Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pitää nyt oikeen täällä kysellä, että onko kellään ollu saman tapaista ongelmaa -99 523i man. vaihdelaatikon kanssa että kylmänä toimii hyvin, mutta kun lämpenee niin 3. vaihteelle vaihtaminen hankaloituu ja vapaan kohta "siirtyy" 5. vaihteen kohtaan. esim. 2 vaihteelta ylös päin vaihdettaessa menee usein suoraan 5. vaihteelle.
Eli onko tolle mitään järkee tehä mitään remppaa vai mennä niin kauan kun se 3. vaihde askista löytyy ja sitten uus loota?Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostPitää nyt oikeen täällä kysellä, että onko kellään ollu saman tapaista ongelmaa -99 523i man. vaihdelaatikon kanssa että kylmänä toimii hyvin, mutta kun lämpenee niin 3. vaihteelle vaihtaminen hankaloituu ja vapaan kohta "siirtyy" 5. vaihteen kohtaan. esim. 2 vaihteelta ylös päin vaihdettaessa menee usein suoraan 5. vaihteelle.
Eli onko tolle mitään järkee tehä mitään remppaa vai mennä niin kauan kun se 3. vaihde askista löytyy ja sitten uus loota?
Comment
-
-
Ei ole vivustosta, vaan niistä holkeista vaihteistossa jotka painavat vaihdekeppiä keskelle. Niiden jumitus aiheuttaa juuri sen, ettei keppi keskity enää vaan menee käytännössä vitoselle. Jonkinsortin tyyppivika, askia alas sen verran että saa kyljestä jousen ja holkin pois ja korjaa tilanteen. Osat löytyy jos haluaa uusia. Searchilla löytyy asiasta.
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostNo eipä siinä oikeen jää sitten mitään muuta mahdollisuutta muuta kun että renkaan on täytyny olla sitten irti kun mihinkään muuhun en koskenu kun sen jousen vaihdoin. Niin ja selvennöksenä vaan se jarrupala heilui levyn suuntaisesti sen n. 1cm ei syvyys suunnassa ilman sitä jousta. Rattiin hakkaaminen loppui se jälkeen mutta olkoon sanani mitätön.
Näin ainakin ite ymmärsin, koska satula todellaki liikkuu huimasti levyn öö, halkaisijan suuntaisesti, jos se "clip" puuttuu... En epäilis yhtään etteikö vois aiheuttaa kaikkea jännää ravistusta...
Ei mulla edes ole mitää niitä "kitinä"levyjä palojen ja satuloiden välissä, ainakaan kaikkia, osa voi olla tallessa.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNiin siis meinaatko sitä jousta (osa 3) mikä pitää jarrusylinteriä (osa 1) paikallaan renkaan puolelta?
Näin ainakin ite ymmärsin, koska satula todellaki liikkuu huimasti levyn öö, halkaisijan suuntaisesti, jos se "clip" puuttuu... En epäilis yhtään etteikö vois aiheuttaa kaikkea jännää ravistusta...
Ei mulla edes ole mitää niitä "kitinä"levyjä palojen ja satuloiden välissä, ainakaan kaikkia, osa voi olla tallessa.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Olisi tarvis vaihtaa 04/00 (prefacelift) 530d Bemmiin takavalot. Kyseisessä keksinnössä on kiinni tällä hetkellä Hellan kirkkaan Celis-takavalot, mutta edellinen omistaja on ryssinyt niiden suhteen jossain määrin, koska se lediosuus palaessaan on helvetin himmeä. Lisäksi repsikan puoleinen takavalo ottaa urakalla vettä sisäänsä. Olisi siis tarvis vaihtaa kyseiset valot uuteen.
Etsinnässä olisi vaikkapa TÄLLAISET valot. Noinkohan noita Hellan mustalla vilkulla olevia Celis-valoja saa mistään halvemmalla? Vai onko olemassa jokin vastaava tarvikevalmistaja, joka tekee vastaanvanlaisia valoja halvemmalla? Näyttäisi ainakin tuo Hellan versio maksavan Suomessakin lähemmäs 300€/pari.
Ja nykyisissä valoissahan on sellaiset mustat boksit johtosarjojen välissä ja ymmärtääkseni myös ne uudet Celis-valot tarvitsevat vastaavat boksit.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostOlisi tarvis vaihtaa 04/00 (prefacelift) 530d Bemmiin takavalot. Kyseisessä keksinnössä on kiinni tällä hetkellä Hellan kirkkaan Celis-takavalot, mutta edellinen omistaja on ryssinyt niiden suhteen jossain määrin, koska se lediosuus palaessaan on helvetin himmeä. Lisäksi repsikan puoleinen takavalo ottaa urakalla vettä sisäänsä. Olisi siis tarvis vaihtaa kyseiset valot uuteen.
Etsinnässä olisi vaikkapa TÄLLAISET valot. Noinkohan noita Hellan mustalla vilkulla olevia Celis-valoja saa mistään halvemmalla? Vai onko olemassa jokin vastaava tarvikevalmistaja, joka tekee vastaanvanlaisia valoja halvemmalla? Näyttäisi ainakin tuo Hellan versio maksavan Suomessakin lähemmäs 300€/pari.
Ja nykyisissä valoissahan on sellaiset mustat boksit johtosarjojen välissä ja ymmärtääkseni myös ne uudet Celis-valot tarvitsevat vastaavat boksit.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Eihän toi keskijarruvalo/lisäjarruvalo ole pakollinen e39ssä jotka on otettu käyttöön ennen 01.10.2000? Ajattelin laittaa kalvoa siihen, niin että jarruttaessa punaisella näkyis teksti BTCF, muutenkin tuota mustaa kalvoa ihan liikaa varastossa, niin sitä vaan keksii kaikkea.
Sama toteutus kuin tässä.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostLuultavasti se himmeästi palaminen johtuu noista mustista bokseista ei itse valoista. Eli tarkista mitä niiden boksien sisältä löytyy.
Helpompaa mielestäni vaihtaa valot uuteen, niin saa ne boksitkin uusittua. Ei vaan kehtaisi pistää ensimmäisenä menemään 300€ ja sitten heti sen jälkeen joku toteaa, että olisihan nuo saanut halvemmallakin. Eli mielipiteitä ja kokemuksia kaivataan.
Comment
-
-
Moro
Ehkä tyhmä kysymys mut alkaa tympii tuo koneen nakutus.. Veikkaan kovasti venttiileitä, jonku super-ubergurun pitäs varmaa kuunnella.. Saattaa kuulemma olla ketjunkiristin ongelma myös? Nakuttaa enempi koneen ollessa lämmin. Pitäskö myyä koko helahoito pois, jos kukaa tahtoo tota ees ostaa vai pitäskö laittaa 5 hunttii uusiin venttilinnostajiin ? :SNyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by xpro View Postmikähän ahdistaa 97vm 535 bemaria kun meinasi välille jättää... sammuilee koko ajan ja pienen odottelun jälkeen saa taas käyntiin ja taas mennään 100m.. MUTTA ilman bensatankin korkkia toimii täysin...:thinkNyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by xpro View Postmikähän ahdistaa 97vm 535 bemaria kun meinasi välille jättää... sammuilee koko ajan ja pienen odottelun jälkeen saa taas käyntiin ja taas mennään 100m.. MUTTA ilman bensatankin korkkia toimii täysin...:think
Ei jaksa imeä polttoainetta jos korkki on kiinni.
Comment
-
Comment