Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumppakuutio
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 131
    • Ylöjärvi

    Jarrut vaan ravistaa, vaihdoin viime syksynä jarrulevyt ja palat joka nurkkaan ja rupes ravisteleen jarruttaessa tossa parikuukautta takaperin, sain sitten aikaseksi sorvata levyt suoriksi n.4viikkoo sitten. Pari viikkoa oli hyvät mutta nyt taas alkaa ravistaa, ja voimistuu vaan.

    Levyt on ostettu KL-varaosasta ja on ihan zimmermanin levyt, eli pitäis olla ihan laadukkaat.

    Mitäs luulette onko jarrulevyissä valmistusvika..(vaihtoon)?

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by jumppakuutio View Post
      Jarrut vaan ravistaa, vaihdoin viime syksynä jarrulevyt ja palat joka nurkkaan ja rupes ravisteleen jarruttaessa tossa parikuukautta takaperin, sain sitten aikaseksi sorvata levyt suoriksi n.4viikkoo sitten. Pari viikkoa oli hyvät mutta nyt taas alkaa ravistaa, ja voimistuu vaan.

      Levyt on ostettu KL-varaosasta ja on ihan zimmermanin levyt, eli pitäis olla ihan laadukkaat.

      Mitäs luulette onko jarrulevyissä valmistusvika..(vaihtoon)?
      sulla ei ole jarruissa mitään vikaa, korkeintaan laahaa
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        Katteleppa reaktiotangoista puslat ja nivelet.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Katteleppa reaktiotangoista puslat ja nivelet.
          Ja raidetangot. Ts. koko keulan tuenta.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • jumppakuutio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 131
            • Ylöjärvi

            Originally posted by peto2 View Post
            sulla ei ole jarruissa mitään vikaa, korkeintaan laahaa
            Sori, ny ei menny ihan perille.

            Juu jokaikinen nivel lähtee vaihtoon jossainvaiheessa mutta on se vähän ihmeellistä että kun levyt sorvaa suoriksi niin ravistus loppuu..?

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14353
              • Oulu

              Originally posted by jumppakuutio View Post
              Juu jokaikinen nivel lähtee vaihtoon jossainvaiheessa mutta on se vähän ihmeellistä että kun levyt sorvaa suoriksi niin ravistus loppuu..?
              Sorvin jälkeen ja uusilla levyillä pinta on karhea, mutta hetken ajon jälkeen "lasittuu"/kiillottuu ja rasvistus palaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • jumppakuutio
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 131
                • Ylöjärvi

                Originally posted by zener View Post
                Sorvin jälkeen ja uusilla levyillä pinta on karhea, mutta hetken ajon jälkeen "lasittuu"/kiillottuu ja rasvistus palaa.
                Eli nivelet vaihtoon? Kumma kun katsastin sen kuukausi takaperin eikä siellä mainittu mistään.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8258
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by jumppakuutio View Post
                  Eli nivelet vaihtoon? Kumma kun katsastin sen kuukausi takaperin eikä siellä mainittu mistään.
                  puslat sen tekee.. ja katsastajat ei löydä BMW alustasta vikaa vaikka jokainen pusla olisi väsähtänyt. väljät nivelet kyllä löytävät mutta ongelmia aiheuttavatkin pääasiassa ne puslat.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Petri
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 3156
                    • Nummela

                    Originally posted by jumppakuutio View Post
                    Eli nivelet vaihtoon? Kumma kun katsastin sen kuukausi takaperin eikä siellä mainittu mistään.
                    Kumma kun mä olen varmaan kolmella leimalla käynyt niin että alustassa on joku alustan pusla/nivel kolissut mutta leimamies ei ole sitä löytänyt. En siis luottaisi pelkästään siihen "tuoreeseen leimaan"...
                    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11084
                      • Oulu

                      Originally posted by jumppakuutio View Post
                      Eli nivelet vaihtoon? Kumma kun katsastin sen kuukausi takaperin eikä siellä mainittu mistään.
                      Eipä ne katsastuksessa niin tarkkaan kato. Ei välttämättä ole edes nivelet väljänä, vaan se että yksi pusla on väljempi kuin toinen aiheuttaa jo keulan ravistusta.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • jumppakuutio
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 131
                        • Ylöjärvi

                        Haha

                        Eikai siinä, vaihdetaan kaikki ja ihmetellään sitten.

                        E: Ja "nivelillä" nyt tarkoitin ylipäänsä alustan puslia ym. tukivarsia ja kaikkia.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Huolla jarrusatulat ennen puslajumppaa, oli alusta ehjä tai ei niin pelkkä satulan jumitus saa tutinat aikaan, juuri siten että levyjumpan jälkeen pysyy hetken pois. Alustavikaisissa tutinat tulee herkemmin, mutta satulahuolto on "ilmaista" joten se kannattaa tehdä joka tapauksessa ja tunnustella tulokset.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • marcus_108
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2012
                            • 578
                            • Hyllykallio

                            Originally posted by Cell View Post
                            Huolla jarrusatulat ennen puslajumppaa, oli alusta ehjä tai ei niin pelkkä satulan jumitus saa tutinat aikaan, juuri siten että levyjumpan jälkeen pysyy hetken pois. Alustavikaisissa tutinat tulee herkemmin, mutta satulahuolto on "ilmaista" joten se kannattaa tehdä joka tapauksessa ja tunnustella tulokset.
                            Eikös sekin voi kuoleentua se jousi joka pitää jarrupaloja paikallaan..? Itellä oli ilmeisesti ruostunu, menny poikki ja tippunu pois, niin täristi rattiin aika hyvin kun palat pääsi liikkumaan.
                            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                            Ex:
                            E39 523i touring -99
                            Opel kadett E 1.6 -89
                            Seat Toledo 1.8 -92
                            Toyota corolla Lb 1.6 -87
                            Vw passat farkku 1.8 -99

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by marcus_108 View Post
                              Eikös sekin voi kuoleentua se jousi joka pitää jarrupaloja paikallaan..? Itellä oli ilmeisesti ruostunu, menny poikki ja tippunu pois, niin täristi rattiin aika hyvin kun palat pääsi liikkumaan.
                              Ei sen palan pitäisi kauheasti liikkua ilman tuota joustakaan.
                              Veikkaan että satula oli kuitenkin jotenkin jumissa ja täristi sen takia.

                              Joskus kun olen huomannut orastavaa tutinaa niin pari piukkaa jarrutusta ja taas pysähtyy tasaisesti jonkin aikaa.

                              Comment

                              • marcus_108
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 578
                                • Hyllykallio

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Ei sen palan pitäisi kauheasti liikkua ilman tuota joustakaan.
                                Veikkaan että satula oli kuitenkin jotenkin jumissa ja täristi sen takia.

                                Joskus kun olen huomannut orastavaa tutinaa niin pari piukkaa jarrutusta ja taas pysähtyy tasaisesti jonkin aikaa.
                                Kyllä ne palat pääsi liikkumaan tilassaan n. 1cm ilman sitä jousta ja mun mielestä se on aika paljon kun ottaa huomioon minkälaiset liike-energiat siinä on kyseessä.
                                Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                                Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                                Ex:
                                E39 523i touring -99
                                Opel kadett E 1.6 -89
                                Seat Toledo 1.8 -92
                                Toyota corolla Lb 1.6 -87
                                Vw passat farkku 1.8 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎