Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by rizzo View Post
    Niimpä tietenkin. Luistaa silti vaikka muuten toimii ja irrottaa ihan normaalisti? Voiko olla mitään muuta vaihtoehtoa? Pystyykö tuota luistamista testaamaan jotenkin pomminvarmaksi vai onko kuvailemani toiminta jo tae siitä?

    PS: Mistä kannattaa ostaa kytkin?
    Vitonen päälle, kaasua reilusti ja kytkin ylös. Pitää sammua kuin seinään.

    Comment

    • Garash
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 524
      • Joensuu

      Koneen vaihto; Mitä tarvitsee luovuttaja-autosta mukaan jotta saa toimimaan? Virtalukonpohja, avain?
      E30 325iA
      F31 320xd

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        Originally posted by Garash View Post
        Koneen vaihto; Mitä tarvitsee luovuttaja-autosta mukaan jotta saa toimimaan? Virtalukonpohja, avain?
        Mihin sä sitä virtalukonpohjaa tai avainta?
        Et sä tarvi muuta kun sen koneen.
        Jos siis olet vaihtamassa konetta samanlaiseen kuin nykyinen siis on.

        Comment

        • Garash
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 524
          • Joensuu

          Originally posted by Benzi87 View Post
          Mihin sä sitä virtalukonpohjaa tai avainta?
          Et sä tarvi muuta kun sen koneen.
          Jos siis olet vaihtamassa konetta samanlaiseen kuin nykyinen siis on.
          Siksipä kysyinkin, onko jotain mainittavaa mitä pitää tehdä. Tulossa siis isompi kone tilalle. Onkos väliä, onko kone faceliftistä?
          E30 325iA
          F31 320xd

          Comment

          • Juipe
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 125
            • Vimpeli

            Eiköhän se M54 vaadi aika raakaa sähköjen vetoa jos vanha on M52. Faceliftissä on siis tuo M54.

            Comment

            • Garash
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 524
              • Joensuu

              Ei oo vielä uutta hankittu, mutta listalla on kunhan saan varmistettua työn määrän. Eli M52 menee heittämällä paikalleen ja toimii ilman mitään muita osien vaihtamista?
              E30 325iA
              F31 320xd

              Comment

              • Benzi87
                BTCF Member
                • Feb 2011
                • 1106
                • Oulu

                Originally posted by Garash View Post
                Ei oo vielä uutta hankittu, mutta listalla on kunhan saan varmistettua työn määrän. Eli M52 menee heittämällä paikalleen ja toimii ilman mitään muita osien vaihtamista?
                Et ole edelleenkään kertonut mikä kone on nykyinen ja mikä on tuleva... :think

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Kiitos, pitääpä käydä testaamassa kun kerkeän. Löytyykö Ebaysta sopivaan hintaan? Ei kyllä tuo 170 euroakaan paha ole, kunhan vaan asentajan löytää

                  http://www.ebay.de/itm/KUPPLUNG-SATZ...item5d36d4dd3d ?
                  ootahan hetki ennnenkun tilaat kytkintä.. itsellä oli samoja oireita että luisti hetken aikaa nimen omaan isommilla vaihteilla ja vaihdetta vaihtaessa jäi luistamaan vähäksiaikaa.. tilasin jo hätäpäissäni kytkinpaketin mutta eipä ole enää luistellut vaikka on kuinka yrittänyt
                  nyt harkinnassa että vaihdatanko tuota vielä vai en..

                  itse tilasin LUKin kytkinsetin koivuselta työpaikan kautta olikohan vähän alle vai yli 200€
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • Garash
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 524
                    • Joensuu

                    Originally posted by Benzi87 View Post
                    Et ole edelleenkään kertonut mikä kone on nykyinen ja mikä on tuleva... :think
                    Eli nykyinen siis m52b20 ja tuleva mahdollisesti m52b28.
                    E30 325iA
                    F31 320xd

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by Benzi87 View Post
                      Kokeileppa että vedät käsijarrun lukkoon.
                      Toki olettaen että se pelaa ja saat renkaat kunnolla lukkoon.
                      Pistät 1 vaihteen päälle ja lähdet pikku hiljaa nostamaan kytkintä ylös että rupeaako luistamaan kun kytkin on kokonaan ylhäällä vai sammuuko?
                      -> Sammuu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Vitonen päälle, kaasua reilusti ja kytkin ylös. Pitää sammua kuin seinään.
                      -> Sammuu

                      Koetin myös siten että laitoin kolmosen sisään ja kytkintä hitaasti ylös -> Sammuu. :think

                      Originally posted by dumppi View Post
                      ootahan hetki ennnenkun tilaat kytkintä.. itsellä oli samoja oireita että luisti hetken aikaa nimen omaan isommilla vaihteilla ja vaihdetta vaihtaessa jäi luistamaan vähäksiaikaa.. tilasin jo hätäpäissäni kytkinpaketin mutta eipä ole enää luistellut vaikka on kuinka yrittänyt
                      nyt harkinnassa että vaihdatanko tuota vielä vai en..

                      itse tilasin LUKin kytkinsetin koivuselta työpaikan kautta olikohan vähän alle vai yli 200€
                      :think Nyt loppuu mulla ideat. Pitäsköhän ne vikakoodit käydä ihmettelemässä ihan ensin. Kumminkin kun kolmosella lyö lämää tiskiin niin kierrokset selvästi käy ensin ylempänä ja ihankun sitten löytyisi "pitoja".

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Ja se cdv välistä pois rizzo ja vähän äkkiä, mulla ainakin ex autossa luisti välillä kytkin aika paljonki isoilla vaihteilla vedättäessä vaihteen vaihdon jälkeen--> cdv pois niin loppu luistaminen ja muutenkin tuntuma paranee potenssiin 10.

                        Tietenkin jos se alkaa olemaan kovinkin lopuillaan niin ei tuosta saa kuin ehkä hetkeks elvytystä..

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Voi se silti luistaa vähän. Tai olla esim. vaan työsylkkä loppu..

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • rizzo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2007
                            • 5418
                            • Oulu

                            Hmm... Tein tuossa lisätestinkiä.

                            Ykkösellä kytkin suoraan ylös -> Sammuu. Kolmosella ilman kaasua rauhallisesti ylös, nikottelee mutta jaksaa kuitenkin vetää. Testasin siis sulalla ja tasaisella asvaltilla :think

                            Jaa tuo CVD...eipä tullut mieleenkään. Voishan noita pirkkaniksejä koettaa kyllä ennenkun rupee kokonaan uutta tilaamaan.

                            EDIT: jukkae se tässä ihmetyttää kun tuohon "luistamiseen" ei ole merkitystä onko vasta vaihtanut vaihdetta vai vaikka ajanut 5km ilman kosketustakaan kytkimeen. Voisko sittenkin olla jotain muuta...

                            EDIT2: Chattaily jatkuu, annoin tuossa kaverin ajaa joka noista tietää enemmän... sanoi että jotain häikkää siinä on mutta ei välttämättä kytkinlevyssä. Varmaan tuolla CVD:n poistolla voisi lähteä liikenteeseen jos jukka sinulla oli samantyyppistä probleemaa.

                            EDIT3: Toinen tuttu epäilee että voiko olla ilmaa kytkimessä? Minä en näistä tajua mitään
                            Last edited by rizzo; 08-04-2013, 16:54.

                            Comment

                            • soda
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 552
                              • Helsinki

                              Prefacelift 530da M-Sport, kuuluuko kuskin puolen sumuvalon aukossa olla levyä tai muuta ilmanohjainta sumuvalon vieressä? Real oemin kautta en saa selvää. Auto tuli maalauksesta, ja sumuvalon vieressä on käden mentävä aukko. Maalari väittää ettei siihen kuulu mitään levyä tai ohjainta. Apparin puolella on levy ja siihen on laitettu lohkolämmittimen pistoke.
                              BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                              Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9138
                                • Oulu

                                Kuskin puolen sumarin vierestä kuuluukin lähteä jäähdytysilmaputki, joka päätyy PA-suodattimen edessä olevalle PA-jäähdyttimelle. Bensakoneisessa tuo jäähdytysputki menee laturille. Apukuskin puolella sumarin vierus on suljettu ja se on samaa osaa sumarin kehyksen kanssa. Kuskin puolella siinä sumarin kehyksessä on jatkeena vain pieni lippa tuon aukon takia. Sieltä puskurin sisäpuolelta puuttuu se musta jäähdytysputki (Nr.20), jos siitä aukosta paistaa suoraan läpi.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎