitä peukalolla pohjaan pysty painamaan ja iskari palautuu n. 10 sekunnissa. Etuiskarit ovat olleet vielä jäykempiä/nopeammin palautuvia. Edelleen olen sitä mieltä, että sinulla on nuo iskarit lopussa.
                              Ei tainneet olla msportin iskarit?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Antsah View Post
                                Ei tainneet olla msportin iskarit?
                                Ei ollut. Mutta muistikuvat eteen laittamistani msport-iskareista ovat samanlaiset. Jospa se liikenneympyröiden puskeminenkin katoaisi uusilla iskareilla?
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎